Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har roat mig med att gå igenom Bollens inlägg. Finns inte mycket att gå på. Vet att det varit mkt irl.

Börjar med att fråga lite om Boromir.

Går sedan vidare med det här inlägget:

Dag 2 skriver hon det här:

Lägger en andraröst på BSF I ett tidigt skede i röstningen. Jag skulle kunna lägga henne åt det godare hållet på grund av det men samtidigt så är det precis en sådan sak som en ond bollen med ont om tid skulle kunna göra.

Idag håller hon mig som ond och Klara och viva som mer troligt goda,

Som sagt, jag vet att det är mkt irl men det här känns väldigt undanglidande på ett sätt som får mina klockor att ringa.

Mja, isåfall har jag extremt dåligt minne, för jag skrev inte att Klara var mer troligt god. Bara att det kändes troligare att du var ond än Klara. Viva tror jag däremot mer på som god (mer än Klara) utefter hennes röster och att rösten inte skulle räknas när hon röstade på zassoo. Men hon kan ju såklart vara ond hon också, det känns bara lite konstigt att hon isåfall la rösten på zassoo när det inte var riktigt så klart att zassoo skulle åka.

Lite kort för min egen snurriga hjärnas skull.

Det fanns 5-6 onda, eftersom 2 onda har blivit lynchade finns det 3-4 onda kvar varav en är utanför lyan.

Det fanns 10-11 goda, likadant där - 2 har blivit lynchade vilket gör att det är 8-9 goda kvar.

Lite kort för min egen snurriga hjärnas skull.

Det fanns 5-6 onda, eftersom 2 onda har blivit lynchade finns det 3-4 onda kvar varav en är utanför lyan.

Det fanns 10-11 goda, likadant där - 2 har blivit lynchade vilket gör att det är 8-9 goda kvar.

Hur vet du att en är utanför lyan?

Mja, isåfall har jag extremt dåligt minne, för jag skrev inte att Klara var mer troligt god. Bara att det kändes troligare att du var ond än Klara. Viva tror jag däremot mer på som god (mer än Klara) utefter hennes röster och att rösten inte skulle räknas när hon röstade på zassoo. Men hon kan ju såklart vara ond hon också, det känns bara lite konstigt att hon isåfall la rösten på zassoo när det inte var riktigt så klart att zassoo skulle åka.

Hm, nu när jag läser om vad jag skrev inser jag att det kan misstolkas. Menade att du höll Klara som mer god än mig. Hatar att spela via paddan och mobilen. Helt hopplöst att korrläsa inlägg :banghead:

Det vet jag såklart inte, men som jag skrivit tidigare tror jag att det är högst troligt att Nazgulen hittat någon lyanmedlem med sina gissningar. Därför jag lite förhastad räknar med en utanför.

Eller också är du själv ringbäraren och råkade försäga dig :cautious:

Mirtais röst på snurrfian är anmärkningsvärd, men tre tidiga röster på Mirtai gör mig osäker. Tycker det är fler än Mirtai som spelat skumt. Och många som jag vill se mer av, i synnerhet Hedinn, LenaH, Bollen och Heartstring.

Cirkus blir jag inte klok på, men att cirkus och BSF röstar på varandra i dl1 tänker jag ändå talar för att cirkus inte sitter i lyan. Fast klart de kan ha alibiröstat på varandra, det utesluter jag inte.

Quarter4ever blir jag inte heller klok på. Tycker hon stack ut redan igår när hon missade de två rösterna på Heartstring när hon funderade på varför orchkungen inte räddat zassoo. Sedan den sena rösten igår på mig vars motivering jag inte förstod, att jag skulle ha hakat på Mirtais teori att viva och EmmaN satt i lyan tillsammans. Idag höll quarter4ever med om att jag inte riktigt hakat på. Hon verkar mer ha fastnat på gårdagens röstning och min röst på BSF. Men det kan ju inte ha legat till grund för rösten igår. Vad gjorde mig mer skum än BSF? Vet inte hur quarter4evers röststatistik ska tolkas. En sen uddaröst på Hedinn och en sen röst på mig. Kanske att hon borde ha försökt rädda zassoo i dl1 om hon satt i lyan, men jag vet inte.

Sedna röstar på quarter4ever

@heartstring är det väldigt svårt att säga något om, inte skrivit något sedan strax efter DL i fredags. Igår ville jag försiktigt ha henne åt det godare hållet iom hur röstningen utföll, men eftersom man inte sett något mer av henne så får hon ligga åt sidan så länge.

@Niyama Vill jag hålla åt det godare hållet, dels pga. intrycket hon ger i sina inlägg men allra mest för att hon la sin röst på Bsf igår. Visst det kanske är lite risky av mig att hålla henne som god pga det men jag ser det som att hon hade kunnat lägga en röst på Snurrfian och då hade Snurris haft 3 röster och Bsf 3 i det läget. Varför då välja att lägga rösten på en kollega? Visserligen finns väl fortfarande risken att hon kan vara ond utanför lyan men hon får vara åt det goda hållet så länge, det är trots allt viktigare att få ut ulvarna.
Jag blir inte heller misstänksam mot henne pga rösten på mig i DL1, jag tycker att hon förklarat ganska bra varför hon inte röstade på zassoo (det har ju varit uppe på tapeten en sväng)
(klipper och klistrar lite)
DL 2 kl 22
13:52 Blacksmithfarm röstar på Niyama
17.17 gabbi_ossi röstar på Blacksmithfarm
19.33 bollen__ röstar på blacksmithfarm

20:30 Viva röstar på Snurrfian
21:44 Mirtai röstar på Snurrfian
21:48 cirkus röstar på Sedna
21:53 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm.
21:54 Klara röstar på Snurrfian
21:57 Niyama röstar på blacksmithfarm

21:59 LenaH röstar på Mirtai
21:59 Sedna röstar på Blacksmithfarm
22:00 quarter4ever röstar på sedna

@Niyama Vill jag hålla åt det godare hållet, dels pga. intrycket hon ger i sina inlägg men allra mest för att hon la sin röst på Bsf igår. Visst det kanske är lite risky av mig att hålla henne som god pga det men jag ser det som att hon hade kunnat lägga en röst på Snurrfian och då hade Snurris haft 3 röster och Bsf 3 i det läget. Varför då välja att lägga rösten på en kollega? Visserligen finns väl fortfarande risken att hon kan vara ond utanför lyan men hon får vara åt det goda hållet så länge, det är trots allt viktigare att få ut ulvarna.
Jag blir inte heller misstänksam mot henne pga rösten på mig i DL1, jag tycker att hon förklarat ganska bra varför hon inte röstade på zassoo (det har ju varit uppe på tapeten en sväng)

Det är ju trevligt att jag får luta åt det goda hållet, men i din text utgår du ju från att Snurris är god?

Det är ju trevligt att jag får luta åt det goda hållet, men i din text utgår du ju från att Snurris är god?
Jo, det har du rätt i. Jag skrev lite tidigare att jag ju tyckte att hon var snurrig igår men att jag inte hittar något mer än det jag tycker känns misstänkt. Det är klart att hon kan ha vara ond och då går det ju inte att använda teorin ovan kring att du skulle vara god kanske. Men att Bsf röstade på dig är ju lite till din fördel :)

Ang. Viva , jag blir lite nojig nu. Var det inte så att hon inte hade sett den första rösten på zass, och kan ha trott att zass inte alls låg illa till?

Sen det som jag kommenterade ovan, att hon kan ha försagt sig.

Cirkus blir jag inte klok på, men att cirkus och BSF röstar på varandra i dl1 tänker jag ändå talar för att cirkus inte sitter i lyan. Fast klart de kan ha alibiröstat på varandra, det utesluter jag inte.

Cirkus kan ju i och för sig vara nazgulen och kommit in i lyan, det utesluter jag inte heller.

Ang. Viva , jag blir lite nojig nu. Var det inte så att hon inte hade sett den första rösten på zass, och kan ha trott att zass inte alls låg illa till?

Sen det som jag kommenterade ovan, att hon kan ha försagt sig.

Kollade precis igenom hennes inlägg och du har rätt i att hon skrev att hon inte hade sett första rösten på zass.

Som jag skrev i motiveringen var det inte bara andrarösten som gjorde att min röst föll som den gjorde men absolut, en andraröst behöver inte betyda nått. Jag är långt ifrån säker. När man är så osäker känns det väl inte så kul att vara den som bidrar till att någon åker ut om personen är god. Sen är det väl också så att man inte vill bli misstänkt, även om det inte nödvändigtvis är ulvar som röstar på goda när rösterna är så spridda.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka