Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

:D
Det är väl det som är så kul med ulvspel, man vet aldrig var det bär iväg!

Usch, nu har den där passerat-DL-utmattningen satt in, men jag vill verkligen gå igenom lite mer noggrant vad som skrevs medan jag skrev och vad som hände när det haglade in inlägg för fort för att hinna läsa riktigt noga. Fast jag vill också gå och lägga mig... Men om jag inte reder ut tankar och kommer ikapp blir det bara mer imorgon... Blä. :wtf:

Nja, jag skulle snarare tro att det var meningen att stå karamelldrottningen, eftersom hon knappt skrivit och missade röstningen?

Uppdatering från LL

För att förvirra för alla skattletare ytterligare så ersätts Myrten m Habina m omedelbar verkan.....

O_o
Waz goin on dood?

Tillägg: Hedinn, vad jag svarade dig på var inlägget om att rösta ut egna, jag hade inte sett det om bytet (men det låter riktigt det du säger).

Uppdatering från LL

För att förvirra för alla skattletare ytterligare så ersätts Myrten m Habina m omedelbar verkan.....

Jag ber om ursäkt för att jag hoppar av. Men jag inser att mina hastigt påkomna tjänsterresor imorgon och på fredag med tågresor och övernattning innebär att jag kommer att kunna ha väldigt lite tid för leken.

Eftersom jag inte vill spela halvhjärtat tycker jag det blir bäst såhär.

Vi syns framöver i nya lekar!

Jag blev så irriterad när hon gick händelserna i förväg i anmälningstråden...... :p:sneaky:

Nää, det var hennes eget önskemål å hon kommer att berätta själv varför...

Jag ber om ursäkt för att jag hoppar av. Men jag inser att mina hastigt påkomna tjänsterresor imorgon och på fredag med tågresor och övernattning innebär att jag kommer att kunna ha väldigt lite tid för leken.

Eftersom jag inte vill spela halvhjärtat tycker jag det blir bäst såhär.

Vi syns framöver i nya lekar!

Jag blev så irriterad när hon gick händelserna i förväg i anmälningstråden...... :p:sneaky:

Ahaa okej, trist. Men det är väl smart antar jag, även om jag gillar att spela med en som håller med mig i det mesta, haha. :p

Haha, nu är jag trött på riktigt, jag gav mig genast iväg för att leta rätt på anmälningstråden för att se vad hon skrivit där och upptäcker att det är ju jag som skrivit där senast - kan LL ha menat att sparka mig?! Innan jag fattade att du pratar om liststökandet. :p

Tråkigt att du inte kan vara med, Myrten! (Och jäkla jobbigt att försöka räkna ut två personer i samma roll... :cautious:)

Det hade inte funnits något skäl alls inser jag när jag tänker efter. Det känns skönt att jag inte röstade på Habina.

Eftersom jag tydligen blir lynchad ikväll vill jag göra er uppmärksamma på att Caisa återigen läser fel.

I det inlägg som jag svarat på nu skriver hon att jag pratat om Alexander Lukas när det var Magica. Mycket misstänksamt att hon inte läser rätt igen...

What..!

Ärligt misstag faktiskt, grundat på mitt nya "fantastiska" (trodde jag) system...
När man tar alla dina inlägg och radar upp dem ensamma i ett word-dokument så ser det ut såhär:

"...Tycker det är svårt, när jag inte skriver vad jag tänker, då får jag höra att jag inet skriver tillräckligt/skriver flummigt. När jag skriver vad jag tänker, då avslöjar jag för mycket (fast jag egentligen inte vet utan bara tror).

Svårt att veta hur jag skall skriva om önskemålen hela tiden skiftar.

Nä, jag tänkte bara på björnbusarna. :o De vet ju om varandra och därmed också vilka som är goda.

Jo, men så fort de listat ut det så är det mycket lättare. :p

Jag reagerar på hur hårt du driver misstankarna mot Hedinn. Är det för att du själv försöker dölja din identitet eller för att du tror du är en ond på spåren? ..."

Hade jag ens försökt gå tillbaka till leken och checkat varje inlägg hade jag fortfarande inte varit klar med teoriinlägget. :p

Eftersom det stod "goda" sist längst upp, och det bara är två specialroller som är krångliga för ulvarna att räkna ut och där det spelar speciell roll huruvida de gör det (synd för dem om de äter Magica och Alexander kan de inte äta hur som helst så de slösar ett käk om inte Magica kastat en bomb på honom innan...) trodde jag i min brådska faktiskt du pratade om Alexander (jag är dessutom helt säker på att någon sagt något liknande om Alexander någonstans)...
Ja, mitt nya system ska skrotas. :laugh: Tar både toklång tid och blir fel. :cautious:

OK, få se nu...

Det jag tyckte var intressant som Mu tog upp, om att Cirkus valt att ta upp henne och Drama särskilt (i strid med vad Cirkus sagt hon ville ta upp) blev intressant åt ett annat håll när Myrten påpekade att Mu klippt i citatet så motiveringen till detta inte stod med (Och tack för gröna pilen tipset, Myrten (jag:"Grön pil? Vaddå för grön pil? Jag ser ingen gr... Åh..."), problemet var dock att jag inte hängde med i att den infon fanns i det citerade inlägget: jag läste under viss stress kan man kanske säga, och missade att ta in att Mu klippt bort delar). Cirkus har sedan förklarat sig också, på ett som det verkar begripligt sätt. Det här är dock något jag vill nysta vidare i imorgon, idag nöjer jag mig med att säga att jag tror det kan vara intressant.

Myrten (jag måste ju fokusera på vad hon skrivit hittills även om rollen gått vidare) har överlag skrivit träffande och ifrågasättande inlägg, vilket jag ser som ganska oulvigt...

Till skillnad från Matmissbrukaren, som jag som sagt tycker säger emot sig själv och snurrar in sig. Det intrycket minskar sannerligen inte efter en genomläsning... Å andra sidan gjorde hon en hel del sånt i förra leken också, och då var hon ju god. Fast nog är det knepigt mycket av det hon skriver tycker jag. Jag vet inte...

Jag hänger inte med i hur Hedinn menar att jag eventuellt misstänker henne för att vara Magica för att jag är Magica och är rädd att bli äten som jag blev i förra leken? Om jag vore Magica och hade såna nojjor vore det väl ganska märkligt om jag skulle upprepa mitt beteende att anklaga andra för att vara Smaug/Magica? No comprende...
(Och vad gäller att redan nu leta hintar och huruvida det är "OK" att hinta redan i framtidsvisionerna kan jag inte påstå att det är något jag har några tankar kring alls. Folk kan väl hinta när som helst antar jag (själv hintade jag från början till dag 2 nån gång tror jag, men det gick ju som det gick), och det är ju heller inte så att jag letat hintar: jag såg nåt jag reagerade på, helt enkelt.)

Vad gäller Hedinns och Mus tankar om Hedinns dynamittolkning så förstår jag båda sidor (Mu anser att dynamiten - enligt dåvarande beskrivning - borde bara ge ett visst antal döda tror jag, medan Hedinn anser att det fanns ett mycket större spann möjligheter som inte bara handlade om olika antal döda), och kan inte säga så mycket om det. Jag tycker båda tolkningarna av möjligheterna är rimliga?

Lindgren hamnade lite i fokus från Matmissbrukaren för att jag pratat med henne om Hedinn (Matmissbrukaren lät först som att hon tänkte att jag och Lindgren var ulvar som satte åt en god Hedinn, men backade sedan (vid ifrågasättande från Myrten) och sa att hon inte menat så, vilket jag tyckte var knepigt), men hon svarade lugnt och sakligt. Intressant tanke att få Björnligan att tro att man är Magica, och jag blev lockad att uppmana att vi alla outar och hintar som bara den så att den riktiga Magica försvinner i mängden! :p Men det gör det ju svårare för oss som ju ska hitta onda också, så det var mest bara en kul tanke. När Lindgren röstar på Matmissbrukaren (av liknande anledningar som jag reagerar på) ifrågasätter Matmissbrukaren rösten på ett sätt som får mig att ytterlgare reagera. Fast igen så har vi ju det där att hon reagerade mer eller mindre likadant förra leken också, då hon var god...

Sen gillade jag inte rikigt att Mu påstod att jag bara läser delar av inlägg, för det gör jag verkligen inte... Jag förstår dock vad hon menar med att jag ofta klipper ut delar av citat (vilket jag gör för att mina inlägg tenderar att bli väldigt långa även utan att ha långa citat i, och för att det gör det tydligare att det är en specifik bit jag svarar/kommenterar/ifrågasätter - jag har dock sett nu att andra fetar i hela citat istället, jag ska försöka börja med det istället kanske) och kanske ser det ut som att jag bara läst delar då... Kändes ändå mysko att bli beskriven som någon som bara läste delar dock.

Caisa undrar om man verkligen kan räkna med att björnarna kommer att använda dynamiten, och jag skulle väl tro att de gör det om de håller på att förlora? Typ att det är en kvar i lyan och hon känner att lynchen håller på att gå på tok? Skriver om Asko: "Frågar LL om hintar är tillåtna, vad vill hon hinta om? God specialroll? Magica? Björn? Eller bara trams?", vilket jag tyckte var något av en övertolkning. När jag ifrågasätter ("Menar du på allvar att Askoll undrade för att hon ville hinta?") får jag det här svaret: "Haha, det var det enda som fanns att teoria om om Bumpo när jag skrev, så jag tog med det. Kan ju vara så? :p"... Va? :cautious:

Jag vet inte riktigt vad jag ska tänka om Drama... Å ena sidan säger hon att det inte var en hämndröst, å andra sidan tycker jag motiveringen är ganska svag (visst, Habinas röst var svagt motiverad också men två fel blir inte ett rätt eller hur man säger - och Habina strök ju med så jag har bara Drama kvar att reagera på i det paret).

Bumpo... irriterar mig. Sorry. Jag förstår absolut att man kan tycka jag är misstänkt - jag är van, kan man säga (oavsett om jag spelar som ond eller god) - men jag gillar inte så vaga saker som "jag reagerar". Anklagelser som är svåra/omöjliga att bemöta gnager oavsett vem de riktas mot, men de blir nog ett extra sandkorn i ögat när de riktas mot mig... Jag tycker liksom att jag skriver tillräckligt mycket, är tillräckligt synlig, osv, för att man ska kunna göra eventuella anklaganden till en dialog... :cautious:

Askoll har jag av någon anledning svårt att säga nåt om... Hon röstar på Habina som för all del var god, men de saker hon tar upp var sånt jag också reagerat på (att Habina letade goda istället för onda, tex) och jag tycker motiveringarna var rimliga. Dock verkar andra reagera starkare, så jag får titta närmare imorgon tror jag.

Vad gäller Caisas supersystem med olika dokument och vad det nu är, angående Habinas halvspökiga påpekande, så kan jag bara konstatera att jag är för trött för det här: jag hänger inte med helt enkelt i Caisas förklaring om citaten. Jag kommer på mig själv med att nicka och tänka "jaja, det där är säkert rimligt" bara för att slippa tänka mer! Uppenbarligen något jag får titta på igen imorgon (så gott det går)

För övrigt ser jag att Lindgren inte mår bra, vilket jag helt skimmade över i ulvspelshysterin tidigare. Hoppas det blir bättre snart! Och hojta till om jag(/vi?) kan hjälpa till på nåt sätt!

Och nu känner jag att jag inte riktigt vågar trycka på knappen... För just nu har jag kommit ikapp (även om det blev rörigt :o), men risken känns skrämmande stor att jag kommer att posta inlägget bara för att upptäcka att det finns 400 nya sedan jag började skriva! :nailbiting:
Vill inte, vill inte, vill inte... Men måste.

Tillägg: Hurra! Alla andra var smarta nog att gå och lägga sig! Herregud, vad är klockan...

Lite snabba tankar om första lynchen:

Habina röstar på Dramatik
Cirkus röstar på Caisa
Matmissbrukaren röstar på Monster
Lindgren röstar på Matmissbrukaren
Mumorsan röstar på Cirkus
Hedinn röstar på Caisa
Drama röstar på Habina
Bumpo röstar på Monster
Monster röstar på Hedinn
Askoll röstar på Habina
Myrten röstar på Habina
Caisa röstar på Askoll

missade att rösta: Karamelldrottningen

Habina var Fnatte (bybo)

Det blev ju väldigt spridda röster igår tycker jag, och det är svårt att säga något om en första DL då jag i de flesta röstmotiveringar sett en poäng.
Döljer det sig en ulv bland de som röstade på Habina? Möjligt. Kan vara hur som helst, men om man ska försöka sen en ulv där, vem isåfall? Drama lade första rösten, i ett skede där flera redan reagerat på Habinas egna konstiga röstmotivering. Ärligt försök att hitta ond, hämndröst eller ulvtaktik?
Asko som jag fortfarande tycker är misstänkt lade den andra rösten, men så sent i röstningen att jag har svårt att se det som ett försök att starta ett drev egentligen.
Myrten då? Det är ju alltid lite vanskligt att sätta spiken i kistan på någon, speciellt första DL. Jag vågar som vanligt varken säga bu eller bä om det när det gäller Myrten, jag tror hon är fullt kapabel att göra det oavsett roll. Antingen för att hon letade onda eller för att få ut en god.

Kan givetvis vara 3 goda också, inte alls ovanligt att det bara är goda som röstar på en god första lynchen.

Hedinn har jag inte mycket mer att säga om utöver mitt teoriinlägg igår, blir som vanligt lite besviken när jag inte får någon respons på teorier jag ifrågasätter, men det tror jag inte säger mycket.
Förstaröst, hon röstade väl på den hon tyckte var mest misstänkt.

Att Monster röstar på Hedinn är väl föga förvånande efter dagen heller...

Det var de grejerna jag tänkte på i alla fall, såhär långt.

Monster:
Ang. det jag skrev först om Asko så hade jag antagligen inte noterat det alls om det inte var så att jag tyckte allt hon skrivit så långt var lite off, det är ju långt ifrån något jag skulle basera en misstanke på, men när jag tyckte så mycket annat var skumt med Asko också ville jag ändå ta med det, och då skrev jag även ner de möjligheter som fanns att tolka inlägget som. Men i största sannolikhet så var det ju bara trams, men jag ville inte utelämna något när der fanns så lite att gå på och så mycket som var skumt av det lilla. :)

Uppdatering från LL

Skymningen har precis börjat falla utanför Ankeborg när Björnligan hör konstiga ljud utanför sitt gömställe, de kikar försiktigt ut genom en glugg i träväggen och ser en mörk skugga lixom komma svävande över marken. Blodet fryser till is i deras ådror men när de plötsligt hör en svavelosande salva svordomar förstår de att det är Magica de Hex som luskat ut deras gömställe.

De packar snabbt som katten ihop sina pinaler och rusar ut genom bakdörren, Magica hör deras flykt och kommer snabbt springande efter – hon tar upp en av sina foffbomber men precis som hon ska kasta den snubblar hon på en gammal rostig kofot…

När röken skingrat sig ligger Magica paralyserad på marken. Björnligan har inga problem att i skydd av mörkret lasta upp henne i sin lastbil och lämpa av henne utanför Ankatraz med en lapp hängandes runt hennes hals

Dä va ja såm schuvade Jokims turkråna

Efter att foffbombens verkan avtagit tar det en vecka att reda ut missförståndet och Magica är effektivt borta från sökandet…

AskoII var Magica de Hex

DagDL kl 21.00
NattDL i morgon kl 07.30

Ang. det jag skrev först om Asko så hade jag antagligen inte noterat det alls om det inte var så att jag tyckte allt hon skrivit så långt var lite off, det är ju långt ifrån något jag skulle basera en misstanke på, men när jag tyckte så mycket annat var skumt med Asko också ville jag ändå ta med det, och då skrev jag även ner de möjligheter som fanns att tolka inlägget som. Men i största sannolikhet så var det ju bara trams, men jag ville inte utelämna något när der fanns så lite att gå på och så mycket som var skumt av det lilla. :)

OK... Men Bumpo då?

Uppdatering från LL

Skymningen har precis börjat falla utanför Ankeborg när Björnligan hör konstiga ljud utanför sitt gömställe, de kikar försiktigt ut genom en glugg i träväggen och ser en mörk skugga lixom komma svävande över marken. Blodet fryser till is i deras ådror men när de plötsligt hör en svavelosande salva svordomar förstår de att det är Magica de Hex som luskat ut deras gömställe.

De packar snabbt som katten ihop sina pinaler och rusar ut genom bakdörren, Magica hör deras flykt och kommer snabbt springande efter – hon tar upp en av sina foffbomber men precis som hon ska kasta den snubblar hon på en gammal rostig kofot…

När röken skingrat sig ligger Magica paralyserad på marken. Björnligan har inga problem att i skydd av mörkret lasta upp henne i sin lastbil och lämpa av henne utanför Ankatraz med en lapp hängandes runt hennes hals

Dä va ja såm schuvade Jokims turkråna

Efter att foffbombens verkan avtagit tar det en vecka att reda ut missförståndet och Magica är effektivt borta från sökandet…

AskoII var Magica de Hex

DagDL kl 21.00
NattDL i morgon kl 07.30

Hahaha!!! De käkade Magica! (Jag förstår om du är lite putt, Askoll! ;) :D)
:banana:

Vänta lite nu... Varför käkade de Askoll? Jag trodde Karamellen skulle åka, med tanke på det som sas i förra leken: de äter gärna inaktiva spelare först. Askoll var väl inte särskilt inaktiv, medan Karamell till och med missade att rösta?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
15 477
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
19 804
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar