Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*
Jag skrev ju tydligt att jag spekulerade.
Ja, jag tycker Dramatik hade en vettig motivering för sin röst men samtidigt så tror jag på en hämndröst. Det går att kombinera dessa om man så har lust till det. Det kändes som att Dramatik röstade på henne pga Habinas röst, men samtidigt så var Habinas motivering till sin röst väldigt svag enligt mig.
Jo, det är klart man ska fundera över andras funderingar. Det är väl lite det spelet går ut på? Jag har inte sagt att du gömmer dig bakom andras teorier, men om man gör det så tycker jag det är ulvigt.
Men tex det med käket, du hakade upp dig lite väl mycket på det när vi diskuterade det. Jag såg inte ens någon anledning till en diskussion. Jag tycker väl helt enkelt att du hakar upp dig på saker som inte betyder något så här tidigt i leken. Det är ju svårt att sia om varför just AskoII blev äten första natten.
Jag har ingen som helst aning om ifall eller hur du skulle veta det. Men du tar upp ett samband mellan en röst på Askoll och att hon sedan blev uppäten, och då undrar jag hur du tänker dig det sambandet. Det är du som gör kopplingen, så då är det du som får förklara den - inte jag?!
Men du kallar Dramas röst en "hämndröst", vilket betyder att hon inte hade ett separat motiv för att lägga rösten där utan det var just hämnd? Så hur tänker du dig att det är en bra motivering och en hämndröst samtidigt?
Givetvis funderar jag över (delar av) dina funderingar! Skulle jag spela i en bubbla där jag inte intresserar mig för vad andra spelare skriver? Och menar du att det alltså är allt jag gör, bara tar upp andras saker utan att komma med något eget och liksom gömmer mig bakom det på nåt sätt!? Ja, du får nog verkligen läsa mina inlägg igen.
Jag skrev ju tydligt att jag spekulerade.
Ja, jag tycker Dramatik hade en vettig motivering för sin röst men samtidigt så tror jag på en hämndröst. Det går att kombinera dessa om man så har lust till det. Det kändes som att Dramatik röstade på henne pga Habinas röst, men samtidigt så var Habinas motivering till sin röst väldigt svag enligt mig.
Jo, det är klart man ska fundera över andras funderingar. Det är väl lite det spelet går ut på? Jag har inte sagt att du gömmer dig bakom andras teorier, men om man gör det så tycker jag det är ulvigt.
Men tex det med käket, du hakade upp dig lite väl mycket på det när vi diskuterade det. Jag såg inte ens någon anledning till en diskussion. Jag tycker väl helt enkelt att du hakar upp dig på saker som inte betyder något så här tidigt i leken. Det är ju svårt att sia om varför just AskoII blev äten första natten.