Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Eftersom jag tydligen blir lynchad ikväll vill jag göra er uppmärksamma på att Caisa återigen läser fel.

I det inlägg som jag svarat på nu skriver hon att jag pratat om Alexander Lukas när det var Magica. Mycket misstänksamt att hon inte läser rätt igen...

Varför väljer man att göra så redan i första lynch (där det i min erfarenhet är rätt kaotiskt), är det nåt slags long game plan eller handlar det om att man tappat humöret mot varann? :p

För att man glömmer bort vilka som sitter i lyan med en för att man inte haft kontakt under dagen..? :o

Jag med!

Eh... förlåt för det bumpo. Till exempel.:rofl:

Men jag har även som god varit med och röstat ut ulvar första DL.

Ja, jag har också gjort det som god, det kanske man bör påpeka innan någon får för sig nåt annat? :p

Uppdatering
i Gröngölingarnas handbok avsnitt 37 sektion 17452 §125 kan man läsa att ett av de bästa sätten att fånga någon i Björnligan är att sätta upp ett lockbete i form av sviskon.

Styrkt av detta rusar Fnatte till Ankeborgs snabbköp Ankeforum och köper ingredienserna till att laga en sviskonpaj. På väg ut genom kassorna går det hål på påsen och alla sviskon ramlar ut på golvet - övriga deltagare i jakten på Joakims turkrona kastar sig genast över Fnatte i hopp om att de fångat en av bovarna. När de inser att de fångat någon som haft den dåliga smaken *rys" att försöka laga en sviskonpaj skickar de genast Fnatte till en husmodersskola för att lära sig lite riktig matlagning....

Habina var Fnatte

Karamell varnas för missad röstning

Natt-DL i morgon kl 07.30

Jag med!

Eh... förlåt för det bumpo. Till exempel.:rofl:

Men jag har även som god varit med och röstat ut ulvar första DL.

Jag tror till och med att det var i min absolut första lek. :arghh: Den gången kom den avgörande rösten typ två sekunder innan DL också. Annars hade det blivit lottning mellan mig och en till.

Jag måste verkligen stänga ner nu. Klockan ringer kvart i fem i morgon (jag är inte gjord för så tidiga morgnar).

Som kommentar till det kan jag säga att jag just nu inte förstår Mumorsans röstmotivering. Eller hennes diskussion runt ditt eventuella missförstånd av bomber och dynamit.

Tycker Mumorsan känns väldigt offensiv jämfört med förra leken. Men - så kom jag på att hon var det runt DL1 då också. Så jag vet inte.

Jag förstår inte heller Mumorsans motivering eller åsikter i den diskussionen, men jag är inte säker på att det gör henne ond, för hon känns ändå som vanligt i övrigt.

*spök*

Men åh! Jag hintade ju supertydligt att jag ville vara unik ock inte bara nummer två i raden av syskon. :p

Heja goda!!!!!

Jag förstår inte heller Mumorsans motivering eller åsikter i den diskussionen, men jag är inte säker på att det gör henne ond, för hon känns ändå som vanligt i övrigt.
N

Nej, det var det som fick mig att besluta att släppa. Jag håller inte med men det behöver inte betyda att hon är ond.

Så istället... suck. Men första DL är svårt. Tycker det brukar ta typ två dygn innan jag börjar fatta något.

Varför väljer man att göra så redan i första lynch (där det i min erfarenhet är rätt kaotiskt), är det nåt slags long game plan eller handlar det om att man tappat humöret mot varann? :p

Eller så kan man lägga en tidig alibiröst och upptäcka att det var fler som tyckte kollegan var skum!:eek:

(Ja, jag börjar få några ulvspelstshirts)

Fasen vad synd.

Jag uppfattade just det som att hon ingick i en grupp när hon skrev om att hon ville vara duktig på egen hand. Men hade väldigt svårt att placera om det var en Gröngöling eller en Björnbuse.

Första DL är svårt, sa Bull.

Haha, OK, jag trodde det var avsiktligt! :D

Nej, vad jag vet har det väl inte hänt avsiktligt första dagen (om det inte varit så att en fått väldigt många röster, då kan mycket väl även ulvar lägga röster där för att inte sticka ut) i lekar jag varit med i.

Fasen vad synd.

Jag uppfattade just det som att hon ingick i en grupp när hon skrev om att hon ville vara duktig på egen hand. Men hade väldigt svårt att placera om det var en Gröngöling eller en Björnbuse.

Första DL är svårt, sa Bull.

Men varför skulle en björnbuse ha hintat om det?

Brukar hon kännas annorlunda i olika roller då?

Inte vad jag kan komma på såhär på rak arm, inte spelat så mycket med henne. Åtminstone brukar det väl inte märkas första dagen, men det gör det ju inte så ofta på så många... Men jag tänker ju inte misstänka någon för att den är som vanligt, även om den inte skiljer sig i spelstil mellan roller, utan då avvaktar jag hellre tills jag får mer att gå på.

Jag menar alltså att det absolut inte sätter henne åt det goda hållet heller, utan bara konstaterar att hennes spelsätt hittills inte tyder på att hon är ond.

Uppdatering från LL

För att förvirra för alla skattletare ytterligare så ersätts Myrten m Habina m omedelbar verkan.....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
15 477
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
19 804
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025