Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*
OK, få se nu...
Det jag tyckte var intressant som Mu tog upp, om att Cirkus valt att ta upp henne och Drama särskilt (i strid med vad Cirkus sagt hon ville ta upp) blev intressant åt ett annat håll när Myrten påpekade att Mu klippt i citatet så motiveringen till detta inte stod med (Och tack för gröna pilen tipset, Myrten (jag:"Grön pil? Vaddå för grön pil? Jag ser ingen gr... Åh..."), problemet var dock att jag inte hängde med i att den infon fanns i det citerade inlägget: jag läste under viss stress kan man kanske säga, och missade att ta in att Mu klippt bort delar). Cirkus har sedan förklarat sig också, på ett som det verkar begripligt sätt. Det här är dock något jag vill nysta vidare i imorgon, idag nöjer jag mig med att säga att jag tror det kan vara intressant.
Myrten (jag måste ju fokusera på vad hon skrivit hittills även om rollen gått vidare) har överlag skrivit träffande och ifrågasättande inlägg, vilket jag ser som ganska oulvigt...
Till skillnad från Matmissbrukaren, som jag som sagt tycker säger emot sig själv och snurrar in sig. Det intrycket minskar sannerligen inte efter en genomläsning... Å andra sidan gjorde hon en hel del sånt i förra leken också, och då var hon ju god. Fast nog är det knepigt mycket av det hon skriver tycker jag. Jag vet inte...
Jag hänger inte med i hur Hedinn menar att jag eventuellt misstänker henne för att vara Magica för att jag är Magica och är rädd att bli äten som jag blev i förra leken? Om jag vore Magica och hade såna nojjor vore det väl ganska märkligt om jag skulle upprepa mitt beteende att anklaga andra för att vara Smaug/Magica? No comprende...
(Och vad gäller att redan nu leta hintar och huruvida det är "OK" att hinta redan i framtidsvisionerna kan jag inte påstå att det är något jag har några tankar kring alls. Folk kan väl hinta när som helst antar jag (själv hintade jag från början till dag 2 nån gång tror jag, men det gick ju som det gick), och det är ju heller inte så att jag
letat hintar: jag såg nåt jag reagerade på, helt enkelt.)
Vad gäller Hedinns och Mus tankar om Hedinns dynamittolkning så förstår jag båda sidor (Mu anser att dynamiten - enligt dåvarande beskrivning - borde bara ge ett visst antal döda tror jag, medan Hedinn anser att det fanns ett mycket större spann möjligheter som inte bara handlade om olika antal döda), och kan inte säga så mycket om det. Jag tycker båda tolkningarna av möjligheterna är rimliga?
Lindgren hamnade lite i fokus från Matmissbrukaren för att jag pratat med henne om Hedinn (Matmissbrukaren lät först som att hon tänkte att jag och Lindgren var ulvar som satte åt en god Hedinn, men backade sedan (vid ifrågasättande från Myrten) och sa att hon inte menat så, vilket jag tyckte var knepigt), men hon svarade lugnt och sakligt. Intressant tanke att få Björnligan att tro att man är Magica, och jag blev lockad att uppmana att vi alla outar och hintar som bara den så att den riktiga Magica försvinner i mängden!
Men det gör det ju svårare för oss som ju ska hitta onda också, så det var mest bara en kul tanke. När Lindgren röstar på Matmissbrukaren (av liknande anledningar som jag reagerar på) ifrågasätter Matmissbrukaren rösten på ett sätt som får mig att
ytterlgare reagera. Fast igen så har vi ju det där att hon reagerade mer eller mindre likadant förra leken också, då hon var god...
Sen gillade jag inte rikigt att Mu påstod att jag bara läser delar av inlägg, för det gör jag verkligen inte... Jag förstår dock vad hon menar med att jag ofta klipper ut delar av citat (vilket jag gör för att mina inlägg tenderar att bli väldigt långa även utan att ha långa citat i, och för att det gör det tydligare att det är en specifik bit jag svarar/kommenterar/ifrågasätter - jag har dock sett nu att andra fetar i hela citat istället, jag ska försöka börja med det istället kanske) och kanske ser det ut som att jag bara läst delar då... Kändes ändå mysko att bli beskriven som någon som bara läste delar dock.
Caisa undrar om man verkligen kan räkna med att björnarna kommer att använda dynamiten, och jag skulle väl tro att de gör det om de håller på att förlora? Typ att det är en kvar i lyan och hon känner att lynchen håller på att gå på tok? Skriver om Asko: "Frågar LL om hintar är tillåtna, vad vill hon hinta om? God specialroll? Magica? Björn? Eller bara trams?", vilket jag tyckte var något av en övertolkning. När jag ifrågasätter ("Menar du på allvar att Askoll undrade för att hon ville hinta?") får jag det här svaret: "Haha, det var det enda som fanns att teoria om om Bumpo när jag skrev, så jag tog med det. Kan ju vara så?
"... Va?
Jag vet inte riktigt vad jag ska tänka om Drama... Å ena sidan säger hon att det inte var en hämndröst, å andra sidan tycker jag motiveringen är ganska svag (visst, Habinas röst var svagt motiverad också men två fel blir inte ett rätt eller hur man säger - och Habina strök ju med så jag har bara Drama kvar att reagera på i det paret).
Bumpo... irriterar mig. Sorry. Jag förstår absolut att man kan tycka jag är misstänkt - jag är van, kan man säga (oavsett om jag spelar som ond eller god) - men jag gillar inte så vaga saker som "jag reagerar". Anklagelser som är svåra/omöjliga att bemöta gnager oavsett vem de riktas mot, men de blir nog ett extra sandkorn i ögat när de riktas mot mig... Jag tycker liksom att jag skriver tillräckligt mycket, är tillräckligt synlig, osv, för att man ska kunna göra eventuella anklaganden till en
dialog...
Askoll har jag av någon anledning svårt att säga nåt om... Hon röstar på Habina som för all del var god, men de saker hon tar upp var sånt jag också reagerat på (att Habina letade goda istället för onda, tex) och jag tycker motiveringarna var rimliga. Dock verkar andra reagera starkare, så jag får titta närmare imorgon tror jag.
Vad gäller Caisas supersystem med olika dokument och vad det nu är, angående Habinas halvspökiga påpekande, så kan jag bara konstatera att jag är för trött för det här: jag hänger inte med helt enkelt i Caisas förklaring om citaten. Jag kommer på mig själv med att nicka och tänka "jaja, det där är säkert rimligt" bara för att slippa tänka mer! Uppenbarligen något jag får titta på igen imorgon (så gott det går)
För övrigt ser jag att Lindgren inte mår bra, vilket jag helt skimmade över i ulvspelshysterin tidigare. Hoppas det blir bättre snart! Och hojta till om jag(/vi?) kan hjälpa till på nåt sätt!
Och nu känner jag att jag inte riktigt vågar trycka på knappen... För just
nu har jag kommit ikapp (även om det blev rörigt
), men risken känns skrämmande stor att jag kommer att posta inlägget bara för att upptäcka att det finns 400 nya sedan jag började skriva!
Vill inte, vill inte, vill inte... Men måste.
Tillägg: Hurra! Alla andra var smarta nog att gå och lägga sig! Herregud, vad är klockan...