Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jag gör ett försök! :D
Jo, såhär alltså, björnarna åt Askoll, vilket jag anser betyder att de inte visste att hon var Magica. Jag hade fört ett jädra liv om att Hedinn kanske outat sig som Magica redan från börja. Jag tänker det kan vara möjligt (men långt ifrån säkert förstås!) att björnarna trodde det kanske låg något i det, och att de därför var mindre uppmärksamma/försiktiga i sitt val av käk - de missade saker som kan ha varit Askolls försök att outa sig (där hon pratade om att hon inte ville bli äten, tex). Hur sannolikt det är att björnarna trodde Hedinn kunde vara Magica avgör ju var och en förstås, men det är nog hur man tänker kring det som avgör nästa del: om björnarna blev oförsiktiga för att de trodde Hedinn kunde vara Magica, så är Hedinn inte björn. För hon har ju vetat hela tiden att hon inte är Magica, och skulle därför inte påverkas av misstankar mot henne.

Så: om björnarna trodde på mina misstankar i någon utsträckning så är inte Hedinn björn. Det hänger ju helt på att de också misstänkte Hedinn, men eftersom möjligheten finns tycker jag att det gör Hedinn mindre misstänkt.

Tydligare?

Detta kan jag hänga med i! Gäller dessa tankegångar fortfarande?

Mjao, visst kan det det. Men i det här läget tittar jag lite på sannolikheter... Hedinn har jag (enligt ovan) redan lite åt det godare hållet, Mu och Matmissbrukaren (de två andra som röstade på Drama) hamnar även de lite åt det hållet just nu för mig. Inte för att alla misstankar är helt avskrivna, men för mig har de minskat något. Och det torde väl finnas mer än en ulv kvar, och att det skulle vara två som röstat på Drama håller jag för osannolikt, så by process of elimination så finns det minst en (och jag misstänker att kanske alla finns där) ulv bland de övriga. Så om jag sätter Hedinn, Mu och Matmissbrukaren lite åt sidan (så länge) så har jag "bara" Habina2, Cirkus, Lindgren, Caisa, Karamell & Bumpo kvar (ni andra har såklart mig i den listan också, men det slipper ju jag räkna med). Det är en rätt så liten grupp för en ganska koncentrerad misstanke (jag misstänker alltså att det sannolikt finns två ulvar bland dessa - fler om det är fler ulvar i leken än jag räknat med), och det är där jag kommer att fokusera idag tror jag...

Visst kan det som sagt finnas ulvar bland de som röstade på Drama, men jag ser det som mer sannolikt att det inte gjorde det och därför mer givande att tänka efter den teorin. Så länge.

Men jag är öppen för motargument! :)

Hur ser du på denna bit just nu?

Nu vet vi ju att bumpo var god, så enligt teorin ovan skulle alltså Habina, cirkus, (jag), Caisa och Karamell vara onda. I mina ögon då alltså Habina, cirkus, Caisa och Karamell.

Rent faktamässigt - hur många ulvar finns det kvar nu? Två? Tre?

Så, nu när vi kan räkna bort en och vet dennes roll - hur tänker du då?

Kom på mig själv med att börja skriva en teori om dramatik. Åh korkad, hon har ju redan åkt ut och visat sig vara buse :banghead::banghead:

Mvh ingen tankeverksamhet what so ever

*dyker in en snabbis*

Jag har funderat på det Kd skrev, är det verkligen så svårt att följa mina inlägg? :eek: För jag trodde jag blivit bättre på att förklara vad jag menar, även om inte alla alltid håller med? :p
Ja jag tycker det men å andra sidan har jag svårt att hänga med i denna tråd. Jag läser jaha så menar hon och så menar den där men sen fattar jag knappt ändå ens vad sakfrågan gällde :crazy: i stora drag.
Varför blev det just Caisa då?
Något med henne som jag reagerar på. Eller tja hennes sätt att skriva. Och vad vad det nudå varför inte komma med konkreta frågor och inte bara anta

Ja jag tycker det men å andra sidan har jag svårt att hänga med i denna tråd. Jag läser jaha så menar hon och så menar den där men sen fattar jag knappt ändå ens vad sakfrågan gällde :crazy: i stora drag.

Något med henne som jag reagerar på. Eller tja hennes sätt att skriva. Och vad vad det nudå varför inte komma med konkreta frågor och inte bara anta

Vad menar du? :cautious:

Som detta "vad menar du" är en konkret fråga. Har du inte skrivit hela tiden. Nu behöver det ju inte betyda att du är ond men det var något jag reagerade på igår. Hedinn undrade nämligen.

Varför kommer du själv inte med konkreta frågor istället för att bara anta, då? Tycker du fortfarande att Caisa är mest misstänkt av samma anledning? Och vad är dina tankar om övriga spelare?

Fast, jag tycker jag skrivit en hel del frågor? O_o Som exempel med Habina, där du sa att jag inte ifrågasatt Habina utan bara accepterade, när jag i verkligheten ifrågasatt flera gånger, men till slut accepterat att jag inte förstod hur hon tänkte och att mitt meddelande till henne inte gick fram, så jag gav upp diskussionen. :cautious:

Det jag citerade i inlägg #610. Det var dina svar till Caisa och sen röstar du på henne med motiveringen att du inte förstår. Ändå hade du inte frågat för att försöka reda ut saker innan.

Upprepar de två andra frågorna då de känns mer relevanta i nuläget: Håller du fortfarande Caisa mest misstänkt, av den anledningen du röstade på henne igår? Och vad tänker du om övriga spelare?

Jag satte mig här för att försöka skriva ett röstinlägg, utan att veta vem jag misstänkte mest.

känner mig inte alls insatt i vad som hänt under dagen trots att jag försökt hänga med med ett halvt öga.
Men jag kommer antagligen inte hinna in mer innan DL, så jag måste lägga en röst oavsett.

Tycker Karamell bara blir konstigare och konstigare i mina ögon, hennes inlägg igår var konstiga, framförallt kommentaren om hur jag hanterade Habina. Det har stuckit lite mer efter att jag sovit på saken och nu fortsätter hon på samma grej även fast jag påpekat att jag visst ifrågasatt tidigare i leken. Rösten i sig vet jag inte om jag reagerade på, känns väl typiskt att rösta på någon som stuckit ut en del när man inte hunnit med leken. Men hennes "teoriinlägg" innan var slätstruket och innehöll väldigt lite, så min röst hamnar där.

Caisa röstar på Karamelldrottningen

Och hoppas jag är inne på rätt spår.

Nä, nu börjar klockan vara sluta tramsa...

Få se nu, nu har vi kvar Caisa, Habina2, mig, Mu, Hedinn, Matmissbrukaren, cirkus, Lindgren & Karamell.
Jag misstänker ju inte mig själv, och enligt det jag tog upp i morse sätter jag Mu, Hedinn och Matmissbrukaren lite åt sidan så länge.

Kvar är Caisa, Habina2, Cirkus, Lindgren och Karamell. Av dem håller jag Cirkus kanske lite mindre misstänkt enligt tidigare diskussion, men inte tillräckligt för att sätta även henne åt sidan idag.

Nån som har några tankar om denna uppdelning/dessa spelare medan jag är iväg och läser gamla inlägg? (De spelare som är listade i "mer misstänkta" kategorin är givetvis också välkomna att diskutera - ni är ju inte alla onda, så jag hoppas ni inte tycker att jag pratar över huvudet på er eller nåt sånt! :D)

Jag håller med om den uppdelningen, plus att du och Lindgren är åt det goda hållet för mig.

Jag har då kvar Caisa, Habina2, Cirkus och Karamell.

Jag har väl några små problem gällande alla dessa fyra. Om vi tar ut var deras namn förekommer i röstningen så ser det ut såhär:

Habina röstar på Caisa
Cirkus röstar på Matmissbrukaren
Caisa röstar på Bumpo
Karamelldrottningen röstar på CajsaLundblad

Alla dessa förutom Karamell röstade på olika personer. Caisa röstade sent på bumpo, vilket såklart inte ser bra ut eftersom att vi vet att bumpo var god och dramatik ond (dramatik och bumpo låg lika i röstningen innan Caisa la sin röst). Hon la alltså den "avgörande" rösten på bumpo, om ingen fler hade röstat. Me no like.

Cirkus röstade på MM, som jag håller för god just nu. Det man bör hålla i åtanke då är att dramatik också röstade på henne, vilket gör det kanske liite mindre troligt att båda skulle vara ulvar. Vad vi kom fram till sen var ju dock att de inte hade tagit så hårt på det i lyan och röstat på den som de kan teoria mot.

I övrigt så tycker jag dock att cirkus uppträder lite underligt. Det är nog inte nog för att jag ska rösta på henne men hon känns "off". Kan såklart ha att göra med den tragiska händelsen med hästen.

Karamell är väldigt inaktiv och svarar mest på andras teorier och frågor. Det jag funderar på då är att man, som god, vill hitta onda och det skulle inte jag tycka att man gör ett bra jobb med om man inte vänder och vrider på saker själv. Jag har ett ganska stort frågetecken på karamell just därför.

Nä jag velar ang caisa ser att hon röstat på mig. Hmm. Ja förstårerligt så vet inte om just det säger nått. Men såklart alltid misstänksam på folk som röstar på mig.

Hedinn är alltid först med att misstänka mig oavsett roll. Så jag vet inte riktigt vad jag tycker om denna, dig menar jag.

Lindgrenv har på nått sätt ändå haft i Mina ögon ganska bra teorier. Lite i samma spår på vissa.

Habina behöver jag läsa mer om inte fått nån bra helhetsbild än

Monster reagerade jag tidigare på i nått sammanhang sen viftade jag bort det och tänkte att det nog inte var nått och nu minns jag inte ens vad det var jag reagerade på från högsta början :grin:.

Mm disskussionen mellan mm och cirkus vet inte om det ligger nån ledtråd där. Den för någrasidor sedan. Cirkus tkr jag spelar annorlunda än tidigare. Vad har hänt?

Det första som sticker lite i ögonen är väl Caisas "Hedinn har godförklarat sig!"-inlägg (#74), och ja jag vet att det var i respons på mina misstankar om Hedinn men jag reagerade faktiskt (och skrev det) på det redan då.

Sen är det kanske Cirkus uppdelning av spelare enligt vad de vill göra med turkronan? Och Caisa bygger vidare på det.

Genomgående sticker kanske Caisas oft upprepade "mig då, mig då, ser ingen vad jag skriver", fast jag vet inte vad det betyder...

Det här känns lite märkligt i en genomläsning (#182): "Jag håller med Hedinn och funderar också på om Monster har något underliggande syfte att starta diskussionen." Och jodå, jag förstår att folk tyckte jag drog för stora växlar på vad Hedinn skrev, det är inte det som är problemet här. Utan: låter det här som något Myrten skulle skriva? Jag har inte spelat så mycket med henne förstås, men jag hajar till över att hon skulle komma med ett så pass vagt men ändå provocerande uttalande? Och så tidigt i leken? Ni som spelat mycket med Myrten, reagerar ni på det? (Å andra sidan går hon på Habina för att hon röstat på Drama, det kanske vore lite väl vågat...)

I sitt teoriinlägg (#232) DL1 så kommer Caisa med en märklig invändning ang. Hedinn-misstankarna (och anledningen att jag alls intresserar mig kring Hedinn-som-Magica-gate är alltså för att om de trodde hon var Magica ville de knappast att de goda skulle tro det, de borde alltså vilja tona ner mitt villande i labyrinten, och ja jag vet att jag är nere på fraktioner av sannolikhet, men stoppa mig den som kan! (för jag kan inte)): "Jag tror inte Hedinn är Magica pga den här meningen:
"Ah, se där ja, det hade jag missat. Eller glömt åtminstone."
När Monster påpekade att Magica hade foffbomber... Har mycket svårt att tro att Hedinn skulle missa eller glömma något om sin egen roll, och ang. det jag själv reagerade på i ett annat inlägg har jag redan konstaterat att jag heller inte tror Hedinn skulle vara så klantig som ond, utan att det var mer "figure of speech" att säga "oss" och "vi". "
, vilket är ett så märkligt (desperat?) motargument att jag fortfarande hajar till rent fysiskt när jag läser det, alltså att Hedinn inte skulle kunna tänkas fara med osanning (hemska tanke! :eek:) om sin roll...

Direkt Habina2 dyker upp (#342) tar hon upp Dramas röst och kallar den en eventuell hämndröst. Då Drama var ond känns det som en märklig sak att belysa för en nyfödd björn. Godhetstecken?

Caisa uppmanar Habina2 (#388) att sluta titta så noga på Caisa, och istället titta på Caisas teorier på andra spelare. Lite knepigt kanske? (Å andra sidan vet jag att det kan kännas frustrerande att andra "slösar" sin tid på att misstänka en själv när man ju veeeeeet att man är god! :p Men som sagt, en lite underlig uppmaning ändå kanske.)

Cirkus skriver en del knepiga (enligt mig ;)) saker (#413), misstänker Karamell för att hon skriver om att hon kan spela till helgen (Habina2 håller senare med), tänker sig att björnarna kanske åt Askoll med flit...

Karamell dyker in i leken (och ja, jag vet att hon haft svårt att komma åt leken pga datorstrul, men det är ändå lite iögonfallande) och gör i princip samma sak som Hedinn samtidigt reagerar på mot Drama, och om jag minns rätt sen baserar sin röst på också (jag skriver eftersom jag läser och har inte kommit så långt än), alltså drar upp det som redan var överspelat (misstankarna mot Hedinn), som om det inte fanns 4 ton pixlar som detaljerat och upprepat beskrev precis det. Kan de ha försökt dra igång något? (Detta var alltså innan DL2.) (Karamell #423, Drama #417, Hedinns reaktion #426.)

Tycker fortfarande att en del av Caisas inlägg känns manipulativa som jag skrev om i #442

Lindgrens röst på Bumpo är väldigt svag tycker jag nog (#473): försvinner för mycket...

Jag reagerar fortfarande på att Caisa skriver att hon aldrig tänkt tanken på att det skulle vara värt att fundera kring varför ulvarna väljer en viss spelare att käka. (#478) Visst, hon har utvecklat hur hon tänkte efter jag ifrågasatte, men jag tycker fortfarande det är märkligt.

Jag reagerar på min egen kommentar om att det kändes jobbigt att så många andra också röstade på Bumpo. Vi har sedan fått veta att Bumpo var god. (röster på Bumpo: jag, Lindgren, Caisa + Drama som byter, skrivet i ordning)

Hänger fortfarande inte med på Cirkus tankar angående att Drama kunde röstat på Bumpo för att skydda/alibia Bumpo... Nu vet vi ju att Bumpo var god, så det är alltså att Cirkus skrev något i mitt tycke mysko som jag tar upp, inte huruvida det faktiskt stämmer. Äh, det där blev konstigt, men fattar ni hur mycket förvirrande text jag läst igenom vid det här laget...

Matmissbrukaren kommer med en viktig/vettig poäng, att det lär inte ha varit två ulvar som röstat på Bumpo innan Drama la sin röst eftersom det då blivit tre ulvar som gått ihop och röstat ut en spelare. En spelare som vi senare fick veta var god dessutom. Så finns det ulv bland rösterna på Bumpo så är det antingen jag (det är inte jag), Lindgren eller Caisa. Matmissbrukaren verkar hålla Caisa som den mest misstänkta av dessa?

Nu har jag kommit till mitt eget inlägg där jag sa att jag skulle iväg och arkeologisera. Jag ger mig här och plockar upp tråden från det inlägget istället. Kanske ger jag mig själv en halv minuts toarast också! :p

Och ja, jag vet att något som blev absolut ingenting - mina misstankar mot Hedinn - tar upp konstigt stor plats i det här inlägget en hel evighet senare, men det... tog upp en hel del plats i tråden, av nån anledning :angel:, så det blir ju en del av det att läsa när man läser igenom... Och även om det är extremt osannolikt så tar jag upp allt jag ser som jag reagerar på...

Så. Kom jag fram till något då? Njae... Men man kan kanske säga att av dessa sammanfattar jag misstankar/reaktioner mot Cirkus som av typen "fattar inte vad du säger/fattar inte varför det är är intressant/relevant", vilket inte är särskilt goda anledningar att hålla någon misstänkt. Lindgren har jag just inte reagerat på (tror inte jag skrivit något om henne här!?), så där står väl nålen där den stod, typ. Habina2 må vara märklig, och jag reagerade som sagt på en del av vad Myrten skrev när hon var med också, men jag hittade ju också en anledning att kanske sätta henne åt det godare hållet också (gick på Drama det första hon gjorde)... Karamell och Caisa vill jag nog säga att jag faktiskt fått starkare misstankar mot.

Nu vet vi ju att bumpo var god, så enligt teorin ovan skulle alltså Habina, cirkus, (jag), Caisa och Karamell vara onda. I mina ögon då alltså Habina, cirkus, Caisa och Karamell.

Rent faktamässigt - hur många ulvar finns det kvar nu? Två? Tre?

Så, nu när vi kan räkna bort en och vet dennes roll - hur tänker du då?

Eftersom det ska vara en tredjedel onda då är det väll två onda kvar eftersom två redan åkt?

Jag måste också rösta nu. Så jag hastar ihop lite teorier

Även jag tycker att karamelldrottningen är mycket konstig idag (och även en smula underlig igår, jag undrar varför jag skulle hålla i hatten). Jag får verkligen inte ur nån substans alls av hennes inlägg. Det känns som om de skrivs lite pliktskyldigt för att inte vara alltför inaktiv, samtidigt så drar det ju blickarna till sig att inte ha så mycket att komma med, det har ju inträffat en massa underliga saker idag.

Jag funderar fortfarande på Monsters godförklaring av Hedinn som jag inte riktigt förstår rent teoretiskt fast jag läst den flera gånger (inlägg #579 alltså), samtidigt är jag benägen att hålla Hedinn åt det neutrala eller godare hållet för jag tycker inte att Hedinn har gjort nånting som sticker i mina ögon. Jag tror heller inte att hon lag den första rösten på en kollega.

Om någon av de som röstade på drama är björn tror jag att andrarösten är troligast MM. Men jag tycker inte det känns så sannolikt heller. Det fanns så många andra alternativ än att försöka sig på ett alibi i så fall. Detta gör att jag någ håller även MM som mindre misstänkt idag.

Det känns ju som att någon av de som röstar på bumpo (förutom drama) borde vara björn, men vem? Jag tycker inte att någon motivering är så särskilt konstig heller så jag får inte ut nånting av dem. Samtidigt så förvånar det mig att motiveringarna är så lika och att åtminstone både Monster och Caisa varit rätt så aktiva med mycket tankar om andra spelare. Det skaver litegrann. Inga andra tankar från Caisa som jag egentligen reagerar på, även om jag tycker att hon är lite annorlunda jämfört med sist och det förvånar att hon hamnar i sån tidsnöd till slut. Och ännu konstigare är att hon liksom kastar iväg sin röst och hänvisar till ett teoriinlägg där det inte heller finns nån så särskilt stark teori mot bumpo, känns som att hon kunde gjort bättre liksom

Mumorsan hon la sista rösten på drama igår och det gör att jag håller henne mot det godare hållet, jag har svårt att tro stt en kollega hade varit så offensiv.

Jag borde ha en massa tankar om Habina, men det har jag inte, hon har skrivit en hel del och jag hänger väl med i en del, håller inte med om allt men ingenting känns så extremt skumt(förutom att hon har röstat på mig), men jag vet inte var jag har henne på ond-god skalan.

LingrenV lag första rösten på bumpo, det gillar jag inte riktigt, nu vet vi ju att bumpo var god. Men jag har inte sett tillräckligt av LindgrenV för att den rösten helt ska tippa LV till den onda sidan.

Just nu så känns Caisa och karamell som mina hetaste kandidater att få en röst av mig. Å andra sidan så har Caisa röstat på karamell och jag tror inte att man lägger den första rösten på en kollega.

cirkus röstar på CaisaLundblad

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
15 477
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
19 804
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar