Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller med. Om en ond utanför lyan ens fattat vem nån ond är så alibiröstar den inte på denna, tror inte jag har varit med i nån lek där det hänt. Den onda utanför lyan ska ju hjälpa ulvarna och vill dessutom inte bli käk. Köper inte q4s resonemang alls.

Tillägg: om inte en ond är uppenbart siad så alla röstar på den, då gör ju givetvis onda utanför lyan det också.
jag pratade faktiskt inte om DL1 ang alibiröstning från sednas sida utan det var rösten på BSF i dl2 jag avsåg (kommenterar iom att cirkus skrivit att det gällde DL1)
en ond utanför lyan kan ju teoretiskt blivit i lyan efter nattdl1 om nazgulen gissat rätt på tex bsf, så egentligen menade jag att det kunde varit en alibiröst från en tidigare ond utanför lyan, numera ingående i lyan.

jag pratade faktiskt inte om DL1 ang alibiröstning från sednas sida utan det var rösten på BSF i dl2 jag avsåg (kommenterar iom att cirkus skrivit att det gällde DL1)
en ond utanför lyan kan ju teoretiskt blivit i lyan efter nattdl1 om nazgulen gissat rätt på tex bsf, så egentligen menade jag att det kunde varit en alibiröst från en tidigare ond utanför lyan, numera ingående i lyan.

Förlåt, men du skriver väldigt rörigt :p Om den ingår i lyan så är det ju ingen alibiröst från nån utanför lyan.

Förlåt, men du skriver väldigt rörigt :p Om den ingår i lyan så är det ju ingen alibiröst från nån utanför lyan.
jag säger ju att mitt nya namn är virrig:angel:
Inser att jag formulerat mig klumpigt!
Och inte så lyckat att ha gamla noteringarna med heller, men svårt att få till det via telefonen ordentligt, ingen favorit att skriva mycket på den och svårt att gå tillbaka och få till det snyggt.
På datorn har jag worddokument som har stolparna samt att då kan man ju ha flikar öppna i massor medans man letar, lite enklare då!
Har bara telefonen när jag vakar i stallet och där har jag varit mycket senaste dagarna. Har 20 min resväg dit så vågar inte lämna henne utan någon närvarande som hon ser ut. Så det är korta stunder under dagen jag kan sitta på en dator

men sedan har vi nazgulen också. Inte så otroligt kanske att den hunnit gissat på bsf? i så fall kan den också vara med i lyan nu:crazy:
Men har vi tur så har nazgulen gissat två ggr men bommat båda gångerna vilket då innebär(väl) att den inte kan ingå i lyan?
Nazgulen får väl två gissningar per dag vilket borde betyda att den borde haft 4 gissningar? Det känns inte otroligt att en av de gissningarna varit BSF. Jag räknar nog med att Nazgulen numera är i lyan.

Edit: Alldeles för seg. :)

Utanför lyan? som ond utanför lyan -eller som god utanför lyan, eller kanske något av de två?

Inte i lyan i alla fall.

För övrigt så tror jag att den där gissaren utanför lyan har gissat in sig i lyan vid det här laget iom att den har två gissningar per dag. Sen om den fortsätter att gissa bara för att förvränga spioninfon vet bara lyan.

Rösterna var rätt spridda och om Sedna hade bäst teorier mot dig så är det väl inte så konstigt även om hon vore ulv. Två ulvar är inte hela lyan liksom. Har väl hänt många gånger. I så fall bör du vara god.

Fast jag tänker ju att hon hade haft chansen att rädda zassoo till lottning åtminstone med en röst på heartstring.

Inte i lyan i alla fall.

För övrigt så tror jag att den där gissaren utanför lyan har gissat in sig i lyan vid det här laget iom att den har två gissningar per dag. Sen om den fortsätter att gissa bara för att förvränga spioninfon vet bara lyan.
ja det är ju möjligt att den fortsätter gissa för att förvirra

Dock är det ju möjligt att ringbäraren inte lyckades på sina första två försök, så då kanske den kom in i lyan först idag.

Jag ber så HEMSKT mycket om ursäkt för igår! Det dök upp massa oplanerat och jag fick inte en lugn stund. Jobb, kunder och möten precis hela dagen, kom in först vid elvatiden med en död telefon (annars hade jag åtminstone försökt komma in och skriva nåt innan DL).

Jag som verkligen såg fram emot att få lite tid till spelandet för en gångs skull. :(
kom gärna in med inlägg idag så man vet lite mer om vart man har dig:)

Dock är det ju möjligt att ringbäraren inte lyckades på sina första två försök, så då kanske den kom in i lyan först idag.
h
Fast va? Jag försöker ju få grepp om detta och läser då i rollistan:

Hjälp! :arghh:
jag tror du läste det som jag gjorde = 2 gissningar totalt
det är tydligen en gissning per natt men så länge den har ringen så är det 2 gissningar per natt

Jag lånar den här av dig Q! :D Den är så bra att få lite översikt med.

målar i lite
Översikt så här långt:

Röstlista DL1 kl 22.00
18.36 bollen__ röstar på heartstring
20.27 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20.28 zassoo röstar på heartstring
20.42 EmmaN röstar på zassoo
20.51 viva röstar på zassoo
20.03 cirkus röstar på blacksmithfarm
21.18 Mirtai röstar på Viva

21.38 Snurrfian röstar på EmmaN
21.41 Niyama röstar på bollen
21.58 Hedinn röstar på Zassoo
21.58 Klara röstar på Quarter4Ever
21.59 Sedna röstar på Cirkus

Heartstring röstar på zassoo ( ogiltig röst)
21.59 quarter4ever röstar på Hedinn
21.59 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm

LenaH missar att rösta ( giltigt förfall)

zassoo lynchas DL1, var troll
EmmaN käkas nattDL1 var bybo

Viva och Hedinn, 2 st som röstade på trollet igår vars röster inte kommer räknas i dagens lynch

DL 2 kl 22
13:52 Blacksmithfarm röstar på Niyama
17.17 gabbi_ossi röstar på Blacksmithfarm
19.33 bollen__ röstar på blacksmithfarm

20:30 Viva röstar på Snurrfian
21:44 Mirtai röstar på Snurrfian
21:48 cirkus röstar på Sedna
21:53 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm.
21:54 Klara röstar på Snurrfian
21:57 Niyama röstar på blacksmithfarm

21:59 LenaH röstar på Mirtai
21:59 Sedna röstar på Blacksmithfarm
22:00 quarter4ever röstar på sedna

Niyama: 1
BSF 5
Snurrfian 2 (3 men Vivas röst räknas inte iom hennes röst på trollet i DL1)
Sedna 2
Mirtai 1

heartstring missar att rösta
Hedinn missar att rösta

blacksmithfarm lynchas DL2, var orc
Gabbi_ossi käkas nattDL2, var Sam

bollen__ röstar heartstring- blacksmithfarm

BSF röstar cirkus-Niyama
Viva röstar zassoo-snurrfian ( räknas inte pga rösten på zassoo)
cirkus röstar blacksmithfarm-sedna
Mirtai röstar Viva-Snurrfian
Snurrfian röstar EmmaN-Blacksmithfarm

Niyama röstar bollen__-blacksmithfarm
Hedinn röstar Zassoo- missar
Klara röstar quarter4ever-snurrfian
Sedna röstar cirkus-Blacksmithfarm

Heartstring röstar zassoo(ogiltig utan teori)- missar
quarter4ever röstar Hedinn-Sedna
Gabbi_Ossi röstar blacksmithfarm-blacksmithfarm
zassoo röstar heartstring
LenaH röstar: missar- Mirtai

Jag funderade ju på Bollen igår, men skulle verkligen en ulvkollega lägga en andra röst så tidigt? mycket tveksamt, så just nu känns det som om bollen är mer åt det neutrala hållet.
Men istället är det Mirtai som seglar upp, det känns visserligen lite dumt i och med att det var mig hon röstade på men precis som @LenaH påpekade igår:

Bsf sprutar ur sig misstankar. Ett sätt att få igång leken visst men fubderar lite på hur mycket substans det finns i det hon skriver?

Q verkar lite mindre på än vanligt, troligen fölvakning som påverkar?

Snurrfian jag hänger verkligen inte med i hennes resonemang idag men jag vet inte om det gör henne ond. Tveksam blir jag dock

Viva inser att min teori runt henne igår inte håller. Så sätter henne som neutral så länge

Åh, jag måste rösta nu

Mirtai röstar på Snurrfian

Anledningen är att jag upplever att hon snurrat in sig i ett resonemang som jag inte alls kan följa. Det känns förvirrat och hon bara snurrar in sig mer och mer

Varför la hon inte rösten på BSF som hon i det första inlägget låter mer misstänksam emot än mig, och motiveringen att rösta på mig är för att jag har snurrat in mig i ett resonemang, inte att jag har gjort något som hon menar är ulvigt. Sen kan det mycket väl vara så att huvudvärk och lite tid kan göra att man bara slänger ut sig en motivering och röst men det känns ändå lite skumt varför hon inte följde upp funderingarna runt BSF.

Funderar vidare på röstningen.
Gårdagen:
13:52 Blacksmithfarm röstar på Niyama
17.17 gabbi_ossi röstar på Blacksmithfarm
19.33 bollen__ röstar på blacksmithfarm
20:30 Viva att rösta på Snurrfian
21:44 Mirtai röstar på Snurrfian

Varför röstade Mirtai på Snurris? För att hon inte ville följa sin kollega och rösta på mig, och heller inte rösta på Bsf i hopp om att hon kanske skulle kunna klara sig? Även om Vivas röst inte räknades så var det ju ändå lite bäddat för misstankar mot Snurris.

Mirtais inlägg innan hennes röstinlägg:
Mirtai skrev:
Bsf sprutar ur sig misstankar. Ett sätt att få igång leken visst men fubderar lite på hur mycket substans det finns i det hon skriver?

Q verkar lite mindre på än vanligt, troligen fölvakning som påverkar?

Snurrfian jag hänger verkligen inte med i hennes resonemang idag men jag vet inte om det gör henne ond. Tveksam blir jag dock

Viva inser att min teori runt henne igår inte håller. Så sätter henne som neutral så länge

Sen kommer röstinlägget:
Åh, jag måste rösta nu

Mirtai röstar på Snurrfian
Anledningen är att jag upplever att hon snurrat in sig i ett resonemang som jag inte alls kan följa. Det känns förvirrat och hon bara snurrar in sig mer och mer

Det fanns inga mer teorier. Hon skriver idag att hon var trött och hade huvudvärk, men jag tycker ändå det är skumt. Det fanns ju ganska mycket skumt med Bsf, men Mirtai väljer att rösta på Snurris för att hon är snurrig (vilket är typ som vanligt). Känslan är att Mirtai inte ville rösta på Bsf.

Äh, jag röstar nu så kanske jag ändrar sen. Nu när jag ändå har teorierna om Mirtai i det här inlägget.

Niyama röstar på Mirtai

h

jag tror du läste det som jag gjorde = 2 gissningar totalt
det är tydligen en gissning per natt men så länge den har ringen så är det 2 gissningar per natt

Men alltså det är ju alltid två gissningar per natt för den kan ju bara bli av med ringen om den dör.

Kom på: det positiva med att den kan fortsätta gissa även om den är i lyan är ju att den inte kan utnyttja ringens egenskaper.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka