Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Fast hon svarade ju mitt inlägg, jag antar att det var mer ett "det har jag också tänkt på" snarare än "jag kom precis på det här". :)

Precis. :p

Det var mer tänkt som en allmän fråga riktat till alla om jag fortfarande skriver inlägg som är svåra att följa trots ett par lekar i ryggen, än att det var misstankar riktat mot Kd... ;)

OK...

Njae, jag tycker väl inte att de nödvändigtvis är svåra att följa, mer att det blir lite konstiga tankegångar. (Som i med Habina2/Myrten tex.)

Håller med.
Och det är väl enda gången i tråden :D

Haha, menar du verkligen att jag bara kommit upp med EN konstig tankegång såhär långt? :D Måste vara rekord! :D

Eller du kanske var sarkastisk...? :cautious: För isåfall är du elak.:mad: :p

Men bra, då ska jag sluta oroa mig för det i alla fall. :p

Haha, nä hon menar att det är enda gången hon och jag är överens! :D
(Tror jag i alla fall...)

:nailbiting: Skräms inte sådär

Björnligan har väl kvar av dynamiten....??
Eller var gårdagens konstiga utfall av röstningen en dynamiteffekt?

Nä, nu börjar klockan vara sluta tramsa...

Få se nu, nu har vi kvar Caisa, Habina2, mig, Mu, Hedinn, Matmissbrukaren, cirkus, Lindgren & Karamell.
Jag misstänker ju inte mig själv, och enligt det jag tog upp i morse sätter jag Mu, Hedinn och Matmissbrukaren lite åt sidan så länge.

Kvar är Caisa, Habina2, Cirkus, Lindgren och Karamell. Av dem håller jag Cirkus kanske lite mindre misstänkt enligt tidigare diskussion, men inte tillräckligt för att sätta även henne åt sidan idag.

Nån som har några tankar om denna uppdelning/dessa spelare medan jag är iväg och läser gamla inlägg? (De spelare som är listade i "mer misstänkta" kategorin är givetvis också välkomna att diskutera - ni är ju inte alla onda, så jag hoppas ni inte tycker att jag pratar över huvudet på er eller nåt sånt! :D)

Jag har inte många nya funderingar att komma med, men jag är fortfarande misstänksam mot Cirkus, som aldrig bemötte min replik på hennes konstiga tolkning av mitt inlägg.

Jag misstänker ju inte mig själv, och enligt det jag tog upp i morse sätter jag Mu, Hedinn och Matmissbrukaren lite åt sidan så länge.

Kvar är Caisa, Habina2, Cirkus, Lindgren och Karamell. Av dem håller jag Cirkus kanske lite mindre misstänkt enligt tidigare diskussion, men inte tillräckligt för att sätta även henne åt sidan idag.

Jag känner mig inte alls lika säker att sätta Mu och Hedinn åt sidan, är mer benägen att MM är åt det godare hållet dock.

Caisa känns diffus fortfarande, Lindgren vet jag inte riktigt vad jag skall tycka om och när det gäller Karamell så håller jag med tidigare kommentarer (Hedinn och Caisa?) om att hennes beteende är utstickande.

Nu skall jag iväg till stallet en sväng, men jag hoppas att jag hinner in igen för att läsa mer och rösta. Om jag inte gör det, så får nedanstående röst gälla.

Habina röstar på Cirkus

Då jag tycker att hon betett sig knepigt, speciellt idag när hon svarat på en del saker men inte bemött min replik.

Jag är inne på samma spår och just nu karamell och Habina som mest misstänkta. Hoppas att karamell kommer in och teoriar lite med bra marginal till DL för som det ser ut nu tycker jag inte hon hjälper den goda sidan det minsta och det borde ju helt klart ligga i hennes intresse om hon är god.

Lindgren har jag helt ärligt noll uppfattning om, så även där skulle jag vilja få lite mer teorier från för att kunna bilda mig en uppfattning.

Jag har inte många nya funderingar att komma med, men jag är fortfarande misstänksam mot Cirkus, som aldrig bemötte min replik på hennes konstiga tolkning av mitt inlägg.

Jag känner mig inte alls lika säker att sätta Mu och Hedinn åt sidan, är mer benägen att MM är åt det godare hållet dock.

Caisa känns diffus fortfarande, Lindgren vet jag inte riktigt vad jag skall tycka om och när det gäller Karamell så håller jag med tidigare kommentarer (Hedinn och Caisa?) om att hennes beteende är utstickande.

Nu skall jag iväg till stallet en sväng, men jag hoppas att jag hinner in igen för att läsa mer och rösta. Om jag inte gör det, så får nedanstående röst gälla.

Habina röstar på Cirkus

Då jag tycker att hon betett sig knepigt, speciellt idag när hon svarat på en del saker men inte bemött min replik.

Bygger du rösten enbart på att hon inte svarat på en grej från dig? Är det inte bättre att upprepa det då, om just det är så viktigt? Kan du citera och förklara närmare i vilka lägen du anser att hon betett sig knepigt?

jag måste då fråga, vad mer än att jag inte bemött din replik är så knepigt att du vill rösta på mig?

För övrigt, jag tolkade det som att du drog lite förhastade slutsatser kan jag svara på när det gäller din replik. Jag tyckte det gick lite för snabbt att sättta ngra vissa åt goda sidan bara för hur de lag sina röster. Vi (eller i allafall jag) kan inte dra så snabba slutsater bara på rösterna igår. Visst så sa du att det *kan* vara en alibiröst. Jag har inte heller sett att du utvecklat dessa tankar.

Hur kommer det sig att du nu kan sätta MM åt det godare hllet men att du inte är lika säker på Mu och Hedinn?

Övriga då?

Har skumläst Monstermoms inlägg, skulle vilja lusläsa dem men (förlåt Monster :p) wall of text. Uppfattningen jag iaf fått av att ha skummat inläggen är att det ändå är vettiga tankar och det i sig gör ju att jag har svårt att hitta någon som är skumt. Men hittar jag något hos någon annan som jag ser som skumt, men som Monster skriver annat om, kanske jag kan behöva tänka om.

Matmissbrukaren har jag ändrat uppfattning lite om sen start. Jag hade inte mycket att gå på och jag har verkligen varit helt seg i kolan senaste dagarna så jag har haft svårt att tänka ordentligt (och har det fortfarande), och jag lade min röst där helt enkelt för att det var det jag reagerade mest på just då och jag orkade inte lusläsa för att hitta något bättre. Nu tycker jag har jag främst läst hennes längre teoriinlägg och jag tycker väl inte att hon är superskum längre.

I och med detta väljer jag att sätta dessa två åt sidan så länge medan jag sätter mig in i övrigas inlägg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
15 477
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
19 804
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025