Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Varför äta karamell? Hon ryker ju ändå om hon missar rösten idag. Vad är det sen som säger att hon inte är en oaktiv björnbuse?

Varför äta karamell? Hon ryker ju ändå om hon missar rösten idag. Vad är det sen som säger att hon inte är en oaktiv björnbuse?

Varför äta henne: för att de onda tydligen vill äta inaktiva spelar först. Behöver såklart inte vara just Karamell, men hon är den som varit mest inaktiv, så... Var Asko särskilt inaktiv, jag tyckte hon kommit in i spelet?

Vad är det som säger att Karamell inte är björnbuse: nä, just det...?

Har precis kollat: Askoll ligger trea på antal inlägg i tråden.
Sorry, fyra var det visst.

Tillägg(2): Det är tex nån tok som har 55 inlägg (:angel:), medan de längst ner har under tio (Drama åtta, Karamell fyra)...

Senast ändrad:

Men var har du läst att dom vill äta inaktiva spelare? Det skiljer sig ju från spel till spel, och beroende på vem som sitter lyan. Dom äter väl den dom finns som lämpligast.

I förra leken sades det flera gånger av mer erfarna spelare? Och nej, klart det inte är en fast regel, men du tycker alltså inte att det är det minsta konstigt att de äter en så aktiv spelare som Askoll?

Nej. Det tycker jag inte. Dom kunde valt vem som helst. Hon lyckades ju dessutom inte visa att hon var magica. Så det var ju ett bra val.

Dom äter väl den dom finns som lämpligast.

Ja. Precis! Så varför åt de Askoll? Jag inser att det inte går att svara på, men det går ju att fundera kring? :cautious:

Min tanke är att det kanske kan vara så att någon av de minst aktiva spelarna är ulv, och att de därför väljer en annan strategi än att äta de minst aktiva för att det inte ska bli som med Soffi i förra leken: folk blev misstänksamma för att hon var kvar trots att hon var så lite aktiv.

Nej. Det tycker jag inte. Dom kunde valt vem som helst. Hon lyckades ju dessutom inte visa att hon var magica. Så det var ju ett bra val.

:confused:
Så, typ, "Jaha. *rycker på axlarna*"? Och om de kunde valt vem som helst som du säger, varför valde de just Askoll? (Och hur var det ett "bra val"?)

Visst, vi kan inte veta nåt. Men så är det ju med allt. Tycker du verkligen inte att ett avvikande käk är det minsta värt att fundera kring? Varför inte?

Dom kanske trodde hon hade en specialroll? Vilken vet jag inte. Hon skrev ju lite svävande igår. Och nu vet vi varför.

Någon av dom som är mindre aktiva kan mycket väl vara ond. Frågan är vem.

:confused:
Så, typ, "Jaha. *rycker på axlarna*"? Och om de kunde valt vem som helst som du säger, varför valde de just Askoll? (Och hur var det ett "bra val"?)

Visst, vi kan inte veta nåt. Men så är det ju med allt. Tycker du verkligen inte att ett avvikande käk är det minsta värt att fundera kring? Varför inte?

Men hur ska jag veta det? Dom valde henne framför alla av någon anledning dom endast känner till själva.
Det var ett bra val, för vi blev av med magica.

Varför är käket avvikande? Jag ser inget avvikande. Dom gjorde ett val. Det kunde vara vem som helst av oss. Förstår inte vad du hänger upp dig på?

Men hur ska jag veta det? Dom valde henne framför alla av någon anledning dom endast känner till själva.
Det var ett bra val, för vi blev av med magica.

Varför är käket avvikande? Jag ser inget avvikande. Dom gjorde ett val. Det kunde vara vem som helst av oss. Förstår inte vad du hänger upp dig på?

Käket är/kan vara avvikande på det sätt jag förklarat redan? Jag hänger inte upp mig: det hände alldeles nyss. Och jag tycker det - precis som allt annat i leken - är värt att fundera kring, ifall det finns någon ledtråd i det. Framförallt tycker jag det är viktigt att lyfta upp och belysa saker man reagerar på, både som något att gå tillbaka till i framtiden när man har mer information att pussla med och för att höra varandras tankar.
I min tur förstår inte jag hur du är så "jaha" över det hela. :cautious:

Hahaha!! :rofl:
awesome! :D

Återkommer när skolan är slut/längre rast när jag kan få tag på en dator.

Jag känner inte "jaha" över det hela. Jag förstår bara inte vad det finns att tolka in när dom dessutom råkade äta upp sin egna. Det tyder väl mer på att dom tror att någon annan av oss var magica.

Aha, nu förstår jag hur du tänkte! :idea: Jag tänkte snarare att björnbusarna då kanske misstänker att den som uppträder skumt är magica, och därför inte vill käka upp henne.

Hihi, man ska ju inte ha roligt åt de döda (förlåt Askoll :o), men jag måste bara säga: Det gick inte så bra, va? ;)
/f.d. Smaug, som har lite roligt åt att nån blev käkad av sina kumpaner till och med snabbare än hon själv! :D

Jag känner inte "jaha" över det hela. Jag förstår bara inte vad det finns att tolka in när dom dessutom råkade äta upp sin egna. Det tyder väl mer på att dom tror att någon annan av oss var magica.

Ja, givetvis trodde de inte att Askoll var Magica? Men det är ju inte det jag pratar om heller, att det på något sätt skulle vara märkligt att de åt just Magica? :cautious:
Jag säger att jag tycker det är anmärkningsvärt att de åt Askoll, som var en ganska rejält aktiv spelare. Att hon var Magica hör varken hit eller dit, jag diskuterar ulvarnas strategi och om det går att utläsa något om/av den!

Kl

Hej!

Hinner tyvrr inte läsa igenom just nu vill bara be om ursäkt för missad röst. Jag glömde mobilen på jobbet och datorn funkar inte. Eller den strular nått enormt.

Jag har helt förståelse om jag blir kickas men tkr det vore tråkigt.

Kommer att läsa igenom leken ikväll och teoria rösta och på helgen har jag sen massa tid.

Bara så ni vet att ja inte skiter i bara utan helt enkelt inte haft möjlighet.

OK... Men Bumpo då?

Haha, va? :p Bumpo vaddå? Bumpo hade skrivit 7 inlägg när jag började skriva mitt teoriinlägg, jag hittade inget i hennes inlägg jag tyckte var speciellt misstänkt? Hennes senare inlägg har jag inte hunnit gå igenom ordentligt än, så vad är det du syftar på? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
15 477
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
19 804
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar