Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jag är inne på samma spår och just nu karamell och Habina som mest misstänkta. Hoppas att karamell kommer in och teoriar lite med bra marginal till DL för som det ser ut nu tycker jag inte hon hjälper den goda sidan det minsta och det borde ju helt klart ligga i hennes intresse om hon är god.

Lindgren har jag helt ärligt noll uppfattning om, så även där skulle jag vilja få lite mer teorier från för att kunna bilda mig en uppfattning.

Intressant. Karamell och Caisa landade jag på som toppmisstänkta...

Har skumläst Monstermoms inlägg, skulle vilja lusläsa dem men (förlåt Monster :p) wall of text.

Haha! Inget att ursäkta dig för, jag vet att jag skriver ohyggligt mycket och spretar åt alla håll. Jag låtsas att jag gör det med avsikt, men i själv verket kan jag inte skärpa mig. Det är stream of consciousness hela vägen, tyvärr.... :o

Nu vet vi ju att bumpo var god, så enligt teorin ovan skulle alltså Habina, cirkus, (jag), Caisa och Karamell vara onda. I mina ögon då alltså Habina, cirkus, Caisa och Karamell.

Rent faktamässigt - hur många ulvar finns det kvar nu? Två? Tre?

Så, nu när vi kan räkna bort en och vet dennes roll - hur tänker du då?

Ja, det är den hypotes jag jobbar efter just nu. Hur jag tänker för tillfället kan du se i (slutet av) mitt inlägg kl 19.47.
(Herregud, när blev klockan så mycket? :eek:)

Jag håller med om den uppdelningen, plus att du och Lindgren är åt det goda hållet för mig.

Jag har då kvar Caisa, Habina2, Cirkus och Karamell.

Jag har väl några små problem gällande alla dessa fyra. Om vi tar ut var deras namn förekommer i röstningen så ser det ut såhär:

Habina röstar på Caisa
Cirkus röstar på Matmissbrukaren
Caisa röstar på Bumpo
Karamelldrottningen röstar på CajsaLundblad

Alla dessa förutom Karamell röstade på olika personer. Caisa röstade sent på bumpo, vilket såklart inte ser bra ut eftersom att vi vet att bumpo var god och dramatik ond (dramatik och bumpo låg lika i röstningen innan Caisa la sin röst). Hon la alltså den "avgörande" rösten på bumpo, om ingen fler hade röstat. Me no like.

Cirkus röstade på MM, som jag håller för god just nu. Det man bör hålla i åtanke då är att dramatik också röstade på henne, vilket gör det kanske liite mindre troligt att båda skulle vara ulvar. Vad vi kom fram till sen var ju dock att de inte hade tagit så hårt på det i lyan och röstat på den som de kan teoria mot.

I övrigt så tycker jag dock att cirkus uppträder lite underligt. Det är nog inte nog för att jag ska rösta på henne men hon känns "off". Kan såklart ha att göra med den tragiska händelsen med hästen.

Karamell är väldigt inaktiv och svarar mest på andras teorier och frågor. Det jag funderar på då är att man, som god, vill hitta onda och det skulle inte jag tycka att man gör ett bra jobb med om man inte vänder och vrider på saker själv. Jag har ett ganska stort frågetecken på karamell just därför.

Var det vad vi kom fram till?

Intressanta tankar och teorier! Men varför reagerar du på din egen kommentar? Vet du inte vart du står O_o?!

Haha! Jo, inte ens jag är virrig! :laugh:
Vad jag menar är att det som kändes mysko då (när jag fortfarande inte visste att Bumpo var god) känns mer relevant nu. Med "reagerar på det" menar jag helt enkelt att jag lägger märke till den tanken/känslan igen.

KL
Jag kan inte alls se på vilket sätt karamelldrottningen hjälper till att hitta onda, det är inga egna teorier från hennes sida eller utvecklande tankar, utan bara korta kommentarer på vissa saker. En god borde försöka hjälpa till lite mer, tänker jag. Oavsett så röstar jag hellre ut en god som inte bidrar till att få ut onda än en god som faktiskt hjälper till, om jag inte skulle lyckad pricka en ond.

Hedinn röstar på karamelldrottningen

Uppdatering från LL

Efter flera dagars jakt börjar Björnligan undra om det verkligen var en så bra idé att stjäla Turkronan – än så länge hade den gett allt annat än tur och de kände sig mer stressade, paranoida och jagade än någonsin tidigare. De kvarvarande Björnbusarna började t o m allvarligt tänka tanken att lämna tillbaka turkronan till sin rättmätige ägare – men de visste ju knappt vad Tralla La var för något och absolut inte var det låg…

En av dem började fingra lite löst på dynamitgubben som låg framför honom tänk om, tänk om man skulle…. Han hann knappt tänka tanken klart förrän det hördes en ljudlig knackning på dörren. Han flög upp från stolen, och stötte samtidigt till bordet……

När röken skingrats stod en lomhörd björnbuse med bakdörrens handtag i handen och tittade på förödelsen bakom honom. Farmor Anka stod som förstenad i andra änden av det utblåsta rummet med en liten matkorg i handen och bara stirrade på honom. Björnbusen gick sakta fram till Farmor för att fråga hur det gått men fick inget svar…

Farmor var så chockad så hon var tvungen att läggas in på vilohem…

Monstermom var Farmor Anka

DagDL enligt plan

Oj se där! Dynamiten gjorde intrång visst!

Edit : vänta nu! Ska vi inte rösta förrän imorgon eller vad händer nu?
För två kan inte åka ut på samma dag eller va?

Å vad irriterade när jag inte hänger med riktigt i vändningarna

Senast ändrad:

Habina röstar på cirkus
CaisaLundblad röstar på Karamelldrottningen
Cirkus röstar på CaisaLundblad
Hedinn röstar på Karamelldrottningen

Oj se där! Dynamiten gjorde intrång visst!

Edit : vänta nu! Ska vi inte rösta förrän imorgon eller vad händer nu?
För två kan inte åka ut på samma dag eller va?

Å vad irriterade när jag inte hänger med riktigt i vändningarna

"Dag DL enligt plan" står det ju. Så jo, vi ska rösta.

Det här är asjobbigt och skitsvårt. Magkänslan skriker att de som hunnit lägga sina röster är de som är ulvar, men enligt statistiken ska det ju bara vara två kvar. Dessutom har jag jättesvårt att sätta fingret på vad det är som är mysko med dessa :cautious:

Cirkus röstade på MM, som jag håller för god just nu. Det man bör hålla i åtanke då är att dramatik också röstade på henne, vilket gör det kanske liite mindre troligt att båda skulle vara ulvar. Vad vi kom fram till sen var ju dock att de inte hade tagit så hårt på det i lyan och röstat på den som de kan teoria mot.

I övrigt så tycker jag dock att cirkus uppträder lite underligt. Det är nog inte nog för att jag ska rösta på henne men hon känns "off". Kan såklart ha att göra med den tragiska händelsen med hästen.

Detta i kombination med att Caisa var en av de som röstade på bumpo, vilket ju blev ett mindre drev (även fast utgången blev lite annorlunda). Gör att jag, om man skulle jämföra någon form av godhet/ondhet skalmässigt, skulle vilja sätta Caisa som snäppet ondare än cirkus.

Det var fyra stycken som röstade på Bumpo igår, en som vi vet vi nu var god, och en som var ond och jag tror att en ulv la sin röst där tidigare än Dramatik. LindgrenV är ingen jag misstänker alls för tillfället utan radarn går mot Caisa. Jag har heller inte riktigt förstått mig på Caisa under lekens gång och just nu så är mina misstankar starkast mot henne.

Matmissbrukaren röstar på CaisaLundblad

Habina röstar på cirkus
CaisaLundblad röstar på Karamelldrottningen
Cirkus röstar på CaisaLundblad
Hedinn röstar på Karamelldrottningen
Matmissbrukaren röstar på CaisaLundblad

Detta i kombination med att Caisa var en av de som röstade på bumpo, vilket ju blev ett mindre drev (även fast utgången blev lite annorlunda). Gör att jag, om man skulle jämföra någon form av godhet/ondhet skalmässigt, skulle vilja sätta Caisa som snäppet ondare än cirkus.
Och för att förtydliga detta baserar jag alltså mina tankar på att jag tror att en ulv går att finna i rösterna mot bumpo. Där var det jag, Monster, Caisa och drama som röstade. Drama visade sig vara ulv, men ändrade ju sin röst vilket gör att jag tror (vilket även Monster var inne på, tror jag det var) att en till ulv kan finnas där. Med tanke på att jag vet min egen roll (no shit, Sherlock) och vi nu vet att Monster var ulv så återstår då alltså Caisa. Som jag för övrigt tycker skrivit lite luddiga teorier också.

Att cirkus sen lägger sin röst på henne vet jag inte hur jag ska tolka, för antingen är det då en alibiröst eller så är den sista ulven någon helt annanstans :cautious: (Eller så är det tre ulvar kvar :nailbiting:)

Och för att förtydliga detta baserar jag alltså mina tankar på att jag tror att en ulv går att finna i rösterna mot bumpo. Där var det jag, Monster, Caisa och drama som röstade. Drama visade sig vara ulv, men ändrade ju sin röst vilket gör att jag tror (vilket även Monster var inne på, tror jag det var) att en till ulv kan finnas där. Med tanke på att jag vet min egen roll (no shit, Sherlock) och vi nu vet att Monster var ulv så återstår då alltså Caisa. Som jag för övrigt tycker skrivit lite luddiga teorier också.

Att cirkus sen lägger sin röst på henne vet jag inte hur jag ska tolka, för antingen är det då en alibiröst eller så är den sista ulven någon helt annanstans :cautious: (Eller så är det tre ulvar kvar :nailbiting:)
Men vad jobbigt! Jag hatar när jag måste lägga sena röster och när andra redan lagt röster där. Nu när jag hann skriva klart mitt inlägg så hann MM komma med ett :cautious: Men eftersom jag får goda vibbar från MM så känner jag att jag inte är helt ute och cyklar (är så rädd att bli förd bakom ljuset...). Så jag fortsätter på mitt spår jag har här.

LindgrenV röstar på CaisaLundblad

Se mina senaste inlägg.

*spök - för i helvete*

Jämrarns björnar! Jämrarns dynamit! Jämrarns LL! Är det såhär man behandlar en tant som bara försöker vara snäll och hjälpsam!?

Jag håller med om den uppdelningen, plus att du och Lindgren är åt det goda hållet för mig.

Jag har då kvar Caisa, Habina2, Cirkus och Karamell.

Jag har väl några små problem gällande alla dessa fyra. Om vi tar ut var deras namn förekommer i röstningen så ser det ut såhär:

Habina röstar på Caisa
Cirkus röstar på Matmissbrukaren
Caisa röstar på Bumpo
Karamelldrottningen röstar på CajsaLundblad

Alla dessa förutom Karamell röstade på olika personer. Caisa röstade sent på bumpo, vilket såklart inte ser bra ut eftersom att vi vet att bumpo var god och dramatik ond (dramatik och bumpo låg lika i röstningen innan Caisa la sin röst). Hon la alltså den "avgörande" rösten på bumpo, om ingen fler hade röstat. Me no like.

Karamell är väldigt inaktiv och svarar mest på andras teorier och frågor. Det jag funderar på då är att man, som god, vill hitta onda och det skulle inte jag tycka att man gör ett bra jobb med om man inte vänder och vrider på saker själv. Jag har ett ganska stort frågetecken på karamell just därför.

Med detta i åtanke så:

Mumorsan röstar på CaisaLundblad

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
15 477
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
19 804
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar