Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Plocka upp nåt Myrten sagt och spinna vidare på det menar du? Jag hade nog reagerat på det, tänker jag mig... Om Habina (som var god) inte reagerade på Myrtens tankar medan hon levde, men Habina2 plötsligt intresserade sig för att spinna vidare på ett Myrten-inlägg så skulle väl det indikera att hon var ond?

Därmed inte sagt att Habina2 är god, jag har som sagt lite svårt att tänka mig att det är något man skulle göra ändå när man tar över en roll, men jag tycker då inte att det är någon indikation på att hon är ond eftersom det för mig blir baklänges.

Ja... du har nog en poäng där ja. Så tidigt i leken som de byttes av kan ju inte en eventuell specialroll som Myrten haft gett någon extra info ändå eftersom ingen natt gått än, så det hade varit bra misstänkt om Habina2 följt i Myrtens gamla teorier... Ok, det var nog en långsökt tanke att det kanske skulle kunna finnas någon röd tråd mellan den nya och den föregående spelaren.

Fortfarande konstig, men kanske inte riktigt lika misstänkt. :D

Jag är med Monster där. Med tanke på att Habina var god innan och Myrten inte kan ha haft någon extrainfo vid bytet så hade det varit ytterst misstänksamt om man kunnat hitta en röd tråd. Det mest logiska (om Myrten/Habina är god) är ju att hon fortsätter på samma spår som Habina1.

KL

Alltså, jag är på riktigt fysiskt utmattad av den här leken! Jag sitter här i soffan och sneglar på hundstackarn och tänker "undra om jag kan få dig att skita i tvättkorgen så jag slipper gå ut med dig..." :cautious:

Det känns som periodvila hörni, jag orkar inte fundera mer om allt det här ikväll - eller i alla fall inte skriva mer om det (för funderandet verkar jag inte komma undan). Så jag knyter fast mig i hunden och låter honom dra ut mig en sväng, och sen går vi och snarkar. I princip brukar jag alltid vilja skriva innan natt-DL, ifall det går åt skogen så har jag sagt vad jag hade att säga i alla fall. Men jag vet inte längre vad jag tror om nästan nån, och varje försök att skriva ner mina funderingar och reda ut dem i leken med input från andra blir snabbt raderade. Jag vet inte vad jag tänker, än mindre vad jag vill säga och varför sitter jag här och skriver fortfarande som en galning!?!

Gonatt.

Jag är med Monster där. Med tanke på att Habina var god innan och Myrten inte kan ha haft någon extrainfo vid bytet så hade det varit ytterst misstänksamt om man kunnat hitta en röd tråd. Det mest logiska (om Myrten/Habina är god) är ju att hon fortsätter på samma spår som Habina1.

Och det tycker ju i alla fall jag att hon har gjort. Då kanske Myrtens lite egna kommentarer kan ha varit en blandning av dåligt med tid och förstadagsteorier, också. Det verkar mest logiskt faktiskt, just nu. :)

...din jycke får lära sig av min synnerligen begåvade pojkhund, han pirkar kattlådan när han inte kan hålla sig....
På inte i. Men eftersom han är så noga med att lyfta benet jättehögt hamnar det mest i lådan iallafall.

...din jycke får lära sig av min synnerligen begåvade pojkhund, han pirkar kattlådan när han inte kan hålla sig....
På inte i. Men eftersom han är så noga med att lyfta benet jättehögt hamnar det mest i lådan iallafall.

Fast jag har inga katter - och faktiskt inte nån kattlåda heller. Och min hund är snyggingen i min avatar, en 50-kgs corso som snarare skulle behöva använda toaletten... O_o

Nä, nu är jag här och skriver igen. Gonatt, ju!

Och det tycker ju i alla fall jag att hon har gjort. Då kanske Myrtens lite egna kommentarer kan ha varit en blandning av dåligt med tid och förstadagsteorier, också. Det verkar mest logiskt faktiskt, just nu. :)

Fast att hon fortsätter som innan behöver ju heller inte innebära säkert att hon är god. Jag tänker ju att det vore ganska dumt att ändra sitt beteende i ett sånt läge, blir ju lite uppenbart ulv då, så även om hon är ond nu lär hon ju ha fortsatt som innan, hon har ju i så fall en bra grund för hur hon hade tänkt som god.

Nej givetvis. Du har helt rätt. :)

Kl.
Som jag nämnde i anmälningstråden kommer jag ha tight med tid i helgen, men jag fick oplanerat ännu mindre tid. :banghead: Kommer försöka hålla ett öga på leken men kommer inte hinna skriva längre inlägg och teorier skulle jag tro. Är jag kvar på söndag återgår jag till min normala aktivitet då. :)

Uppdatering från LL

I världens fart kommer de kvarvarande Björnbusarna rusande runt hörnet på syltan Den Flämtande Hunden, de slirar i den skarpa kurvan och fortsätter sedan sin språngmarsch. Flämtande och flåsande utspelar sig sedan följande meningsutbyte..

- Men hallå, varför springer vi?
- Vad menar du?
- Jo, varför springer vi – är vi jagade?
- Näää. Nää
- Jagar vi någon?
- Näää

De stannar upp – tittar misstroget på varandra och lommar snopna tillbaka till sitt gömställe..

DagDL idag kl 21.00
NattDL i morgon kl 11.00

Senast ändrad:

Hmhuh! My brain hurts...

Så... Farmor eller Alexander? Det är de enda möjligheterna antar jag?

Det har gått så bra nu tre DL i rad att det snarare spär på min paranoia än gör mig lugn (rädd att pendeln svänger). :p Dessutom hjälpte inte sömnen nåt vidare, jag är fortfarande så förvirrad över igår att jag inte kan tänka klart. :o

Men lite försiktigt glad törs man nog bli ändå! ;)

Njäh, njäh, njä-njääääähnjä, Björnbusar!
:banana:

Så himla skönt att Dramatik faktiskt var en björnbuse. :D

Jag skall sätta mig och läsa igenom tråden så fort vårt telefonmöte är över, men en snabb titt på röstningen säger att Matmissbrukaren är lite mindre misstänkt i mina ögon nu, eftersom Dramatik först röstade på henne. Även lite mer positiv till Hedinn och Mumorsan, men det är klart att det kan vara alibiröster.

Får läsa motiveringarna och se vad de ger vid handen. :)

Misstaget är väl att vara inaktiv?

Tycker jag alltid är misstänksamt. Speciellt när det bara kommer något enstaka inlägg här och där och inga vettiga teoriinlägg.

Visst är det ett misstag att vara inaktiv, men samtidigt vet jag själv hur lite tid man har vissa perioder, så jag tycker det är okej ett par dagar. Är man däremot fortfarande så inaktiv nu, så blir jag misstänksam. Minns ju förra leken då jag knappt hann skriva någonting och jag var inte den ulv som var tystast. :crazy:

Habina2 gör mig lite förvirrad i inlägg #342 skriver hon såhär: "Den som vi vet var ond röstade på den vi vet var god.

De övriga som röstade på Habina1, Dramatik och Myrten, gjorde det med helt ok motiveringar" Vad menas med ok motiveringar ? och vad har det för betydelse att Askoll röstade på Habina, Askoll visste ju inte vem som var ond och vem som var god? Jag har för mig att Monster varit inne på dessa frågor til H2, men jag hittar inte var eller heller svaren, de kanske finns men jag har tappat bort dem? I så fall kanske nån kan hjälpa mig att referera dem. för jag skulle vilja förstå detta.

Jag har också för mig att jag svarat på frågorna, men eftersom jag inte hittar det inlägget, så måste jag ha missat att posta. :banghead:

Jag är förmodligen förvirrande för att jag är förvirrad. :p Det ingår tyvärr i min lekstil, eller så beror det på att jag när som helst kan bli avbruten i mitt teoriande av att jobbet kräver min fulla fokus.

Med ok motiveringar menar jag att jag inte har något att invända, jag förstår att de väljer att rösta på mig, jag har (tydligen) en spelstil som inbjuder till misstankar.

Jag missförstod AskoIIs roll och trodde att hon visste vilka Björnarna var. Det var först nu när jag läste i rollistan varför röstningen slutade som den gjorde, som jag såg att AskoII levde i ensamhet.

HedinnMen jag drabbas plötsligt av en tanke (ja, sånt händer, jag vet att jag borde låta bli men vad ska man göra när de inte går att hejda? :o): Hedinn borde vara något mindre misstänkt för att vara Björnbuse än vi andra, om det ligger till så som jag funderade kring i morse/förmiddags, att björnarna kanske också kände det som möjligt att Hedinn var Magica och därför var lite oförsiktiga när de åt Askoll - Hedinn visste ju att hon inte var Magica, så hon skulle ju inte förblindats av nån dimma jag spridit?

Jag hänger inte med i de här tankegångarna. Kan du förtydliga? :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
15 477
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
19 804
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar