Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

För att hon felaktigt påstod att cirkus ville behålla turkronan själv och ursäktade felaktigheten med att hon slutade läsa cirkus inlägg mitt i och därmed missat sista meningen där hon skrev att turkronan hamnar hos sin rätta ägare i slutet. Dock stod det inte något annat i början heller, så det kändes som ett greppande efter något att teoria kring.

Fast läser man bara den delen jag gjorde så är det ju svårt att tolka det på annat sätt, eftersom just cirkus tagit upp att man antingen behåller den själv eller lämnar tillbaka den till ägaren.
Dessutom nämnde jag det aldrig som en teori från min sida, jag fyllde på Cirkus tanke och pekade på att jag trodde det var lite otroligt att alla som valde att behålla kronan skulle vara onda?

Det är lika bra att var först på denna puck (vis från förra leken).

Turkronan behövs för att få den totala turen(guld och rikedomar), alla kan inte vara som tur-ankan och då är det viktigt att få lägga vantarna på tur-kronan.

samtidigt som jag inte kan låta bli att fundera över om hon reagerat såpass mycket för att hon är rädd att ulvarna ska tro att jag är Magica och hon i själva verket sitter på rollen själv...

Haha, du tror jag har ett trauma från förra leken? :D

LindgrenV, här frågar hon faktiskt om din åsikt, ingen annans. Det var det jag reagerade på. Känns som hon var ute efter att någon annan skulle tycka lika.

Och svaret skola du finna i meningen ovanför det du reagerat på: jag ber Lindgren om ett förtydligande efter hon delat med sig av sina egna tankar...

Nu ska jag försöka hinna ikapp här...

Du menar att jag försöker sätta ljuset på Hedinn för att komma undan att märkas själv? Är det verkligen det intryck du får av mig, att jag försöker att inte märkas?

Och om du menar att Hedinns potentiella outning var klumpig, vad tänker du då att jag och Lindgren sysslar med för strålande stealth-teknik? :D

Du var Smaug i förra leken. Jag tror inte du drar dig för att synas och vara ond samtidigt. Och ja, du syns. Men det gjorde du som sagt i förra leken med. Jag får helt enkelt acceptera att alla verkar tycka mina teorier är skumma. Lärde jag mig i förra leken :D

Knapp

Jag har inte tid att sitta och skriva något långt inlägg just nu tyvärr, och skulle egentligen vilja hinna gå igenom leken lite mer noggrant men jag hinner inte det förrän efter DL eller imorgon om jag är kvar då.

Men det som petar mest i mina ögon just nu är faktiskt Habinas röst på mig. Jag kan inte för mitt liv förstå varför det skulle vara ulvigt att hoppas på hittelön?:confused: Därför:

Dramatik röstar på Habina

Och detta är inte någon hämndröst på något sätt (bara för att förtydliga) utan en så konstig motivering hade faktiskt stuckit i mina ögon oavsett vem det var som fick en röst med en sådan motivering.

Det jag menar är att du klippt bort övriga saker och endast svarat på en del i folks inlägg. Om du läser mer än så vet ju inte jag men det ser inte ut som det i leken.

Hedinn: Jag tror inte Hedinn är Magica pga den här meningen:
"Ah, se där ja, det hade jag missat. Eller glömt åtminstone."
När Monster påpekade att Magica hade foffbomber... Har mycket svårt att tro att Hedinn skulle missa eller glömma något om sin egen roll

Öh, nä... Men hon skulle väl heller inte rimligtvis lägga sig platt och säga "OK då, you got me, jag är Magica!"? Om hon har skrivit det som en avsiktlig outning så har hon ju inte glömt "sin" roll, men hon kan säga att hon glömt "sin" roll för att förklara varför hon skulle skrivit så som god. Eller hur? :cautious:O_o

Caisa känns på, men inte för på, på något sätt. (Många på i den meningen känner jag, hoppas att ni hängde med där.) Hon känns både skärpt, förvirrad, flummig och glasklar om vart annat. Eftersom jag inte har lekt med henne innan, men följde förra leken så vet jag inte riktigt hur hennes spelstil brukar vara. Just nu håller jag henne på +-0.

Dramatik har varit rätt osynlig, har inte skrivit så mycket än. Rösten hon fick på sig förstår jag inte riktigt motiveringen på men det är trots allt första rösten. Just nu är hon väldigt neutral för mig.

Habina ger mig en skum magkänsla, vilket jag mest tror beror på att jag inte kan läsa av henne alls och det betyder absolut inte att hon är ond. Eller för den delen god. Jag ska fokusera mer på henne känner jag.

Monster är den som ger starkast utslag på min ulv-o-meter idag. Hon har lagt flera, i mina ögon, konstiga inlägg och meningar i inlägg. Kanske kan det bero på att jag verkligen inte hänger med i hennes tankegångar alla gånger. Men jag ska ge henne att hon verkligen försöker förklara sig när hon får frågor på hur hon menar och hur hon tänker.

Mumorsan tycker jag verkar väldigt sympatisk i den här leken än så länge, och det är ju inte en angenäm känsla i ulvlekar. Men just nu misstänker jag inte henne så värst mycket.

Hedinn tycker jag verkar tydlig med vad hon menar och hon är även tydlig i sina formuleringar. Det finns i nuläget inget i hennes inlägg som jag inte förstår även om jag kanske inte nödvändigtvis håller med henne. Just nu håller jag henne som neutral.

Myrten har jag inte hunnit reflektera så mycket över, men som vanligt känns hennes tankar, frågor och funderingar väl genomtänkta. Men Myrten är Myrten, hon kan verkligen lura upp mig på läktaren men hon är också den spelare som jag har lärt mig mest av. Oavsett roll hon har haft.

Matmissbrukaren känns som om hon försöker ta ett tydligare grepp på hela leken den här gången och inte bara försvara sig själv. Jag tycker det ibland är svårt att hänga med i hennes tankar men på det stora hela förstår jag hur hon menar. Just nu neutral.

Cirkus har jag liksom missat helt, får göra en djupare koll på henne under kvällen och morgondagen.

LindgrenV känns inte uppseendeväckande utan som en "vanlig" LindgrenV, om än något mindre aktiv.

Karamellen har knappt synts till.

AskoII har skrivit en del som jag verkligen inte förstår, om det beror på mig och min mer eller mindre döda hjärna för tillfället eller för att hon är skum låter jag vara osagt. Kanske en kombination? Hur som så har jag inte reagerat direkt på henne mer än att jag känner mig förvirrad när jag försöker förstå henne. Just nu hålls hon som neutral.

Baserat på detta: bumpo röstar på monster.

AskoII: Frågar LL om hintar är tillåtna, vad vill hon hinta om? God specialroll? Magica? Björn? Eller bara trams? Reagerar på att hon säger att hon reagerat på en del inlägg, men hon verkar inte vilja diskutera vilka eller vad? Sen citatar hon visserligen Cirkus inlägg och ger lite input, men är det all teori hon tänkt sig känns det ju lite... ulvigt? :cautious:

Vad menar du med det här? Menar du på allvar att Askoll undrade för att hon ville hinta? :cautious:

För att svaret på din fråga (den jag har fetstilat) finns i det du klippte bort. Så det är relevant. Nu skrev du att du hade klippt, men det är ju ändå så att alla kanske inte går tillbaka och kollar utan ser ditt inlägg och tycker att cirkus teoriinlägg är urmärkligt och röstar på henne därför. Men även om hon inte skrivit "urvalet skedde på blabla grunder" tycker jag ändå att det finns en linje. Det vill säga, jag tycker att din röstmotivering svajar betänkligt.

Nej det finns det inte. AskoII har skrivit mycket mer saker som (jag anser) är relevanta. Jag tycker att jag ser något konstigt i det här.

Jag tror att om det var en felsägning hade hon nog inte heller lagt sig med meningen "Ah, det glömde jag.", det är vad jag tror. Det känns inte alls Hedinn, hur jag än vänder och vrider på det. Givetvis kan jag ha fel, och hennes omvridning av mitt missförstånd av Cirkus gjorde henne lite mer misstänkt, men Magica? Nä, det tror jag faktiskt inte. Vanlig ulv? Möjligt. Dock är jag inte ett dugg säker på någonting.

Jag behöver ut i sgtallet, typ nyss, men jag vet inte vem jag ska rösta på! :banghead:

Monster är den som ger starkast utslag på min ulv-o-meter idag. Hon har lagt flera, i mina ögon, konstiga inlägg och meningar i inlägg. Kanske kan det bero på att jag verkligen inte hänger med i hennes tankegångar alla gånger. Men jag ska ge henne att hon verkligen försöker förklara sig när hon får frågor på hur hon menar och hur hon tänker.

Då får du ju gärna ta upp och ifrågasätta de saker du har problem med, istället för att säga att det är något generellt (och därför väldigt svårbemött).

Vad menar du med det här? Menar du på allvar att Askoll undrade för att hon ville hinta? :cautious:

Haha, det var det enda som fanns att teoria om om Bumpo när jag skrev, så jag tog med det. Kan ju vara så? :p Jag tyckte iaf det var lite konstigt att fråga om det var ok att hinta, även om det var ett skämt.

Nej det finns det inte. AskoII har skrivit mycket mer saker som (jag anser) är relevanta. Jag tycker att jag ser något konstigt i det här.

Jag menar att det går att förstå varför hon nämner just er. Så, som sagt - jag tycker att din röstmotivering svajar.

Dock tycker jag ändå att jag kan förstå hur du tänker. Och bara för att det är annorlunda än undertecknad i detta fall behöver det ju inte betyda att du är ond.

Håller på att gå igenom Habinas inlägg igen. Just nu känns hon som den jag reagerat mest på. Men jag vet inte riktigt.

Då får du ju gärna ta upp och ifrågasätta de saker du har problem med, istället för att säga att det är något generellt (och därför väldigt svårbemött).
Jag ska ta fram det jag reagerat på, men jag ville även hinna med att få ner mina tankar och en röst. Känner mig sjukt stressad efter vad eftermiddagen/kvällen bjöd på. men nu är jag med på banan igen. Så ge mig några minuter till så ska jag specificera mig. (Stavas specificera verkligen så? Ser konstigt ut.)

KL

Ojoj, dags att rösta snart!

Toppmisstänkta (så långt man kan komma såhär första dagen) är för mig Hedinn och Habina. Habina känns mest mysko, men Hedinn är den jag har något mer konkret än en känsla på... Sen har ärligt talat Matmissbrukaren seglat upp här också, eftersom jag tycker hennes resonemang motsäger sig själv och hon snor in sig... Och Cirkus begriper jag mig inte på.

Men, rösta måste man ju! Så. För att jag tycker det är misstänkt (även fast det liksom är för misstänkt), och för att jag tyckte hon hotade när hon sa att man skulle passa sig för att rösta ut henne (typ, minns inte exakt hur hon sa det och hinner inte leta tillbaka, men jag har kommenterat det redan) så:

Monstermom röstar på Hedinn

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
15 477
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
19 804
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar