Hoppsan! Min tisdag tog slut mycket tidigare än förväntat, och inte är jag helt slutkörd heller! Ni har saknat mig, va? Men oroa er inte, nu ska jag ta hand om er!
Först:
Jag är inte helt säker på att jag
vill det ens... Jag tror inte på tur! Men för all del så vill jag väl inte att den ska falla (eller stanna) i orätta händer heller,
så jag vill väl kanske... öh, hjälpa till att hitta den - men om jag snubblar över den så står jag nog där och ropar efter Joakim istället för att plocka upp den själv.
Vad gäller björnligan så vet ju till och med jag (som undvikit Kalle Anka så gott det går i en Kalle-älskande värld) hur duktiga de brukar vara på att få saker att gå sin väg, så jag förutsätter att de spränger sig själva i luften på nåt sätt. Möjligen spränger de Kalle också, han drar alltid kortaste strået...
Är det verkligen bara jag som reagerar på det här? Är jag skadad av mina (misslyckade - jäkla vättar) försök att Smauga mig själv i förra leken? För det här ser ut som en rejäl outning av Magica de Hex-rollen? "... får därmed problem att använda sina specialförmågor kommande natt", är ju en beskrivning av Magicas roll?