Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Habina2
Har varit mer aktiv under dagen och jag tycker hon verkar lite luddig. Kastar ur sig saker här och där som ingen verkar förstå sig på.
Har hamnat högt upp på radarn då jag tycker hon var mer logisk i sin förra roll än denna. Vad kan förvirra henne nu? Hon påminner om när hon var ond i förra leken.
Nu tycker jag att du drar lite snabba slutsatser - menar du att de inte skulle kunna vara kollegor till drama ?
Jag hänger inte med i de här tankegångarna. Kan du förtydliga?
Det kan finnas björnar som röstat på dramatik, det tror i allafall jag att det kan, därmed inte sagt att jag vet OM det verkligen är så.
Är vi inte 10 kvar i leken? Det finns ju 7 goda roller kvar och då borde det vara tre busar kvar?
Eftersom fnatte (var det väl?) åkte ut borde väl syskonen finnas kvar kanske?
Jag gör ett försök!
Jo, såhär alltså, björnarna åt Askoll, vilket jag anser betyder att de inte visste att hon var Magica. Jag hade fört ett jädra liv om att Hedinn kanske outat sig som Magica redan från börja. Jag tänker det kan vara möjligt (men långt ifrån säkert förstås!) att björnarna trodde det kanske låg något i det, och att de därför var mindre uppmärksamma/försiktiga i sitt val av käk - de missade saker som kan ha varit Askolls försök att outa sig (där hon pratade om att hon inte ville bli äten, tex). Hur sannolikt det är att björnarna trodde Hedinn kunde vara Magica avgör ju var och en förstås, men det är nog hur man tänker kring det som avgör nästa del: om björnarna blev oförsiktiga för att de trodde Hedinn kunde vara Magica, så är Hedinn inte björn. För hon har ju vetat hela tiden att hon inte är Magica, och skulle därför inte påverkas av misstankar mot henne.
Så: om björnarna trodde på mina misstankar i någon utsträckning så är inte Hedinn björn. Det hänger ju helt på att de också misstänkte Hedinn, men eftersom möjligheten finns tycker jag att det gör Hedinn mindre misstänkt.
Tydligare?
Sedan, lite mer on topic, nu hänger jag med i dina tankegångar. Men om Hedinn är björn, så har ovanstående ingen relevans alls. Dvs, om Hedinn är björn, så vet de andra björnarna (dramatik och ???) om det och käkar AskoII för att de tror att ytterligare någon annan är Magica. Så jag får inte riktigt ihop att ätandet av AskoII skulle göra Hedinn mindre misstänkt.
Först, vilken helt underbar nyhet. Jag blir glad, fast jag inte ens känner dig.
Sedan, lite mer on topic, nu hänger jag med i dina tankegångar. Men om Hedinn är björn, så har ovanstående ingen relevans alls. Dvs, om Hedinn är björn, så vet de andra björnarna (dramatik och ???) om det och käkar AskoII för att de tror att ytterligare någon annan är Magica. Så jag får inte riktigt ihop att ätandet av AskoII skulle göra Hedinn mindre misstänkt.
Det reagerade jag också på!
Nåja, en annan sak som jag klurar på. Den här röständringen. Om bumpo är i lyan så är ju röständringen ett potentiellt skydd mot henne, dvs en ond ändrar sin röst till en annan ond. De borde ju rimligtvis förstått att någon av dem skulle åkt igår så vad är väl bättre än att få andra att tro att en ond inte ändrar röst till en annan ond?
Jag kan inte se Hedinn som Björn. Nog för att hon har lagt alibiröster tidigare men varför börja med att lägga ut sin kollega för lottning? Det är väl en annan sak att hoppa på ett drev?
Nu ser ju även jag Hedinn som den minst sannolika björnen, men tidigare i leken nämnde Myrten (tror jag det var) att hon la just en tidig alibiröst på en kollega - som åkte ut för att andra överraskande nog också tyckt den var misstänkt. Och Hedinn har både pratat om och omnämnts som en ulv som gärna röstar ut andra ulvar.