Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

CaisaLundblad. Verkar snurrig och läser inte klart det olika personer skrivit. Jag känner igen beteendet från när jag var ond, så jag blir misstänksam. Men hon har förklarat det med ett nytt system (som inte verkar fungera så bra), så tills vidare får jag tro på det. Blandar in i teorin kring Habina1 att Habina1 pratade om bomber, vilket Habina1 inte gjorde öht. Känns mer förvirrande ju mer jag läser om henne. Se till exempel #256 där Monstermom ifrågasätter Caisas teori om AskoII och Caisa svarar någonting om Bumpo. :crazy:

Fast nu verkar du snurrig? :p

1. Olika personer? Jag läste inte klart det Cirkus skrev, och det förklarade jag inte med mitt nya system?
Missförståndet med Habina1 handlade inte om att jag inte läst klart hennes inlägg, utan att det, utan de andras inlägg imellan, såg ut som att hon skrivit något annat än hon hade. DET var nya systemets fel.

Och vart har jag skrivit att Habina1 pratat om bomber? :crazy:

Nej, jag menar inte att vissa har varit inaktiva med vilje. Jag bara spånade lite i hur ulvarna kan ha tänkt, lite som en fortsättning på dina tankar. Och lite för att visa att det är smått omöjligt att veta. Du hade tankar om varför de åt som de gjorde, och jag ville visa att jag hade tankar om det också, och någon annan kanske har ytterligare några andra tankar om det = att det är svårt att lista ut något från detta. Luddigt, men hänger du med?:p

Jodå, jag hänger med (tror jag :p)! Och jag tror till och med att det var så jag skrev, eller i alla fall menade, alltså att det var något ulvarna kan ha tänkt (att det låg en fälla bland de inaktiva), inte att det faktiskt var avsiktligt att vara inaktiv. Eller? Pratar vi förbi varann? O_o:D

Och jag uppskattar att höra dina tankar, i den riktningen hade jag inte funderat själv. Och jag håller absolut med om att det är svårt att lista ut något från det - men det är det ju från allt, och eftersom det blir så himla rörigt hela tiden och jag ofta känner att jag inte hinner med och tappar tankar efter vägen när jag dras med i ett eller annat, så tycker jag det är bra att skriva ner och reda ut funderingar och alternativ så gott det går. Så har man i alla fall kommit x långt i en eller annan tanke när man kommer på nåt annat/länkat och vill gå tillbaka och fundera en gång till. Typ.

Svamlar jag i nattmössan? :o

Nej, jag tror jag hänger med på hur du menar nu. Missuppfattade antagligen bara förra inlägget du skrev.:)

I övrigt hade hon i början en lite udda stil att försöka hitta goda roller istället för onda, har en del konstiga kommentarer så som "Jo, men så fort de listat ut det så är det mycket lättare." (Här pratar hon om när Björnarna listat ut vem som är Alexander. Det jag tyckte var udda är väl att björnarna inte vet vad resultat av bomben kommer bli, så det är väl inte ens säkert att de kastar nåt? Eller kan man räkna med att de kastar dynamit oavsett?) och "Svårt att veta hur jag skall skriva om önskemålen hela tiden skiftar. " (uppfattar jag som att hon vill vara "rätt". Om det ska tydas som inställsam "jag är god fast jag är ond", eller bara en nyare spelares frustration över att bli misstänkt eller göra "fel" vet jag dock inte.)

Här skriver du att Habina1 pratar om bomber.

Nä? Vad yrar du i? Det är skrivet av mig? Jag copy-paste:ade ju nummret på inlägget när jag läste igenom det igen. O_o
Dubbelkollade, det är skrivet av mig, copy-paste:are igen nummret: #241 ? :crazy:

Alltså allvarligt, jag kontrollerade det fem gånger förut, första inlägget på sida 13, #241, VAR skrivet av Myrten!!! Nu är det ditt på den platsen igen, men på allvar, min surfplatta måste ha snurrat till något (vilket visserligen inte förvånar mig ett dugg, den verkar leva sitt eget liv ibland) men jag LOVAR att det var så, det var inte jag som var snurrig! Ångrar att jag inte tog en printscreen, för det är väl ingen som tror mig. :p

Men ja, nu har jag läst och jag ser inte riktigt vad det var för mig att svara på? Det var ju du som förklarade något som jag reagerat på dig för, inte någon teori mot mig? Jag läste och förstod hur du menade, men hade liksom inget att tillägga. :)

Fast nej, det gör jag inte? :crazy:
Enda gången jag nämner bomber är när jag förklara varför jag tyckte ditt citat var konstigt, då var det mina reflektioner. Nu var citatet i dig ovidkommande eftersom det var där det blev fel, men jag förstår inte hur du kan se att jag skrivit att du pratat om bomber? :p

Hedinn: Jag tror dig, min dator gjorde sådär mot mig igår också nämligen. :p

Jag tänkte kanske du kunde förklara mer hur du tänkte eftersom jag tyckte du tänkte fel. :p men du har rätt, Du hade väl bara upprepat dig igen, även om jag fortfarande ställer mig lite frågande till det jag påpekade. ;)

Du har skrivit "Det jag tyckte var udda är väl att björnarna inte vet vad resultat av bomben kommer bli, så det är väl inte ens säkert att de kastar nåt?"

Dvs hur kan Habina1 fundera på bomberna när vi inte vet vad det kan bli av dem.

Knapp

Här kommer mina tankar än så länge. Har inte hunnit skriva om Monstermom, Hedinn, Habina2 och Karamelldrottningen, men det kommer senare idag när jag hinner.:)

CaisaLundblad: Skrev något i början (#74) om att Hedinn godförklarade både sig själv och MM. Något jag inte hängde med på alls och som även blev ifrågasatt av MM själv. I Caisas långa teoriinlägg i #232 skrev hon en sak om AskoII som jag funderar lite över. Hon skrev något om att Asko hade undrat över om hintar var tillåtna och sedan funderade hon kring vad Asko isf hade velat hinta om där ett av alternativen var björn. Varför skulle Asko vilja hinta om att hon var Björn? Nu vet vi ju visserligen att Asko var Magica, men jag finner det ändå lite lustigt att Caisa trodde Asko skulle kunna vilja hinta om att vara björn.

Mumorsan: Här reagerar jag på att hon i #198 skriver att hon brukar läsa delar av inlägg, speciellt om de är långa tydligen. Say what? Jag tycker iaf att det är viktigt att läsa allas hela inlägg, annars blir det ju svårt att försöka få något sammanhang? Annars har jag inte reagerat nämnvärt på något Mu skrivit än.

Matmissbrukaren: I inlägg #113 frågar MM Habina1 och Caisa om de två kan peka ut ulvarna och Magica eftersom hon tyckte att de pekade finger tidigt i leken. Något som jag reagerade på för det lät som en väldigt bitsk kommentar. I mina ögon såg det ut lite som att MM tänkte kom inte här och peka finger om något ni inte vet. Fast samtidigt vore det ju väldigt dumt av MM om hon är ulv att trycka till Caisa och Habina1 så hårt om något sådant.

cirkus: Noterar att folk antingen vill ha turkronan själv, eller lämna tillbaka den till ägaren och disskuterar lite runt om det. En diskussion som jag inte riktigt förstår meningen med. Ifrågasätter sedan Monsters reaktion på Hedinns svar till LL och menar på att MM skrivit ungefär likadant, även detta är lite konstigt tycker jag, men Cirkus verkar ha förstått skillnaden senare.

bumpo: Är svår att få grepp om, har inte skrivit jättemycket. Och det mesta som är skrivet är om Monster, antagligen mycket för att Monster ifrågasatte bumpo. Jag behöver nog se mer aktivitet härifrån innan jag kan uttala mig bättre om bumpo.

LindgrenV: Har mest skrivt OT samt disskuterat kring hur ulvar brukar käka. Och hon har faktiskt inte skrivit något alls som får mig misstänksam, än så länge. Har också förklarat att hon är ganska nere nu (hoppas det känns bättre snart!) och det kan väl förklara att hon inte är lika entusiastisk som vanligt.

Det var ju MINA tankar, inget jag påstått att DU sagt?! O_o

Känns ganska mysko att du försöker förvränga vad jag skrivit när det ändå finns en del riktiga misstag jag gjort?:cautious:

Så. Då ska jag se om jag får ner några tankar om er.

CaisaLundblad

Verkar lovligt mer förvirrad nu i spelet än tidigare, där jag tyckte att hon hade fått till ett skarpare spel än tidigare. Dvs inte lika flamsig som i tidigare lekar. Lägger sin röst på AskoII men det betyder ingenting som vi vet. Dock kan det ju betyda att hon diskuterat i lyan om att rösta på henne och hoppats på att någon skulle hänga på för att få ut henne redan i en lynch istället för att äta henne. Spekulationer men så är det ju i detta spelet.

Dramatik

Tycker jag la en hämndröst på Habina1 men å andra sidan kan jag förstå varför för jag tycker Habina1s röst helt saknade motivering. Men nu vet vi också att Habina1 var god så rösten mot Habina säger mer än den hon la på Dramatik. Vill dock se mer av henne men det kommer nog under dagen. Dramatik brukar vara aktiv.

Monstermom

Tycker jag gick väldigt hårt mot Hedinn i början trots att jag själv inte tyckte det fanns något i Hedinns text där hon svarar på LLs fråga där hon hintar om sin roll i spelet. Är väldigt aktiv men det var hon även i förra leken. Känns som hon ifrågasätter andras teorier väldigt mycket för tillfället och det kan ju vara för att själv hitta en teori att gå på mot någon, om hon skulle vara ond. Vet jag inte riktigt var jag har för tillfället.

Mumorsan

Har jag inte sett tillräckligt att kunna bilda mig någon uppfattning om än.

Hedinn

Tycker hon har kommit med bra teorier och jag tycker inte att hon hintade om sin roll i början på spelet. Jag har inte sett något misstänksamt alls från henne under spelets gång men hon är också en van spelare. Men än så länge så ser jag inget misstänksamt alls.

Habina2

Går inte att säga så mycket än då hon fick ta över Myrtens roll. Verkar dock lite förvirrad men å andra sidan är det så jag uppfattar hennes spelsätt så det säger inte så mycket än. Spelar lite annorlunda nu än när hon var ond.

cirkus

Hon har inte varit så jätteaktiv ännu och skulle vilja se mer av henne. Känner dock inga onda vibbar för tillfället.

bumpo

Vill se mer av henne innan jag kan bilda mig en uppfattning om henne.

LindgrenV

Tycker jag har betett sig skumt från start. Massa OTinlägg i början som man inte kan läsa ut något av alls. Jag tycker inte hennes röst på mig hade någon vidare bra motivering och jag känner också att den kom väldigt snabbt, utan att hon teoriat mot någon annan. Nu är hon inte så aktiv pga sitt mående och jag kan förstå det eftersom mitt egna mående svajar hit och dit under spelets gång. Dock betyder det inte att hon är god. Oaktiva ulvar har vi sett gott om tidigare.

Karamelldrottningen

Har inte varit så aktiv. Sa att hon inte hade tillgång till internet och skulle bli mer aktiv nu när hon har det igen. Får lov att tro på det så länge.

Det var ju MINA tankar, inget jag påstått att DU sagt?! O_o

Känns ganska mysko att du försöker förvränga vad jag skrivit när det ändå finns en del riktiga misstag jag gjort?:cautious:

Nä, men det är dina tankar om det Habina1 skriver, vilket när jag läser, får mig att tro att Habina1 pratade om bomber.

Jag vill hitta alla misstag/missförstånd, så jag får en tydligare bild av dig.

*spöök*

Meeeeeeen! Värdelösa björnbusar som lämnar skräp överallt att snubbla över! :rage:

Jag förstod faktiskt att det var möjligt att jag kunde bli käkad men trodde aldrig så här tidigt i spelet ... vad fanken är det med den här rollen?!

Vill nästan inte säga detta men .... HEJA ONDA! :p

*mutter, mutter*

*slutspöök*

Sedan vet jag inte hur mycket man skall hänga upp sig på att björnarna har dynamit, medan Magica hade bomber. Är de samma sak fast de har olika effekt?

Hedinn: Jag tror dig, min dator gjorde sådär mot mig igår också nämligen. :p

Jag tänkte kanske du kunde förklara mer hur du tänkte eftersom jag tyckte du tänkte fel. :p men du har rätt, Du hade väl bara upprepat dig igen, även om jag fortfarande ställer mig lite frågande till det jag påpekade. ;)

Vad skönt att höra! :D

Nej alltså det enda var väl att jag tolkade det som en teori då du skrev något i stil med att du tyckte det var en bra idé, dvs något man kunde gå efter. Men det kan ju lika gärna vara jag som övertolkade just den biten.

Hihi, man ska ju inte ha roligt åt de döda (förlåt Askoll :o), men jag måste bara säga: Det gick inte så bra, va? ;)
/f.d. Smaug, som har lite roligt åt att nån blev käkad av sina kumpaner till och med snabbare än hon själv! :D

*spök*
Du e dum.
Och uppenbarligen är de inte mina kumpaner :p
*slutspök*

bumpo: Är svår att få grepp om, har inte skrivit jättemycket. Och det mesta som är skrivet är om Monster, antagligen mycket för att Monster ifrågasatte bumpo. Jag behöver nog se mer aktivitet härifrån innan jag kan uttala mig bättre om bumpo.

Hm? Menar du att jag drog igång något mot Bumpo? Det här är vad jag skrev i mitt teoriinlägg om Bumpo (postat kl 21.19):
bumpo
Har inte sagt så mycket, men det lilla som varit har jag inte reagerat på. Hjälpt mig tänka rätt (all hjälp uppskattas! :p), håller med om att man inte bör outa goda, osv. Askoll hade en i mitt tycke lite knepig reaktion på Bumpo, men det är inte någon jag delar.
Normalgraden misstänkt.

Det här är vad Bumpo skrev om mig i sitt teoriinlägg om mig (postat kl 21.40):
Monster är den som ger starkast utslag på min ulv-o-meter idag. Hon har lagt flera, i mina ögon, konstiga inlägg och meningar i inlägg. Kanske kan det bero på att jag verkligen inte hänger med i hennes tankegångar alla gånger. Men jag ska ge henne att hon verkligen försöker förklara sig när hon får frågor på hur hon menar och hur hon tänker.
[...]
Baserat på detta: bumpo röstar på monster.

Därefter undrade jag vad jag skrivit som var konstigt, Bumpo svarar med att citera några av mina inlägg men kan inte förklara närmare vad problemet är. Jag tycker väl inte att Bumpo skrivit så väldigt mycket mer om mig än nån annan, annat än när hon svarat på min fråga genom att citera mig? (Mest misstänkt, ja uppenbarligen, men mest skriven om vete 17...)

CaisaLundblad

1. Verkar lovligt mer förvirrad nu i spelet än tidigare, där jag tyckte att hon hade fått till ett skarpare spel än tidigare. Dvs inte lika flamsig som i tidigare lekar. Lägger sin röst på AskoII men det betyder ingenting som vi vet. Dock kan det ju betyda att hon diskuterat i lyan om att rösta på henne och hoppats på att någon skulle hänga på för att få ut henne redan i en lynch istället för att äta henne. Spekulationer men så är det ju i detta spelet.

Dramatik

1. Tycker jag la en hämndröst på Habina1 men å andra sidan kan jag förstå varför för jag tycker Habina1s röst helt saknade motivering. Men nu vet vi också att Habina1 var god så rösten mot Habina säger mer än den hon la på Dramatik. Vill dock se mer av henne men det kommer nog under dagen. Dramatik brukar vara aktiv.

Monstermom

2. Tycker jag gick väldigt hårt mot Hedinn i början trots att jag själv inte tyckte det fanns något i Hedinns text där hon svarar på LLs fråga där hon hintar om sin roll i spelet. Är väldigt aktiv men det var hon även i förra leken. Känns som hon ifrågasätter andras teorier väldigt mycket för tillfället och det kan ju vara för att själv hitta en teori att gå på mot någon, om hon skulle vara ond. Vet jag inte riktigt var jag har för tillfället.

Hedinn

3. Tycker hon har kommit med bra teorier och jag tycker inte att hon hintade om sin roll i början på spelet. Jag har inte sett något misstänksamt alls från henne under spelets gång men hon är också en van spelare. Men än så länge så ser jag inget misstänksamt alls.

1. Menar du att det var så viktigt för björnarna att få ut Askoll att de först försökte rösta ut henne och sedan tog till att äta upp henne? Varför

2. Varför var det en hämndröst? Vad är det i Dramas motivering du inte köper?

3. Vad menar du med att jag ifrågasätter andras teorier väldigt mycket? Ifrågasätter vad hur? Menar du att jag inte har några egna teorier utan bara fokuserar på andras funderingar? O_o

4. Nä alltså, att det faktiskt inte fanns något i Hedinns inlägg som var en hint är väl en smula uppenbart nu...

Hm? Menar du att jag drog igång något mot Bumpo? Det här är vad jag skrev i mitt teoriinlägg om Bumpo (postat kl 21.19):

Det här är vad Bumpo skrev om mig i sitt teoriinlägg om mig (postat kl 21.40):

Därefter undrade jag vad jag skrivit som var konstigt, Bumpo svarar med att citera några av mina inlägg men kan inte förklara närmare vad problemet är. Jag tycker väl inte att Bumpo skrivit så väldigt mycket mer om mig än nån annan, annat än när hon svarat på min fråga genom att citera mig? (Mest misstänkt, ja uppenbarligen, men mest skriven om vete 17...)

1. Menar du att det var så viktigt för björnarna att få ut Askoll att de först försökte rösta ut henne och sedan tog till att äta upp henne? Varför

2. Varför var det en hämndröst? Vad är det i Dramas motivering du inte köper?

3. Vad menar du med att jag ifrågasätter andras teorier väldigt mycket? Ifrågasätter vad hur? Menar du att jag inte har några egna teorier utan bara fokuserar på andras funderingar? O_o

4. Nä alltså, att det faktiskt inte fanns något i Hedinns inlägg som var en hint är väl en smula uppenbart nu...

1. Hur ska jag veta det?

2. Jag sa ju att jag köpte Dramatiks motivering. Det var Habina1s motivering jag inte köpte, som jag skrev.

3. Ja, precis som nu funderar du över mina funderingar. Varför lägga så mycket tid på dom?
Får läsa igenom dina inlägg ytterligare en gång nu känner jag.

4. Nej, vi har alla fattat det nu. Jag underströk det bara ytterligare en gång.

Sådär, då har jag läst ikapp mig, men inte blivit så mycket klokare. De reflektioner som dykt upp sedan sist är:

CaisaLundblad. Skriver att hon förväxlat AskoII med Bumpo av misstag, då hon läste om Bumpo och hade mycket funderingar om Bumpo, men samtidigt skriver hon i #339 att hon inte hunnit läsa. Jag får det inte att gå ihop helt enkelt. Samtidigt är jag rädd att jag hänger upp mig för mycket på Caisa, för att det inte finns så mycket annat att hänga upp sig på.

Monstermom. Har diskuterat björnarnas käk en del med Matmissbrukaren, tycker inte att de egentligen kom fram till någonting.

Karamelldrottningen. Har tidsbrist just nu, så jag inväntar att få veta mer om henne längre fram.

1. Hur ska jag veta det?

2. Jag sa ju att jag köpte Dramatiks motivering. Det var Habina1s motivering jag inte köpte, som jag skrev.

3. Ja, precis som nu funderar du över mina funderingar. Varför lägga så mycket tid på dom?
Får läsa igenom dina inlägg ytterligare en gång nu känner jag.

4. Nej, vi har alla fattat det nu. Jag underströk det bara ytterligare en gång.

Jag har ingen som helst aning om ifall eller hur du skulle veta det. Men du tar upp ett samband mellan en röst på Askoll och att hon sedan blev uppäten, och då undrar jag hur du tänker dig det sambandet. Det är du som gör kopplingen, så då är det du som får förklara den - inte jag?! O_o

Men du kallar Dramas röst en "hämndröst", vilket betyder att hon inte hade ett separat motiv för att lägga rösten där utan det var just hämnd? Så hur tänker du dig att det är en bra motivering och en hämndröst samtidigt?

Givetvis funderar jag över (delar av) dina funderingar! Skulle jag spela i en bubbla där jag inte intresserar mig för vad andra spelare skriver? Och menar du att det alltså är allt jag gör, bara tar upp andras saker utan att komma med något eget och liksom gömmer mig bakom det på nåt sätt!? Ja, du får nog verkligen läsa mina inlägg igen. :cautious:

Och i bland annat ditt röstinlägg skrev du igår om mig:

Jag tycker Monstermom gick lite väl hårt på mot Hedinn för att hon nämnde Magicas roll i sitt svar på den obligatoriska frågan. Jag kan inte riktigt förstå vad det fanns att bli misstänksam på och funderar på om hon försöker få bort misstankarna från sig själv genom att sätta Hedinn i ljuset. Det är ju inte som att det finns mycket att gå på första dagen och det känns lite som att hon letar efter något hon kan reagera på och teoria om, lite som en ulv letar efter något eftersom denne måste leta lite och inte bara bli misstänksam som en god blir. Sedan är det som att hon ber LindgrenV om medhåll. Kollega?
Det vore ju bra dumt att outa sig så som hon tror sig Hedinn har gjort.

Matmissbrukaren röstar på Monstermom

I en del andra inlägg pratar du om att jag hade ett hårt driv mot Hedinn, hade hängt upp mig, osv. Igår var det det jag "gömde" mig bakom: jag hittade på egna konstiga teorier och drev dem hårt. Idag "gömmer" jag mig bakom att jag intresserar mig för andras teorier. Ärligt talat: vaddå? O_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
15 477
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
19 804
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar