Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Då är det du som missförstår, för jag lägger ingen större värdering över våran diskussion. Du är inte mer misstänkt pga ditt intresse över käket. Jag kommer inte lägga något röst på dig pga den diskussionen om jag säger så.

Nej, det är inte riktigt vad jag menar heller, utan det är ditt ordval som jag tycker är ganska anklagande - och att du sedan backar ifrån det helt när man ifrågasätter (fast kan använda anklagande ord ändå i samma inlägg). Det är minst sagt förvirrande för mig, men om du säger att det inte är så du menar det så får jag ju acceptera det då. :)

Nej, det är inte riktigt vad jag menar heller, utan det är ditt ordval som jag tycker är ganska anklagande - och att du sedan backar ifrån det helt när man ifrågasätter (fast kan använda anklagande ord ändå i samma inlägg). Det är minst sagt förvirrande för mig, men om du säger att det inte är så du menar det så får jag ju acceptera det då. :)

Jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig annars, men som jag sa innan så verkar dom flesta inte veta var dom har mig pga mitt sätt att spela, så det är väl bara sån jag är antar jag.
Men då är det utrett då :)

Jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig annars, men som jag sa innan så verkar dom flesta inte veta var dom har mig pga mitt sätt att spela, så det är väl bara sån jag är antar jag.
Men då är det utrett då :)

Hmja. Det känns lite otydligt att hålla med om det, det är snarare så att jag accepterar att jag inte förstår mig på dig och vad du skriver särskilt bra, och det gör att jag misstänker dig mindre än innan vi kom såhär långt i utredandet. Men jag skulle inte säga att alla misstankar i ämnet är helt avskrivna, dock.

Bara så det inte kommer som en chock om jag tar upp det här i kvällens teoriinlägg.

Hm? Menar du att jag drog igång något mot Bumpo? Det här är vad jag skrev i mitt teoriinlägg om Bumpo (postat kl 21.19):

Det här är vad Bumpo skrev om mig i sitt teoriinlägg om mig (postat kl 21.40):

Därefter undrade jag vad jag skrivit som var konstigt, Bumpo svarar med att citera några av mina inlägg men kan inte förklara närmare vad problemet är. Jag tycker väl inte att Bumpo skrivit så väldigt mycket mer om mig än nån annan, annat än när hon svarat på min fråga genom att citera mig? (Mest misstänkt, ja uppenbarligen, men mest skriven om vete 17...)

Nej jag menar inte att du drog igång något mot bumpo. Jag skrev mest vad jag såg, att bumpo skrev om dig, du ifrågasatte och bumpo svarade några gånger, därav att det blev att bumpo skrev mest om dig.

Nej jag menar inte att du drog igång något mot bumpo. Jag skrev mest vad jag såg, att bumpo skrev om dig, du ifrågasatte och bumpo svarade några gånger, därav att det blev att bumpo skrev mest om dig.

OK, då fattar jag.

Och Matmissbrukaren: det räknar jag med! ;)

Så att magica vet att det är en björn? :( :crazy: Trodde både magica och björnarna skulle försöka göra sig synliga för varandra. :/

Jo visst, men hade jag varit björn t.ex. så hade jag nog inte valt att hinta om det ordagrant. Dessutom är väl det förbjudet enligt reglerna?

KL

Nån som har en röstlista? Jag har sett den men hittar inte tillbaka till den och glömde kopiera ut den till ett dokument.

Kan bara berätta att jag har en riktigt jobbig dag (igen)fick kasta mig iväg till Ultuna med kolikhästen som blir kvar, så om jag är lite splittrad och blandar ihop nånting (vilket jag hoppas att jag inte gör) får ni ha en smula överseende.

Vet inte om du menade igår eller idag, så här kommer båda:

Röstning dag 1
Habina röstar på Dramatik
Cirkus röstar på CaisaLundblad
Matmissbrukaren röstar på Monstermom
LindgrenV röstar på Matmissbrukaren
Mumorsan röstar på Cirkus
Hedinn röstar på CaisaLundblad
Dramatik röstar på Habina
Bumpo röstar på Monstermom
Monstermom röstar på Hedinn
AskoII röstar på Habina
Myrten röstar på Habina
CaisaLundblad röstar på AskoII
Ej röstat: Karamelldrottningen

Röstning dag 2
Habina röstar på CaisaLundblad

Nej, inte ännu en gång :(
Hoppas hon kryar på sig snabbt!

Jo visst, men hade jag varit björn t.ex. så hade jag nog inte valt att hinta om det ordagrant. Dessutom är väl det förbjudet enligt reglerna?

Nä, okej. :o Eftersom att jag inte trodde så mycket själv på just själva kommentaren om hintar skrev jag ner alla möjliga saker den skulle kunna mena, jag reflekterade mer över de andra grejerna jag reagerat på med Asko.
Kommentaren jag syftade på skrevs innan LL lagt upp regler. :cautious:

KL

Jag har läst igenom dagens inlägg (fram till typ #410)och jag har reagerat på några saker och nu så ska jag försöka formulera mina reaktioner.

Först och främst, några få är aktiva idag igen, ungefär samma som igår.

Jag reagerar på hur karamell ursäktar sig i #338, hon nästan förutsätter att hon är kvar i helgen och ska kunna bli mera aktiv då, vi har två dagDL och två NattDL före helg. Då tänker jag att om man är ond så riskar man numera (eftersom Magica inte kan stjäla käk ioim att hon är död) bara att bli lynchad och inte stulen av. Kan hon helt enkelt kalkylera så? Karamell har skrivit väldigt lite men jag registrerar detta och tycker faktiskt att det är en smula skumt,

Habina2 gör mig lite förvirrad i inlägg #342 skriver hon såhär: "Den som vi vet var ond röstade på den vi vet var god.

De övriga som röstade på Habina1, Dramatik och Myrten, gjorde det med helt ok motiveringar" Vad menas med ok motiveringar ? och vad har det för betydelse att Askoll röstade på Habina, Askoll visste ju inte vem som var ond och vem som var god? Jag har för mig att Monster varit inne på dessa frågor til H2, men jag hittar inte var eller heller svaren, de kanske finns men jag har tappat bort dem? I så fall kanske nån kan hjälpa mig att referera dem. för jag skulle vilja förstå detta.

Jag är precis som Monstermom också rätt fundersam över käket, det *kanske* inte har någon betydelse, menj ag funderar ändå och i ljuset av dramatiks inlägg #344 "Och det kan finnas många anledningar till vilka de väljer att käka, och just i denna lek finns det väl en del roller som gör det svårt för ulvarna? Då tänker jag på Alexander, Mårten Gås och Magica. Och nu lyckades de ju dessutom käka Magica ändå." Intressant reflektion tycker jag. Betyder det att björnarna kanske fattat att Askoll var Magica och valde henne med flit? I ljuset av Myrtens lek då tjuven stal nattkäk mest hela tiden, så är det inte ett helt otänkbart scenario

MM vill inte alls diskutera käket, jag tycker det är lite konstigt att inte alls vilja reflektera över det. Speciellt i det jag skrivit ovan om tex dramatiks inlägg. Sen så är MM liksom Habina2 inne på att dramatiks röst skulle kunna vara en hämndröst, varför liksom? Jag begriper det inte? kan det vara som nån (tror jag) skrev ovana spelare med fokus på sig själva som tänker så eller är det för att skapa misstankar mot dramatik, det är ju på ett vis logiskt att tro att någon av de som röstat på goda Habina1 är i lyan, men varför inte titta på Myrten?
Dessutom så skriver både MM och H2 att dramas röst på H1 är okej..nånstans så får jag inte ihop denna ekvationen. En annan sak - MM tycker att det är ulvigt att gömma sig bakom andras teorier, kan det inte helt enkelt vara så att man faktiskt håller med? Och i så fall undrar jag ännu mer om ekvationen med dramatiks eventuella hämndröst som dessutom har ok motivering enligt både MM och H2, är det ulvigt?

Monster, monster det är skitkul och skitsvårt att spela med dig. Du har så många tankar och frågor att det är svårt för mig att komma med någonting eget. Jag vill veta samma saker som du känns det som. (knappt att jag vågar skriva detta). Jag ska försöka gå igenom dina inlägg igen och se om jag hittar något misstänkt. Det gör jag i allafall inte just nu.

Jag måste gå igenom Caisas och Hedinns inlägg, de har ju skrivit en hel del, men jag har inte reagerat vid första skummandet i allafall. Får se om jag hittar ngt jag tycker är skumt
Så just nu tycker jag att H2, karamell och MM är lite underliga.

+MM

Det är sjätte koliken på ett år. Första gången hon inte svarat tillräckligt bra på hemmabehandling så jag valde att åka. Hon hade så ont att hon försökte lägga sig på gången och i ljuset av gula ponnyn som dog av magproblem för 2 veckor sen så känns detta mer än nervöst.

Det är riktigt tråkigt, lilla Fia :(
Helt OT men vad gör man på kliniken som man inte kan göra hemma vid kolik?
En av mina gamla hästar hade kolik en gång och då slangade vetten henne minns jag.

Förlåt OT:
Problemet är att sy dit dropp, normalt gör min hemma vette det men hon är barnledig och allt vi gjorde nu var kramplösande och smärtstillande, det brukar dock initialt ta udden av smärtorna, nu räckte det till att kunna köra henne utan att hon lag sig ner i släpet. Sen så kommer de göra gastroskopi, UL av magen och ev röntgen för att se om det finns sand i tarmarna.

Knapp

Resterande tankar, som utlovat:

Karamelldrottningen: Är svårt att säga något om med så få inlägg som hon gjort, men hon skulle komma in ikväll och skriva lite skrev hon så jag avvaktar.

Monstermom: Gah, vad många inlägg att gå igenom! Och många innehåller mycket flams dessutom vilket gör det svårsållat. Samt tankar, funderingar och diskussioner i ungefär 1000 olika riktningar, men jag gör ett försök. Första funderingen jag har är varför hon menar att Hedinn skulle ha varit den mest troliga kandidaten till att vara Magica? (#96) Vad är det som gör henne till nummer 1 misstäkt? Nu vet vi som sagt att hon inte är Magica, men jag undrar ändå. Dessutom tycker jag att Monster skrev mängder om detta med vad Hedinn skrev i sitt svar på LLs fråga, visst att man skriver om det, men så mycket som Monster gjorde? Varför gå på så hårt? I övrigt vet jag inte om jag reagerar så mycket på något Monster skriver, jag upplever dock allt väldigt spretigt och blir rätt förvirrad när jag läser igenom allt. Det enda jag tycker är lite konstigt är att när hon väl går på någon så går hon på dem ganska hårt i mina ögon. t.ex. Hedinn, Habina, MM och Caisa har jag upplevt att hon gjort så med.

Hedinn: I inlägg #47 beskriver hon sig som god när hon skriver om sig själv som oss i bemärkelsen oss goda. De = björnarna oss =goda. Det är så jag tolkar det i alla fall. Sådant får mig alltid att höja på brynen och jag noterar det, även om det kanske inte tvunget måste innebära att Hedinn skulle vara ond. Sen har det varit mycket diskussioner om vad Hedinn skrev i svaret till LL. Där vissa har trott att hon kanske skulle kunna varit Magica, men det vet vi ju nu att hon inte är. En tanke slog mig att hennes sätt att skriva så att det liknade en beskrivning av Magicas roll kanske skulle kunna vara ett sätt för henne som ulv att signalera till Magica att hon letar efter henne? Men det känns lite långsökt dock.

Habina2: Här blir det lite klurigt eftersom Habina2 hoppat in för Myrten, men jag skriver med mina tankar även gällande de inlägg som Myrten skrivit ändå eftersom det fortfarande rör samma roll. Skriver en del i början om att hon inte förstår Habina1 röstmotivering, likaså med Mumorsans sen tycker jag att hon tryckte på Mumorsan rätt hårt om hennes klipp i ett inlägg. Men det kanske inte säger något, och det blir svårt att ifrågasätta nu eftersom det var Myrten som gjorde det och då kan jag inte precis kräva att Habina2 ska stå till svars :P Habina 2 verkar dock stå kvar vid sina misstankar mot Caisa som jag uppfattade att hon fick som Habina1 (misstankarna alltså). I övrigt behöver jag nog se mer skrivet från Habina2, det blir ju så svårt att klura på en roll som bytt spelare tycker jag.

Har läst igenom leken igen och fastnat en del för Habina.

Nu har jag kollat igenom röstningen och den hjälper inte mycket precis. Den som vi vet var ond röstade på den vi vet var god.

De övriga som röstade på Habina1, Dramatik och Myrten, gjorde det med helt ok motiveringar. Dramatik kanske var lite hämndröst, men inget som gör att jag blir övertygad om att hon är mer ond än alla andra.

Nu skall jag läsa igenom allt som skrivits sedan jag röstade igår och se om jag får några ond-vibbar någonstans ifrån.

Hon nämner att Dramatik och Myrten röstade på Habina också, med okej motiveringar, vad nu det innebär. Jag tycker ju dock att det hade kunnat bli intressant om hon ifrågasatt Myrtens röstmotivering, med tanke på att det är hennes egen roll... ;) Nej men jag vet inte, jag får mest någon slags utfyllnadskänsla av det inlägget i form av "Jag har gått igenom det här så jag har gjort nåt vettigt! Men jag hittade inget så jag fick inte ut något av det. Nu ska jag kolla nåt annat istället så jag gör mer vettigt". Om det betyder att Habina är ond? Behöver det absolut inte göra, men det kändes inte som att det tillförde mer än att hon ville visa sig duktig och aktiv.

Puh! Det är så mycket att läsa… Känner att jag vill posta det jag kommit fram till hittills, men då har jag bara läst ikapp mig till röstningen på mig var över. De jag inte skriver något om har helt enkelt gått under radarn fram till dess.

CaisaLundblad. Verkar snurrig och läser inte klart det olika personer skrivit. Jag känner igen beteendet från när jag var ond, så jag blir misstänksam. Men hon har förklarat det med ett nytt system (som inte verkar fungera så bra), så tills vidare får jag tro på det. Blandar in i teorin kring Habina1 att Habina1 pratade om bomber, vilket Habina1 inte gjorde öht. Känns mer förvirrande ju mer jag läser om henne. Se till exempel #256 där Monstermom ifrågasätter Caisas teori om AskoII och Caisa svarar någonting om Bumpo. :crazy:

Monstermom. Får jag inget riktigt grepp om. Skriver mycket, men jag har ingen känsla för vilken sida hon kan stå på.

Mumorsan. Klipper konstigt i ett par citat, så en del av meningen går förlorad. Känns lurigt, men är kanske bara av bekvämlighetsskäl? Har hängt upp sig en del på foffbomber, dynamit och Hedinn. För att flytta fokus från sig själv? Kommenterat att Monstermom klipper i citerade delar, fast hon själv gör samma sak. Känns misstänksamt!

Cirkus. Myrten frågar varför hon blev osäker på vilket gäng Habina1 tillhörde, Cirkus svarar att det inte fanns något skäl till det när hon tänker efter. Förvirrad? Hon skriver också att det känns skönt att hon inte röstade på Habina1, är det ett försök att godförklara sig?

Här konstaterar hon att Caisa verkar snurrig, men att hon ändå får förklaringar till varför och tror på dem. Påpekar misstagen i felskrivningarna vilket jag själv inte ser som ulvigt. Jag brukar själv ha fler spelare i huvudet samtidigt när jag går igenom leken och att blanda ihop namn (eller för den delen skrivit god istället för ond och vice versa!) är inte helt ovanligt. Att inte upptäcka det innan man postar är inget jag ser som ulvigt heller, det händer. Så jag ser såna saker som farliga att hänga upp sig på.

Hon är misstänksam mot Mu och reagerar även på cirkus.

Jag vill hitta alla misstag/missförstånd, så jag får en tydligare bild av dig.

Till Caisa. Jag förstår inte vad misstagen ger för bild om man vill få en uppfattning om vilken sida personen står på, vore det inte bättre att kolla på de faktiska teorierna om man är god och vill ha ut onda?

Sådär, då har jag läst ikapp mig, men inte blivit så mycket klokare. De reflektioner som dykt upp sedan sist är:

CaisaLundblad. Skriver att hon förväxlat AskoII med Bumpo av misstag, då hon läste om Bumpo och hade mycket funderingar om Bumpo, men samtidigt skriver hon i #339 att hon inte hunnit läsa. Jag får det inte att gå ihop helt enkelt. Samtidigt är jag rädd att jag hänger upp mig för mycket på Caisa, för att det inte finns så mycket annat att hänga upp sig på.

Tar återigen upp förväxlingen, och lägger sen till att hon är rädd att hon hänger upp sig för mycket på Caisa för att det inte finns så mycket annat. Misstankarna mot Mumorsan då? Eller cirkus? Det finns annat, men Habina verkar välja att lägga krutet på Caisa ändå, istället för att lämna henne ett tag och gå igenom andra mer.

Jo, jag försöker hitta annat att hänga upp mig på också, det är bara att du dyker upp hela tiden. Jag hittar saker jag reagerar på, men samtidigt är det inget som är omöjligt att förklara, så jag blir inte särskilt mycket klokare. :crazy:

Du är misstänksam i mina ögon, men egentligen borde jag bli mer misstänksam mot de som är mindre aktiva och inte gör misstag.

När Caisa ifrågasätter det försvarar hon det med att allt annat hon reagerat på går att förklara, vilket jag anser att Caisas misstag också gör? Caisa har ju själv gjort det och Habina skriver ju i andra citatet här att hon tror på Caisas förklaringar... Så det känns lite ohållbart.

Samtidigt är jag lite skeptisk mot Caisa, då det är mycket misstag och även om det i sig är förståeligt så får jag samtidigt uppfattningen om att hon läser slarvigt. Något som man ofta kan göra i lyan eftersom man bara behöver hitta enstaka saker att reagera på och bygga teorier kring, man behöver ju inte analysera allt för att hitta de onda. MEN hon kommer samtidigt även med vettiga teorier, så jag är väldigt osäker på henne.

Kl

Inte hunnit läsa alla sidor än. Till sidan 7 lite tankar

Monster: ogillar Kalle anka serien.
Mm: sagan om ringen. Elak turkronan?
Bolivar: en hund
Bumpo: turkronan hamnar hos den som behöver den mest.
Asko reagerat på detta bumpo svarar med att hon inte har skrivit vem som behöver den mest.

Övrigt. De flesta vill ha turkronan för egoistiskt ändamål vilket ffa cirkus påpekat

Läser vidare!

Bumpos tankar hänger jag inte heller med i, just att hon reagerade på Monster men inte riktigt visste varför, sen citerar hon en del och fetar vissa meningar som hon regaerat på och det gör mig bara ännu mer förbryllad. Mest för att jag inte förstår vad just de meningarna är att reagera på, för även om jag själv inte hittat något direkt skumt hos Monster än så anser jag nog att det finns delar att peka ut som har betydligt mer substans än det bumpo valde. Citat för att ni ska kunna hitta inlägget:

De fetade delarna är sådant som jag reagerat på. Visserligen olika starkt men ändock reagerat på. Det känns inte helt okej, skavigt på något sätt. Du känns helt klart skummast just nu i min värld.

TILLÄGG: jag tycker inte heller om hur du har hakat upp dig på Hedinn, som jag inte håller som direkt misstänkt. Du känns helt enkelt mest misstänkt i nuläget.

Att hon dessutom säger att hon inte gillar hur Monster hängt upp sig på mig, men samtidigt hänger upp sig på Monster med, enligt mig, sämre grund än vad Monster hade gör mig fundersam. Samtidigt så vet jag att jag ofta reagerar på bumpo, oavsett vilken roll hon har så jag känner mig ändå osäker.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
15 477
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
19 804
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar