Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är DL 22 ikväll igen? Jag ska göra mitt bästa med att läsa ikapp nu och komma med teorier, vi drog igång ridläger här idag och då ena ledaren fick förhinder fick jag hoppa in... Kan ni påminna mig att inte vara med i ulvlekar sommartid i fortsättningen? Vill minnas att det var samma visa förra året...

Är DL 22 ikväll igen? Jag ska göra mitt bästa med att läsa ikapp nu och komma med teorier, vi drog igång ridläger här idag och då ena ledaren fick förhinder fick jag hoppa in... Kan ni påminna mig att inte vara med i ulvlekar sommartid i fortsättningen? Vill minnas att det var samma visa förra året...
Japp DL 22

Jag väljer att lägga min röst redan nu så det är gjort. Skulle något ändra sig så får jag helt enkelt ändra rösten senare
Jag har ju tidigt reagerat på Mirtai och då nu fler gör det så väljer jag att följa deras röster
Mirtai var snabb att påpeka att EmmaN och Viva kunde vara i lyan genom teorin att det var en Lex fio de hade gjort. Jag ifrågasatte det direkt och tyckte att det inte verkade troligt
tja så har det hänt flera gånger så inget fel i teorin i sig, Men å andra sidan är EmmaN också rätt ny så vet inte riktigt om det håller som teori denna gången?
Sedan visade det sig att EmmaN var bybo och viva röstade ju på zassoo som var troll så allt som allt var troligen inte heller Viva i lyan
Det känns som ett försök att sprida misstankar helt enkelt

Sedan så är det rösten på snurrfian igår som verkligen fick mig att reagera och jag skrev också om det imorse när jag sammanfattade Mirtai.
Jag reflekterade då över om det var ett försök från lyan att få bort fokus från BSF och det är nog det jag misstänker har skett.
Därför.
quarter4ever röstar på Mirtai

Röstlista DL3 KL 22.00

16.31 cirkus röstar på Mirtai
18.10 Niyama röstar på Mirtai
18.58 quarter4ever röstar på Mirtai

Mirtai 3

Mirtai -spåret som flera uppmärksammat är ju intressant. Isåfall borde ju Snurrfian vara god, om det är så att Mirtai försökte få över lite misstänksamhet på Snurris ist för ev. kollegan Bsf. Känner dock att jag fortfarande är lite off när man inte kunnat hänga med ordentligt i helgen, så jag skall nog läsa lite till.

Jag vet helt "borta" igår eftermiddag. Min röst på Snurrfian var en enkel väg ut eftersom hon röstat på en god första DL. Det behöver såklart inte betyda något men det var en motivering lika god som någon. Jag har helt enkelt inte energi att gräva mer än så. Dock hade jag väldigt svaga misstankar på BSF så min radar verkar vara lite off.

Men eftersom BSF var ond borde Niyama inte sitta i lyan. Visserligen har jag känslan av att det surrade med misstankar mot BSF redan innan så ulvarna kanske övervägde att offra henne och samtidigt kunna skaffa sig rejäla alibin. Men det känns ändå som högt spel, att aktivt ifrågasätta BSF och sedan lägga första rösten på henne. Utanför lyan då? Tveksamt, tror dessutom att det bara är Balrogen som är utanför numera. Jag vill nog ha Niyama åt det goda hållet. Men helt säker är jag inte.

Cirkus hade jag svaga misstankar mig tillsammans med Zassoo första DL. Men det faktum att Zassoo var ond gör att det känns mer tveksamt att Cirkus är det också. C röstar också på BSF som var ond, visserligen en uddaröst men ganska tidigt. Vet inte om det säger så mycket? Hon verkade i alla fall inte hänga med på teorin om att jag och EmmaN satt i lyan tillsammans, det borde vara plus.

När det gäller Hedinn och Heartstrings har jag haft dem utanför lyan (möjligen åt goda hållet) på grund av hela utspelet med Zassoo. Hedinns avgörande röst och Zassoos röst och misstankar mot Heartstrings. Men både två har varit väldigt anonyma sedan dess vilket gör det svårt att utveckla tankarna mer. Samma med LenaH och bollen_, bollen_ följde ju Niyama med andra rösten på BSF och östade tillsammans med Zasso i DagDL1, vilket med den omvända logiken kan betyda att hon inte sitter i lyan.

Viva inser att min teori runt henne igår inte håller. Så sätter henne som neutral så länge

Det här tycker jag var ganska intressant också, ihop med övrigt som kommit fram om Mirtai. Teorin var, vad jag förstod, Vivas andraröst på Zassoo dag ett. Efter att Zassoo visade sig vara ond föll väl teorin, vad jag tycker är intressant är dock ändå att Mirtai inte utvecklar det mer än så? Visst, det finns en ond utanför lyan så neutral är väl förståeligt, men frågan är ju om en ond utanför lyan skulle välja att lägga en andraröst dag ett, och så tidigt? Då känns det väl som man hade valt nåt annat, för att inte riskera att rösta ut en kollega. Ingen garanti såklart, men jag tycker ändå det känns som att Mirtai mest vill "slå bort" sina tidigare misstankar lite diskret så ingen ska ta upp dem för vidare diskussion i efterhand.

Översikt så här långt:

Röstlista DL1 kl 22.00
18.36 bollen__ röstar på heartstring
20.27 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20.28 zassoo röstar på heartstring
20.42 EmmaN röstar på zassoo
20.51 viva röstar på zassoo
20.03 cirkus röstar på blacksmithfarm
21.18 Mirtai röstar på Viva

21.38 Snurrfian röstar på EmmaN
21.41 Niyama röstar på bollen
21.58 Hedinn röstar på Zassoo
21.58 Klara röstar på Quarter4Ever
21.59 Sedna röstar på Cirkus

Heartstring röstar på zassoo ( ogiltig röst)
21.59 quarter4ever röstar på Hedinn
21.59 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm

LenaH missar att rösta ( giltigt förfall)

zassoo lynchas DL1, var troll
EmmaN käkas nattDL1 var bybo

Viva och Hedinn, 2 st som röstade på trollet igår vars röster inte kommer räknas i dagens lynch

DL 2 kl 22
13:52 Blacksmithfarm röstar på Niyama
17.17 gabbi_ossi röstar på Blacksmithfarm
19.33 bollen__ röstar på blacksmithfarm

20:30 Viva röstar på Snurrfian
21:44 Mirtai röstar på Snurrfian
21:48 cirkus röstar på Sedna
21:53 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm.
21:54 Klara röstar på Snurrfian
21:57 Niyama röstar på blacksmithfarm

21:59 LenaH röstar på Mirtai
21:59 Sedna röstar på Blacksmithfarm
22:00 quarter4ever röstar på sedna

Niyama: 1
BSF 5
Snurrfian 2 (3 men Vivas röst räknas inte iom hennes röst på trollet i DL1)
Sedna 2
Mirtai 1

heartstring missar att rösta
Hedinn missar att rösta

Igår var det Mirtai och Klara som röstade på Snurrfian, i DL1 röstade de på Viva (Mirtai) och Q (Klara).
Viva har jag svårt att se att hon är ond som tidigare påpekats så la hon en andraröst på zassoo och rösten räknades inte igår. Om hon suttit i lyan förstår jag inte meningen med att lägga en andra röst på en kollega som dessutom hade den funktionen att rösten inte skulle räknas i nästkommande DL. Det verkar lite väl otroligt tycker jag. Så i DL2 röstade hon på snurrfian med den icke-giltiga rösten.
Det skulle vara intressant att veta Snurrfians roll då jag tror att vi kan utläsa en del ur röstlistorna då. Samtidigt tycker jag inte det finns så mycket som pekar på att hon är ond mer än att jag tyckte att det var väldigt virrigt det hon skrev igår. Men, jag hade ju inte hängt med så bra då och det känns som ändå lite för lite för att man ska "ondförklara" henne.
I mina ögon känns teorien mot Mirtai ganska trovärdig, det känns troligare att hon är ond än Klara faktiskt, eftersom det var hon som började med misstankarna mot snurrfian om jag kommer ihåg rätt.
Q har jag svårt att läsa iom att hon är lite ofokuserad. Vet att hon har sömnbrist och förstår att det kan bli en del feltänk då, samtidigt gör det ju henne svårare att läsa..

Men eftersom BSF var ond borde Niyama inte sitta i lyan. Visserligen har jag känslan av att det surrade med misstankar mot BSF redan innan så ulvarna kanske övervägde att offra henne och samtidigt kunna skaffa sig rejäla alibin. Men det känns ändå som högt spel, att aktivt ifrågasätta BSF och sedan lägga första rösten på henne. Utanför lyan då? Tveksamt, tror dessutom att det bara är Balrogen som är utanför numera. Jag vill nog ha Niyama åt det goda hållet. Men helt säker är jag inte.

(...)
, bollen_ följde ju Niyama med andra rösten på BSF och östade tillsammans med Zasso i DagDL1, vilket med den omvända logiken kan betyda att hon inte sitter i lyan.

Vad menar du här? Jag la inte första rösten på Bsf och bollen röstade före mig igår?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka