Källquists w-sadlar

Yrja

Trådstartare
Är dessa ngt att ha? Usch va många såna här trådar som görs men det är ju en djungel för oss ovetande som ändå vill hitta en bra sadel till sin häst.

Källquists säljer ett antal sadlar i prisklassen 10 000:-. Har hittat en beg. Costner med glasfiberbom och undrar om detta är ngt att ha? Hur är det med glasfiberbommar eg? Hur är lädret på denna sadel?

För mig är sadlar över 10 000:- oftast bra sadlar. Men jag har inte så stor koll på w-världen. Och har aldrig sett eller provat källquists sadlar. Tycker ni att detta är ngt att ha om man söker en beg. sadel i 5000kr-klassen?

Någon med erfarenheter? Åsikter?

Sv: Källquists w-sadlar

*putt*

Även om ni inte har erfarenhet av just källquists sadlar. Vad kan man tro om en w-sadel som kostar straxt över 10 000:- helt ny?

Har du bild eller länk till sadeln? Har försökt hitta den men finns inte någonstans :crazy:

Vet inte hur länge du letat sadel men om du kan tänka dig att betala 5000 kr så vänta tills du hittar en du verkligen vill ha.
När jag letade sadel så dök det upp då och då begagnade märkessadlar för det priset..klart värt att vänta på.

Jag har sett westernsadel från Källqvist och det var inte så mycket att ha, sen vet jag inte vad det var för prisklass på den.

vet att deras sadel kallas costner. finns en sådan till salu på equippa nu under westernsadlar. ser inte ut att vara mycket för världen måste jag säga.

Denna sadeln VILL jag verkligen ha. Om den är värd priset.
Men är den värd 5000:-?

De har fler sadlar. Costner finns dock inte kvar i deras sortiment - pga att de andra sadlarna gick bättre.

länk: http://www.kallquists.com/files/hastutrustning/Sadlar.pdf
PÅ SISTA SIDAN finns w-sadlarna och så också Costner.

Jag vet inte jag... Jag har svårt att tro att en sadel av den kvaliten en ligger någorlunda bra på någon häst.
Och jag tror väl inte att den är direkt bekväm att sitta i heller.

Det finns ju hyffsat bra sadlar ( av kvalite) till 5000kr eller en tusing eller två till. Varför inte titta på de sadlarna ist???

Det måste väl vara roligare att köpa något "riktigt"???

Vad gör att detta inte är "riktigt"? Kan man begära 10 000 för en sadel av dålig kvalité? Är det alltid bara märket som avgör?

kostar den 10000:-?, inte brukar d va såå dålig kvalite i den prisklassen . Spontant jag fastnade inte för sadlarna när jag ser bilden ser för dåliga ut.

Senast ändrad:

Köp en begagnad för 10000:- du får en mycke bättre sadel än dom på bilderna(tror jag utan att va proffs). Jag tycker själv begagnade e bättre tillriden o skönare för både dig o häst:)

Jag kommer att få denna för ett lägre pris, dock oanvänd. Har inte råd att betala 10 000:- för en sadel.

Halloj
Jag har den katalogen med priser i. Och jag har haft 3 st costner hemma och dom kostar alltså ca 900kr i inköpspris. Så köp inte en sån till er häst de är Skit sadlar dom andra oxå. Jag lovar vänta och köp en riktig sadel istället de är 100 ggr bättre.

Vad gör att detta inte är "riktigt"? Kan man begära 10 000 för en sadel av dålig kvalité? Är det alltid bara märket som avgör?

:eek:10 000:- Svenska Kronor för en sån sadel:eek:

Är du galen människa? Du menar inte på fullaste allvar att det finns någon i denna värld som lyckas sälja en sånn sadeln för det priset?
Eller att det finns någon som köper en sånnsadel för det priset????

Jag har aldrig sett denna sadel live men hittade dessa bilder på Equippa där denna säljs för helt oanvänd för ett betydligt mindre pris.

Fullsize_5224428_2DSC00302.jpg

Fullsize_5224428_17DSC00301.jpg

Kolla bara på den,,,,!!!

Då kan du ju lika gärna köpa en "westernsadel" på börjes.

En "riktig sadel" i mina ögan är en sadel av kvalite. Som är gjord för att ligga på en häst, inte en gunghäst.

Yes Made in India.står de när man börjar titta. Rädda din häst från dessa sadlar.
Jag skojar inte dom är riktiga skräpsadlar.:mad::cry:

TILL ALLA.

Jag ringde Källquists förut och pratade med en kvinna som sa att sadlelns pris låg på 10 000:-. Ringde igen nu och fick helt andra uppgifter av en anna person. Hon jag pratade med från början hade ingen koll på skillanden mellan sitsstorlek och bomstorlek heller så jag vet inte riktigt vad hon gjorde där.

Iaf så kommer jag INTE att köpa en sån sadel. Om jag velat ha en billig sadel hade jag köpt hööks snyggaste sadel. Men jag är ute efter en sadel som ny kostar kring 10 000:-. Ingenting annat.

Tack för era reaktioner - utan dem hade jag kunnat göra en riktig miss. Sjukt dåligt att de har så okunnigt folk i telefon.

Hej
Jag tycker du ska titta i Hästfocus el Lucky rider där har du en del som annonserar som tex Rid i skog och mark i Kinna. Lazy hill. sen har du Milsta alla dom annoserar så då har du tel nr så ringer du dom. Men den bästa är Tommy Gustavsson han har 300-400sadlar av olika modell i lagar och de är inga skit sadlar och dom kostar allt från 10000kr upptill 45 000kr. De finns flera trådar med hans hemsida här. men här är den www.scandinavianwestern.com
Han är bra och kan varmt rekomendera han. Tveka inte att ringa och få råd av honom iallafall. Han är jätte trevligt och den bästa på detta i vårt land. Jag fick en utprovad barrelrace sadel för 13000kr hos honom och den var ny och låg bra och han är noga at den ska passa ryttaren med så man får rätt sits. Lycka till

Jag har inte 10 000 att lägga på en sadel. 5000 är mitt pris och därför måste jag söka bland beg. i den prisklassen. Men jag ska absolut kolla tidningarna. Tack! :)

Liknande trådar

Western Jag ber om ursäkt i förväg om ni är trötta på den här typen av frågor! Efter att få höra X antal gånger av diverse olika människor att...
2
Svar
31
· Visningar
4 355
Senast: sthu
·
Utrustning Jag skulle behöva lite hjälp, eller kanske snarare lite åsikter då det lär gå isär. Jag rider dagligen i dressyrsadeln men min häst...
Svar
0
· Visningar
1 056
Western Är nu på G att som helt okunnig göra mig ett andra försök att skaffa mig en w-sadel. Varför? Tja, bra fråga. :D Vi rider mycket ut...
Svar
6
· Visningar
1 086
Senast: Yrja
·
Utrustning Jaha, så var besöket hos sadelutprovaren avklarat då, med fullblodsdonnan. Och jag funderar desperat på banklån.. Den sadel hon lånat...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 493

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare