Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här bemötte jag redan igår. Tycker inte jag hakade på Mirtais teori, det jag reagerade på var vivas röstmotivering.

Känns märkligt att du inte verkar läsa vad jag skriver, eller verkar i alla fall ointresserad av att reflektera kring det jag skriver. Känner inte igen dig, tycker du brukar vrida och vända mer och inte låsa fast dig vid saker på det sättet.
Jag vänder och vrider på en del ang dig och din röst på Bsf igår. Jag har varit lite lat och använt samma översikt som innan och då uppdateringen kl 10 närmade sig var jag angelägen att få iväg den hann väl inte riktigt revidera all gammal text med en del nytt ,just det med viva och EmmaN kan kanske strykas. Nu dröjer ju uppdateringen vilket jag inte kunde veta då när klockan började gå mot 10.

Om du pratar om första DL och din och Bsf röster på varann så är det med förutsättningen att ni då är i lyan båda två. Alibiröst på Bsf från en ond utanför lyan / eller nybliven lyamedlem kan ha lagts av sedna i dl2. Blir lite kort vill hinna få iväg det innan uppdateringen får utveckla om jag finns kvar sedan

Att Sedna kunde alibiröstat igår har Niyama redan tagit upp och Sedna bemötte det med en som jag ser det tillräckligt rimlig förklaring.

(Glömde bort att jag befinner mig i ett område med kass mottagning, ska lämna minstingen hos mormor för en veckas sommarlov. Min genomläsning tar mer tid än nödvändigt.)

Alla har vi fått misstankar mot oss för att vi någon gång varit oskarpare än vanligt. God som ond, av goda och onda. Det tillhör spelet. Men i just ditt fall är det så ovanligt. Jag förstår att du har annat fokus (hur går det med föleningen?) och det gör att jag tvekar lite. Men ju fler små missar du gör, desto mer fundersam blir jag.
Märren kniiiiiper. :crazy: Fullt utslag på reffen , helt vit mjölk sedan 4-5 dagar vaxproppar sedan igår helt släppta beckenband fulla juver. Ja jag börjar känna av vaknätterna rejält så är inte i bästa lektorn. Trodde ju att det skulle dröja till början av juli innan nästa vakperiod kom

Märren kniiiiiper. :crazy: Fullt utslag på reffen , helt vit mjölk sedan 4-5 dagar vaxproppar sedan igår helt släppta beckenband fulla juver. Ja jag börjar känna av vaknätterna rejält så är inte i bästa lektorn. Trodde ju att det skulle dröja till början av juli innan nästa vakperiod kom
Man brukar ju kunna säga att dom inväntar bättre väder. Men eftersom jag fått för mig att vi bor i närheten av varandra misstänker jag att ni har lika fint som vi just nu.

(Glömde bort att jag befinner mig i ett område med kass mottagning, ska lämna minstingen hos mormor för en veckas sommarlov. Min genomläsning tar mer tid än nödvändigt.)

Alla har vi fått misstankar mot oss för att vi någon gång varit oskarpare än vanligt. God som ond, av goda och onda. Det tillhör spelet. Men i just ditt fall är det så ovanligt. Jag förstår att du har annat fokus (hur går det med föleningen?) och det gör att jag tvekar lite. Men ju fler små missar du gör, desto mer fundersam blir jag.
Jag får ta att ni blir misstänktsamma. Jag har inte det fokus jag brukar ha

Man brukar ju kunna säga att dom inväntar bättre väder. Men eftersom jag fått för mig att vi bor i närheten av varandra misstänker jag att ni har lika fint som vi just nu.
Jo bor i Karlstad ;) så vädret beror det inte på :D men hon kan vara en sån rackare som går med färdiga tecken länge. Väntar på att mjölken ska börja droppa / rinna och kanske tempen sjunka då borde hon väl ändå klämma ur sig fölet O_o. Planen var inte att ha 5 fölövervakaningar på 2 veckor med mig som enda nattvakare både på plats , via kamera el telefon :cool:

Att Sedna kunde alibiröstat igår har Niyama redan tagit upp och Sedna bemötte det med en som jag ser det tillräckligt rimlig förklaring.
ja och jag var med där på ett hörn också då jag påpekade till niyama att sedna misstänkt bsf hela dagen. Men det ena behöver inte utesluta det andra, och jag måste ju försöka få med det jag ändå grunnat på? Sedan är nog mycket återvändsgränder.
Just nu så känns alla mer eller mindre onda, men jag har inget handfast på någon direkt, därför får ni stå som neutrala mer eller mindre allihop
Jag tenderar att alltid ha för många onda, paranoid som jag är

Två saker som jag reagerar på i q's resonemang härovan.
De onda utanför lyan kan inte alibirösta iom att de inte vet vilka som är i lyan (det skriver hon om Sedna)
Sen skriver hon om gabby_ossi att hennes sena röst på bsf ev är ett möjligt försök att rädda zassoo - det ser jag som osannolikt- då borde hon röstat på heartstring
nu talar ju gabbi_ossis tidiga röst på bsf igår emot detta,,men som jag skrivit tidigare att lyan kan ha försökt rädda trollet genom att offra en annan lyamedlem? På köpet blir det en snygg röststatistik? Men som sagt G-Os tidiga röst på bsf i DL2 talar emot det, men själva scenariot att offra en vanlig ulv mot trollet är ju inte helt osannolkt att de kan ha försökt? Men å andra sidan så håller jag med om att en tredje röst på heartstring vore mer logiskt i det fallet, vare sig hon är ond eller god,som sagt en del återvändsgränder i tankarna....

Senast ändrad:
Efter incidenten med Bolg så fortsätter Gandalf sina försök att öppna Porten medan Pippin och merry roar sig med att kasta sten i dammen utanför. Plötsligt börjar det röra sig i dammen, långa armar försöker ta tag i sällskapet för att dra dem ner. Gandalfs försök att öppna blir allt desperatare, han till sist så tar han till och med fasta på hobernas frågor och skriker "Mellon" en alldeles för simpel lösning på gåtan att öppna porten, det sår ju till och med på den, "säg vän och stig in" Mellon betyder vän på alviska.

Det var i sista stund som Gandalf lyckades få upp porten Merry och Pippins lek med att "gasta smörgås" väckte portens väktare och trots Aragns, Gimlis och Boromirs tappra försök att hugga av alla armar och tentakler som greppat efter sällskapet så börjar det se mörkt ut på den fronten, flera gånger har monstret nästan lyckas att dra ner äventyrarna i vattnet.
Moria4.jpg

Äventyraren kastar sig genom porten och lyckas precis klara sig och det mesta av packningen undan armarna, tror de. Efteråt när de diskuterar så inser de att Sam blev kvar utanför, han försökte få med sig packhästen Bill genom porten. Tydligen misslyckade det. Samtidigt som de konstaterar detta så hörs ett mäktigt brak. Monstret har stängt porten permanent.

Gabby_Ossy var trädgårdsmästaren Sam

Efter incidenten med Bolg så fortsätter Gandalf sina försök att öppna Porten medan Pippin och merry roar sig med att kasta sten i dammen utanför. Plötsligt börjar det röra sig i dammen, långa armar försöker ta tag i sällskapet för att dra dem ner. Gandalfs försök att öppna blir allt desperatare, han till sist så tar han till och med fasta på hobernas frågor och skriker "Mellon" en alldeles för simpel lösning på gåtan att öppna porten, det sår ju till och med på den, "säg vän och stig in" Mellon betyder vän på alviska.

Det var i sista stund som Gandalf lyckades få upp porten Merry och Pippins lek med att "gasta smörgås" väckte portens väktare och trots Aragns, Gimlis och Boromirs tappra försök att hugga av alla armar och tentakler som greppat efter sällskapet så börjar det se mörkt ut på den fronten, flera gånger har monstret nästan lyckas att dra ner äventyrarna i vattnet.
Moria4.jpg

Äventyraren kastar sig genom porten och lyckas precis klara sig och det mesta av packningen undan armarna, tror de. Efteråt när de diskuterar så inser de att Sam blev kvar utanför, han försökte få med sig packhästen Bill genom porten. Tydligen misslyckade det. Samtidigt som de konstaterar detta så hörs ett mäktigt brak. Monstret har stängt porten permanent.

Gabby_Ossy var trädgårdsmästaren Sam
RIP Gabby_Ossi:(

Frodo- är en hob och gentleman från Fylke. Frodo ärvde den mäktiga ringen från sin excentriske släkting Bilbo, men blev i vår förra lek försmädligt besegrad av Khamül. Ringens inflytande har inte släppt helt, den drar honom till sig, han kan känna av den. Har ringen samma ägare den i 3 speldygn så lyckas han spåra den (får veta vem som är ringbärare för stunden) och kan därefter följa eventuella ägarbyten.
Hur räknas det där med 3 speldygn?
Efter antal nätter sedan lekstart, eller i antal dagDL och nattDL? Funderar på om Frodo kan ha fått vetskap om vem som är initiala ringbäraren efter nattdl2? Eller om det är först imorgon det kan ske, om inte ringen byter ägare innan det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka