Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Det kan finnas björnar som röstat på dramatik, det tror i allafall jag att det kan, därmed inte sagt att jag vet OM det verkligen är så.

Nu tycker jag att du drar lite snabba slutsatser - menar du att de inte skulle kunna vara kollegor till drama ?

Habina2
Har varit mer aktiv under dagen och jag tycker hon verkar lite luddig. Kastar ur sig saker här och där som ingen verkar förstå sig på.
Har hamnat högt upp på radarn då jag tycker hon var mer logisk i sin förra roll än denna. Vad kan förvirra henne nu? Hon påminner om när hon var ond i förra leken.

Kan du ge exempel på saker jag kastar ur mig som ingen förstår? Jag känner inte igen mig i din beskrivning, visst är jag förvirrad, men jag frågar om det jag inte förstår och ofta får jag ett förklarande svar. Vissa saker har jag inte fått förklarat, men det betyder inte att jag låter det passera.

Nu tycker jag att du drar lite snabba slutsatser - menar du att de inte skulle kunna vara kollegor till drama ?

Men hur får du det till det?! :crazy:

Jag skriver att de är "lite mindre misstänktsam" och "lite mer positiv" men att det kan vara alibiröster. Var i detta är det slutsatser? Hade jag skrivit "ah, men då måste de vara goda" så hade jag förstått din reaktion. Nu blir jag misstänksam mot dig istället. :cautious:

CaisaLundblad. Inget nytt att tillföra där, känns som Caisa har lite utanför ulvleken att tänka på också.

Monstermom. Skriver en hel del och jag hänger med i tankegångarna hyfsat. Inget som sticker i ögonen just nu.

Mumorsan. Hm… Inget nytt som jag reagerar på, men känns inte heller som hon skriver så mycket.

Hedinn. Oklar, väldigt oklar. Efter diskussionen om hennes outande känns det som hon återgått till att vara neutral och svår att läsa av.

Matmissbrukaren. Svår att få grepp om. Skriver mycket, men känns ”på och av” på något vis. Först väldigt ivrig (eh, fel ord kanske?) och sedan mer retirerande och avvaktande. Dramatik röstade som tvåa på henne, skulle man våga göra det på en kollega? Finns ju risk att det blir fler röster när Dramatik röstade så tidigt.

Cirkus. Har en teori om att ulvarna medvetet skulle ätit Magica, vilket jag tycker låter konstigt. Hon har dock förklarat i #438 hur hon tänkte och jag hänger med i resonemanget. Reagerar mer på hur hon så snabbt hoppar på mig, när jag funderar över röstningen dag2 och påstår att jag dragit slutsatser jag inte dragit.

bumpo. Hedinn reagerar på Bumpo och jag tycker att hon har en poäng (#420), Bumpo känns som hon flyter med en del och jag har fortfarande inget grepp om henne. Jag är inte helt med på vad Monstermom syftar på för missförstånd dem emellan, men visst håller jag med Monstermom om att det är knepigt ifall Bumpo inte vill fokusera på att förstå och reda ut saker. Nu fick bumpo några röster på sig igår, så jag hoppas det kommer mer tankar från bumpo efter det.

LindgrenV. Osäker på LindgrenV då jag inte hittar så mycket att gå på där. Känns neutral just nu.

Karamelldrottningen. Instämmer med Cirkus om att Karamell skrivit väldigt lite och att det är misstänksamt att hon förutsätter att hon är kvar i leken till helgen. Det inlägg jag hittade #419 känns verkligen som att bara skumma på ytan och skriva lite för att skriva någonting. Sedan reagerar jag på att hon förväxlar Habina1 och AskoII, men om hon var ond borde hon ha koll på att de käkat AskoII och inte Habina1. Förvirrad god eller glömsk/okoncentrerad ond?

Först, lite OT!

Jag tycker det har hänt så hemska saker med folk i tråden, Lindgren mår dåligt och Cirkus häst är sjuk, osv. Dags att väga upp! :)

Jag är nyss kommen från flera timmar hos sjukgymnast, och det visar sig att man kanske inte måste leva med trasiga fötter bara för att man är född sån! Jag har hela mitt liv haft tår som viker under och får ta belastningen från foten i varje steg, med resultatet att det gör ont att gå, går jag för långt går tårna helt sönder (sväller, spricker, skinnet ramlar av, osv), och har aldrig kunnat springa. Jag har lärt mig leva med det och tänkt jag är gnällig, men idag fick jag veta att det borde gå att operera (amputera? vet inte än) och jag kommer att kunna springa i framtiden! Jag blev så lycklig att jag började gråta... Lite fånigt, jag vet, men jag är i alla fall väldigt glad och vill dela med mig! :o :banana:

Så, slut på OT. ...sorry... :o

Jag hänger inte med i de här tankegångarna. Kan du förtydliga? :up:

Jag gör ett försök! :D
Jo, såhär alltså, björnarna åt Askoll, vilket jag anser betyder att de inte visste att hon var Magica. Jag hade fört ett jädra liv om att Hedinn kanske outat sig som Magica redan från börja. Jag tänker det kan vara möjligt (men långt ifrån säkert förstås!) att björnarna trodde det kanske låg något i det, och att de därför var mindre uppmärksamma/försiktiga i sitt val av käk - de missade saker som kan ha varit Askolls försök att outa sig (där hon pratade om att hon inte ville bli äten, tex). Hur sannolikt det är att björnarna trodde Hedinn kunde vara Magica avgör ju var och en förstås, men det är nog hur man tänker kring det som avgör nästa del: om björnarna blev oförsiktiga för att de trodde Hedinn kunde vara Magica, så är Hedinn inte björn. För hon har ju vetat hela tiden att hon inte är Magica, och skulle därför inte påverkas av misstankar mot henne.

Så: om björnarna trodde på mina misstankar i någon utsträckning så är inte Hedinn björn. Det hänger ju helt på att de också misstänkte Hedinn, men eftersom möjligheten finns tycker jag att det gör Hedinn mindre misstänkt.

Tydligare?

Det kan finnas björnar som röstat på dramatik, det tror i allafall jag att det kan, därmed inte sagt att jag vet OM det verkligen är så.

Mjao, visst kan det det. Men i det här läget tittar jag lite på sannolikheter... Hedinn har jag (enligt ovan) redan lite åt det godare hållet, Mu och Matmissbrukaren (de två andra som röstade på Drama) hamnar även de lite åt det hållet just nu för mig. Inte för att alla misstankar är helt avskrivna, men för mig har de minskat något. Och det torde väl finnas mer än en ulv kvar, och att det skulle vara två som röstat på Drama håller jag för osannolikt, så by process of elimination så finns det minst en (och jag misstänker att kanske alla finns där) ulv bland de övriga. Så om jag sätter Hedinn, Mu och Matmissbrukaren lite åt sidan (så länge) så har jag "bara" Habina2, Cirkus, Lindgren, Caisa, Karamell & Bumpo kvar (ni andra har såklart mig i den listan också, men det slipper ju jag räkna med). Det är en rätt så liten grupp för en ganska koncentrerad misstanke (jag misstänker alltså att det sannolikt finns två ulvar bland dessa - fler om det är fler ulvar i leken än jag räknat med), och det är där jag kommer att fokusera idag tror jag...

Visst kan det som sagt finnas ulvar bland de som röstade på Drama, men jag ser det som mer sannolikt att det inte gjorde det och därför mer givande att tänka efter den teorin. Så länge.

Men jag är öppen för motargument! :)

Är vi inte 10 kvar i leken? Det finns ju 7 goda roller kvar och då borde det vara tre busar kvar?

Men det finns väl vanliga bybor? Fnattar eller nåt sånt?

Tillägg: Vi var väl 13 från början? Om det finns tre björnar kvar nu så var det fem onda av 13 från början... Det känns tungt!

Eftersom fnatte (var det väl?) åkte ut borde väl syskonen finnas kvar kanske?

Knatte, fnatte och tjatte. Enda som skiljer dom åt är färgen på kepsen. Stor kallefantast här. Prenumererar faktiskt så tidningen kommer varje fredag :D

*ryyyys*

Nu blir du plötsligt mer misstänkt igen - du måste ju vara ond! ;):p

Tillägg: Och kolla antalet inlägg du har!!! 6.666! Vik hädan! ;)

Avslöjade jag mig nu ;) :D

Fredag idag så tidningen dimper ner i lådan i eftermiddag. Den är till sonen egentligen men vi alla läser den.

Gillar siffran 6, därför jag knep den i anmälningstråden ;)

Jag gör ett försök! :D
Jo, såhär alltså, björnarna åt Askoll, vilket jag anser betyder att de inte visste att hon var Magica. Jag hade fört ett jädra liv om att Hedinn kanske outat sig som Magica redan från börja. Jag tänker det kan vara möjligt (men långt ifrån säkert förstås!) att björnarna trodde det kanske låg något i det, och att de därför var mindre uppmärksamma/försiktiga i sitt val av käk - de missade saker som kan ha varit Askolls försök att outa sig (där hon pratade om att hon inte ville bli äten, tex). Hur sannolikt det är att björnarna trodde Hedinn kunde vara Magica avgör ju var och en förstås, men det är nog hur man tänker kring det som avgör nästa del: om björnarna blev oförsiktiga för att de trodde Hedinn kunde vara Magica, så är Hedinn inte björn. För hon har ju vetat hela tiden att hon inte är Magica, och skulle därför inte påverkas av misstankar mot henne.

Så: om björnarna trodde på mina misstankar i någon utsträckning så är inte Hedinn björn. Det hänger ju helt på att de också misstänkte Hedinn, men eftersom möjligheten finns tycker jag att det gör Hedinn mindre misstänkt.

Tydligare?

Först, vilken helt underbar nyhet. :D Jag blir glad, fast jag inte ens känner dig. :bump:

Sedan, lite mer on topic, nu hänger jag med i dina tankegångar. :) Men om Hedinn är björn, så har ovanstående ingen relevans alls. Dvs, om Hedinn är björn, så vet de andra björnarna (dramatik och ???) om det och käkar AskoII för att de tror att ytterligare någon annan är Magica. Så jag får inte riktigt ihop att ätandet av AskoII skulle göra Hedinn mindre misstänkt. :crazy:

Sedan, lite mer on topic, nu hänger jag med i dina tankegångar. :) Men om Hedinn är björn, så har ovanstående ingen relevans alls. Dvs, om Hedinn är björn, så vet de andra björnarna (dramatik och ???) om det och käkar AskoII för att de tror att ytterligare någon annan är Magica. Så jag får inte riktigt ihop att ätandet av AskoII skulle göra Hedinn mindre misstänkt. :crazy:

Det reagerade jag också på! :)

Nåja, en annan sak som jag klurar på. Den här röständringen. Om bumpo är i lyan så är ju röständringen ett potentiellt skydd mot henne, dvs en ond ändrar sin röst till en annan ond. De borde ju rimligtvis förstått att någon av dem skulle åkt igår så vad är väl bättre än att få andra att tro att en ond inte ändrar röst till en annan ond?

Jag kan inte se Hedinn som Björn. Nog för att hon har lagt alibiröster tidigare men varför börja med att lägga ut sin kollega för lottning? Det är väl en annan sak att hoppa på ett drev?

Först, vilken helt underbar nyhet. :D Jag blir glad, fast jag inte ens känner dig. :bump:

Tack! :D

Ja, så är det ju: om det inte stämmer att björnarna misstänkte att Hedinn var Magica så har hela resonemanget noll relevans. Skillnaden det gör för mig är att det i någon mån höjer sannolikheten för att Hedinn inte är björn. Hur mycket det förändrar saker och ting beror på hur man värderar sannolikheten. Men om vi säger att det är 1% chans att björnarna misstänkte Hedinn så betyder det (tänker jag) att det är översättbart till %chans att Hedinn är god? Det är ju upp till var och en att bedöma hur stor %chans de tycker att det är att björnarna misstänkte Hedinn - kanske kommer man fram till att det är 0%, ja då är det hela helt oväsentligt. Men jag tänker mig att chansen i alla fall är >0%, vilket alltså betyder att Hedinn är >0% sannolik att vara god. Eftersom jag spelar så att jag antar att alla är onda tills motsatsen bevisats, betyder det en märkbar förändring. Om man tex spelar från andra hållet, förutsätter att folk är goda, tex? Ja, då behöver man bedöma att sannolikheten är rejält hög för att det alls ska vara intressant. Men för mig gör det som sagt en viss skillnad. :)

Det reagerade jag också på! :)

Nåja, en annan sak som jag klurar på. Den här röständringen. Om bumpo är i lyan så är ju röständringen ett potentiellt skydd mot henne, dvs en ond ändrar sin röst till en annan ond. De borde ju rimligtvis förstått att någon av dem skulle åkt igår så vad är väl bättre än att få andra att tro att en ond inte ändrar röst till en annan ond?

Hur menar du att röständringen till Bumpo är ett skydd för Bumpo?

Till att börja med var det väl så att det stod mellan Drama och Bumpo i röstningen just då, så det var att rösta på Bumpo eller ge upp som gällde för Drama? Så om de båda var i lyan så fanns det ju inget tredje röstalternativ (med mindre än att andra ulvar började ändra sina röster också), Drama måste rösta på Bumpo om hon ville rädda sig själv. Jag kan tänka mig ett scenario där det vore en rimlig sak att göra mot en ulvkollega, och det vore om Bumpo varit så inaktiv sen första DL för att hon är upptagen med något och i valet mellan vilka två onda som skulle åka så valde lyan att "kicka" den som inte hade tid med spelet ändå?

Jag är dock mindre... ja, "säker" är ett dumt ord för jag var verkligen inte säker igår heller, men jag vet inte vad annat jag ska kalla det: jag är mindre "säker" på Bumpo idag än jag var igår, för att jag tyckte det var läskigt att vi blev så många som röstade på henne. Jag vet inte varför, men det fick mig liksom att dra öronen åt mig på nåt sätt... Jag är nog inte van vid att folk tänker som jag! :crazy::p
Det betyder å andra sidan inte att jag tror att Bumpo inte är ond heller, utan bara att jag (igen) inte har nån som jag känner mig trygg med att rösta på ikväll.:cautious:

Jag kan inte se Hedinn som Björn. Nog för att hon har lagt alibiröster tidigare men varför börja med att lägga ut sin kollega för lottning? Det är väl en annan sak att hoppa på ett drev?

Nu ser ju även jag Hedinn som den minst sannolika björnen, men tidigare i leken nämnde Myrten (tror jag det var) att hon la just en tidig alibiröst på en kollega - som åkte ut för att andra överraskande nog också tyckt den var misstänkt. Och Hedinn har både pratat om och omnämnts som en ulv som gärna röstar ut andra ulvar.

Nu ser ju även jag Hedinn som den minst sannolika björnen, men tidigare i leken nämnde Myrten (tror jag det var) att hon la just en tidig alibiröst på en kollega - som åkte ut för att andra överraskande nog också tyckt den var misstänkt. Och Hedinn har både pratat om och omnämnts som en ulv som gärna röstar ut andra ulvar.

Gärna är väl att ta i. ;) Det har hänt, ja, men då brukar det ju handla om någon som är på väg att åka ut, annars blir det ju en ganska onödig röst. Jag ser inte riktigt vad jag hade tjänat på den rösten som ulv, om vi ponerar att jag räknat med att ingen skulle haka på. För drama var ju inte jättemisstänkt vid det läget, mycket pekade åt andra håll (vilket ja, man skulle kunna se som ett "säkert" sätt att rösta på en kollega som ändå inte lär åka ut) men återigen - det skulle ju fortfarande krävas att drama åkte innan jag skulle kunna bli "godförklarad" för det? Och vid det här laget räknar jag inte med att folk lägger mindre misstankar mot mig för att jag röstar ut en ond, tvärtom brukar det göra att folk misstänker mig mer än om jag bara röstar ut goda. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
15 477
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
19 804
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar