Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Ja, alltså jag menar att båda de sakerna pekar åt att MM är åt det godare hållet, både pga att det fanns så många andra potentiella "targets" att ta och då känns inte en alibiröst som det bästa att ta till.

Jag tänkte också på det med cirkus. Jag vet inte riktigt om det är troligt att två av tre ulvar röstar på samma person, å andra sidan hade det väl inte varit så konstigt.

OK. Så du menar att sannolikheten (just go with it, "sannolikhet" är min senaste maniska besatthet...) för att onda skulle lägga alibiröster var låg, då det inte förelåg något tydligt hot mot någon enskild spelare ( =spridda röster) och det är förhållandevis många goda att välja bland? Det låter rimligt.

Nej, det är ju just det där inte så troligt, eftersom ulvarna brukar sprida sina röster. Vilket ju i sig kan göra att det är just det de gör... Det behöver ju inte ens vara så att rösterna diskuteras i lyan (händer ganska sällan enligt min erfarenhet) och man helt enkelt röstar efter vad man kan bygga en teori på.

Det skulle väl vara om de i så fall ville bli av med en specifik spelare, som de misstänkte för någon specifik roll? (Tex en "informationsgod" eller någon de inte kan käka...)

Information fr LL

De senaste dagarna har inte varit bra för Joakim von Ankas nerver. Förlusten av hans älskade turkrona har orsakat honom ett nervöst sammanbrott och han börjar än en gång drömma om ett utopia utan monetärt system..

I skydd av mörkret lämnar han Pengabingen för allra sista gången. Han kastar en hastig blick över axeln och påbörjar långsamt och mödosamt sin långa resa tillbaka till Tralla La.....

Kvar på skrivbordet står ett ensamt kuvert lutat
Till min arvinge...

Bumpo var Joakim von Anka

Bumpo kickas pga inaktivitet och kommer inte ersättas.

Och med det så vet vi att det inte var en alibiröst från Dramatik.

Åh fan!

Då vet vi att drama endast försökte rädda sig själv. (jag tar alla mina tidigare spekulationer och kastar åt fanders)

Då borde den underliga utgången av gårdagens röstning varit pga en förhäxning från Madame Mim.
Bumpo (Joakim) var ju inte med i ordinarie röstning och borde heller inte ha lagt någon extraröst.

Eller tänker jag fel nu?

OK. Så du menar att sannolikheten (just go with it, "sannolikhet" är min senaste maniska besatthet...) för att onda skulle lägga alibiröster var låg, då det inte förelåg något tydligt hot mot någon enskild spelare ( =spridda röster) och det är förhållandevis många goda att välja bland? Det låter rimligt.

Essactly, mycket bättre förklaring än vad jag kunde uppbringa :p

Nej, det är ju just det där inte så troligt, eftersom ulvarna brukar sprida sina röster. Vilket ju i sig kan göra att det är just det de gör... Det behöver ju inte ens vara så att rösterna diskuteras i lyan (händer ganska sällan enligt min erfarenhet) och man helt enkelt röstar efter vad man kan bygga en teori på.

Nej precis. Det kan vara så att de öht inte har diskuterat det. Det är absolut en tredje (?) möjlighet.

Nej precis. Det kan vara så att de öht inte har diskuterat det. Det är absolut en tredje (?) möjlighet.

Cirkus röstar först, kl 20.43
Dramatik röstar kl 20.44

Det är ju fullt möjligt (sannolikt) att Drama inte hann se Cirkus röst, så om båda är onda och om lyan inte diskuterat röstning är det alltså bara frågan om ett sammanträffande.

Min nya sannolikhetsprocessor säger: low-low-low...

KL
Jag börjar fundera allt mer på karamelldrottningen. Visst, hon har inte skrivit mycket, men har man dåligt med tid och möjligheter för leken bör man väl ändå försöka teori så gott man kan när man väl är inne? Från hennes sida är det mest funderingar kring själva leken och enstaka konstateranden om vissa spelare eller något de skrivit, exemplevis att Lindgren brukar skriva OT och att hon inte förstod något av en text av Monster. I det sistnämnda fallet anser jag väl att man bör ifrågasätta det man inge förstår för att få det klarare, istället för att bara konstatera att man inte förstår? Jag får lite känslan av att hon bara skriver saker för att verka aktiv och "reagera lite". Små saker som hon sen aldrig spinner vidare på.

Dessutom citerar hon Caisa senare, där hon dessutom tycker att Caisa borde ha frågat om det istället för att bara konstatera att hon inte förstod, vilket ju känns lite lustigt när hon gjorde precis samma sak själv tidigare. Har citerat hennes del, tryck på gröna pilen för att få hela sammanhanget:

Om du inte förstår varför inte fråga då och inte bara aja jag förstår inte så skippar det?

synliga för varandra? Nu var ju habina madica och det berodde på att hon inte var synlig nog? Nej det tror jag inte på. Ska kika lite på rösterna på habina (ffa) och se om man kan luska ut nått. Osäkert.

Ja jag uppfattar LV som OTsessa därför lägger inte jag ner några större reflektioner just där men försöker läsa "mellan raderna" men det är extra svårt vid OT.

Senare lägger hon en röst på Caisa med motiveringen att hon inte hänger med i hennes inlägg. Något jag heller inte förstår, för det hade hon ju inte nämnt tidigare? Jag får i alla fall inte den uppfattningen av ovanstående. Det fanns ju andra hon skrivit om att hon inte hängde med i resonemangen, men det nämns inte alls.

Nog för att jag brukar kunna reagera på karamell, men det här känns lite väl misstänksamt, anser jag.

Jag kan inte se Hedinn som Björn. Nog för att hon har lagt alibiröster tidigare men varför börja med att lägga ut sin kollega för lottning? Det är väl en annan sak att hoppa på ett drev?
Och det är ju inte första gången det sker.
Är vi inte 10 kvar i leken? Det finns ju 7 goda roller kvar och då borde det vara tre busar kvar?
Så många?

Om du läser de inläggen före gårdagens DL skrev jag att jag inte alls viste vem jag skulle röstapå. Annars i normala fall har man ju iaf ett hum om det men då var det svårt.

*dyker in en snabbis*

Jag har funderat på det Kd skrev, är det verkligen så svårt att följa mina inlägg? :eek: För jag trodde jag blivit bättre på att förklara vad jag menar, även om inte alla alltid håller med? :p

*dyker in en snabbis*

Jag har funderat på det Kd skrev, är det verkligen så svårt att följa mina inlägg? :eek: För jag trodde jag blivit bättre på att förklara vad jag menar, även om inte alla alltid håller med? :p

Och det här reagerar faktiskt jag på: en halvtimme efter Hedinn tar upp det kommer du med samma/liknande invändningar?

Det är ju faktiskt lite lustigt, speciellt eftersom jag håller Caisa misstänkt. Men jag vet inte, kanske ett sammanträffande bara.

Det är ju faktiskt lite lustigt, speciellt eftersom jag håller Caisa misstänkt. Men jag vet inte, kanske ett sammanträffande bara.

Ja jag håller båda misstänkta (enligt vad jag skrev i morse nån gång), men det kändes bara rätt så "Åh, jag hakar på här!" - jag vet att Caisa är upptagen, och det är väl lätt att det blir lite "störtdykningar" i tråden, men som sagt reagerar jag på det i alla fall...

(Tillägg: alltså, vad är det med mig och kommatecken!? Jag blir vansinnig när jag läser mina inlägg i efterhand! Men jag verkar inte kunna sluta...)

Fast hon svarade ju mitt inlägg, jag antar att det var mer ett "det har jag också tänkt på" snarare än "jag kom precis på det här". :)

Det kändes lite som ett KL och inte riktat mot dig, men hon kommer väl in och förtydligar :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
15 477
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
19 804
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025