Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Återigen, hur skulle jag ha skrivit annars tycker du? De/vi? Hade det varit mindre ulvigt?

Jag vet inte hur du skulle kunnat skriva riktigt. Och jag har inte heller skrivit att jag uppfattade det som ulvigt, bara att det var något jag reagerade på. Och i det stora hela skulle det kunna bli så att jag tycker det skulle ha varit ulvigt, om du skrev mer som verkade konstigt efter det. Det är ju inte bara ett inlägg som avgör om man tycker någon är ulvig eller ej. Inte i det stora hela i alla fall.

Nu har jag lyckats knåpa ihop lite funderingar i ordning här, till slut! Jag tycker dock det är en väldigt stor obalans i aktiviteten hos spelare, vilket gör det svårt att jämföra mot varandra. De som är mest aktiva märks ju mest, men det betyder inte att de procentuellt (eller hur det nu blir) gör mest möjligen misstänkta saker...

CaisaLundblad
Jag har inte så många nya tankar om Caisa idag... Jag håller med om att det ibland verkar lite väl förvirrat. Dessutom stör jag mig lite på inlägget idag där hon klagar på att folk inte vill diskutera hennes teorier, och när jag svarar på det för att höra vad hon vill diskutera så var det inte så intressant längre? Stör mig också lite på uttrycket hon använde "jag blir ledsen" med :cry: och allt. Kanske blir hon ledsen på riktigt (då är jag en elak kärring! :o förlåt!), kanske skojar hon, men kanske är det manipulativt också (vilket är hur jag reagerar på det)

Dramatik
Inte så många nya tankar där heller, Drama håller ganska låg profil tycker jag. Det känns som att ungefär hälften hon skriver är ganska märkligt, andra hälften väldigt förnuftigt. Gör mig osäker och förvirrad (vilket väl är som det ska vara dag 2 :p), och jag undrar lite över de saker hon tar upp mot andra spelare: Hedinns eventuella godförklaring igår, Mus uttalande om att hon inte läser hela inlägg. Jag tycker hon glättar över litegrann kanske, och fokuserar på saker som är lite väl enkla?
(Å andra sidan tycker väl folk att jag har helt rabiat galna teorier, så det kanske bara betyder att Drama är normal då... ;) )

Habina/Myrten
Alltså Habina... Se mitt svar till Hedinn, typ. Jag förstår mig inte på henne, och det blev sannerligen inte lättare sedan hon återuppstod!

Monstermom
Hejhej! :)

Mumorsan
Mu kan jag ju inte säga så mycket mer om än vad jag sa igår, typ. Hon har ju inte synts till. Det finns ju en del saker som jag reagerat på, som att hon menade att jag inte läser hela inlägg, men det är ju inte så mycket att bygga något på (eftersom jag förstår vad hon menade med att det inte syns att jag läst mer än det jag citerar, även om jag tycker det är en konstig tanke att bara läsa valda delar)...

Hedinn
Jahapp... Så du var inte Magica du? :o :p
Tur ingen annan tänkte lika tokigt som jag i alla fall då!
Idag (och igår också, förutom de saker som jag redan gått igenom ganska ordentligt vid det här laget och som det ju visat sig var ingenting) tycker jag hon är tillbaka till sitt "japp, det där låter förnuftigt"-jag... Men jag drabbas plötsligt av en tanke (ja, sånt händer, jag vet att jag borde låta bli men vad ska man göra när de inte går att hejda? :o): Hedinn borde vara något mindre misstänkt för att vara Björnbuse än vi andra, om det ligger till så som jag funderade kring i morse/förmiddags, att björnarna kanske också kände det som möjligt att Hedinn var Magica och därför var lite oförsiktiga när de åt Askoll - Hedinn visste ju att hon inte var Magica, så hon skulle ju inte förblindats av nån dimma jag spridit?

Myrten
Har ett riktigt liv...

Matmissbrukaren
Se vad jag skrivit halva dagen, typ. Jag tycker hon kastar ut anklagelser och påståenden, och sen backar från dem direkt när hon blir ifrågasatt. Det är möjligt att det är nåt slags kommunikationshaveri, men jag tycker hon säger en hel del som inte stämmer.

cirkus
Cirkus har jag fortfarande ganska svårt att förstå, vi verkar tangera samma tankar men bryta iväg åt varsitt håll i reaktion. Det gör att jag har svårt att hänga med i resonemangen (jag är nog dålig på att se saker från andras synvinklar, kan man se ulvspel som karaktärsutvecklande? :D), och det gör också att vi ibland reagerar/misstänker samma inlägg/spelare men av olika anledningar, vilket igen: min hjärna säger *kras* typ...
(Och jag är ledsen för din häst, hoppas det ordnar sig!)

bumpo
Bumpo hade jag verkligen velat se mer av idag! Som sagt stör jag mig verkligen på att hon anklagade mig för saker som inte gick att bemöta alls. Det störde mig också att hon gjorde det (och la sin röst samtidigt) så nära DL att jag inte hade en chans att hinna bemöta något innan DL, om det hade varit något jag kunde sagt något om. Och idag närmar sig DL igen, och hon har inte dykt upp för att varken plocka upp den tråden eller skriva något annat att fundera kring. Jag gillar det faktiskt inte.

LindgrenV
Lindgren mår inte bra (hoppas det känns bättre snart!) och har inte synts till så mycket. Kan inte säga just nåt mer än igår tror jag.

Karamelldrottningen
Karamelldrottningen har äntligen dykt upp, och har säkert svårt att hinna ikapp. Hon skriver förhoppningsvis saker medan jag skriver det här, men det får jag läsa och tänka kring efter jag postat.

AskoII
Hihihi. Jag tycker fortfarande det är lustigt, Askoll! (Vi kan bilda en klubb sen. ;) )

Senast ändrad:

Kl.
Håller på att kolla noggrannare på det som hänt sen jag började skriva mitt teoriinlägg igår, med början vid de inlägg som kom efter det inlägget jag KL.ade... jag har inte ens kommit fram till mitt eget teoriinlägg än... :cautious:

Men jag har påbörjat, har en del anteckningar och börjar det ta för lång tid får jag posta det jag har så länge.

Men ska försöka få upp det så snart som möjligt!

Jag tycker faktiskt att det är lite underligt att du reagerar på just hur Hedinn använt de/vi/oss. Det är ju fler som skriver så. MM's inlägg #433 till exempel.

Det finns en enkel förklaring till det. Inlägg #433 var inte skrivet varken när jag skrev om Hedinn eller MM innan;)

bumpo
Bumpo hade jag verkligen velat se mer av idag! Som sagt stör jag mig verkligen på att hon anklagade mig för saker som inte gick att bemöta alls. Det störde mig också att hon gjorde det (och la sin röst samtidigt) så nära DL att jag inte hade en chans att hinna bemöta något innan DL, om det hade varit något jag kunde sagt något om. Och idag närmar sig DL igen, och hon har inte dykt upp för att varken plocka upp den tråden eller skriva något annat att fundera kring. Jag gillar det faktiskt inte.

Klargörande: Bumpo röstade inte så nära DL att jag inte hade nån chans att reagera, men däremot ville/hann hon inte svara på mitt ifrågasättande förrän efter DL. När det kunnat bli helt inaktuellt.

Matmissbrukaren
Se vad jag skrivit halva dagen, typ. Jag tycker hon kastar ut anklagelser och påståenden, och sen backar från dem direkt när hon blir ifrågasatt. Det är möjligt att det är nåt slags kommunikationshaveri, men jag tycker hon säger en hel del som inte stämmer.

När jag läste detta kom jag på en sak jag tänkte på innan ang. MM. Jag reagerade på att hon först verkade tjafsa rätt så friskt med dig idag, för att sedan tvärvända vid #400 och plötsligt vara ganska tydlig med att hon inte tänkte lägga någon vikt vid er diskussion och att hon inte skulle rösta på dig osv. En mycket märklig tvärnit i mina ögon.

När jag läste detta kom jag på en sak jag tänkte på innan ang. MM. Jag reagerade på att hon först verkade tjafsa rätt så friskt med dig idag, för att sedan tvärvända vid #400 och plötsligt vara ganska tydlig med att hon inte tänkte lägga någon vikt vid er diskussion och att hon inte skulle rösta på dig osv. En mycket märklig tvärnit i mina ögon.

Fast det sa hon väl inte? Hon sa väl att hon inte tänkte rösta på mig enbart pågrund av det jag försökte reda ut?

Javisst, men jag tycker ändå att det är märkligt hur hon verkade vända (i mina ögon plötsligt). Ni diskuterade ganska friskt tyckte jag, och helt plötsligt skriver MM:

Då är det du som missförstår, för jag lägger ingen större värdering över våran diskussion. Du är inte mer misstänkt pga ditt intresse över käket. Jag kommer inte lägga något röst på dig pga den diskussionen om jag säger så.

Kanske är jag trög, men varför skulle hon inte lägga någon större värdering vid er diskussion? MM förklara gärna för jag fattar inte.

Även detta är lite konstigt skrivet tycker jag (av MM):

Det måste väl ändå märkts av när vi diskuterade det att jag inte hade något intresse av det. Det var ju inte som att jag hade några större utsvängningar i ämnet som du har. Ska jag sedan säga att jag inte är intresserad av att diskutera det? Verkar inte det helskumt? Och jag behöver inte göra mig mer skum än jag redan anses vara i dina ögon.

Varför är hon så rädd för att ses som skum i dina ögon?

Jag läste just bumpos inlägg #279 till Monster som kom efter DL men som en sorts förklaring till Monster och jag tycker verkligen att såna inlägg är skumma, just att det baseras på känslor.

Jag vet inte VARFÖR jag reagerar, bara att jag reagerar. Å ena sidan känns det lite krystat på något sätt och å andra sidan så kan det mycket bero på att jag inte helt hänger med i dina tankar. De känns för mig helt uppe i det blå.

Själva grunden, tror jag när jag analyserat mina tankar och känslor lite mer, är att du inte känns ärlig på något sätt. Det känns som att det du skriver är krystat.

OK, jag förstår hur du menar tror jag. Men jag är knappast rätt person att svara så för en gångs skull ska jag inte dra iväg i 300 sidor teorier... Än. :D

Matmissbrukaren svarar säkert, hoppas jag.

Förresten hörni! Skulle vi kunna göra som vi gjorde i förra leken och försöka hålla lite koll på röstlistan eftersom röster kommer in? Alltså lägga till sin röst i listan när man lägger den? Är det nån mer än Habina som röstat än?

Habina röstar på Caisa

Javisst, men jag tycker ändå att det är märkligt hur hon verkade vända (i mina ögon plötsligt). Ni diskuterade ganska friskt tyckte jag, och helt plötsligt skriver MM:

Kanske är jag trög, men varför skulle hon inte lägga någon större värdering vid er diskussion? MM förklara gärna för jag fattar inte.

Även detta är lite konstigt skrivet tycker jag (av MM):

Varför är hon så rädd för att ses som skum i dina ögon?

Jag är inte rädd att se mer skum ut i hennes ögon. Men jag behöver ju inte göra det mer än nödvändigt. Jag tvärvände aldrig. Jag känner inte aldrig att jag ens var på henne? jag konstaterade att vi tyckte olika. Det var inte mer med det. Har jag någon anledning att misstänka henne mer för att hon ville teoria kring käket? Jag hade själv inte så mycket att tillföra till den diskussionen känner jag.

Fast det sa hon väl inte? Hon sa väl att hon inte tänkte rösta på mig enbart pågrund av det jag försökte reda ut?

Nej, det sa jag inte. Du uppfattade det rätt. Jag tänker inte rösta på dig utifrån att du ville granska det närmare. Jag ser nämligen inget misstänkt med det.

Näe, men jag försöker nog förklara mer än att det känns skumt. Försöker i allafall komma på VAD som känns skumt.

Min sambo tänker göra våfflor till mig nu så jag måste snart avlägga en röst. Idag är nästan lika svårt som första dagen.

Jag tycker faktiskt att det är lite underligt att du reagerar på just hur Hedinn använt de/vi/oss. Det är ju fler som skriver så. MM's inlägg #433 till exempel.
tycker oxå det är en smula märkligt att märka när man skriver om de vi oss. Sammanhanget snarare är de viktiga.

KL

Jag har läst igenom dagens inlägg (fram till typ #410)och jag har reagerat på några saker och nu så ska jag försöka formulera mina reaktioner.

Först och främst, några få är aktiva idag igen, ungefär samma som igår.

Jag reagerar på hur karamell ursäktar sig i #338, hon nästan förutsätter att hon är kvar i helgen och ska kunna bli mera aktiv då, vi har två dagDL och två NattDL före helg. Då tänker jag att om man är ond så riskar man numera (eftersom Magica inte kan stjäla käk ioim att hon är död) bara att bli lynchad och inte stulen av. Kan hon helt enkelt kalkylera så? Karamell har skrivit väldigt lite men jag registrerar detta och tycker faktiskt att det är en smula skumt,

Habina2 gör mig lite förvirrad i inlägg #342 skriver hon såhär: "Den som vi vet var ond röstade på den vi vet var god.

De övriga som röstade på Habina1, Dramatik och Myrten, gjorde det med helt ok motiveringar" Vad menas med ok motiveringar ? och vad har det för betydelse att Askoll röstade på Habina, Askoll visste ju inte vem som var ond och vem som var god? Jag har för mig att Monster varit inne på dessa frågor til H2, men jag hittar inte var eller heller svaren, de kanske finns men jag har tappat bort dem? I så fall kanske nån kan hjälpa mig att referera dem. för jag skulle vilja förstå detta.

Jag är precis som Monstermom också rätt fundersam över käket, det *kanske* inte har någon betydelse, menj ag funderar ändå och i ljuset av dramatiks inlägg #344 "Och det kan finnas många anledningar till vilka de väljer att käka, och just i denna lek finns det väl en del roller som gör det svårt för ulvarna? Då tänker jag på Alexander, Mårten Gås och Magica. Och nu lyckades de ju dessutom käka Magica ändå." Intressant reflektion tycker jag. Betyder det att björnarna kanske fattat att Askoll var Magica och valde henne med flit? I ljuset av Myrtens lek då tjuven stal nattkäk mest hela tiden, så är det inte ett helt otänkbart scenario

MM vill inte alls diskutera käket, jag tycker det är lite konstigt att inte alls vilja reflektera över det. Speciellt i det jag skrivit ovan om tex dramatiks inlägg. Sen så är MM liksom Habina2 inne på att dramatiks röst skulle kunna vara en hämndröst, varför liksom? Jag begriper det inte? kan det vara som nån (tror jag) skrev ovana spelare med fokus på sig själva som tänker så eller är det för att skapa misstankar mot dramatik, det är ju på ett vis logiskt att tro att någon av de som röstat på goda Habina1 är i lyan, men varför inte titta på Myrten?
Dessutom så skriver både MM och H2 att dramas röst på H1 är okej..nånstans så får jag inte ihop denna ekvationen. En annan sak - MM tycker att det är ulvigt att gömma sig bakom andras teorier, kan det inte helt enkelt vara så att man faktiskt håller med? Och i så fall undrar jag ännu mer om ekvationen med dramatiks eventuella hämndröst som dessutom har ok motivering enligt både MM och H2, är det ulvigt?

Monster, monster det är skitkul och skitsvårt att spela med dig. Du har så många tankar och frågor att det är svårt för mig att komma med någonting eget. Jag vill veta samma saker som du känns det som. (knappt att jag vågar skriva detta). Jag ska försöka gå igenom dina inlägg igen och se om jag hittar något misstänkt. Det gör jag i allafall inte just nu.

Jag måste gå igenom Caisas och Hedinns inlägg, de har ju skrivit en hel del, men jag har inte reagerat vid första skummandet i allafall. Får se om jag hittar ngt jag tycker är skumt
Så just nu tycker jag att H2, karamell och MM är lite underliga.

Förtydligande: om jag överlever så har jag mer tid denna helg det vill säga fredag kväll (imorgon) lördag och söndag. Väldigt stressig dag denna och satt på toa och skrev mitt "försvarstal" tkr bara ni har rätt att veta då man faktiskt ska vara betydligt mer aktiv i dessa lekar. Helt meningslöst annars

Jag är inte rädd att se mer skum ut i hennes ögon. Men jag behöver ju inte göra det mer än nödvändigt. Jag tvärvände aldrig. Jag känner inte aldrig att jag ens var på henne? jag konstaterade att vi tyckte olika. Det var inte mer med det. Har jag någon anledning att misstänka henne mer för att hon ville teoria kring käket? Jag hade själv inte så mycket att tillföra till den diskussionen känner jag.

Det är inte bara angående käket du har varit på Monster. Även i början skrev du en del om att du misstänkte henne och ni snackade bl.a. om Smaug i förra leken. Därför uppfattar jag det som en tvärvändning.

Lite snabba tankar om första lynchen:

Habina röstar på Dramatik
Cirkus röstar på Caisa
Matmissbrukaren röstar på Monster
Lindgren röstar på Matmissbrukaren
Mumorsan röstar på Cirkus
Hedinn röstar på Caisa
Drama röstar på Habina
Bumpo röstar på Monster
Monster röstar på Hedinn
Askoll röstar på Habina
Myrten röstar på Habina
Caisa röstar på Askoll

missade att rösta: Karamelldrottningen

Habina var Fnatte (bybo)

Det blev ju väldigt spridda röster igår tycker jag, och det är svårt att säga något om en första DL då jag i de flesta röstmotiveringar sett en poäng.
Döljer det sig en ulv bland de som röstade på Habina? Möjligt. Kan vara hur som helst, men om man ska försöka sen en ulv där, vem isåfall? Drama lade första rösten, i ett skede där flera redan reagerat på Habinas egna konstiga röstmotivering. Ärligt försök att hitta ond, hämndröst eller ulvtaktik?
Asko som jag fortfarande tycker är misstänkt lade den andra rösten, men så sent i röstningen att jag har svårt att se det som ett försök att starta ett drev egentligen.
Myrten då? Det är ju alltid lite vanskligt att sätta spiken i kistan på någon, speciellt första DL. Jag vågar som vanligt varken säga bu eller bä om det när det gäller Myrten, jag tror hon är fullt kapabel att göra det oavsett roll. Antingen för att hon letade onda eller för att få ut en god.

Kan givetvis vara 3 goda också, inte alls ovanligt att det bara är goda som röstar på en god första lynchen.

Hedinn har jag inte mycket mer att säga om utöver mitt teoriinlägg igår, blir som vanligt lite besviken när jag inte får någon respons på teorier jag ifrågasätter, men det tror jag inte säger mycket.
Förstaröst, hon röstade väl på den hon tyckte var mest misstänkt.

Att Monster röstar på Hedinn är väl föga förvånande efter dagen heller...

Det var de grejerna jag tänkte på i alla fall, såhär långt.

Jag har hunnit hit, tänkte jag tar med ovanstående också, så skriver jag ner det jag har såhär långt och fortsätter sen vidare.

Copy paste:ar från anteckningar jag skrivit flytande allt eftersom jag läst, så det kan verka lite ostrukturerat:

Myrten har jag tittat mera på, och rösten på Habina. Nu var det ett längre inlägg tidigare (än rösten alltså) där hon reagerat på flera saker med Habina, jag reagerade på en del saker trots att det var en teori på dag 1.

Inlägg nr 187:

Först det första hon nämner, att det Habina skrev i ett inlägg borde åtföljas av fler smileys. Haha, va? Nu sa hon själv att det kunde vara "ett sätt att skriva", men det känns som en konstig grej att teoria om, tyckte jag.

Nästa stycke reagerade jag lite på med, jag såg det mest som ett förvirrat försöka att hitta onda eller kanske som ett skämt. Myrten var inte lika säker.

Sen ifrågasatte hon Mus motivering, tyckte att den svajjade betänkligt, trots förstadagsröst, för att sen i ett senare inlägg ändå säga att hon förstår hur hon tänker. Tyckte det var lite konstigt?

Nu är Myrten svårare att bedömma då hon ersatts av Habina, ska jag säga något om Habina idag så har hon varit väldigt fixerad kring mig, och jag förstår inte alls hennes tankegångar ibland, men det har gällt alla lekar hon spelat... så jag vet inte. Känner mig kluven. För samtidigt tycker jag Myrten skrev en hel del vettiga saker också, speciellt om Hedinn.

Tycker LindgrenV blev ganska försvarsfull (är det ett ord? :P) efter MMs röst. Sen verkade hon okej med det direkt efter, för att igen gå in i försvar och säga att Monster inte alls bett henne personligen om åsikter, vilket det ju visade sig att hon hade (och då går Monster in och påpekar att det var ju för att hon bad om ett förtydligande), och det hela slutar i att hon röstar på MM, nu när jag tittat närmare på det förstår jag att MM reagerat på rösten.Det hade jag med, jag uppfattade ju MMs röst (och det hon då nämnde om LV alls) som just att hon pekade på att Monster skulle ha betett sig mystiskt, så jag förstår inte riktigt Lindgrens reaktion. Det var en konstig konversation att följa och jag är osäker på hur jag ska se den.

Mumorsan hade i sitt teoriinlägg före sin röst mycket liknande tankar som jag, sen höll jag ju inte med om att Cirkus var mest misstänkt, och det fanns inte jättemycket utskrivet, men som första dag så fanns det kanske inte mer hon reagerade på heller? Tyckte det hon reagerade på hos Hedinn var lite långsökt, med förväxling av foffbomb/dynamit, men att hon klippte ut (relevanta) saker ur cirkus inlägg när hon citerade var ju minst sagt udda.

Bumpos röst på Monster tyckte jag var lite klen, alltså motiveringen, men har Bumpo inte spelat med Monster tidigare? Då är det kanske mer förståeligt... :P Men tyckte fetningen av delar i citerade inlägg, det kändes konstigt, jag förstod inte tankegången och hon verkade inte vilja/inte kunna förklara sig riktigt.

Fler tankar om dagens inlägg kommer. Så snart jag skrivit dem. :p

Mumorsan: Här reagerar jag på att hon i #198 skriver att hon brukar läsa delar av inlägg, speciellt om de är långa tydligen. Say what? Jag tycker iaf att det är viktigt att läsa allas hela inlägg, annars blir det ju svårt att försöka få något sammanhang? Annars har jag inte reagerat nämnvärt på något Mu skrivit än.

Jag skrev ju att jag läser om inläggen igen sen? Är det här ditt sätt att överbevisa din poäng? Klart det är viktigt att läsa allt men jag läser i omgångar.

Jag skulle inte vilja kalla det försvar, MM skrev ett påstående som jag inte ansåg helt rätt och därför påpekade jag det. Sedan fortsatte konversationen. Jag ser den inte som särskilt konstig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
15 477
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
19 804
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar