Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Hedinn - Förstår jag till viss del misstankarna kring. Tycker att det är nyttigt att en skicklig spelare blir rejält ifrågasatt från första början men jag kan inte påstå att jag förstår teorierna till fullo. Jag tror faktiskt inte att hon skulle ha hintat om att hon var Magica redan i inledningen, med förra leken i bakhuvudet. Jag förstår även hennes förklaringar till det hela men tycker att det känns något olustigt att hon "förväxlade" dynamiten och foffbomberna när inte ens jag missade det i rollbeskrivningen :o

Var har jag förväxlat dem? Jag skrev en påhittad teori om vad som kan hända om dynamiten används, utan att tänka på att Magicas foffbomber gör samma sak. Hur är det att förväxla, när vi inte vet vad dynamiten kan göra?

Detta är mina tankar så här långt. De jag inte teoriat om har helt enkelt skrivit för lite för att jag ska ha reagerat på något

(Teoriar ändå om)
Mumorsan
dramatik

Jag har klippt ut vad jag tycker är intressant i det här inlägget. Hon skriver att hon inte tar med de som har skrivit för lite. Detta är bland andra AskoII, bumpo och karamelldrottningen.

Samtidigt så har hon bara sett ett av mina inlägg men tycker det är värt att jag ska vara med här. Hon tar även med dramatik som knappt gjort ett knyst vid det här laget.

Frågan är varför detta urval sker?

Jag tycker Monstermom gick lite väl hårt på mot Hedinn för att hon nämnde Magicas roll i sitt svar på den obligatoriska frågan. Jag kan inte riktigt förstå vad det fanns att bli misstänksam på och funderar på om hon försöker få bort misstankarna från sig själv genom att sätta Hedinn i ljuset. Det är ju inte som att det finns mycket att gå på första dagen och det känns lite som att hon letar efter något hon kan reagera på och teoria om, lite som en ulv letar efter något eftersom denne måste leta lite och inte bara bli misstänksam som en god blir. Sedan är det som att hon ber LindgrenV om medhåll. Kollega?Det vore ju bra dumt att outa sig så som hon tror sig Hedinn har gjort.

Matmissbrukaren röstar på Monstermom

Och ännu dummare att outa sin kollega på det sättet kan jag tycka.

Dessutom - ang den fetade meningen - så bad hon ju inte mig personligen, utan hon frågade en allmän fråga och jag svarade.

Tycker jag med. Så varför be LindgrenV om medhåll? Vad fanns det för tanke bakom det?

Var har jag förväxlat dem? Jag skrev en påhittad teori om vad som kan hända om dynamiten används, utan att tänka på att Magicas foffbomber gör samma sak. Hur är det att förväxla, när vi inte vet vad dynamiten kan göra?

Du skrev det här innan LL hade förtydligat om rollerna samt vilka utfall som kan bli när tärningen kastas:

... den som står för nära när den sprängs blir tillfälligt döv och får därmed problem att använda sina specialförmågor kommande natt.

Det ser jag helt enkelt som en förväxling då jag tycker att det är ganska långsökt att tänka i banorna att dynamiten kan göra annat än 0-massor av skada på innevånarna i ankeborg. Det har alltså inte nämnts att specialförmågorna blir stulna eller hämmade.

Det kan helt klart vara en fråga om hur man tolkar saker men jag tycker i det läget (som ditt inlägg skrevs) är långsökt att dynamiten skulle kunna orsaka andra saker än att skada antingen björnligan eller innevånarna (att någon dör alltså).

Fast alla letar väl i början, med tanke på att man måste börja någonstans? :cautious:

Det håller jag med om, och eftersom första röstningen är såpass svår för det mesta tar man väl fäste på det man kan. Visst, jag tycker personligen att Monster fastnat lite för mycket på just det, framför allt som sagt, när det är något som känns korkat att göra i det här läget (personligen skulle jag inte ens se det som något en ulv skulle göra just för att "en ulv inte skulle göra det" utan det känns helt enkelt bara för outande och riskabelt). Men jag förstår absolut att hon reagerade, samtidigt som jag inte kan låta bli att fundera över om hon reagerat såpass mycket för att hon är rädd att ulvarna ska tro att jag är Magica och hon i själva verket sitter på rollen själv... Men jag tycker personligen även det vore en onödig grej att göra, även om det verkar som att alla inte tänker som jag med den typen av hintar nu i början eftersom de letar såna hos andra.

Ehrm, hej bra meningsuppbyggnad. För att förtydliga sista meningen så syftar jag på att eftersom vissa letar hintar om roller redan nu, i framtidsvisionerna, antar jag att de själva ser det som något "okej" att göra, och kanske till och med gör det själva. Personligen tänkte jag inte ens tanken innan diskussionen kom igång då det inte är något jag hade sett som tänkbart att göra själv och tänkte väl därmed att ingen annan heller skulle göra det.

Hon bad ju inte MIG om medhåll - hon skrev en allmän fråga och JAG valde att svara på den. Frågan var ju inte personligt ställd och kan nog dessutom nästan räknas som retorisk.

Det har du rätt i förstås, och jag fattar ju varför det är så (de stackars små lättskrämda liven osv), men jag får det inte att gå ihop i just Kalle - serien som gjorde mig deprimerad och förtvivlad från första gången någon försökte läsa den för mig (det är så fruktansvärt synd om Kalle). En serie som så tydligt är ute efter att skada barn hade ju lika gärna kunnat haft begåvade och framgångsrika skurkar också! Fast nog med mitt Kalle-trauma, i den här leken är det ju något att vara tacksam över att Björnligan är klantskallar förstås! :D

Och: där ser du Hedinn! Inte alls bara jag. :sneaky:
Lindgren, vad tror du om det hela? Var det något du verkligen hajade till på, eller något du bara läste förbi med ett "hm". På hm-skalan, alltså.

LindgrenV, här frågar hon faktiskt om din åsikt, ingen annans. Det var det jag reagerade på. Känns som hon var ute efter att någon annan skulle tycka lika.

Du skrev det här innan LL hade förtydligat om rollerna samt vilka utfall som kan bli när tärningen kastas:

Det ser jag helt enkelt som en förväxling då jag tycker att det är ganska långsökt att tänka i banorna att dynamiten kan göra annat än 0-massor av skada på innevånarna i ankeborg. Det har alltså inte nämnts att specialförmågorna blir stulna eller hämmade.

Det kan helt klart vara en fråga om hur man tolkar saker men jag tycker i det läget (som ditt inlägg skrevs) är långsökt att dynamiten skulle kunna orsaka andra saker än att skada antingen björnligan eller innevånarna (att någon dör alltså).

I första inlägget står följande:

"Om Björnligan bestämmer sig för att använda dynamit mot Alexander Lukas så finns det inget återvändo och tärningen är kastad… eftersom en tärning har 6 sidor så det finns 6 möjliga utfall där skalan går från att dynamiten bara säger *poff* till att Ankeborg och alla dess innevånare går upp i rök…. "

Jag tycker det är ganska tydligt att det finns fler möjligheter än att inget händer och att alla dör.

Nej. Jag skrev mina tankegångar. Jag har ingen aning om vem som är ulv eller inte. Kan jag omöjligt veta.

Förstår precis vad du menar (tror jag i alla fall, haha). Men jag skulle kunna tänka mig att det ur käksynvinkel nästan kan vara bra att iaf framstå som att man är Magica av Björnligan, för då är ju risken mindre att man blir käkad. Alltså, att man lyckas få björnligan att tro att man är Magica utan att få alla goda att tro det (för då ryker man ju i lynch i stället).

Men jag tänker nog för mycket :p

Fast det beror ju enbart på att jag valde att svara på hennes första fråga. Hon skrev en fråga, jag svarade, jag fick en följdfråga. Hade någon annan också svarat så hade hon antagligen skrivit "ni" i stället för "LV". Så tolkar jag det iaf!

Kan säkert vara jag som övertolkar saker men det är svårt att inte göra det i denna leken.

LindgrenV röstar på Matmissbrukaren

För att jag helt enkelt inte förstår tankegångarna och inte riktigt håller med i det som sägs. Jag har inte riktigt uppfattat samma sak om Monstermom som övriga, samtidigt som jag inte vill haka upp mig på diskussionen om Hedinn. Utöver det är det bara MM jag reagerat på, vilket man kan se lite i den konversation som varit.

Fast det beror ju enbart på att jag valde att svara på hennes första fråga. Hon skrev en fråga, jag svarade, jag fick en följdfråga. Hade någon annan också svarat så hade hon antagligen skrivit "ni" i stället för "LV". Så tolkar jag det iaf!

Så tolkar jag det också. Utan att veta var någon av er står finner jag inget misstänkt i att två spelare diskuterar en teori på det sättet.

Mumorsan röstar på cirkus

Eftersom att hon gör ett konstigt urval i sitt teoriinlägg samt röstar på Caisa, vilket jag inte förstår varför. Mer teori återfinns i inlägg #202 & #198.

Nu beter du dig konstigare än Monstermom. Du röstar på mig för att du inte förstår min motivering till min röst? Nu tycker jag du letar efter en nål i en höstack.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
15 477
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
19 804
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar