Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Nu har jag kollat igenom röstningen och den hjälper inte mycket precis. Den som vi vet var ond röstade på den vi vet var god.

De övriga som röstade på Habina1, Dramatik och Myrten, gjorde det med helt ok motiveringar. Dramatik kanske var lite hämndröst, men inget som gör att jag blir övertygad om att hon är mer ond än alla andra.

Nu skall jag läsa igenom allt som skrivits sedan jag röstade igår och se om jag får några ond-vibbar någonstans ifrån.

Senast ändrad:

Varför äta henne: för att de onda tydligen vill äta inaktiva spelar först. Behöver såklart inte vara just Karamell, men hon är den som varit mest inaktiv, så... Var Asko särskilt inaktiv, jag tyckte hon kommit in i spelet?

Vad är det som säger att Karamell inte är björnbuse: nä, just det...?

Det behöver ju inte vara just den mest inaktiva, men vi är fler som helst väljer en mindre aktiv framför en aktiv, för spelets skull. Men det är ju inte det enda, man brukar även kunna väga in senaste leken, att man inte första natten käkar någon som åkte tidigt då, just för att den ska vara med lite (en som åker tidigt ofta kan lätt tröttna på att spela), även att man undviker en som spelar för första gången eller en som är med för första gången på väldigt länge, av samma anledning. Ofta kan man även undvika någon som fått mycket misstankar mot sig för att den kan lynchas istället.

Så det finns ju mycket annat att väga in än just inaktivitet, och även om vi är fler som säger att vi främst ofta går efter det så behöver ju inte alla göra det. Med tanke på rollistan är det få väldigt vana spelare, framför allt nu med Myrten utbytt. Så det kan mycket väl sitta enbart mindre vana spelare i lyan, eller helt enkelt såna som prioriterar annorlunda.

Vänta lite nu... Varför käkade de Askoll? Jag trodde Karamellen skulle åka, med tanke på det som sas i förra leken: de äter gärna inaktiva spelare först. Askoll var väl inte särskilt inaktiv, medan Karamell till och med missade att rösta?

Fast bara för att vissa äter inaktiva spelare först så behöver det inte innebära att det är standard. Jag har varit med i många lekar där de inte käkat de mest inaktiva först. Visst, det brukar vara så, men det behöver inte vara så. Och det kan finnas många anledningar till vilka de väljer att käka, och just i denna lek finns det väl en del roller som gör det svårt för ulvarna? Då tänker jag på Alexander, Mårten Gås och Magica. Och nu lyckades de ju dessutom käka Magica ändå. Så vad jag ville komma till med hur de käkar är att det nog mycket beror på hur spelet ser ut och vilka roller som är med i leken. En lek med bara ulvar och goda specialroller och bybor går nog vanligen mer till som så att de käkar inaktiva spelare.

Hedinn har jag inte mycket mer att säga om utöver mitt teoriinlägg igår, blir som vanligt lite besviken när jag inte får någon respons på teorier jag ifrågasätter, men det tror jag inte säger mycket.
Förstaröst, hon röstade väl på den hon tyckte var mest misstänkt.

Vilket/vilka inlägg syftar du på, som jag inte gett respons på? Jag svarar inte alltid om jag känner att det i princip bara blir att upprepa sånt jag redan skrivit.

De övriga som röstade på Habina1, Dramatik och Myrten, gjorde det med helt ok motiveringar. Dramatik kanske var lite hämndröst, men inget som gör att jag blir övertygad om att hon är mer ond än alla andra.

Nej, det var ingen hämndröst och det skrev jag även i mitt inlägg där jag röstade.

Haha, va? :p Bumpo vaddå? Bumpo hade skrivit 7 inlägg när jag började skriva mitt teoriinlägg, jag hittade inget i hennes inlägg jag tyckte var speciellt misstänkt? Hennes senare inlägg har jag inte hunnit gå igenom ordentligt än, så vad är det du syftar på? :)

Från det inlägg du svarade på ett par steg upp i svarandet (alltså det du svarade på, som jag sedan frågade om Bumpo igen, som du alltså svarat här ovan):
Skriver om Asko: "Frågar LL om hintar är tillåtna, vad vill hon hinta om? God specialroll? Magica? Björn? Eller bara trams?", vilket jag tyckte var något av en övertolkning. När jag ifrågasätter ("Menar du på allvar att Askoll undrade för att hon ville hinta?") får jag det här svaret: "Haha, det var det enda som fanns att teoria om om Bumpo när jag skrev, så jag tog med det. Kan ju vara så? :p"... Va? :cautious:

Nu har jag kollat igenom röstningen och den hjälper inte mycket precis. Den som vi vet var ond röstade på den vi vet var god.

Det hade väl inte gett något om hon röstat på någon annan heller (lika lite som eventuella nämnda misstankar ger något), eftersom hon inte heller visste vilka som är björnar?

+ Hedinn

Nä, jag är med på att det inte måste vara så att de väljer att käka inaktiva först. Men jag tycker ändå det är värt att fundera kring? (Och så fick jag ju några hjärnceller lösa nu när jag liksom måste ge upp på min huvudmisstänkte! :p) Askoll var väl dessutom rätt ny, om man ska väga in att vara snäll/försiktig i käkandet? Jag vet inte vad jag egentligen är ute efter med det här, det går ju såklart inte att säga varför de åt henne, men jag tycker ändå det var ett knepigt val... Eller ni tror de helt enkelt slumpade henne, helt utan någon anledning alls?
(Det låter i så fall som något en lurig gammal räv skulle ta sig till?)

Vilket/vilka inlägg syftar du på, som jag inte gett respons på? Jag svarar inte alltid om jag känner att det i princip bara blir att upprepa sånt jag redan skrivit.

Mitt inlägg #241, på sida 13. Jag tyckte din sista mening i din motivering mot mig var lite off, samt pekade ut hur jag tyckte Cirkus inlägg såg ut (den delen jag läste).
Jag försöker ju själv alltid svara om någon ifrågasätter vad jag skriver i teori/motivering så därför blir jag lite besviken när andra inte gör det. :p

Nä, jag tror nog att det fanns någon anledning till att de åt henne. Men det är ju omöjligt att veta vilken i så fall. Och jag håller med om att man visst kan fundera kring varför de ätit någon, men det är ju galet svårt att fundera kring. Men att slumpa käket tror jag knappast ulvar gör, de vill väl helst käka de "tunga" rollerna (t.ex. siare) och letar väl efter dem i första hand. Men ulvarna vet ju inte heller så mycket första dagen. Eller alltså missförstå mig rätt nu, de vet ju vilka som är goda givetvis (bortsett från Magica då som är ond men som de inte heller vet om) men de vet ju inte vilka som har vilka specialroller, och det borde ju vara dem de i första hand vill åt. Kanske trodde de inte att någon av de som varit inaktiva hade någon specialroll. Kanske var de rädda för att någon av de inaktiva hade någon roll som var dum för dem att äta (Alexander och Mårten gås)? Jag vet inte, man kan ju spekulera i det i det oändliga känns det som.

Jahaa, jag trodde du ifrågasatte själva teorin. :banghead:

Du undrar varför jag råkade skriva fel namn och prata om en person först och en annan sen och blanda ihop dem? Ja, uppenbarligen märkte jag det inte ens själv, men skulle gissa, efter tiden på inlägget och inläggen runt omkring just då, att det var för att jag satt och läste ikapp och bumpo hade skrivit en massa nytt som jag funderade på, som även du gjorde, tillsammans med att jag vid det laget var ganska bränd i huvudet av att ha suttit med leken flera timmar så när du skrev till mig om nåt helt annat än bumpo kopplade jag inte, så jag började på en mening och avslutade något helt annat, skulle jag tro. Vaddå förvirrad. :D

Försökte hitta någon att rösta på, som kändes mer ulvig än någon annan, det lyckades jag med till slut med tydligen blev mina inlägg därimellan lidande istället. :cautious:

Nä, jag tror nog att det fanns någon anledning till att de åt henne. Men det är ju omöjligt att veta vilken i så fall. Och jag håller med om att man visst kan fundera kring varför de ätit någon, men det är ju galet svårt att fundera kring. Men att slumpa käket tror jag knappast ulvar gör, de vill väl helst käka de "tunga" rollerna (t.ex. siare) och letar väl efter dem i första hand. Men ulvarna vet ju inte heller så mycket första dagen. Eller alltså missförstå mig rätt nu, de vet ju vilka som är goda givetvis (bortsett från Magica då som är ond men som de inte heller vet om) men de vet ju inte vilka som har vilka specialroller, och det borde ju vara dem de i första hand vill åt. Kanske trodde de inte att någon av de som varit inaktiva hade någon specialroll. Kanske var de rädda för att någon av de inaktiva hade någon roll som var dum för dem att äta (Alexander och Mårten gås)? Jag vet inte, man kan ju spekulera i det i det oändliga känns det som.

Du menar att de kan ha trott att någon/några valde att vara inaktiva med vilje, för att de ville vara björnbete (och hade för björnarna farliga roller)? Intressant...

Jag funderar lite om björnarna kanske också trodde Hedinn outat sig som Magica, och därför inte såg Askolls (eventuella) försök att göra sig sedd? När jag gått tillbaka och kollat vad Askoll skrivit så har hon ju reagerat och kommenterat en del på just mina misstankar mot Hedinn, i viss mån "hejat på" litegrann... Jag tänkte precis skriva att kanske någon av de andra som verkade köpa mina argument kunde vara björnar, men inser (eftersom jag tack och lov tänker liiiiiite snabbare än jag skriver ändå) innan jag kommit så långt i texten att det stämmer ju inte alls! Om björnarna trodde Hedinn kunde vara Magica (och därför missade Askoll) skulle de ju definitivt inte vilja spä på några misstankar mot sin kumpan!
Nevermind me, som vanligt. :p

Mitt inlägg #241, på sida 13. Jag tyckte din sista mening i din motivering mot mig var lite off, samt pekade ut hur jag tyckte Cirkus inlägg såg ut (den delen jag läste).
Jag försöker ju själv alltid svara om någon ifrågasätter vad jag skriver i teori/motivering så därför blir jag lite besviken när andra inte gör det. :p

#241 på sida 13 är skrivet av Myrten, kan du försöka igen? :p

Puh! Det är så mycket att läsa… Känner att jag vill posta det jag kommit fram till hittills, men då har jag bara läst ikapp mig till röstningen på mig var över. De jag inte skriver något om har helt enkelt gått under radarn fram till dess.

CaisaLundblad. Verkar snurrig och läser inte klart det olika personer skrivit. Jag känner igen beteendet från när jag var ond, så jag blir misstänksam. Men hon har förklarat det med ett nytt system (som inte verkar fungera så bra), så tills vidare får jag tro på det. Blandar in i teorin kring Habina1 att Habina1 pratade om bomber, vilket Habina1 inte gjorde öht. Känns mer förvirrande ju mer jag läser om henne. Se till exempel #256 där Monstermom ifrågasätter Caisas teori om AskoII och Caisa svarar någonting om Bumpo. :crazy:

Monstermom. Får jag inget riktigt grepp om. Skriver mycket, men jag har ingen känsla för vilken sida hon kan stå på.

Mumorsan. Klipper konstigt i ett par citat, så en del av meningen går förlorad. Känns lurigt, men är kanske bara av bekvämlighetsskäl? Har hängt upp sig en del på foffbomber, dynamit och Hedinn. För att flytta fokus från sig själv? Kommenterat att Monstermom klipper i citerade delar, fast hon själv gör samma sak. Känns misstänksamt!

Cirkus. Myrten frågar varför hon blev osäker på vilket gäng Habina1 tillhörde, Cirkus svarar att det inte fanns något skäl till det när hon tänker efter. Förvirrad? Hon skriver också att det känns skönt att hon inte röstade på Habina1, är det ett försök att godförklara sig?

bumpo. Ser konstigheter hos Monstermom, men vet inte varför hon gör det. Förvirrad eller ulvig?

LindgrenV. Inte heller någon jag har något att skriva om hittills.

Karamelldrottningen. Ingenting att gå på där öht.

Jahaa, jag trodde du ifrågasatte själva teorin. :banghead:

Du undrar varför jag råkade skriva fel namn och prata om en person först och en annan sen och blanda ihop dem? Ja, uppenbarligen märkte jag det inte ens själv, men skulle gissa, efter tiden på inlägget och inläggen runt omkring just då, att det var för att jag satt och läste ikapp och bumpo hade skrivit en massa nytt som jag funderade på, som även du gjorde, tillsammans med att jag vid det laget var ganska bränd i huvudet av att ha suttit med leken flera timmar så när du skrev till mig om nåt helt annat än bumpo kopplade jag inte, så jag började på en mening och avslutade något helt annat, skulle jag tro. Vaddå förvirrad. :D

Försökte hitta någon att rösta på, som kändes mer ulvig än någon annan, det lyckades jag med till slut med tydligen blev mina inlägg därimellan lidande istället. :cautious:

Ja, det var det jag undrade över. Varför Bumpo tydligen var i dina tankar så mycket att du förväxlade henne och Askoll, samtidigt som du knappt skrev nåt alls om just Bumpo... ("Kan inte utläsa något alls..." osv) Jag tyckte det var knepigt att du tydligen funderade på Bumpo på nåt sätt, men samtidigt inte skrev nästan nånting om henne.

Nej, jag menar inte att vissa har varit inaktiva med vilje. Jag bara spånade lite i hur ulvarna kan ha tänkt, lite som en fortsättning på dina tankar. Och lite för att visa att det är smått omöjligt att veta. Du hade tankar om varför de åt som de gjorde, och jag ville visa att jag hade tankar om det också, och någon annan kanske har ytterligare några andra tankar om det = att det är svårt att lista ut något från detta. Luddigt, men hänger du med?:p

#241 på sida 13 är skrivet av Myrten, kan du försöka igen? :p

Nä? Vad yrar du i? Det är skrivet av mig? Jag copy-paste:ade ju nummret på inlägget när jag läste igenom det igen. O_o
Dubbelkollade, det är skrivet av mig, copy-paste:are igen nummret: #241 ? :crazy:

Ja, det var det jag undrade över. Varför Bumpo tydligen var i dina tankar så mycket att du förväxlade henne och Askoll, samtidigt som du knappt skrev nåt alls om just Bumpo... ("Kan inte utläsa något alls..." osv) Jag tyckte det var knepigt att du tydligen funderade på Bumpo på nåt sätt, men samtidigt inte skrev nästan nånting om henne.

Förmodligen var det just att jag höll på att gå igenom bumpos nya inlägg ungefär då, skulle jag tro, inklusive misstankarna hon hade mot dig. :p

Mumorsan. Klipper konstigt i ett par citat, så en del av meningen går förlorad. Känns lurigt, men är kanske bara av bekvämlighetsskäl? Har hängt upp sig en del på foffbomber, dynamit och Hedinn. För att flytta fokus från sig själv? Kommenterat att Monstermom klipper i citerade delar, fast hon själv gör samma sak. Känns misstänksamt!

Njaeee... Jag gillade visserligen inte heller den kommentaren från Mu, men det var inte riktigt så hon sa. Utan hon blev själv anklagad för att ha klippt i citat på ett suspekt sätt, och hon menade att jag liksom hon bara läser delar av folks inlägg (vilket visas av att man bara citerar och svarar på valda delar av inläggen). I mitt fall är det inte så, jag läser allt men har brukat klippa i citaten för att det inte ska bli så långt... Jag tycker det är viktigt att läsa allt folk skriver, och jag tycker det känns knepigt att bli utpekad som nån som inte gör det, men biten om att jag klipper i citat stämmer mycket väl. Se ovan. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
15 477
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
19 804
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar