Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ang. Viva , jag blir lite nojig nu. Var det inte så att hon inte hade sett den första rösten på zass, och kan ha trott att zass inte alls låg illa till?

Sen det som jag kommenterade ovan, att hon kan ha försagt sig.

Det var iaf det hon sa, när hon förklarade sin röst

Ang. Viva , jag blir lite nojig nu. Var det inte så att hon inte hade sett den första rösten på zass, och kan ha trott att zass inte alls låg illa till?

Jo det var så hon förklarade sin röstmotivering, att hon inte sett EmmaNs röst på zassoo. Men försagt sig? Jag har inte riktigt hunnit med att läsa allt så noga. Det måste jag kolla på.

Det tycker jag också :D Men jag tycker det är jättekonstigt att jag inte blivit misstänkt för det, tycker att den en ulv som lynchats röstat på brukar synas ordentligt?

Varför spelar ni så konstigt? :laugh:

Jag vet inte! :grin: Jag är så trött så det känns som att jag har bomull eller nått i skallen. :down:

Har du släppt misstankarna mot Snurrfian? I så fall, av vilken anledning? Enbart pga hennes röst på BSF, eller nåt annat?

Jag ser det inte som omöjligt att en ulv lägger en sån röst på en kollega, när det enligt diskussionerna lutar åt flera röster åt det hållet. Skulle ju se skumt ut om man då inte la en röst för att försöka rädda sig själv...

Nu har jag inga direkta misstankar mot Snurrfian själv, men en sån röst hade inte fått mig att släppa en misstänkt. Du verkar överlag försöka hålla många dörrar öppna och det får mig att fundera en del på din roll.

Helt och hållet har jag väl inte släppt tanken på att hon kan vara ond, men jag tycker att hennes röst på bsf igår, i ett läge där det inte var helt självklart att hon skulle behöva rösta födelsedagen att rädda sig själv talar ganska mycket till hennes fördel. Jag skrev ett inlägg om det tidigare idag.

Men du @Niyama var det inte någon fler som diskuterade att den däringa nazgulen mest troligt borde ha gissat rätt och hamnat i lyan? Fick för mig det. Kan ju såklart fortfarande vara en försägning.

Helt och hållet har jag väl inte släppt tanken på att hon kan vara ond, men jag tycker att hennes röst på bsf igår, i ett läge där det inte var helt självklart att hon skulle behöva rösta födelsedagen att rädda sig själv talar ganska mycket till hennes fördel. Jag skrev ett inlägg om det tidigare idag.

Är din telefon dum med dig?! :rofl:

@Viva vill jag också se mer av
Vad vill du se?

Men du @Niyama var det inte någon fler som diskuterade att den däringa nazgulen mest troligt borde ha gissat rätt och hamnat i lyan? Fick för mig det. Kan ju såklart fortfarande vara en försägning.
Jag har sagt det innan:
Nazgulen får väl två gissningar per dag vilket borde betyda att den borde haft 4 gissningar? Det känns inte otroligt att en av de gissningarna varit BSF. Jag räknar nog med att Nazgulen numera är i lyan.

Inte helt självklart nej, men sitter man i lyan brukar man uppleva det mer kört än det kanske egentligen är när det kommer flera misstankar mot en. Så jag tycker i alla fall att det är för svag grund att släppa en misstänkt på.

Och här:
Men eftersom BSF var ond borde Niyama inte sitta i lyan. Visserligen har jag känslan av att det surrade med misstankar mot BSF redan innan så ulvarna kanske övervägde att offra henne och samtidigt kunna skaffa sig rejäla alibin. Men det känns ändå som högt spel, att aktivt ifrågasätta BSF och sedan lägga första rösten på henne. Utanför lyan då? Tveksamt, tror dessutom att det bara är Balrogen som är utanför numera. Jag vill nog ha Niyama åt det goda hållet. Men helt säker är jag inte.

Intressant tanke. Dock kan jag väl erkänna att jag också hade kunnat säga att det är en utanför lyan, för jag har fortfarande inte hunnit sätta mig in i rollerna och därför inte fattat förrän nu att den kunde hamna i lyan :o

Om den inte träffade rätt natt 1:
Inatt när den skulle gissa fanns det väl 12 stycken att gissa på, varav två hade den troligtvis redan gissat på (tror inte den gissade på Emma natt 1). 10 kvar varav 1-2 bör vara i lyan. Eller?

Tillägg: med tanke på alla extrafunktioner onda har, så tror jag bara på 1 i lyan då. Det är ju stor risk att ringbäraren hamnar i lyan, och 5+1 känns lite väl häftigt med dessa extrafunktioner + ingen ängel.

Om den inte träffade rätt natt 1:
Inatt när den skulle gissa fanns det väl 12 stycken att gissa på, varav två hade den troligtvis redan gissat på (tror inte den gissade på Emma natt 1). 10 kvar varav 1-2 bör vara i lyan. Eller?
Jag är inte riktigt säker på detta med dag och nattDL när det gäller information. Är det så att Zassoo lynchades innan Nazgulen fick sina två gissningar? Och att efter BSF lynchades fick den två till?

Inte helt självklart nej, men sitter man i lyan brukar man uppleva det mer kört än det kanske egentligen är när det kommer flera misstankar mot en. Så jag tycker i alla fall att det är för svag grund att släppa en misstänkt på.

Så länge motsatsen inte bevisats är alla mer eller mindre misstänkta. Det kan ju också vara så att Snurris är ond utanför lyan. Så helt omöjligt är det självklart inte att både jag och Mirtai valde mellan två onda.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka