Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Habina röstar på Dramatik
Cirkus röstar på Caisa
Matmissbrukaren röstar på Monster
Lindgren röstar på Matmissbrukaren
Mumorsan röstar på Cirkus
Hedinn röstar på Caisa
Drama röstar på Habina
Bumpo röstar på Monster
Monster röstar på Hedinn

Hittills...

Ugh! Jag läste igenom hela tråden från början till slut (fastän jag borde ha pluggat :o) men när jag kom mot slutet så dök det upp minst tre långa inlägg med teorier som jag helt enkelt inte hinner att läsa. Så jag får lägga upp det jag hittat här och hålla tummarna! :nailbiting:

Försöker Hedinn ge intryck av att hon är god och därför inte vet svaret på frågan?

Mitt gamla inlägg, dvs min första lilla *hmm* angående Habina.

Var läser du in att Hedinn skulle vara Magica? Det har jag helt missat. :crazy:

Kändes också lite *hmm*, att hon missade det då det redan i början var ganska uppmärksammat tyckte jag.

Jag tänkte att om jag skulle kunna lokalisera de som känns goda, så är det större chans att de andra är onda. Jag lyckas ju aldrig hitta onda genom att leta onda, alla verkar så snälla tills det plötsligt börjar käkas folk. :nailbiting:

Jag kan förstå om det var ett genuint nybörjarmisstag men det känns ändå skumt att skriva rakt ut misstankar om vilka goda specialroller vilka spelare har.

Dramatik vill ha hittelön om hon hittar turkronan, det känns ulvigt att vilja ha något på bekostnad av någon annans förlust.

Detta var en röst med ganska svagt motiv, baserat på svaret till den obligatoriska frågan - de är ju de svåraste att tyda något ont eller gott ur.

Så, baserat på min lilla teori och tidspressen så röstar jag

AskoII röstar på Habina

Ps.
Jag tycker det diskuteras Magica lite väl mycket från Monstermoms sida, precis så som det var i förra leken då hon försökte outa sig som Smaug till ulvarna.

Tänkte bara peta här lite och undra när hon, och vi alla andra, vet hur det gick i den förra leken - varför skulle hon göra samma sak igen?

Senast ändrad:

Ok, jag skrev lite om Habina tidigare. Att jag reagerade på en del inlägg. Rösten på dramatik kom verkligen från det blå. Märkligt. Visst, det kan vara en förtäckt BOP (eller - det är väl mycket såhär dag 1) men den gav lite dåliga vibbar.

Så reagerar jag på det här:

Tack för länken, då hänger jag med lite mer. :) Jag tänkte att om jag skulle kunna lokalisera de som känns goda, så är det större chans att de andra är onda. Jag lyckas ju aldrig hitta onda genom att leta onda, alla verkar så snälla tills det plötsligt börjar käkas folk. :nailbiting:

Habina har såvitt jag vet bara spelat en lek som god. Vaddå aldrig? Visst, hon kan ha läst flera lekar, men det är ju ändå annat att vara inne i det. Så jag reagerar på det här - tycker det är ett sätt att framställa sig själv som väldigt oskyldig och ofarlig. Och det känns lite ulvigt.

Myrten röstar på Habina

Med hänvisning till mitt teoriinlägg nr 232:

Caisa röstar på AskoII

Är inte alls säker på något alls angående Asko (eller någon annan), men jag har inte fått några goda vibbar alls, och tycker det var lite lurigt att påpeka att hon reagerat på en del men inte påpeka vad?

Cirkus röstar på Caisa
Matmissbrukaren röstar på Monster
Lindgren röstar på Matmissbrukaren
Mumorsan röstar på Cirkus
Hedinn röstar på Caisa
Drama röstar på Habina
Bumpo röstar på Monster
Monster röstar på Hedinn
Askoll röstar på Habina
Myrten röstar på Habina
Caisa röstar på Askoll

Knapp

Jäklarns vilken spridd röstning det blev idag! Blir spännande att titta på sen :)

Suck, skitsvårt med första DL ju. :nailbiting:

Såg att du äntligen hunnit skriva något jag tyckte verkar vettigt nu Asko, jag ska kolla närmare på dig imorgon och se om jag fortfarande tycker du är misstänkt då om jag överlever käket. :o

Med hänvisning till mitt teoriinlägg nr 232:

Caisa röstar på AskoII

Är inte alls säker på något alls angående Asko (eller någon annan), men jag har inte fått några goda vibbar alls, och tycker det var lite lurigt att påpeka att hon reagerat på en del men inte påpeka vad?

:rofl: Precis så känner jag för just AskoII, som jag väl inte skrivit ett ord om ännu för att jag inte vet vad jag ska skriva. Men jag känner... :crazy:

Så nu blev jag urnervös när jag uppdaterade och såg att Asko också röstat på Habina.

Hoppsan! Min tisdag tog slut mycket tidigare än förväntat, och inte är jag helt slutkörd heller! Ni har saknat mig, va? Men oroa er inte, nu ska jag ta hand om er! ;)

Först:

Jag är inte helt säker på att jag vill det ens... Jag tror inte på tur! Men för all del så vill jag väl inte att den ska falla (eller stanna) i orätta händer heller, så jag vill väl kanske... öh, hjälpa till att hitta den - men om jag snubblar över den så står jag nog där och ropar efter Joakim istället för att plocka upp den själv.

Vad gäller björnligan så vet ju till och med jag (som undvikit Kalle Anka så gott det går i en Kalle-älskande värld) hur duktiga de brukar vara på att få saker att gå sin väg, så jag förutsätter att de spränger sig själva i luften på nåt sätt. Möjligen spränger de Kalle också, han drar alltid kortaste strået...:meh:

Är det verkligen bara jag som reagerar på det här? Är jag skadad av mina (misslyckade - jäkla vättar) försök att Smauga mig själv i förra leken? För det här ser ut som en rejäl outning av Magica de Hex-rollen? "... får därmed problem att använda sina specialförmågor kommande natt", är ju en beskrivning av Magicas roll? :cautious:

Nä, jag kan hålla med om att det var lite väl tydligt om det verkligen var en outning - men å andra sidan borde hon kanske själv reagerat på det precis som vi om det inte var avsiktligt? Min (nyvunna :banghead:) upplevelse är att det är jättesvårt att avgöra hur man ska outa sig så det varken blir för tydligt eller för omärkligt. I och med att man vet mer än andra är det svårt att föreställa sig hur de ska tolka vad man skriver... Sen har jag fattat det som att Hedinn är lite av en skräckinjagande mästare på den här leken, det torde väl i så fall tala för att hon inte skulle vara såååå klumpig? :cautious:

Jag undrade också vem Bolivar är! Paranoid som jag är tänkte jag att det kanske fanns nåt dolt meddelande i det också. :D Men min vän Google talade om för mig att han är Kalles hund? Och han verkar vara ett "normalt" djur (till skillnad från tex talande ankor O_o ) utan några särskilda egenskaper? Om det finns något dolt där går det långt över min Kalle-horisont i alla fall...

Det är en av de saker Magica kan göra. Som skrivits om ovan kan hon också använda en foffbomb för att göra precis det du beskrev om dynamiten.

Att det skulle vara långsökt har jag inte sagt, däremot att det var misstänkt att du i de oändliga möjligheterna (det finns visserligen bara ett visst antal utgångar, men bara LL vet vilka de är så för oss som ska "hitta på" en utgång finns det obegränsat med möjligheter) valde att beskriva en förmåga Magica har... Varför alls skriva om foffbombseffekt vid dynamitsprängning om det inte betyder något?

Ja, och som sagt är jag inte ute efter att säga åt dig hur du ska tolka det hela. Däremot vill jag gärna diskutera det - för att jag själv är väldigt osäker på hur jag ser det. Jag håller med dig (och Cirkus mfl) som säger att det är lite väl tydligt, det är en av de stora sakerna som får mig att tveka. Men jag förstår heller inte varför man skriver något så "tydligt" utan att mena det. Så jag vacklar... Men av sakerna i leken hittills är det som sagt något som dragit mina blickar till sig (en annan sak är din "bakvända" letning efter goda). Innan DL kommer jag att försöka göra som jag alltid gör, skriva ner mina intryck om alla spelare, men förhoppningsvis kommer fler ha hunnit synas lite mer då. Och hur jag ska rösta vet jag verkligen inte än!

Men jag är verkligen intresserad av hur ni andra tänker om saker och ting - både mina egna funderingar och saker ni själva tänker runt!

De fetade delarna är sådant som jag reagerat på. Visserligen olika starkt men ändock reagerat på. Det känns inte helt okej, skavigt på något sätt. Du känns helt klart skummast just nu i min värld.

TILLÄGG: jag tycker inte heller om hur du har hakat upp dig på Hedinn, som jag inte håller som direkt misstänkt. Du känns helt enkelt mest misstänkt i nuläget.

Senast ändrad:

Ja, när man tog alla hennes inlägg och la dem ensamma i ett word-dokument så stack det lite i ögonen att hon inte utvecklade...

Nu verkar hon verkligen gått igenom leken ordentligt iaf, och jag är ju också sjukt osäker på Habina, men nu är det spänt inför uppdateringen. :nailbiting:

Så nu blev jag urnervös när jag uppdaterade och såg att Asko också röstat på Habina.

Hoppas jag har rätt nu då! :nailbiting:
(fast blir inte en god alltid lynchad vid första dl? :banghead:)

Såg att du äntligen hunnit skriva något jag tyckte verkar vettigt nu Asko, jag ska kolla närmare på dig imorgon och se om jag fortfarande tycker du är misstänkt då om jag överlever käket. :o

Någon gång ska man få låta lite vettig! :p

De fetade delarna är sådant som jag reagerat på. Visserligen olika starkt men ändock reagerat på. Det känns inte helt okej, skavigt på något sätt. Du känns helt klart skummast just nu i min värld.

Reagerat hur? Vad är problemet? Att bara feta var du tycker problemet finns säger mig inte vad problemet är?

Tillägg (apropå ditt tillägg ;) ): jag har inga problem med att du håller mig mest misstänkt - nån måste ju vara det - men jag vill förstå varför.

Hoppas jag har rätt nu då! :nailbiting:
(fast blir inte en god alltid lynchad vid första dl? :banghead:)

Oh nej, det händer att ulvar åker också! Jag har varit med och fått ut ulvar i första lynch några gånger, även när jag suttit i lyan själv... :o:angel:

För övrigt är jag imponerad över hur mycket ni hunnit skriva under tiden jag duschat...

Varför väljer man att göra så redan i första lynch (där det i min erfarenhet är rätt kaotiskt), är det nåt slags long game plan eller handlar det om att man tappat humöret mot varann? :p

Oh nej, det händer att ulvar åker också! Jag har varit med och fått ut ulvar i första lynch några gånger, även när jag suttit i lyan själv... :o:angel:

För övrigt är jag imponerad över hur mycket ni hunnit skriva under tiden jag duschat...

Jag med!

Eh... förlåt för det bumpo. Till exempel.:rofl:

Men jag har även som god varit med och röstat ut ulvar första DL.

Reagerat hur? Vad är problemet? Att bara feta var du tycker problemet finns säger mig inte vad problemet är?

Tillägg (apropå ditt tillägg ;) ): jag har inga problem med att du håller mig mest misstänkt - nån måste ju vara det - men jag vill förstå varför.

Jag vet inte VARFÖR jag reagerar, bara att jag reagerar. Å ena sidan känns det lite krystat på något sätt och å andra sidan så kan det mycket bero på att jag inte helt hänger med i dina tankar. De känns för mig helt uppe i det blå.

Själva grunden, tror jag när jag analyserat mina tankar och känslor lite mer, är att du inte känns ärlig på något sätt. Det känns som att det du skriver är krystat.

Blev det klarare hur jag tänker nu?

Både ja och nej. Jag ser inte att min motivering till min röst är konstig på något vis. Jag är inte den enda som reagerat på Monstermom. Däremot kan jag tycka att en röst som kommer från ingenstans när en person röstar på någon som den inte ens nämnt att den misstänker, då kan jag tycka att det är konstigt att personen väljer att lägga sin röst där och bli misstänksam pga det.

Men även om du inte tycker den är konstig kan ju andra göra det, det är ju trots allt inte alltför ofta man tycker det man själv skriver är konstigt, då skulle man ju antagligen inte skriva det. Och även om man inte misstänkt en person tidigare kan det ju räcka med en, för den personen, "ordentlig" konstighet för att få den som mest misstänkt, så nej, jag tycker inte det är konstigt att man baserar sin röst på en persons röstmotivering om man inte tycker den är bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
15 477
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
19 804
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025