Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*
Nu har jag lyckats knåpa ihop lite funderingar i ordning här, till slut! Jag tycker dock det är en väldigt stor obalans i aktiviteten hos spelare, vilket gör det svårt att jämföra mot varandra. De som är mest aktiva märks ju mest, men det betyder inte att de procentuellt (eller hur det nu blir) gör mest möjligen misstänkta saker...
CaisaLundblad
Jag har inte så många nya tankar om Caisa idag... Jag håller med om att det ibland verkar lite
väl förvirrat. Dessutom stör jag mig lite på inlägget idag där hon klagar på att folk inte vill diskutera hennes teorier, och när jag svarar på det för att höra vad hon vill diskutera så var det inte så intressant längre? Stör mig också lite på uttrycket hon använde "jag blir ledsen" med
och allt. Kanske
blir hon ledsen på riktigt (då är jag en elak kärring!
förlåt!), kanske skojar hon, men kanske är det manipulativt också (vilket är hur jag reagerar på det)
Dramatik
Inte så många nya tankar där heller, Drama håller ganska låg profil tycker jag. Det känns som att ungefär hälften hon skriver är ganska märkligt, andra hälften väldigt förnuftigt. Gör mig osäker och förvirrad (vilket väl är som det ska vara dag 2
), och jag undrar lite över de saker hon tar upp mot andra spelare: Hedinns eventuella godförklaring igår, Mus uttalande om att hon inte läser hela inlägg. Jag tycker hon glättar över litegrann kanske, och fokuserar på saker som är lite väl enkla?
(Å andra sidan tycker väl folk att jag har helt rabiat galna teorier, så det kanske bara betyder att Drama är normal då...
)
Habina/Myrten
Alltså Habina... Se mitt svar till Hedinn, typ. Jag förstår mig inte på henne, och det blev sannerligen inte lättare sedan hon återuppstod!
Monstermom
Hejhej!
Mumorsan
Mu kan jag ju inte säga så mycket mer om än vad jag sa igår, typ. Hon har ju inte synts till. Det finns ju en del saker som jag reagerat på, som att hon menade att jag inte läser hela inlägg, men det är ju inte så mycket att bygga något på (eftersom jag förstår vad hon menade med att det inte syns att jag läst mer än det jag citerar, även om jag tycker det är en konstig tanke att bara läsa valda delar)...
Hedinn
Jahapp... Så du var inte Magica du?
Tur ingen annan tänkte lika tokigt som jag i alla fall då!
Idag (och igår också, förutom de saker som jag redan gått igenom ganska ordentligt vid det här laget och som det ju visat sig var ingenting) tycker jag hon är tillbaka till sitt "japp, det där låter förnuftigt"-jag... Men jag drabbas plötsligt av en tanke (ja, sånt händer, jag vet att jag borde låta bli men vad ska man göra när de inte går att hejda?
): Hedinn borde vara
något mindre misstänkt för att vara Björnbuse än vi andra, om det ligger till så som jag funderade kring i morse/förmiddags, att björnarna kanske också kände det som möjligt att Hedinn var Magica och därför var lite oförsiktiga när de åt Askoll - Hedinn visste ju att hon inte var Magica, så hon skulle ju inte förblindats av nån dimma jag spridit?
Myrten
Har ett riktigt liv...
Matmissbrukaren
Se vad jag skrivit halva dagen, typ. Jag tycker hon kastar ut anklagelser och påståenden, och sen backar från dem direkt när hon blir ifrågasatt. Det
är möjligt att det är nåt slags kommunikationshaveri, men jag tycker hon säger en hel del som inte stämmer.
cirkus
Cirkus har jag fortfarande ganska svårt att förstå, vi verkar tangera samma tankar men bryta iväg åt varsitt håll i reaktion. Det gör att jag har svårt att hänga med i resonemangen (jag är nog dålig på att se saker från andras synvinklar, kan man se ulvspel som karaktärsutvecklande?
), och det gör också att vi ibland reagerar/misstänker samma inlägg/spelare men av olika anledningar, vilket igen: min hjärna säger *kras* typ...
(Och jag är ledsen för din häst, hoppas det ordnar sig!)
bumpo
Bumpo hade jag
verkligen velat se mer av idag! Som sagt stör jag mig verkligen på att hon anklagade mig för saker som inte gick att bemöta alls. Det störde mig också att hon gjorde det (och la sin röst samtidigt) så nära DL att jag inte hade en chans att hinna bemöta något innan DL, om det hade varit något jag kunde sagt något om. Och idag närmar sig DL igen, och hon har inte dykt upp för att varken plocka upp den tråden eller skriva något annat att fundera kring. Jag gillar det faktiskt inte.
LindgrenV
Lindgren mår inte bra (hoppas det känns bättre snart!) och har inte synts till så mycket. Kan inte säga just nåt mer än igår tror jag.
Karamelldrottningen
Karamelldrottningen har äntligen dykt upp, och har säkert svårt att hinna ikapp. Hon skriver förhoppningsvis saker medan jag skriver det här, men det får jag läsa och tänka kring efter jag postat.
AskoII
Hihihi. Jag tycker fortfarande det är lustigt, Askoll! (Vi kan bilda en klubb sen.
)