Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*
Det första som sticker lite i ögonen är väl Caisas "Hedinn har godförklarat sig!"-inlägg (#74), och ja jag vet att det var i respons på mina misstankar om Hedinn men jag reagerade faktiskt (och skrev det) på det redan då.
Sen är det kanske Cirkus uppdelning av spelare enligt vad de vill göra med turkronan? Och Caisa bygger vidare på det.
Genomgående sticker kanske Caisas oft upprepade "mig då, mig då, ser ingen vad jag skriver", fast jag vet inte vad det betyder...
Det här känns lite märkligt i en genomläsning (#182):
"Jag håller med Hedinn och funderar också på om Monster har något underliggande syfte att starta diskussionen." Och jodå, jag förstår att folk tyckte jag drog för stora växlar på vad Hedinn skrev, det är inte det som är problemet här. Utan: låter det här som något Myrten skulle skriva? Jag har inte spelat så mycket med henne förstås, men jag hajar till över att hon skulle komma med ett så pass vagt men ändå provocerande uttalande? Och så tidigt i leken? Ni som spelat mycket med Myrten, reagerar ni på det? (Å andra sidan går hon på Habina för att hon röstat på Drama, det kanske vore lite väl vågat...)
I sitt teoriinlägg (#232) DL1 så kommer Caisa med en märklig invändning ang. Hedinn-misstankarna (och anledningen att jag alls intresserar mig kring Hedinn-som-Magica-gate är alltså för att om de trodde hon var Magica ville de knappast att de goda skulle tro det, de borde alltså vilja tona ner mitt villande i labyrinten, och
ja jag
vet att jag är nere på fraktioner av sannolikhet, men stoppa mig den som kan! (för jag kan inte)):
"Jag tror inte Hedinn är Magica pga den här meningen:
"Ah, se där ja, det hade jag missat. Eller glömt åtminstone."
När Monster påpekade att Magica hade foffbomber... Har mycket svårt att tro att Hedinn skulle missa eller glömma något om sin egen roll, och ang. det jag själv reagerade på i ett annat inlägg har jag redan konstaterat att jag heller inte tror Hedinn skulle vara så klantig som ond, utan att det var mer "figure of speech" att säga "oss" och "vi". ", vilket är ett så märkligt (desperat?) motargument att jag fortfarande hajar till rent fysiskt när jag läser det, alltså att Hedinn inte skulle kunna tänkas fara med osanning (hemska tanke!
) om sin roll...
Direkt Habina2 dyker upp (#342) tar hon upp Dramas röst och kallar den en eventuell hämndröst. Då Drama var ond känns det som en märklig sak att belysa för en nyfödd björn. Godhetstecken?
Caisa uppmanar Habina2 (#388) att sluta titta så noga på Caisa, och istället titta på Caisas teorier på andra spelare. Lite knepigt kanske? (Å andra sidan vet jag att det kan kännas frustrerande att andra "slösar" sin tid på att misstänka en själv när man ju
veeeeeet att man är god!
Men som sagt, en lite underlig uppmaning ändå kanske.)
Cirkus skriver en del knepiga (enligt mig
) saker (#413), misstänker Karamell för att hon skriver om att hon kan spela till helgen (Habina2 håller senare med), tänker sig att björnarna kanske åt Askoll med flit...
Karamell dyker in i leken (och ja, jag vet att hon haft svårt att komma åt leken pga datorstrul, men det är ändå lite iögonfallande) och gör i princip samma sak som Hedinn samtidigt reagerar på mot Drama, och om jag minns rätt sen baserar sin röst på också (jag skriver eftersom jag läser och har inte kommit så långt än), alltså drar upp det som redan var överspelat (misstankarna mot Hedinn), som om det inte fanns 4 ton pixlar som detaljerat och upprepat beskrev precis det. Kan de ha försökt dra igång något? (Detta var alltså innan DL2.) (Karamell #423, Drama #417, Hedinns reaktion #426.)
Tycker fortfarande att en del av Caisas inlägg känns manipulativa som jag skrev om i #442
Lindgrens röst på Bumpo är väldigt svag tycker jag nog (#473): försvinner för mycket...
Jag reagerar fortfarande på att Caisa skriver att hon aldrig tänkt tanken på att det skulle vara värt att fundera kring varför ulvarna väljer en viss spelare att käka. (#478) Visst, hon har utvecklat hur hon tänkte efter jag ifrågasatte, men jag tycker fortfarande det är märkligt.
Jag reagerar på min egen kommentar om att det kändes jobbigt att så många andra också röstade på Bumpo. Vi har sedan fått veta att Bumpo var god. (röster på Bumpo: jag, Lindgren, Caisa + Drama som byter, skrivet i ordning)
Hänger fortfarande inte med på Cirkus tankar angående att Drama kunde röstat på Bumpo för att skydda/alibia Bumpo... Nu vet vi ju att Bumpo var god, så det är alltså att Cirkus skrev något i mitt tycke mysko som jag tar upp, inte huruvida det faktiskt stämmer. Äh, det där blev konstigt, men
fattar ni hur mycket förvirrande text jag läst igenom vid det här laget...
Matmissbrukaren kommer med en viktig/vettig poäng, att det lär inte ha varit två ulvar som röstat på Bumpo innan Drama la sin röst eftersom det då blivit
tre ulvar som gått ihop och röstat ut en spelare. En spelare som vi senare fick veta var god dessutom. Så finns det ulv bland rösterna på Bumpo så är det antingen jag (det är inte jag), Lindgren eller Caisa. Matmissbrukaren verkar hålla Caisa som den mest misstänkta av dessa?
Nu har jag kommit till mitt eget inlägg där jag sa att jag skulle iväg och arkeologisera. Jag ger mig här och plockar upp tråden från det inlägget istället. Kanske ger jag mig själv en halv minuts toarast också!
Och ja, jag vet att något som blev absolut ingenting - mina misstankar mot Hedinn - tar upp konstigt stor plats i det här inlägget en hel evighet senare, men det... tog upp en hel del plats i tråden, av nån anledning
, så det blir ju en del av det att läsa när man läser igenom... Och även om det är extremt osannolikt så tar jag upp
allt jag ser som jag reagerar på...
Så. Kom jag fram till något då? Njae... Men man kan kanske säga att av dessa sammanfattar jag misstankar/reaktioner mot Cirkus som av typen "fattar inte vad du säger/fattar inte varför det är är intressant/relevant", vilket inte är särskilt goda anledningar att hålla någon misstänkt. Lindgren har jag just inte reagerat på (tror inte jag skrivit något om henne här!?), så där står väl nålen där den stod, typ. Habina2 må vara märklig, och jag reagerade som sagt på en del av vad Myrten skrev när hon var med också, men jag hittade ju också en anledning att kanske sätta henne åt det godare hållet också (gick på Drama det första hon gjorde)... Karamell och Caisa vill jag nog säga att jag faktiskt fått starkare misstankar mot.