Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför äta henne: för att de onda tydligen vill äta inaktiva spelar först. Behöver såklart inte vara just Karamell, men hon är den som varit mest inaktiv, så... Var Asko särskilt inaktiv, jag tyckte hon kommit in i spelet?
Vad är det som säger att Karamell inte är björnbuse: nä, just det...?
Vänta lite nu... Varför käkade de Askoll? Jag trodde Karamellen skulle åka, med tanke på det som sas i förra leken: de äter gärna inaktiva spelare först. Askoll var väl inte särskilt inaktiv, medan Karamell till och med missade att rösta?
Hedinn har jag inte mycket mer att säga om utöver mitt teoriinlägg igår, blir som vanligt lite besviken när jag inte får någon respons på teorier jag ifrågasätter, men det tror jag inte säger mycket.
Förstaröst, hon röstade väl på den hon tyckte var mest misstänkt.
De övriga som röstade på Habina1, Dramatik och Myrten, gjorde det med helt ok motiveringar. Dramatik kanske var lite hämndröst, men inget som gör att jag blir övertygad om att hon är mer ond än alla andra.
Haha, va? Bumpo vaddå? Bumpo hade skrivit 7 inlägg när jag började skriva mitt teoriinlägg, jag hittade inget i hennes inlägg jag tyckte var speciellt misstänkt? Hennes senare inlägg har jag inte hunnit gå igenom ordentligt än, så vad är det du syftar på?
Skriver om Asko: "Frågar LL om hintar är tillåtna, vad vill hon hinta om? God specialroll? Magica? Björn? Eller bara trams?", vilket jag tyckte var något av en övertolkning. När jag ifrågasätter ("Menar du på allvar att Askoll undrade för att hon ville hinta?") får jag det här svaret: "Haha, det var det enda som fanns att teoria om om Bumpo när jag skrev, så jag tog med det. Kan ju vara så? "... Va?
Nu har jag kollat igenom röstningen och den hjälper inte mycket precis. Den som vi vet var ond röstade på den vi vet var god.
Vilket/vilka inlägg syftar du på, som jag inte gett respons på? Jag svarar inte alltid om jag känner att det i princip bara blir att upprepa sånt jag redan skrivit.
Nä, jag tror nog att det fanns någon anledning till att de åt henne. Men det är ju omöjligt att veta vilken i så fall. Och jag håller med om att man visst kan fundera kring varför de ätit någon, men det är ju galet svårt att fundera kring. Men att slumpa käket tror jag knappast ulvar gör, de vill väl helst käka de "tunga" rollerna (t.ex. siare) och letar väl efter dem i första hand. Men ulvarna vet ju inte heller så mycket första dagen. Eller alltså missförstå mig rätt nu, de vet ju vilka som är goda givetvis (bortsett från Magica då som är ond men som de inte heller vet om) men de vet ju inte vilka som har vilka specialroller, och det borde ju vara dem de i första hand vill åt. Kanske trodde de inte att någon av de som varit inaktiva hade någon specialroll. Kanske var de rädda för att någon av de inaktiva hade någon roll som var dum för dem att äta (Alexander och Mårten gås)? Jag vet inte, man kan ju spekulera i det i det oändliga känns det som.
Mitt inlägg #241, på sida 13. Jag tyckte din sista mening i din motivering mot mig var lite off, samt pekade ut hur jag tyckte Cirkus inlägg såg ut (den delen jag läste).
Jag försöker ju själv alltid svara om någon ifrågasätter vad jag skriver i teori/motivering så därför blir jag lite besviken när andra inte gör det.
Jahaa, jag trodde du ifrågasatte själva teorin.
Du undrar varför jag råkade skriva fel namn och prata om en person först och en annan sen och blanda ihop dem? Ja, uppenbarligen märkte jag det inte ens själv, men skulle gissa, efter tiden på inlägget och inläggen runt omkring just då, att det var för att jag satt och läste ikapp och bumpo hade skrivit en massa nytt som jag funderade på, som även du gjorde, tillsammans med att jag vid det laget var ganska bränd i huvudet av att ha suttit med leken flera timmar så när du skrev till mig om nåt helt annat än bumpo kopplade jag inte, så jag började på en mening och avslutade något helt annat, skulle jag tro. Vaddå förvirrad.
Försökte hitta någon att rösta på, som kändes mer ulvig än någon annan, det lyckades jag med till slut med tydligen blev mina inlägg därimellan lidande istället.
#241 på sida 13 är skrivet av Myrten, kan du försöka igen?
Ja, det var det jag undrade över. Varför Bumpo tydligen var i dina tankar så mycket att du förväxlade henne och Askoll, samtidigt som du knappt skrev nåt alls om just Bumpo... ("Kan inte utläsa något alls..." osv) Jag tyckte det var knepigt att du tydligen funderade på Bumpo på nåt sätt, men samtidigt inte skrev nästan nånting om henne.
Mumorsan. Klipper konstigt i ett par citat, så en del av meningen går förlorad. Känns lurigt, men är kanske bara av bekvämlighetsskäl? Har hängt upp sig en del på foffbomber, dynamit och Hedinn. För att flytta fokus från sig själv? Kommenterat att Monstermom klipper i citerade delar, fast hon själv gör samma sak. Känns misstänksamt!