Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag undrar fortfarande över det fetmarkerade. Kan du vara snäll å visa på när jag "fiskat efter vad spelare tycker om dig". Jag ställde frågan till bsf, men du skriver flera gånger. Vilka fler gånger? snurrfian frågade mig vad jag trodde om dig, men det kan väl knappast göra mig skum O_o

Jag har svarat Niyama på samma sak i inlägg #519
Det var mer känslan än flera gånger när jag läste igen. Du diskuterade det med både bsf och Snurris även om med snurris så var det mer hon som tog upp saken.

2.quarter4ever -det är jag:D
3. cirkus svårt att bedöma vart jag har cirkus, hon är såpass skicklig att hon kan lura mig rätt upp på läktaren om hon vill, men hoppas hon denna gången är på den goda sidan. Tycker att hon ställt vettiga frågor och haft bra funderingar, men kanske inte riktigt lika på som hon kan vara?
Grunnar på om hon och BSF kan ha alibiröstat på varandra i DL1? Men har inte tillräckligt för att kunna hålla henne åt något håll än så därför neutral just nu
4. Mirtai har varit aktiv och haft ett par teorier som visat sig inte hålla. Och en del som vi inte vet svaret på än Men det behöver inte göra henne till ond ( eller god för den delen) röstar på snurrfian igår en andra röst.fast iom att vIvas röst inte räknas så kan den ses som en första röst- följer hon Viva? får vara neutral för tillfället
5. Snurrfian vecklar in sig lite i förklaringarna, men det är lätt gjort (been there done that :angel:) så vet inte om det säger något om hennes roll. Dessutom är det tacksamt för ulvarna att hugga på de som snurrar in sig och vända det till sin fördel.Fick en del röster på sig i DL2. vilket fick mig att fundera på om lyan kan ha försökt att vända lynchen ditåt? Samtidigt kan ju även Snurrfian vara i lyan, hm
Snurrfian kan vara vad som helst just nu, så kvarstår som neutral , med ett öga på sig
7. Klara svårt här, tyckte hon tog en enkel röst och teori mot mig i DL1, har ju uttalat att hon helst lägger uddaröster nuförtiden i DL1, hm Att hon teoriar vettigt kan man inte heller lita på numera, det har hon bevisat att hon kan som ond med. Röstade på Snurrfian igår- och resonerar en hel del kring henne innan. Neutral så länge
8. Gabby_Ossi la sista rösten i DL1 och den kom på bsf,( ett försök att rädda zassoo? ) eller en god som trodde på bsf som mest misstänkt? röstar på bsf i DL2 med, men då är det första rösten på BSF. vet inte var jag har henne, men det kan vara ett plus i kanten att hon två gånger röstat på BSF.Neutral
9. LenaH inte en susning! Hon var ju på dramatisk konsert i DL1 .och hade inte möjlighet att rösta och kom in ganska sent igår.Börjar med att lägga de som röstat på¨zassoo åt sidan tills vidare, försvarar snurrfian lite och röstar sedan på Mirtai för hennes röst på Snurrfian som hon tyckte var tunn LenaH får stå som neutral så länge
10. bollen__ la första rösten på heartstring igår, troligt god kanske, men det oroar lite att hon hade så bra teori om zassoo,utan att rösta där. Lägger en andra röst på bsf i DL2, vilket kan indikera att hon inte sitter i lyan i alla fall? Har haft tidsbrist hon också, så svårt att hålla henne som annat än neutral
11. Niyama mycket aktiv, har en del bra invändningar och funderingar men också en del att höja på ögonbrynen om. Nu röstade BSF på henne, så troligen sitter hon inte i lyan i alla fall. Känns som hon letar efter ulvar, hoppas det är för den goda sidan hon gör det. Neutral men med ett öga på sig
12. Viva la andra rösten på zassoo i DL1, borde inte sitta i lyan, kan vara ond utanför iofs, men lutar mer mot god pga sin röst på trollet igår. röstar på snurrfian idag men den rösten räknas inte pga att hon röstade på trollet igår. får även hon stå som neutral men med ett plus i kanten för första dagens röst på zassoo
13. Hedinn svårbedömd hon med, har spelat allt för bra som ond innan för att man ska kunna bortse från det röstade en tredje utslagsgivande röst på zassoo i DL1 vilket talar för att hon i vart fall inte sitter i lyan.. Inte inne igår-hennes röst räknas dock inte, men hade varit bra att sett mera av henne. Missade att både teoria och rösta igår, så kan inte utveckla mina tankar om henne tills vidare då inget mer finns att bedöma

15 heartstring fick inte med teorin i sin röst, men hon ville ju lägga den på zassoo, så det kan betyda att hon inte är i lyan iaf Zassoo röstade på henne i DL1 vilket stärker uppfattningen om att hon inte är i lyan? Tyvärr inte inne igår, missade att både toeria och rösta så svårt att bedöma henne något mera.
16 Sedna tycker jag var snabb att haka på miratis teori om att EmmaN skulle vara i lyan och Viva skulle följa hennes röst á la "lex fio". Tyckte det var orimligt redan innan DL igår tyckte det skaver lite . Neutral mot ond för mig just nu jag la min röst på henne igår. Jag har kvar mina ögon på henne trots att hon både teoriade och röstade mot BSF igår, hon kan ha lagt en alibiröst på BSF, ¨men kan lika gärna vara god som misstänkte henne mest, eller ond utanför lyan som alibiröstade. Får fortsätta hålla ögonen på henne

Två saker som jag reagerar på i q's resonemang härovan.
De onda utanför lyan kan inte alibirösta iom att de inte vet vilka som är i lyan (det skriver hon om Sedna)
Sen skriver hon om gabby_ossi att hennes sena röst på bsf ev är ett möjligt försök att rädda zassoo - det ser jag som osannolikt- då borde hon röstat på heartstring

Och ytterligare - varför skulle jag och bsf rösta alibirösta på varann i första DL?

Faktum är att Sednas röst på mig i DL1 får mig att tro att hon kanske inte är ulv ändå nu när vi vet att bsf var ond. varför skulle två ulvar lägga så spridda röster på mig?

Det blir korta inlägg för jag vet inte om jag lever så jag hinner göra ett långt.
Jag är skeptisk mog q, se inlägg #584. Jag tycker att hon har varit ofokuserad som hon inte brukar vara som god

Två saker som jag reagerar på i q's resonemang härovan.
De onda utanför lyan kan inte alibirösta iom att de inte vet vilka som är i lyan (det skriver hon om Sedna)
Sen skriver hon om gabby_ossi att hennes sena röst på bsf ev är ett möjligt försök att rädda zassoo - det ser jag som osannolikt- då borde hon röstat på heartstring
Ok men om det ser ut som en Lynch går mot en de uppfattat som ond så kan de väl visst alibirösta? Och en ond utanför lyan kan ju också ingå i lyan om den gissat på rätt ? ( fast då kanske jag inte skulle skrivit ond utanför lyan utan istället ingår numera i lyan ?) i alla fall till DL 2 för i DL1 så var det bara ond utanför lyan som var möjligt
Ja det med heartstring gick jag igenom igår att lyan kanske ville få till en lottning ( som det skulle se ut iaf) mellan tre istället ? Långsökt kanske men det blir ju svårare att räkna ut något för de goda då? nu faller detta lite idag IOM att Bsf var ulv men fortfarande kan ju andra rösten på dig vara ett sånt försök. bsf var inte orchkungen så möjligen är andra rösten på dig lagd av den om man nu ska spåna i samma tankar

Försöker läsa ifatt och fundera lite kring vad som hänt sedan jag somnade igår. Blir korta noteringar i väntan på dl.

Precis som cirkus reagerar jag lite på Qs små missar i inlägget ovan. Har ju reagerat på det innan också, igår och i förrgår.

Och ytterligare - varför skulle jag och bsf rösta alibirösta på varann i första DL?

Faktum är att Sednas röst på mig i DL1 får mig att tro att hon kanske inte är ulv ändå nu när vi vet att bsf var ond. varför skulle två ulvar lägga så spridda röster på mig?
Varför du och Bsf skulle ha alibiröstat på varandra. Ja du lovade ju nästan att rösta på henne efter förra leken ;)och du fick också kommentarer om det Men det var egentligen bara en reflektion i allmänhet att så skulle ni ha kunna gjort , se det som att jag anser er skickliga nog för att kunna luras så helt enkelt.

Försöker läsa ifatt och fundera lite kring vad som hänt sedan jag somnade igår. Blir korta noteringar i väntan på dl.

Precis som cirkus reagerar jag lite på Qs små missar i inlägget ovan. Har ju reagerat på det innan också, igår och i förrgår.
Jag vet inte om jag ska bli smickrad över att ni anser att jag inte brukar missa ett och annat eller om jag ska bli misstänksam mot er för att ni misstänker mig för att jag är mänsklig ?:idea:

Jag har svarat Niyama på samma sak i inlägg #519
Det var mer känslan än flera gånger när jag läste igen. Du diskuterade det med både bsf och Snurris även om med snurris så var det mer hon som tog upp saken.

Jag vet att du svarade Niyama, men i och med att du påstod något jag inte gjort och jag redan igår frågade vad du menade, utan att få svar, så ville jag gärna få en förklaring. Tyckte du kändes oskarp igår och efter gårdagens röstning, då du röstar på mig utan att underbygga det med mer än en känsla, känns du ännu mer oskarp. Att bsf röstade på dig i dl1 och du på bsf tycker jag talar för att du inte sitter i lyan, men jag är osäker på om du är god eller ond.

Ok men om det ser ut som en Lynch går mot en de uppfattat som ond så kan de väl visst alibirösta? Och en ond utanför lyan kan ju också ingå i lyan om den gissat på rätt ? ( fast då kanske jag inte skulle skrivit ond utanför lyan utan istället ingår numera i lyan ?) i alla fall till DL 2 för i DL1 så var det bara ond utanför lyan som var möjligt
Ja det med heartstring gick jag igenom igår att lyan kanske ville få till en lottning ( som det skulle se ut iaf) mellan tre istället ? Långsökt kanske men det blir ju svårare att räkna ut något för de goda då? nu faller detta lite idag IOM att Bsf var ulv men fortfarande kan ju andra rösten på dig vara ett sånt försök. bsf var inte orchkungen så möjligen är andra rösten på dig lagd av den om man nu ska spåna i samma tankar

Jag tror inte att en ond utanför lyan skulle göra en sån alibiröstning. Varför liksom? Dessutom så pratar vi om DL1.

Jag ber så HEMSKT mycket om ursäkt för igår! Det dök upp massa oplanerat och jag fick inte en lugn stund. Jobb, kunder och möten precis hela dagen, kom in först vid elvatiden med en död telefon (annars hade jag åtminstone försökt komma in och skriva nåt innan DL).

Jag som verkligen såg fram emot att få lite tid till spelandet för en gångs skull. :(

Jag vet att du svarade Niyama, men i och med att du påstod något jag inte gjort och jag redan igår frågade vad du menade, utan att få svar, så ville jag gärna få en förklaring. Tyckte du kändes oskarp igår och efter gårdagens röstning, då du röstar på mig utan att underbygga det med mer än en känsla, känns du ännu mer oskarp. Att bsf röstade på dig i dl1 och du på bsf tycker jag talar för att du inte sitter i lyan, men jag är osäker på om du är god eller ond.

Fast det var inte bara den känslan ser du om du läser mitt teoriinlägg från igår.

Jag tror inte att en ond utanför lyan skulle göra en sån alibiröstning. Varför liksom? Dessutom så pratar vi om DL1.
Om du pratar om första DL och din och Bsf röster på varann så är det med förutsättningen att ni då är i lyan båda två. Alibiröst på Bsf från en ond utanför lyan / eller nybliven lyamedlem kan ha lagts av sedna i dl2. Blir lite kort vill hinna få iväg det innan uppdateringen får utveckla om jag finns kvar sedan

16 Sedna tycker jag var snabb att haka på miratis teori om att EmmaN skulle vara i lyan och Viva skulle följa hennes röst á la "lex fio". Tyckte det var orimligt redan innan DL igår tyckte det skaver lite . Neutral mot ond för mig just nu jag la min röst på henne igår. Jag har kvar mina ögon på henne trots att hon både teoriade och röstade mot BSF igår, hon kan ha lagt en alibiröst på BSF, ¨men kan lika gärna vara god som misstänkte henne mest, eller ond utanför lyan som alibiröstade. Får fortsätta hålla ögonen på henne

Det här bemötte jag redan igår. Tycker inte jag hakade på Mirtais teori, det jag reagerade på var vivas röstmotivering.

Tycker inte jag hakade på Mirtais teori. Det jag reagerade på var vivas röstmotivering. Sedan diskuterade jag teorin, men inte så att jag hakade på den.

Känns märkligt att du inte verkar läsa vad jag skriver, eller verkar i alla fall ointresserad av att reflektera kring det jag skriver. Känner inte igen dig, tycker du brukar vrida och vända mer och inte låsa fast dig vid saker på det sättet.

Om du pratar om första DL och din och Bsf röster på varann så är det med förutsättningen att ni då är i lyan båda två. Alibiröst på Bsf från en ond utanför lyan / eller nybliven lyamedlem kan ha lagts av sedna i dl2. Blir lite kort vill hinna få iväg det innan uppdateringen får utveckla om jag finns kvar sedan

Nja, jag refererade till vad du skrev om gabby_ossi

Jag vet inte om jag ska bli smickrad över att ni anser att jag inte brukar missa ett och annat eller om jag ska bli misstänksam mot er för att ni misstänker mig för att jag är mänsklig ?:idea:

(Glömde bort att jag befinner mig i ett område med kass mottagning, ska lämna minstingen hos mormor för en veckas sommarlov. Min genomläsning tar mer tid än nödvändigt.)

Alla har vi fått misstankar mot oss för att vi någon gång varit oskarpare än vanligt. God som ond, av goda och onda. Det tillhör spelet. Men i just ditt fall är det så ovanligt. Jag förstår att du har annat fokus (hur går det med föleningen?) och det gör att jag tvekar lite. Men ju fler små missar du gör, desto mer fundersam blir jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka