Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jag tolkar det som ett syftningsfel och att hon menade drama.

Nja, det tror inte jag. Om bumpo också är ulv är det ju ett skydd för henne eftersom dramatik visade sig vara ulv och la den sista "avgörande" (rent mängdmässigt) rösten på bumpo. Dvs en rejäl alibiröst.

Jag är dock ganska skeptisk till det scenariot, även om det såklart inte är omöjligt.

För att gå in på röstningen lite då.

Habina röstar på Caisa
Cirkus röstar på Matmissbrukaren
Dramatik röstar på Matmissbrukaren
Hedinn röstar på Dramatik
Lindgren röstar på Bumpo
Monster röstar på Bumpo
Matmissbrukaren röstar på Dramatik
Caisa röstar på Bumpo
Karamelldrottningen röstar på CajsaLundblad
Mumorsan röstar på dramatik
Dramatik ändrar sin röst från MM till bumpo

Både drama och cirkus röstade på MM i första hand. Eftersom att vi vet att drama var björn och att det var väldigt spridda misstankar så vill jag sätta MM som mer åt det goda hållet. Även att hon röstade på dramatik talar för det.

Caisa, Lindgren och monster röstade på bumpo, som var nära på att ryka. Eftersom att drama nästan räddade sig genom att rösta på bumpo så ser jag det som mer sannolikt att bumpo är god. Mer sannolikt, alltså inte säkert. Om bumpo är god så blir det ju förstås en större seger för "idet"? om hon blev utröstad. Dock så kan de ha ansett att drama har mer tid att leka än bumpo och därmed beslutat att bumpo skulle åka, i scenariot att bumpo är ond.

Jag skriver mer sen, det är så besvärligt att skriva på en padda :p

Senast ändrad:

Nja, det tror inte jag. Om bumpo också är ulv är det ju ett skydd för henne eftersom dramatik visade sig vara ulv och la den sista "avgörande" (rent mängdmässigt) rösten på bumpo. Dvs en rejäl alibiröst.

Jag är dock ganska skeptisk till det scenariot, även om det såklart inte är omöjligt.
Absolut men njae, jag är väl också ganska skeptisk till det, tror det är därför jag tänker att det är ett syftningsfel men det kan nog cirkus själv berätta bäst :)

Men menar ni att de skulle ha räknat med att Drama skulle åka ut, med hennes tre röster mot Bumpos fyra?

För att gå in på röstningen lite då.

Habina röstar på Caisa
Cirkus röstar på Matmissbrukaren
Dramatik röstar på Matmissbrukaren
Hedinn röstar på Dramatik
Lindgren röstar på Bumpo
Monster röstar på Bumpo
Matmissbrukaren röstar på Dramatik
Caisa röstar på Bumpo
Karamelldrottningen röstar på CajsaLundblad
Mumorsan röstar på dramatik
Dramatik ändrar sin röst från MM till bumpo

Både drama och cirkus röstade på MM i första hand. Eftersom att vi vet att drama var björn och att det var väldigt spridda misstankar så vill jag sätta MM som mer åt det goda hållet. Även att hon röstade på dramatik talar för det.

Caisa, Lindgren och monster röstade på bumpo, som var nära på att ryka. Eftersom att drama nästan räddade sig genom att rösta på bumpo så ser jag det som mer sannolikt att bumpo är god. Mer sannolikt, alltså inte säkert. Om bumpo är god så blir det ju förstås en större seger för "idet"? om hon blev utröstad. Dock så kan de ha ansett att drama har mer tid att leka än bumpo och därmed beslutat att bumpo skulle åka, i scenariot att bumpo är ond.

Jag skriver mer sen, det är så besvärligt att skriva på en padda :p

"Eftersom att vi vet att drama var björn och att det var väldigt spridda misstankar så vill jag sätta MM som mer åt det goda hållet.", hur tänker du här?

Och du... Vad gör du med Paddan egentligen!? :eek:

Men menar ni att de skulle ha räknat med att Drama skulle åka ut, med hennes tre röster mot Bumpos fyra?

Jag vet inte varför du skriver "ni" när jag bara tolkade cirkus text. ;) Men nej, jag tror inte de räknade med det och jag TROR inte det var vad cirkus menade heller, men att det nu blev en säkerhet för bumpo (om hon är ond), jag tolkade helt enkelt inte cirkus text som att det var en felskrivning, men jag kan ju såklart ha fel, det bästa är väl att låta cirkus förklara själv hur hon tänkte.

Hur menar du att röständringen till Bumpo är ett skydd för Bumpo?

Till att börja med var det väl så att det stod mellan Drama och Bumpo i röstningen just då, så det var att rösta på Bumpo eller ge upp som gällde för Drama? Så om de båda var i lyan så fanns det ju inget tredje röstalternativ (med mindre än att andra ulvar började ändra sina röster också), Drama måste rösta på Bumpo om hon ville rädda sig själv. Jag kan tänka mig ett scenario där det vore en rimlig sak att göra mot en ulvkollega, och det vore om Bumpo varit så inaktiv sen första DL för att hon är upptagen med något och i valet mellan vilka två onda som skulle åka så valde lyan att "kicka" den som inte hade tid med spelet ändå?

.

Jo jag tänker som så att just för att OM det stod mellan två ulvar, så vet ju ulvarna att nån av dem ryker och OM de då samtidigt få en av dem att framstå som mindre misstänkt så är det ju ett plus för gruppen. Det handlar ju inte om att överleva själv utan att den egna sidan ska vinna. En sån grej som en röständring tror jag är såpass uppseendeväckande att den diskuteras i lyan. OM vi tänker oss att drama inte åkt utan att bumpo hade åkt (som kanske dessutom var planen - jag tänker lite som du där angående aktivitet) , då hade skyddet varit omvänt, dvs drama som fällde den avgörande(till och med ändrade) rösten hade verkat godare. Det är en djärv tanke men inte alls omöjlig.

Sen finns ju möjligheten till en god bumpo också. Låt oss då säga att röständringen hade gjort att bumpo åkte, det hade ju absolut lagt blickarna på drama och vi hade lagt pannorna i djupa veck angående hennes röständring(fast det gör ju i allafall jag ändå). En god som ändrar röst tycker jag är rätt vanligt för att rädda sig själv, men när en ond gör det så finns det även andra motiv. Och vi vet ju att drama var ond och dessutom trodde att bumpo skulle åka eftersom hon då hade fler röster än drama.

Förtydligande:

Nej, jag tror inte att meningen var att drama skulle åka. Speciellt inte som att röständringen gjorde ju rösterna 4(bumpo)-3(drama). Utan röständring var ju ställningen lika och garanterat att nån av dem skulle åka. Så jag tror att de helt enkelt bestämde att om drama ändrar röst till bumpo (som var väldigt inaktiv) så ser drama mycket oskyldigare ut.

Jo jag tänker som så att just för att OM det stod mellan två ulvar, så vet ju ulvarna att nån av dem ryker och OM de då samtidigt få en av dem att framstå som mindre misstänkt så är det ju ett plus för gruppen. Det handlar ju inte om att överleva själv utan att den egna sidan ska vinna. En sån grej som en röständring tror jag är såpass uppseendeväckande att den diskuteras i lyan. OM vi tänker oss att drama inte åkt utan att bumpo hade åkt (som kanske dessutom var planen - jag tänker lite som du där angående aktivitet) , då hade skyddet varit omvänt, dvs drama som fällde den avgörande(till och med ändrade) rösten hade verkat godare. Det är en djärv tanke men inte alls omöjlig.

Sen finns ju möjligheten till en god bumpo också. Låt oss då säga att röständringen hade gjort att bumpo åkte, det hade ju absolut lagt blickarna på drama och vi hade lagt pannorna i djupa veck angående hennes röständring(fast det gör ju i allafall jag ändå). En god som ändrar röst tycker jag är rätt vanligt för att rädda sig själv, men när en ond gör det så finns det även andra motiv. Och vi vet ju att drama var ond och dessutom trodde att bumpo skulle åka eftersom hon då hade fler röster än drama.

Fast va, varför skulle det vara annorlunda om en ulv ändrar röst än att en god gör det? Och hur ska man avgöra om personen som ändrade rösten för att rädda sig själv är ond eller god?

Tänker nu scenariot om bumpo åkt och varit god, jag ser inte hur det hade dragit blickarna mer till dramatik, alla hade väl räddat sig själv i det läget, oavsett roll? Enda läget man inte gör det är väl kanske om man är god och t.ex bybo och man anar att den andra som riskerar att åka är siare eller någon annan viktig roll. Annars räddar man väl sig själv om man kan?

Förtydligande:

Nej, jag tror inte att meningen var att drama skulle åka. Speciellt inte som att röständringen gjorde ju rösterna 4(bumpo)-3(drama). Utan röständring var ju ställningen lika och garanterat att nån av dem skulle åka. Så jag tror att de helt enkelt bestämde att om drama ändrar röst till bumpo (som var väldigt inaktiv) så ser drama mycket oskyldigare ut.

Tycker du att det scenariot känns troligare än att dramatik röstade på en god bumpo för att rädda sig själv?

"Eftersom att vi vet att drama var björn och att det var väldigt spridda misstankar så vill jag sätta MM som mer åt det goda hållet.", hur tänker du här?

Och du... Vad gör du med Paddan egentligen!? :eek:

Ja eftersom att misstankarna var så spridda så vem som helst kunde bli röstad på, inte bara drama så skulle iaf jag tycka (om jag var björn) att det hade varit onödigt att lägga en alibiröst på drama i denna röstningen, eftersom att man i princip kunde rösta på vem som helst utan att bli misstänkt samt att risken fanns att den skulle åka istället för en björn.

Vet inte om det blev en bättre förklaring? :p

Uhm... Paddan och jag, ptja.. vi.. *harkel* är inte det väldigt OT? :rage:
:sneaky:

Känner att jag måste lämna lite tankar. Jag kanske inte är så aktiv ikväll, min syster kommer på besök och stannar hela helgen.

CaisaLundblad
Vet inte riktigt vad jag har henne än så länge. Läget har inte ändrats sen igår. Hon verkar fortfarande lite förvirrad och kommer med teorier man kan tolka lite hur som. Hon är dock misstänkt i mina ögon för tillfället.

Habina2

Känner jag mig lite förvirrad över, just för att hon verkar förvirrad. Hon använder mycket :crazy: och :banghead: och det tolkar jag som att hon inte riktigt tar ställning till något och mer, ja, inte säger så mycket. Cirkus förvrängde hennes text tidigare idag och jag förstår helt hennes reaktion på det för jag reagerade med på det. Kan inte se något annorlunda sen igår.

Monstermon
En ivrig spelare, men det gör henne inte ond. Har ändrat sig (för tillfället) angående Hedinn och det påvisar lite att hon kan vara god, eftersom jag själv sätter Hedinn åt det goda hållet. Kommer med långa teoriinlägg som hon förklarar utförligt i, ser dock inget nytt sen igår. Hon är neutral i mina ögon än så länge.

Mumorsan
Ser inget tecken på att hon skulle vara ond för tillfället. Det har inte uppkommit något nytt sen igår förutom rösten på Dramatik, som gör att det pekar på att hon kan vara god. Neutral för tillfället.

Hedinn
Har kommit med bra teorier. Lugn och sansad som vanligt, men hon är en van spelare. Hon röstade på Dramatik och det pekar ytterligare på att hon skulle vara god. Diskussionen om Magica ligger fortfarande kvar lite idag men det kan man ju sia fram och tillbaka om men vi vet att hon inte är Magica. Jag sätter henne åt det godare hållet för tillfället.

Cirkus
Inte så aktiv men när hon väl är aktiv så går hon på rätt så hätskt. Det gjorde hon också den gången hon var ond och det gjorde att hon lynchades snabbt. Hon förvrängde totalt vad Habina skrev tidigare idag och det reagerade jag på så det gjorde mig misstänksam. Inget annat nytt sen igår.

Bumpo
Inte en så aktiv spelare. Det som kan tala för att hon är god är att hon nästan blev lynchad igår. Men eftersom hon inte varit aktiv idag så kan jag inte se något nytt från hennes sida. Hon är neutral för tillfället.

LindgrenV
Jag tror jag dragit i växlarna för snabbt och missbedömt henne lite. Hon skrev lite ot i början men det är en typisk grej för henne att göra. Hon är en skojig person i sig. Jag tror inte hon är den onda av dom som röstade på bumpo igår för jag har reagerat mer på Caisa och jag tror inte det är två ulvar som röstat på bumpo, för då hade dom blivit tre när Dramatik ändrade sin röst och den risken kan jag inte se att ulvarna skulle tagit. Nej, jag lägger henne mot det godare hållet för tillfället. Man kan sia fram och tillbaka om vilka av dessa två som kan vara ulven men det känns inte som LindgrenV för tillfället och hon har inte skrivit så mycket så jag har mer att gå på. Monstermon skrev jag teorier om tidigare, därav blandar jag inte in henne i denna diskussionen.

Karamelldrottningen
Henne vet jag inte var jag har. Det finns inget nytt sen igår. Behöver se mer ifrån henne.

Tillägg. Ser nu att Cirkus varit mer aktiv medans jag knopat ner detta. Får läsa vad hon skrivit.

Senast ändrad:

Åtminstone minst lika sannolikt.

Jag tycker inte att det är jättevanligt med röständringar, de gånger jag har sett dem så har det nästan alltid varit en god som velat rädda sig själv eller faktiskt en ond som ändrat till en annan ond. (Niyama gjorde så härförleden i en lek där onda låg riktigt risigt till, efter den ändringen så föll misstankar på henne bort).

Den här gången så hade det kunnat funka, men det blev ju inte som björnligan tänkt sig eftersom det avslöjades att drama var ond.

Den leken då jag lynchades som ond så var det just min kollega Niyama som ändrade sin röst! (apropå mina teorier ovan)

Fast Niyama räddade inte sig själv i den leken, hon ändrade bara röst, vilket för mig blir en helt annan sak. Jag hade inte sett dramatik som godförklarad för att hon räddade sig själv genom att lägga en röst på en annan ond (om vi tänker scenariot att bumpo åkt och visat sig vara ond), för som sagt, rädda sig själva vill alla göra. En ond som räddar sig själv genom att rösta på en god tycker jag känns minst lika sannolikt som något annat scenario och jag reagerar egentligen mest på att du inte över huvud taget reflekterar över det som en klar möjlighet.

Det är sant att hon inte räddade sig själv.

Visst finns möjligheten att dramas röständring är ett försök till räddning av sig själv enbart och inget annat. Jag har inte uteslutit den möjligheten.

Jag vet inte varför du skriver "ni" när jag bara tolkade cirkus text. ;) Men nej, jag tror inte de räknade med det och jag TROR inte det var vad cirkus menade heller, men att det nu blev en säkerhet för bumpo (om hon är ond), jag tolkade helt enkelt inte cirkus text som att det var en felskrivning, men jag kan ju såklart ha fel, det bästa är väl att låta cirkus förklara själv hur hon tänkte.

"Ni" betydde bara att det var en öppen fråga, typ. Jag svarade på ditt inlägg för att visa vad det var jag frågade om, men den var inte så specifikt riktad mot dig som det kanske framstod pga det. Jag tänkte väl att skrev jag ni så fattade alla att vem som helst "fick" svara typ.

Smidig, det är jag det! :p

Förtydligande:

O... K... Jag troooor jag fattar hur du menar. :)

Ja eftersom att misstankarna var så spridda så vem som helst kunde bli röstad på, inte bara drama så skulle iaf jag tycka (om jag var björn) att det hade varit onödigt att lägga en alibiröst på drama i denna röstningen, eftersom att man i princip kunde rösta på vem som helst utan att bli misstänkt samt att risken fanns att den skulle åka istället för en björn.

Vet inte om det blev en bättre förklaring? :p

Uhm... Paddan och jag, ptja.. vi.. *harkel* är inte det väldigt OT? :rage:
:sneaky:

Aha! :idea:
Jag fattade vad du skrev helt fel, jag såg en syftning mellan mening 1 och 2 som inte fanns. :banghead: Alltså, jag trodde du menade att Matmissbrukaren var god för att Drama röstat på henne, inte för att hon röstat på Drama!

Tänkte jag skriva där. Men så gick jag tillbaka till vad du skrivit för att visa hur jag fattat fel:
"Både drama och cirkus röstade på MM i första hand. Eftersom att vi vet att drama var björn och att det var väldigt spridda misstankar så vill jag sätta MM som mer åt det goda hållet. Även att hon röstade på dramatik talar för det."

Eftersom mening 3 säger just det jag trodde du menade nu, så hamnar jag åter i att tolka det som att du menar just att Matmissbrukaren är "godmisstänkt" just för att Drama röstade på henne, inte tvärt om?

Det här är ingen big deal, men jag förstår som sagt inte hur du tänker kring just att Dramas röst gör henne sannolikt god?

Sen slog mig precis en tanke (ja, igen), hur är det med att Cirkus och Drama röstade på samma person? Flyttar det sannolikheten för Cirkus?

Och förresten hörni, apropå Bumpo. Jag tror aldrig jag varit med om att en spelare varit helt borta ur en lek såhär länge förut (hon skrev senast strax efter DL 1 har jag för mig?), hur funkar det? Rent praktiskt alltså. Jag tycker det är väldigt svårt att komma nån vart?

Karamell är inte heller så aktiv, men hon dyker upp ibland i alla fall så man har något att fundera på...

Aha! :idea:
Jag fattade vad du skrev helt fel, jag såg en syftning mellan mening 1 och 2 som inte fanns. :banghead: Alltså, jag trodde du menade att Matmissbrukaren var god för att Drama röstat på henne, inte för att hon röstat på Drama!

Tänkte jag skriva där. Men så gick jag tillbaka till vad du skrivit för att visa hur jag fattat fel:
"Både drama och cirkus röstade på MM i första hand. Eftersom att vi vet att drama var björn och att det var väldigt spridda misstankar så vill jag sätta MM som mer åt det goda hållet. Även att hon röstade på dramatik talar för det."

Eftersom mening 3 säger just det jag trodde du menade nu, så hamnar jag åter i att tolka det som att du menar just att Matmissbrukaren är "godmisstänkt" just för att Drama röstade på henne, inte tvärt om?

Det här är ingen big deal, men jag förstår som sagt inte hur du tänker kring just att Dramas röst gör henne sannolikt god?

Sen slog mig precis en tanke (ja, igen), hur är det med att Cirkus och Drama röstade på samma person? Flyttar det sannolikheten för Cirkus?

Ja, alltså jag menar att båda de sakerna pekar åt att MM är åt det godare hållet, både pga att det fanns så många andra potentiella "targets" att ta och då känns inte en alibiröst som det bästa att ta till.

Jag tänkte också på det med cirkus. Jag vet inte riktigt om det är troligt att två av tre ulvar röstar på samma person, å andra sidan hade det väl inte varit så konstigt.

Ja, alltså jag menar att båda de sakerna pekar åt att MM är åt det godare hållet, både pga att det fanns så många andra potentiella "targets" att ta och då känns inte en alibiröst som det bästa att ta till.

Jag tänkte också på det med cirkus. Jag vet inte riktigt om det är troligt att två av tre ulvar röstar på samma person, å andra sidan hade det väl inte varit så konstigt.

Nej, det är ju just det där inte så troligt, eftersom ulvarna brukar sprida sina röster. Vilket ju i sig kan göra att det är just det de gör... Det behöver ju inte ens vara så att rösterna diskuteras i lyan (händer ganska sällan enligt min erfarenhet) och man helt enkelt röstar efter vad man kan bygga en teori på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
15 477
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
19 804
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar