Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
I kväll har det gått 3 dygn sedan vi startade så då kommer informationen att förmedlas. Informationen kommer inte att synas i spioninfo då det inte är någon aktiv handling i spelet.

Gimli –Gimli är en lojal kamrat, och ställer upp för sina vänner i allt. Han kan välja att ta den lynchades plats, Gimli meddelar senast dag DL vem han vill byta med om denne blir lynchad. (Dag DL). Gimli kommer även dag 2 att rädda Pippin från Palantiern (en mäktig sten för kommunikation som också kan visa framtiden och det förgångna) han hittar och kan från Natt DL 2 använda den, men endast två gånger försöker han en gång till kommer han att förfalla till ondskan vilket är otänkbart för honom.
Siar-lärling –modifierad Natt DL på sia
och visst måste detta betyda att en sia har blivit gjord inatt och resultatet nu blivit känt för siarlärlingen, såtillvida inte den siade just gabbi-ossi?
balrogen kan också ha mindtwistat siarlärlingen, hur var det nu, kommer det framgå till siarlärlingen vem de har siat? det brukar ju stå ex Lobelia är ulv/ eller god roll/ initial ringbärare. så om den twistats till tex paddington som offer så borde svaret bli paddington är ulv/ eller god roll/ initial ringbärare.Förutsätter att balrogen inte twistar någon till att ha just balrogen som offer, iaf inte så länge siarlärlingen kan sia? ( så möjligt att den faktiskt gjort det innan siorna var möjliga)

målar i lite
Översikt så här långt:

Röstlista DL1 kl 22.00
18.36 bollen__ röstar på heartstring
20.27 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20.28 zassoo röstar på heartstring
20.42 EmmaN röstar på zassoo
20.51 viva röstar på zassoo
20.03 cirkus röstar på blacksmithfarm
21.18 Mirtai röstar på Viva

21.38 Snurrfian röstar på EmmaN
21.41 Niyama röstar på bollen
21.58 Hedinn röstar på Zassoo
21.58 Klara röstar på Quarter4Ever
21.59 Sedna röstar på Cirkus

Heartstring röstar på zassoo ( ogiltig röst)
21.59 quarter4ever röstar på Hedinn
21.59 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm

LenaH missar att rösta ( giltigt förfall)

zassoo lynchas DL1, var troll
EmmaN käkas nattDL1 var bybo

Viva och Hedinn, 2 st som röstade på trollet igår vars röster inte kommer räknas i dagens lynch

DL 2 kl 22
13:52 Blacksmithfarm röstar på Niyama
17.17 gabbi_ossi röstar på Blacksmithfarm
19.33 bollen__ röstar på blacksmithfarm

20:30 Viva röstar på Snurrfian
21:44 Mirtai röstar på Snurrfian
21:48 cirkus röstar på Sedna
21:53 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm.
21:54 Klara röstar på Snurrfian
21:57 Niyama röstar på blacksmithfarm

21:59 LenaH röstar på Mirtai
21:59 Sedna röstar på Blacksmithfarm
22:00 quarter4ever röstar på sedna

Niyama: 1
BSF 5
Snurrfian 2 (3 men Vivas röst räknas inte iom hennes röst på trollet i DL1)
Sedna 2
Mirtai 1

heartstring missar att rösta
Hedinn missar att rösta

blacksmithfarm lynchas DL2, var orc
Gabbi_ossi käkas nattDL2, var Sam

bollen__ röstar heartstring- blacksmithfarm

BSF röstar cirkus-Niyama
Viva röstar zassoo-snurrfian ( räknas inte pga rösten på zassoo)
cirkus röstar blacksmithfarm-sedna
Mirtai röstar Viva-Snurrfian
Snurrfian röstar EmmaN-Blacksmithfarm

Niyama röstar bollen__-blacksmithfarm
Hedinn röstar Zassoo- missar
Klara röstar quarter4ever-snurrfian
Sedna röstar cirkus-Blacksmithfarm

Heartstring röstar zassoo(ogiltig utan teori)- missar
quarter4ever röstar Hedinn-Sedna
Gabbi_Ossi röstar blacksmithfarm-blacksmithfarm
zassoo röstar heartstring
LenaH röstar: missar- Mirtai

Nja, jag refererade till vad du skrev om gabby_ossi
jag hade även på henne kvar lite av mina funderingar från DL1-listan, hann som sagt inte revidera allt så en del kom med som kanske inte fortfarande var relevant efter DL2 men som du ser så har jag skrivit det sista att det kan vara ett plus i kanten att hon två gånger röstat på BSF.

och visst måste detta betyda att en sia har blivit gjord inatt och resultatet nu blivit känt för siarlärlingen, såtillvida inte den siade just gabbi-ossi?
balrogen kan också ha mindtwistat siarlärlingen, hur var det nu, kommer det framgå till siarlärlingen vem de har siat? det brukar ju stå ex Lobelia är ulv/ eller god roll/ initial ringbärare. så om den twistats till tex paddington som offer så borde svaret bli paddington är ulv/ eller god roll/ initial ringbärare.Förutsätter att balrogen inte twistar någon till att ha just balrogen som offer, iaf inte så länge siarlärlingen kan sia? ( så möjligt att den faktiskt gjort det innan siorna var möjliga)

Grattis, du får pris för rörigaste frågan :angel:
Vid sia kommer det att stå exempelvis "Gimli siar Lobelia" om nu Gilmi väljer att sia mig, i spioninfon, hur mindtwistern påverkar har jag svarat på tidigare men den som utför något får inte information om han/hon är mindtwistad men det kommer in i potten av spionrader.

Har suttit och läst igenom G-Os inlägg, finner inget i dem som visar att hon hittat Frodo, egentligen har hon inga större översikter alls, utan har hållt sig till 2 om dan typ och då bara om de hon misstänker ( BSF ioch Zassoo första dagen och BSF och vIva andra dagen) iofs vore det ju dumt av henne att "outa"Frodo om hon lyckats gissa rätt.

Vid sia kommer det att stå exempelvis "Gimli siar Lobelia" om nu Gilmi väljer att sia mig, i spioninfon, hur mindtwistern påverkar har jag svarat på tidigare men den som utför något får inte information om han/hon är mindtwistad men det kommer in i potten av spionrader.
rörig är nog mitt nya namn :yuck:

ska kolla upp vad du skrivit, har nog missat det

När någon vill sia /fråga/gissa eller vad det kan vara så sker det helt informellt i lek-konversationerna.

Det finns en del spioninfo, där kommer det att finnas en information som säger att

Balrogen mindtwistar Lobelia med Paddington.
Gimli siar Lobelia

Gimli får resultatet Pippin (och här är Paddington Pippin och Lobelia har en annan roll) av lekledarna, enda spåret av mindtwisten är just spioninformationen. Och Balrogen får inte reda på vilken information han verkligen ändrar på om han inte kan gissa det utifrån vad som händer i leken.
Ok om jag förstått detta rätt så siarlärlingen får endast veta rollen så om den blivit mindtwistad så vet den fel roll till fel figur:idea:

Försöker läsa och fundera lite kring röstningen igår. Det som talar emot att Snurrfian sitter i lyan, som jag trodde igår, är hennes röst på BSF igår. Hon la tredje rösten på BSF, och även om hon misstänkte att hon själv kanske låg illa till, vi var ju ett par stycken som hade teoriat kring henne, så hade hon själv bara en giltig röst på sig i det läget. Så just nu vill jag inte placera Snurris i lyan med BSF. Fast det betyder ju inte att hon är god. Det finns ju andra onda roller också.

Det verkar som om sambon inte får med sig sin bror till kvällens kvalmatch i fotboll och då ville han ha med mig istället O_o Så jag kommer nog att blir tvungen att lägga en tidig röst. Så jag har lite funderingar...

Igår så röstade jag på Sedna, men efter att bsf visade sig vara ulv så har Sedna svalnat lite. Jag tror inte att två ulvar skulle röstat som de två gjorde i DL1. Jag tror att hon hon varit i lyan hade hon nog försökt att rädda zassoo hellre än en lite halvudda röst på mig. Hon kan fortfarande vara ond utanför lyan.

Helst skulle jag vilja syna Snurrfian, inte för att jag *tror* att hon är ond(hennes tredjeröst på bsf talar tex. till hennes fördel) utanför att det vore bra att veta om hon är god för det skulle ge endel svar på hur DL2 utvecklade sig,. Om hon är god så tror jag att onda försökte lägga upp Snurrfian som ett alternativ till bsf.

Viva la första rösten där som visserligen inte skulle räknas, men Viva har jag på obs! lista - jag tänker att hon kanske strategin från lyan var att nån skulle alibirösta på zassoo. Det ger ju ett rätt tjockt alibi tänker jag.

Mirtai har seglat upp som en jag tror kan vara ond/i lyan. Hon la andrarösten på Snurris och som sagt - är snurrfian god så tror jag att Mirtai med viss sannolikhet är ond. Och varför inte i lyan ihop med Viva - en obetydlig röst på en kollega i DL1 så att eventuell statistik ser lite snyggare ut?

Sen har vi då quarter4ever. Alltså denna människa blir jag aldrig klok på. Hon har skrivit massor som vanligt, trots ont om tid och fölvak, många grejer är virriga och hon blandar ihop än det ena än det andra. Det gör henne nödvändigtvis inte till ond. Men jag vet verkligen inte.

Niyama vill jag placera utanför lyan med avseende på bsf's tidiga röst på henne.

Det är svårt med de som inte varit så aktiva, jag tänker på bla. bollen__ (veeet att hon är upptagen i helgen) men hennes första tidiga röst på bsf talar till hennes fördel, jag tror inte att ulvar lägger en tidig första röst på en kollega. Hon kan vara ond utanför, men inte i lyan vid det tillfället i allafall.

Heartstring skulle jag vilja se mer av, men här talar zassoos andraröst i DL1 till hennes fördel, även om det *kan* vara en lur-röst, men lite till hennes fördel i allafall.

Var är delfinen? Hallå Hedinn - hur ska man kunna veta var du står om du inte skriver nånting.

Klara lurade upp mig på läktaren i förra leken, men samma teori som igår är applicerbar. Hennes röst igår på Snurfian kan möjligen tala lite till hennes nackdel eftersom jag *tror* att Snurris är god. MEN även goda röstar ju på goda ibland.

LenaH röstade Mirtai igår - Mirtai är högt upp på min misstänktalista idag så det borde tala till LenaH's fördel. Samtidigt så är det en uddaröst som är jättesen och inte kommer att ha någon praktisk betydelse.

cirkus röstar på Mirtai
då jag tror att hon försökte få över fokus från bsf till Snurrfian igår.

Ok sovit någon timme, så ska se om jag vågar mig på lite matte:p

Enligt rollistan så:
vi är 16 deltagare
10 namngivna goda roller
5 namngivna onda roller
vilket ger oss
1 över -som kan vara en andra dvärg ( bybo) eller en andra orc (ulv),

( så ev finns det en god som vet hur många orc(er) det fanns från början- nämligen om det finns en bybo till med i leken, för om det var 2 bybor så var det ju bara 1 orc från början)

så lyan från början bestod av:

1 troll l( lynchades i DL1)
1 orchkung
1-2 orcer, varav BSF lynchades i DL2
så av originallyan finns det kvar
1 Orchkung+ ev en till orc

men sedan har vi nazgulen också. Inte så otroligt kanske att den hunnit gissat på bsf? i så fall kan den också vara med i lyan nu:crazy:
Men har vi tur så har nazgulen gissat två ggr men bommat båda gångerna vilket då innebär(väl) att den inte kan ingå i lyan?
Det finns två goda som kan ha en aning om något av det ovanstående och det är om spionraden(erna) kommit fram till spionen och/eller spionlärlingen om vem som nazgulen gissat på

så allt sammantaget ger detta mig att vi har antingen 1, 2 eller 3 ulvar kvar att taO_o :idea:
iom vinstvillkoren så är det viktigaste ju att få ut ulven/ulvarna som är kvar
Vinstvillkor:
Onda vinner när onda är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar är döda.

sedan funderar jag lite över nazgulen
Khamûl Nazgûl, initial ringbärare, utanför lyan men kan varje nattDL gissa på en lyamedlem, gissar han rätt så flyttar han in i lyan och tar kommandot där. Så länge han har ringen så blir det alltså två gissningar.
Tar kommandot? Vad betyder det? Är det någon twist som vi inte vet än?
Har ett svagt minne ( demensen är tydligen inte långt borta i denna leken!:p) av att det diskuterats om ringens förmågor får användas OM nazgulen kommer in i lyan?
Var det @cirkus kanske som hade funderingar om detta?
Kom det fram något om detta?

Faktum är att Sednas röst på mig i DL1 får mig att tro att hon kanske inte är ulv ändå nu när vi vet att bsf var ond. varför skulle två ulvar lägga så spridda röster på mig?

Rösterna var rätt spridda och om Sedna hade bäst teorier mot dig så är det väl inte så konstigt även om hon vore ulv. Två ulvar är inte hela lyan liksom. Har väl hänt många gånger. I så fall bör du vara god.

Sen har vi då quarter4ever. Alltså denna människa blir jag aldrig klok på. Hon har skrivit massor som vanligt, trots ont om tid och fölvak, många grejer är virriga och hon blandar ihop än det ena än det andra. Det gör henne nödvändigtvis inte till ond. Men jag vet verkligen inte.
Egentligen har jag inte tidsbrist, bara att det ibland kört ihop sig när jag varit tvungen att hålla koll på stoet för att det verkligen sett ut som hon tänkt lägga sig ner och börja föla närsom
Mera kaos i hjärnan pga sömnbrist- därav virrigheten.O_o

Jag tror inte att en ond utanför lyan skulle göra en sån alibiröstning. Varför liksom? Dessutom så pratar vi om DL1.
Håller med. Om en ond utanför lyan ens fattat vem nån ond är så alibiröstar den inte på denna, tror inte jag har varit med i nån lek där det hänt. Den onda utanför lyan ska ju hjälpa ulvarna och vill dessutom inte bli käk. Köper inte q4s resonemang alls.

Tillägg: om inte en ond är uppenbart siad så alla röstar på den, då gör ju givetvis onda utanför lyan det också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka