Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Och nu gjorde jag det själv också! :cautious:

Habina röstar på Caisa
Cirkus röstar på Matmissbrukaren
Dramatik röstar på Matmissbrukaren
Hedinn röstar på Dramatik
Lindgren röstar på Bumpo
Monster röstar på Bumpo
Matmissbrukaren röstar på Dramatik

Menar du att Lindgen skulle ha röstat på Matmissbrukaren för att försvara mig? Och vad menar du med att jag visst hade bett just Lindgren personligen om åsikt, håller du inte med i att det var just ett förtydligande? O_o

Inte alls. :p Det jag menar är att jag tyckte händelseförloppet var konstigt, och jo, jag håller med om att det var ett förtydligande, men jag ville ta med att du hoppade in och förklarade så jag fick allt rätt. :)

(Lindgren, ok, jag ser ditt svar, men tycker ändå det hela var lite konstigt faktiskt.

kl.

Caisa röstar på Bumpoo, för att denne känns hal, är inaktiv och jag hänvisar till mitt teoriinlägg då jag inte hinner förklara mer här då DL är på väg.

Håll i hatten cirkus.

Karamelldrottningen röstar på CajsaLundbladdärför att jag har svårt att hänga med i hennes inlägg. Dvs jag hänger knappt med ens en gång.

Förlåt för dåligt skriven motivering Möjligt att jag skulle kunna rösta betydligt bättre
En klockan är inte på min sida idag.

Jag kommer att rösta på dramatik. Detta för att jag försöker ta fasta på det som Hedinn skrev om att försöka hitta de onda och inte bara för att de är förvirrade. dramatik's röst på habina tycker jag är en sådan röst. Samtidigt tycker jag att hon förvrider för andra spelare. Hon har gjort det åtminstone två gånger på mig.

Jag gillar inte att en person förvrider saker och verkar inte tycka att det är misstag utan står fast vid det.

Mumorsan röstar på dramatik

Knapp

För att rädda mig själv:

Dramatik ändrar sin röst från MM till bumpo

Habina röstar på Caisa
Cirkus röstar på Matmissbrukaren
Dramatik röstar på Matmissbrukaren
Hedinn röstar på Dramatik
Lindgren röstar på Bumpo
Monster röstar på Bumpo
Matmissbrukaren röstar på Dramatik
Caisa röstar på Bumpo
Karamelldrottningen röstar på CajsaLundblad
Mumorsan röstar på dramatik
Dramatik ändrar sin röst från MM till bumpo

Ja, är det till 21.00 eller till och med 21.00? Det brukar oftast räknas till och med 21.00 iofs

Ja, eftersom DL är 21.00 så räknas det. :) 21.01 hade varit försent dock.

Monsters funderingar kring nattens käk var intressant att följa, men då jag själv aldrig hade tänkt tanken att det kanske var något konstigt med att just Asko åts (jag var ju bara glad att de klantade sig liksom) kände jag inte att jag kunde tillföra så mycket. Men det har varit intressant att se vad alla tänker kring det, och jag fick i alla fall upp ögonen för att man kanske ska kolla på vem och varför vad gäller de ondas offer lite mer.
Jag har inte så mycket att tillägga om Monster från igår, hon verkar helt ha släppt Hedinn i alla fall, och då jag själv inte är speciellt misstänksam mot Hedinn är det ju ett plus från mitt sett att se. Och hon känns grundligt noggrann i sitt granskande av andras inlägg, så jag vill nog luta åt att hon är lite mindre misstänkt för tillfället.

Men vad menar du? I förra leken togs det upp flera gånger att ulvarna "borde" ha ätit Soffi, pga hennes inaktivitet, så hur kan det här (mycket mer osäkra) funderandet vara en ögonöppnare för att fundera kring ulvars matval?

Och givetvis har jag släppt Hedinn-"spåret": jag misstänkte hon kunde vara Magica. :confused:

Tillägg: Och tack för förklaringarna om DL, allihop!

Tillägger också till min ändring att bumpo varit väldigt oaktiv och mest inriktat sig på Monster när hon skrivit. Svår att få grepp om och verkar mer gå på känsla än vad som faktiskt hänt.

Åh herregud, jag hann. :crazy:

Hann inte ens läsa igenom mina egna tankar en extra gång, nu ska jag läsa igenom vad som hände här medan jag gick igenom leken! :eek: :D

(ja, Monster, du ska få svar på din fråga du ställde... för ett tag sen, jag ignorerar dig inte, jag har bara inte hunnit än)

Men vad menar du? I förra leken togs det upp flera gånger att ulvarna "borde" ha ätit Soffi, pga hennes inaktivitet, så hur kan det här (mycket mer osäkra) funderandet vara en ögonöppnare för att fundera kring ulvars matval?

Och givetvis har jag släppt Hedinn-"spåret": jag misstänkte hon kunde vara Magica. :confused:

Tillägg: Och tack för förklaringarna om DL, allihop!

Ja, men då handlade det enbart om själva inaktiviteten, nu fick jag fler möjliga alternativ till deras val av käk. :)

Ja? Jag menade ju att jag tyckte det lutade dig åt god, en ond tror jag skulle ha kunnat fortsätta leta efter saker att misstänka henne för. Det var en del i förklaringen till att jag håller dig mindre misstänkt just nu. :p

Uppdatering från LL

Man kunde ju ha trott att 176-167:an fått nog med sviskon efter kuppen mot pengabingen men icke sa nicke. Efter någon dag började magen skrika efter fler sviskon och 176-167 började till och med drömma om underbara, ljuvliga, delikata sviskon som bara rinner ned i strupen - till slut fanns det bara en sak att göra...

I de tidiga morgontimmarna begav denne sig iväg till Farmor Ankas gård (jag - menar, var finns det egentligen sviskon att få tag på när snabbköpet redan blivit länsat?? ALLA inkl björnbusar vet ju att gamlingar älskar sviskon!)

Vid kornfältet får denne syn på en bekant figur - det är Joakim von Anka i egen hög person och han ser rasande ut!!! 176-167:an lägger benen på ryggen och stannar inte förrän hon kommit fram till Anklanda och bokat en enkel biljett till Kravallistan.

Att det var Farmor Ankas nya fågelskrämma han blivit skrämd av fick denne aldrig veta....

Dramatik var Björnbuse

Natt-DL i morgon kl 07.30

Fråga från LL

Hur vill ni göra med dag DL i morgon? Vill ni ha den tidigare eftersom det är helg, eller fungerar fortfarande kl 21?

Funderar på att köra nästa Natt-DL vid kl 11.00 på lördag - synpunkter?

:rofl::rofl: Underbar uppdatering! Måste nog be pappa ta med mina gamla kallepocketar när han kommer hit nästa gång :bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
15 493
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
19 837
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka