Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Översikt så här långt:

Röstlista DL1 kl 22.00
18.36 bollen__ röstar på heartstring
20.27 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20.28 zassoo röstar på heartstring
20.42 EmmaN röstar på zassoo
20.51 viva röstar på zassoo
20.03 cirkus röstar på blacksmithfarm
21.18 Mirtai röstar på Viva

21.38 Snurrfian röstar på EmmaN
21.41 Niyama röstar på bollen
21.58 Hedinn röstar på Zassoo
21.58 Klara röstar på Quarter4Ever
21.59 Sedna röstar på Cirkus

Heartstring röstar på zassoo ( ogiltig röst)
21.59 quarter4ever röstar på Hedinn
21.59 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm

LenaH missar att rösta ( giltigt förfall)

zassoo lynchas DL1, var troll
EmmaN käkas nattDL1 var bybo

Viva och Hedinn, 2 st som röstade på trollet igår vars röster inte kommer räknas i dagens lynch

DL 2 kl 22
13:52 Blacksmithfarm röstar på Niyama
17.17 gabbi_ossi röstar på Blacksmithfarm
19.33 bollen__ röstar på blacksmithfarm

20:30 Viva röstar på Snurrfian
21:44 Mirtai röstar på Snurrfian
21:48 cirkus röstar på Sedna
21:53 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm.
21:54 Klara röstar på Snurrfian
21:57 Niyama röstar på blacksmithfarm

21:59 LenaH röstar på Mirtai
21:59 Sedna röstar på Blacksmithfarm
22:00 quarter4ever röstar på sedna

Niyama: 1
BSF 5
Snurrfian 2 (3 men Vivas röst räknas inte iom hennes röst på trollet i DL1)
Sedna 2
Mirtai 1

heartstring missar att rösta
Hedinn missar att rösta

blacksmithfarm lynchas DL2, var orc
Gabbi_ossi käkas nattDL2, var Sam

bollen__ röstar heartstring- blacksmithfarm

BSF röstar cirkus-Niyama
Viva röstar zassoo-snurrfian ( räknas inte pga rösten på zassoo)
cirkus röstar blacksmithfarm-sedna
Mirtai röstar Viva-Snurrfian
Snurrfian röstar EmmaN-Blacksmithfarm

Niyama röstar bollen__-blacksmithfarm
Hedinn röstar Zassoo- missar
Klara röstar quarter4ever-snurrfian
Sedna röstar cirkus-Blacksmithfarm

Heartstring röstar zassoo(ogiltig utan teori)- missar
quarter4ever röstar Hedinn-Sedna
Gabbi_Ossi röstar blacksmithfarm-blacksmithfarm
zassoo röstar heartstring
LenaH röstar: missar- Mirtai

Jag börjar med att plocka upp den här så att jag vet vart jag har den om jag behöver.

Jag vet helt "borta" igår eftermiddag. Min röst på Snurrfian var en enkel väg ut eftersom hon röstat på en god första DL. Det behöver såklart inte betyda något men det var en motivering lika god som någon. Jag har helt enkelt inte energi att gräva mer än så. Dock hade jag väldigt svaga misstankar på BSF så min radar verkar vara lite off.

Men eftersom BSF var ond borde Niyama inte sitta i lyan. Visserligen har jag känslan av att det surrade med misstankar mot BSF redan innan så ulvarna kanske övervägde att offra henne och samtidigt kunna skaffa sig rejäla alibin. Men det känns ändå som högt spel, att aktivt ifrågasätta BSF och sedan lägga första rösten på henne. Utanför lyan då? Tveksamt, tror dessutom att det bara är Balrogen som är utanför numera. Jag vill nog ha Niyama åt det goda hållet. Men helt säker är jag inte.

Cirkus hade jag svaga misstankar mig tillsammans med Zassoo första DL. Men det faktum att Zassoo var ond gör att det känns mer tveksamt att Cirkus är det också. C röstar också på BSF som var ond, visserligen en uddaröst men ganska tidigt. Vet inte om det säger så mycket? Hon verkade i alla fall inte hänga med på teorin om att jag och EmmaN satt i lyan tillsammans, det borde vara plus.

När det gäller Hedinn och Heartstrings har jag haft dem utanför lyan (möjligen åt goda hållet) på grund av hela utspelet med Zassoo. Hedinns avgörande röst och Zassoos röst och misstankar mot Heartstrings. Men både två har varit väldigt anonyma sedan dess vilket gör det svårt att utveckla tankarna mer. Samma med LenaH och bollen_, bollen_ följde ju Niyama med andra rösten på BSF och östade tillsammans med Zasso i DagDL1, vilket med den omvända logiken kan betyda att hon inte sitter i lyan.

Det var Gabby_Ossi som la första rösten på BSF igår.

Teorin om Mirtai är intessant. Jag kan förstå tankegångarna. Samtidigt blir jag väldigt osäker då både cirkus och quarter4ever (som jag tycker spelat skumt) redan röstat på Mirtai.

Teorin om Mirtai är intessant. Jag kan förstå tankegångarna. Samtidigt blir jag väldigt osäker då både cirkus och quarter4ever (som jag tycker spelat skumt) redan röstat på Mirtai.

Jag tycker också q4 spelat skumt, min tanke om hennes röst var att ulvarna anser att Mirtai är avslöjad och offrar henne. Men jag är inte alls säker på Mirtai, hon kan vara god men spelet är väldigt underligt.

Röstlista DL3 KL 22.00

16.31 cirkus röstar på Mirtai
18.10 Niyama röstar på Mirtai
18.58 quarter4ever röstar på Mirtai

Mirtai 3

Mirtai -spåret som flera uppmärksammat är ju intressant. Isåfall borde ju Snurrfian vara god, om det är så att Mirtai försökte få över lite misstänksamhet på Snurris ist för ev. kollegan Bsf. Känner dock att jag fortfarande är lite off när man inte kunnat hänga med ordentligt i helgen, så jag skall nog läsa lite till.

Jag tycker också q4 spelat skumt, min tanke om hennes röst var att ulvarna anser att Mirtai är avslöjad och offrar henne. Men jag är inte alls säker på Mirtai, hon kan vara god men spelet är väldigt underligt.

Jag håller med att min röst igår inte var lysande men det var efter en låååång dag på dressyrtävling, 3 gnälliga ungar som vägrade sova och så ont i huvudet på det. Hade helst struntat helt i leken och bara däckat men ville ändå rösta. Var även tvungen att teoria om 2 spelare så det blev Snurris och BSF.

valde att rösta på Snurris eftersom jag kände att det var lättast att skriva ihop en teori mot henne. Att teoria mot BSF hade krävt mer tid och engagemang vilket jag inte hade.

Idag är det intressant att notera de röster som kommer på mig. Nu tror jag inte alla 3 sitter i lyan, det vore väl uppenbart.

Men bland de som röstat på mig, plus Bollen som gör ett teoriinlägg om mig (se ovan) tror jag iaf en ulv gömmer sig.

Jag håller med att min röst igår inte var lysande men det var efter en låååång dag på dressyrtävling, 3 gnälliga ungar som vägrade sova och så ont i huvudet på det. Hade helst struntat helt i leken och bara däckat men ville ändå rösta. Var även tvungen att teoria om 2 spelare så det blev Snurris och BSF.

valde att rösta på Snurris eftersom jag kände att det var lättast att skriva ihop en teori mot henne. Att teoria mot BSF hade krävt mer tid och engagemang vilket jag inte hade.

Idag är det intressant att notera de röster som kommer på mig. Nu tror jag inte alla 3 sitter i lyan, det vore väl uppenbart.

Men bland de som röstat på mig, plus Bollen som gör ett teoriinlägg om mig (se ovan) tror jag iaf en ulv gömmer sig.

Fast du hade ju skrivit om Bsf, typ lika mycket (eller lite) som om Snurris.

Med tanke på de röster som trillat in på Mirtai känns det rätt naturligt att kika på henne. Hon har helt gått mig förbi, och bara det är lite oroande. Att jag misstänker henne, och framförallt att hon misstänker mig är ju en grundregel i lekarna.

Och vad ska jag tänka om hennes röst på Snurris egentligen? Jag röstade också på snurris. Frågan är ju om Mirtai är orchkung och hoppades att så pass många skulle haka på henne mot Snurris att hennes utslagsröst skulle komma till användning. Hennes teori är ju väldigt enkel, men med hennes förklaring om huvudvärk kan jag i och för sig kanske köpa det. Åh andra sidan kan det ju som ond vara enkelt att bara plocka någon man tror är god och lägga en enkel teori i ett sådant läge.

Jag vet verkligen inte vad jag ska tro om Mirtai. O_o Jag gjorde ju lite samma som henne igår, valde mellan Snurris och BSF.

Jag tycker inte heller att Evert känns som vanligt men av någon anledning tror jag inte hon sitter i lyan, hon hade nog inte virrat till det lika mycket då. Möjligtvis är hon ond utanför isf.

Jag tycker inte heller att Evert känns som vanligt men av någon anledning tror jag inte hon sitter i lyan, hon hade nog inte virrat till det lika mycket då. Möjligtvis är hon ond utanför isf.

Jag tycker väl iofs att hon känns som vanligt, det brukar komma massor av inlägg som jag inte hänger med i :angel:

Vad menar du här? Jag la inte första rösten på Bsf och bollen röstade före mig igår?
Ska se om jag kan reda ut mina egna tankar.

Du har rätt, det blev fel. Verkar ha rört till det riktigt, det var ju BSF som röstade på dig först. Du röstade som fyra på BSF då, hade du röstat på Snurrfian hade det blivit 3-3.

Ska se om jag kan reda ut mina egna tankar.

Du har rätt, det blev fel.Du lade andra rösten och bollen_ den första, så skulle det vara. Det gör dock ingen skillnad när det gäller slutsatsen.
Men Niyama la inte andrarösten heller. Gabby la första, bollen__ andra, Snurris den tredje och Niyama fjärde rösten på BSF igår. Niyama la sin röst när det var tre minuter till DL.

Jag har roat mig med att gå igenom Bollens inlägg. Finns inte mycket att gå på. Vet att det varit mkt irl.

Börjar med att fråga lite om Boromir.

Går sedan vidare med det här inlägget:

Jag är här en snabbis men har väldigt lite tid idag. Får strax besök och ska stoppa i mig middag innan dess.

Blacksmithfarm startar leken lite som hon brukar tycker jag. Går igenom allas svar på obligatoriska frågan och ser om hon hittar något. Är väl ganska typiskt henne oavsett om hon är god eller ond. Men ett bra initiativ tycker jag. Säger dock inget om hennes roll än så länge.

heartstring reagerar på att Hedinn nämner något om aluminiumskor som gör hästarna snabbare, heartstring nämner då att det är något som dvärgarna är bra på. Några har reagerat på detta, eftersom dvärgarna är goda=bybor.

zassoo tycker att Legolas lika gärna kunnat heta Sauron. Sauron var väl en elak person, är det ett sätt att försöka vinka till lyan?

Ja, jag hittar inte direkt något matnyttigt nu känner jag. Men jag behöver rösta nu :crazy::arghh:

bollen__ röstar på heartstring då jag tycker att det är konstigt att hon drar upp detta om dvärgarna efter Hedinns svar på obligatoriska frågan. Dvärgarna är ju goda, bybor, och det vore ju dumt att outa en bybo?! Så vad är det egentligen hon menar med att skriva detta? Det känns lite skumt i mina ögon, speciellt nu när jag inte direkt hittar så mycket annat att gå på. O_o

Dag 2 skriver hon det här:

Snurrfian: här tycker jag att det är väldans snurrigt idag. Teorin kring varför zassoo röstade på samma som mig och om det skulle säga något om min roll eller så säger det inget om min roll och kan det vara så att lyan tänkte osv. Känns lite snurrigt och för mig lite invecklat..
Tycker att det är intressant att hon skriver i sitt röstinlägg igår att hon inte ville lägga en tredjeröst på zassoo. Är det för att hon visste zassoos roll och inte ville att hennes röst skulle räknas idag? (ser att hon påpekar att hon då inte borde ha nämnt att hon funderade på att rösta på zassoo om hon var ond ser jag medans jag skriver)
Niyama: var också en som inte ville lägga sin röst på zassoo igår, men hon har förklarat idag att hon la sin röst på den hon misstänkte mest (jag) och hon ger inte mig ett ont intryck så här långt.
Heartstring: igår röstade jag på heartstring. Jag behövde rösta tidigt och tyckte jag hittade mest att teoria om där, även om det var en tunn teori. Med tanke på att hon röstade på zassoo, även om det blev en ogiltig röst samt att zassoo röstade på henne så vill jag försiktigt ha henne åt goda hållet då jag ändå tror att lyan helst inte röstade på zassoo.
Blacksmithfarm: förstår inte riktigt hennes röst på cirkus igår men eftersom det var första DL kan jag ändå tänka att det är en sån röst sas. Idag behöver hon rösta tidigt och röstar på Niyama. När hon röstar på Niyama har hon inte fått Niyamas svar, men jag tycker nog ändå att rösten är lite skum. Jag förstår att det är svårt att rösta tidigt för det brukar inte ha hänt så mycket då, och jag känner väl lite samma sak själv som behöver rösta nu, och sen mest troligt inte kan var online mer, men, jag tycker nog sammantaget rösten idag + rösten igår gör att jag får skumvibbar. Sammanställningen hon gjorde igår över allas svar på frågan är ju också en sån sak jag sett henne göra även som ond, och hon "slängde" ju ur sig en del "teorier"/misstankar kring den igår. Så idag väljer jag att rösta här, och hoppas att jag kan göra bättre ifrån mig imorgon (om jag är kvar).
bollen__ röstar på Blacksmithfarm

Lägger en andraröst på BSF I ett tidigt skede i röstningen. Jag skulle kunna lägga henne åt det godare hållet på grund av det men samtidigt så är det precis en sådan sak som en ond bollen med ont om tid skulle kunna göra.

Mirtai -spåret som flera uppmärksammat är ju intressant. Isåfall borde ju Snurrfian vara god, om det är så att Mirtai försökte få över lite misstänksamhet på Snurris ist för ev. kollegan Bsf. Känner dock att jag fortfarande är lite off när man inte kunnat hänga med ordentligt i helgen, så jag skall nog läsa lite till.

Igår var det Mirtai och Klara som röstade på Snurrfian, i DL1 röstade de på Viva (Mirtai) och Q (Klara).
Viva har jag svårt att se att hon är ond som tidigare påpekats så la hon en andraröst på zassoo och rösten räknades inte igår. Om hon suttit i lyan förstår jag inte meningen med att lägga en andra röst på en kollega som dessutom hade den funktionen att rösten inte skulle räknas i nästkommande DL. Det verkar lite väl otroligt tycker jag. Så i DL2 röstade hon på snurrfian med den icke-giltiga rösten.
Det skulle vara intressant att veta Snurrfians roll då jag tror att vi kan utläsa en del ur röstlistorna då. Samtidigt tycker jag inte det finns så mycket som pekar på att hon är ond mer än att jag tyckte att det var väldigt virrigt det hon skrev igår. Men, jag hade ju inte hängt med så bra då och det känns som ändå lite för lite för att man ska "ondförklara" henne.
I mina ögon känns teorien mot Mirtai ganska trovärdig, det känns troligare att hon är ond än Klara faktiskt, eftersom det var hon som började med misstankarna mot snurrfian om jag kommer ihåg rätt.
Q har jag svårt att läsa iom att hon är lite ofokuserad. Vet att hon har sömnbrist och förstår att det kan bli en del feltänk då, samtidigt gör det ju henne svårare att läsa..

Idag håller hon mig som ond och Klara och viva som mer troligt goda,

Som sagt, jag vet att det är mkt irl men det här känns väldigt undanglidande på ett sätt som får mina klockor att ringa.

Röstlista DL3 KL 22.00

Mirtai 3

Om jag utgår från de röster som lagts hittills idag med utgångspunkt från att samtliga hamnat på Mirtai, som jag förstår misstankarna emot, men inte själv riktigt vet vart jag ska placera, och med att Q, som jag ju haft vissa funderingar emot hela leken pga hennes små missar och inkonsekventa formuleringar, la en så pass tidig röst på Mirtai vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Antingen sitter inte bägge två i lyan, eller så har lyan insett loppet kört och offrar Mirtai. Frågan är ju om de är så pass många i lyan att de tycker att de har råd att göra det? Eller skulle det bli ett så fett alibi åt Q att det är värt det? Jag vet inte jag, eftersom tankarna lyfts redan innan DL är avgjort.

Om Mirtai är god, vad säger då det om de som så tidigt lagt sina röster där? Har de onda hittat ett sätt att äntligen lyckas lyncha en god? Och vem eller vilka är då onda? Det går runt i skallen på mig nu... Och jag skulle behöva rösta eftersom min dotter vill se på film med mig (Sagan om ringen, passande nog :p ).

Klara röstar på Quarter4Ever

Eftersom jag tror att hon med sitt ovanligt dåliga fokus och små missar i sina teorier sitter i lyan och därför inte lägger ner den energi hon brukar på att jaga onda. Jag tror dessutom att hon ser en chans att peta ut en god genom att haka på röstningen mot Mirtai.

Jag är inte säker på Mirtais godhet, men det känns just nu som antingen hon eller Q och jag är nog mer misstänksam mot Q i nuläget.

Nu är jag typ på sid 22 och reagerar lite på Bsfs inlägg där hon försöker misstänkliggöra både @Niyama och @cirkus

Det jag menade i min röstmotivering var att jag tyckte det lät på heartstrings formulering som att hon trodde att dvärgarna var de onda. Att cirkus då verkade försöka få det till att det var hedinn som ville vara bybo tyckte jag var misstänkt. Då mitt fokus var på att heartstrings koppling till dvärgarna kändes konstig just för att dvärgarna är bybor. Hur cirkus då ville få det till att hedinn ville verka vara bybo förstår inte jag...

Nä, nu måste jag rösta. har bläddrat igenom leken och den jag fastnat för och inte kan skaka av mig är Niyama.

Hon tycker att man ska rösta på den man finner mest misstänkt men verkar inte vilja göra det själv. Dessutom diskuterar hon onda utanför lyan med snurrfian. Kan det vara så att Niyama sitter i lyan och att Snurrfian ev är ond utanför? Hennes röst på bollen__ skaver också lite. bollen__ la lekens första röst, det är inte alltid lätt med motiveringen då. När Niyama lägger sin röst så har det ändå hänt en del, trillat in fler röster. Så, därför får det bli:

Blacksmithfarm röstar på Niyama

Det tillsammans med rösten på cirkus i DL1 gör att jag försiktigt håller både N och c åt det lite tveksamt godare hållet. I det läget Bsf skrev dessa inlägg hade hon inte en susning om att hon skulle ryka samma kväll så jag tror inte att det var en medveten grej för att låtsas misstänka lyakompisar.

Nu är jag typ på sid 22 och reagerar lite på Bsfs inlägg där hon försöker misstänkliggöra både @Niyama och @cirkus

Det tillsammans med rösten på cirkus i DL1 gör att jag försiktigt håller både N och c åt det lite tveksamt godare hållet. I det läget Bsf skrev dessa inlägg hade hon inte en susning om att hon skulle ryka samma kväll så jag tror inte att det var en medveten grej för att låtsas misstänka lyakompisar.

Jag skulle precis skriva att jag inte upplever cirkus som lika "på" som vanligt när du postade det här inlägget. Men att jag inte riktigt tror att det säger något om hennes roll.
Kom inte ihåg att Bsf skrev det om cirkus, men håller med om att det inte riktigt passar att cirkus skulle sitta i lyan med tanke på att Bsf skrivit det där..

Röstlista DL3 KL 22.00

Mirtai 3

Om jag utgår från de röster som lagts hittills idag med utgångspunkt från att samtliga hamnat på Mirtai, som jag förstår misstankarna emot, men inte själv riktigt vet vart jag ska placera, och med att Q, som jag ju haft vissa funderingar emot hela leken pga hennes små missar och inkonsekventa formuleringar, la en så pass tidig röst på Mirtai vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Antingen sitter inte bägge två i lyan, eller så har lyan insett loppet kört och offrar Mirtai. Frågan är ju om de är så pass många i lyan att de tycker att de har råd att göra det? Eller skulle det bli ett så fett alibi åt Q att det är värt det? Jag vet inte jag, eftersom tankarna lyfts redan innan DL är avgjort.

Om Mirtai är god, vad säger då det om de som så tidigt lagt sina röster där? Har de onda hittat ett sätt att äntligen lyckas lyncha en god? Och vem eller vilka är då onda? Det går runt i skallen på mig nu... Och jag skulle behöva rösta eftersom min dotter vill se på film med mig (Sagan om ringen, passande nog :p ).

Klara röstar på Quarter4Ever

Eftersom jag tror att hon med sitt ovanligt dåliga fokus och små missar i sina teorier sitter i lyan och därför inte lägger ner den energi hon brukar på att jaga onda. Jag tror dessutom att hon ser en chans att peta ut en god genom att haka på röstningen mot Mirtai.

Jag är inte säker på Mirtais godhet, men det känns just nu som antingen hon eller Q och jag är nog mer misstänksam mot Q i nuläget.
Har du släppt misstankarna mot Snurrfian? I så fall, av vilken anledning? Enbart pga hennes röst på BSF, eller nåt annat?

Jag ser det inte som omöjligt att en ulv lägger en sån röst på en kollega, när det enligt diskussionerna lutar åt flera röster åt det hållet. Skulle ju se skumt ut om man då inte la en röst för att försöka rädda sig själv...

Nu har jag inga direkta misstankar mot Snurrfian själv, men en sån röst hade inte fått mig att släppa en misstänkt. Du verkar överlag försöka hålla många dörrar öppna och det får mig att fundera en del på din roll.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka