Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jag måste rösta nu, då jag kommer ha fullt upp hela kvällen.

Dramatik vill ha hittelön om hon hittar turkronan, det känns ulvigt att vilja ha något på bekostnad av någon annans förlust.

Habina röstar på Dramatik

Var det inte Bumpo du misstänkte förut, eller minns jag helt galet? Hur blev Dramatik mer misstänkt?

Information fr LL

Ledsen men jag måste skjuta på DL idag - Ny DL kl 22.00

Går utmärkt för min del :angel: Då har man mera tid på sig efter middan att läsa igenom alla inlägg ordentligt :)

Vad gäller att vara ond och avslöja sig själv som sådan genom att rösta ut en god Hedinn så känns ju det dock lite som ett hot, faktiskt. "Passa er att rösta ut mig, jag är god och ni kommer att få misstankar på er"? Och när det gäller att passa sig så är nog "självbevarelsedrift" aldrig särskilt högt på min lista. ;)

Håller med här, tyckte att det kändes lite som ett hot men om det innebär att Hedinn är god eller ond vet jag inte ännu.. :cautious:

Alla har vad jag kan se hittat leken, men aktiviteten är ju rätt blandad hittills och det är ju inte så konstigt, lekarna brukar ju komma igång på lkvällskvisten när folk kommer hem från jobb.

Tyvärr så måste jag lägga min röst redan nu (helt oplanerat måste jag åka till stallet för medryttaren hade visst inte alls tänkt åka idag....väldigt irriterande, såvida jag inte har sån jäkla tur att det finns en plats ledig i nån av hoppträningarna och jag kan vara med)

Detta är mina tankar så här långt. De jag inte teoriat om har helt enkelt skrivit för lite för att jag ska ha reagerat på något

Är det skumt eller inte? Hedinns framtidsvision - aka beskrivning av Magicas roll, men samtidigt så tycker jag att det är så uppenbart att det är osannolikt, hon förklarar ju också i inlägg #125 att det vore alltför osmart att outa sig så efter diskussionen som kom efter förra leken. Så även om det sticker ut så tror jag inte att det betyder så särskilt mycket.

Mumorsan hade jag velat se mer av - men ett enda inlägg där hon tycker att det är "sweet" utan regler kanske kan betyda att hon är lite lagt åt den laglösa sidan, men varför redan första dagen visa upp sig på det viset om man är björnbuse?

CaisaLundblad det jag reagerar på är hur hon bemöter mig när jag frågar varför hon tolkat mitt svar fel på LL startfråga . Olikt den Caisa som spelade så skärpt sist. har hon släppt garden lite? Kan hennes bemötande där "hon slutade läsa" indikera att hon inte är så på sin vakt som hon var som god.

MonstermomSkriver massor, men jag får inget riktigt grepp. Det beror nog på att mycket har varit runt Hedinn, jag vet ju inte heller om det har någon betydelse alls. Varken Hedinns vision eller diskussionen runt. Jag får en känsla av att Monstermom uppmuntrar till letandet av just Magica (inlägg#152), beror det på att hon vill hitta sin onda kumpan så att den inte råkar bli nattkäk eller beror det på att det kanske är lättare att hitta ledtrådar av en ond som *borde* försöka outa sig - att hon är hjälpsam åt den goda sidan helt enkelt? Jag vet inte

Habina vill vara duktig på egen hand i sitt svar på LL's fråga. Jag kan inte låta bli att haka upp mig lite på just "egen hand" men vet faktiskt inte hur jag ska tolka det.

dramatik vill jag också se mer av. Jag tycker att Habinas första röst här har en rätt svag motivering och inget som får mig att vilja rösta på drama

MM svårläst igen. Har hållit betydligt lägre profil än förra gången och det är ju inte så konstigt.

Med detta sagt så

cirkus röstar på CaisaLundblad enligt teori ovan.

Att det skulle vara långsökt har jag inte sagt, däremot att det var misstänkt att du i de oändliga möjligheterna (det finns visserligen bara ett visst antal utgångar, men bara LL vet vilka de är så för oss som ska "hitta på" en utgång finns det obegränsat med möjligheter) valde att beskriva en förmåga Magica har... Varför alls skriva om foffbombseffekt vid dynamitsprängning om det inte betyder något?

Kom tänka på en sak medans jag väntar på att middan ska bli färdig, Hedinn sa visserligen att hon hade glömt/missat foffbomberna men borde man inte kunna anta att eftersom foffbomberna redan finns i leken så kommer dynamiten åtminstone inte ha samma verkan som dem?

Jag reagerade också på att Caisa helt plötsligt slutade läsa mitt i ditt inlägg. Det är ju inte så bra att göra om man letar onda, känns ju mer som en ulv som letar efter något att reagera på, det spelar liksom inte så stor roll vad som står i resten av inlägget om det fanns något som inte "var bra".

Dessutom i kombination med att hon tolkade mitt inlägg om att hur många och vilka händelser som dynamiten kan orsaka är LLs problem och inget som vi andra nödvändigtvis behöver nysta i (utöver svara på frågan) som en godförklaring av både mig och MM gör mig lite misstänksam.

Nog för att alla kan missförstå och läsa fel, men som ulv är det ju inte helt ovanligt att man slarvläser eftersom man faktiskt inte behöver hitta onda "på riktigt".

Kände också lite sådär efter godförklaringen av oss två. Ingen mer än ulvarna vet vilka som är goda än så länge. Tyckte det kom lite väl snabbt. Ta bort blickarna från sig själv?
Hon är dessutom lite mer på än vanligt, och hon har väl aldrig varit ond innan så spelsättet kan ju ändras lite fastän hon själv inte lägger märke till det.

Kom tänka på en sak medans jag väntar på att middan ska bli färdig, Hedinn sa visserligen att hon hade glömt/missat foffbomberna men borde man inte kunna anta att eftersom foffbomberna redan finns i leken så kommer dynamiten åtminstone inte ha samma verkan som dem?

Nej, varför det? Magica kan ju välja att använda foffbomberna istället för att använda tjuvförmågan, dvs är det inte säkert att hon använder dem alls. Enda anledningen är väl egentligen om hon har en aning om vem Alexander Lukas är, annars tjänar hon ju inte på att välja foffbomb istället för att ficktjuva. Så nej, jag ser ingen anledning till att utesluta den möjligheten.

Att jag skulle hålla lägre profil i denna leken skrev jag redan i anmälningstråden eftersom jag kände att Myrten i förra tråden hade lite rätt när hon skrev att jag reagerade mycket på det som hände runt mig och inte i leken som helhet, så nu försöker jag helt enkelt vidga mina vyer lite och försöka se saker ur ett annat perspektiv innan jag kastar ur mig vad som helst.

Är det skumt eller inte? Hedinns framtidsvision - aka beskrivning av Magicas roll, men samtidigt så tycker jag att det är så uppenbart att det är osannolikt, hon förklarar ju också i inlägg #125 att det vore alltför osmart att outa sig så efter diskussionen som kom efter förra leken. Så även om det sticker ut så tror jag inte att det betyder så särskilt mycket.

Å andra sidan har cirkus en poäng här, men å tredje sidan så kanske just för att det vore osmart så gör en ond så ... man kan fortsätta i all evighet :crazy:

Mumorsan hade jag velat se mer av - men ett enda inlägg där hon tycker att det är "sweet" utan regler kanske kan betyda att hon är lite lagt åt den laglösa sidan, men varför redan första dagen visa upp sig på det viset om man är björnbuse?

Håller med, vore dumt att outa sig som en björnbuse så där.

CaisaLundblad det jag reagerar på är hur hon bemöter mig när jag frågar varför hon tolkat mitt svar fel på LL startfråga . Olikt den Caisa som spelade så skärpt sist. har hon släppt garden lite? Kan hennes bemötande där "hon slutade läsa" indikera att hon inte är så på sin vakt som hon var som god.

MonstermomSkriver massor, men jag får inget riktigt grepp. Det beror nog på att mycket har varit runt Hedinn, jag vet ju inte heller om det har någon betydelse alls. Varken Hedinns vision eller diskussionen runt. Jag får en känsla av att Monstermom uppmuntrar till letandet av just Magica (inlägg#152), beror det på att hon vill hitta sin onda kumpan så att den inte råkar bli nattkäk eller beror det på att det kanske är lättare att hitta ledtrådar av en ond som *borde* försöka outa sig - att hon är hjälpsam åt den goda sidan helt enkelt? Jag vet inte

Bra poänger men om man som björnbuse försöker hitta sin kumpan så skulle man väl diskutera privat i lyan och inte här i leken där man kan få (om man hittar rätt) andra att rösta bort henne vid dag-dl? Det låter inte klokt :cautious:

Habina vill vara duktig på egen hand i sitt svar på LL's fråga. Jag kan inte låta bli att haka upp mig lite på just "egen hand" men vet faktiskt inte hur jag ska tolka det.

Låter lite som Magica-tänk? :cautious:

dramatik vill jag också se mer av. Jag tycker att Habinas första röst här har en rätt svag motivering och inget som får mig att vilja rösta på drama

MM svårläst igen. Har hållit betydligt lägre profil än förra gången och det är ju inte så konstigt.

Har skrivit in mina kommentarer/tankar på cirkus teorier i fetstil (fy fasen vad lång tid det tar i mobilen! :arghh: ) i citatet.

Jag satt på mobilen och lektionen hade precis börjat så jag var lite stressad... Därav missbedömningen. Alla inläggen håller jag på att gå igenom noga just nu. :)

Matmissbrukaren: Mer på? På vilket sätt då?

Hur ska jag förklara. Lite skarpare i ditt spelsätt. Kan ju vara att din spelteknik utvecklats med nu när du spelat några ggr, men jag har följt/deltagit i alla lekar du varit med i och ja, du spelar annorlunda än tidigare. Det behöver ju inte vara något negativt som att du är ulv, men klart man märker av det.

Du tänker att jag som ond försöker lokalisera Magica genom att peka ut en misstänkt spelare inför hela leken och säga: "kolla här hörni, det här kan vara ondingen!"? Är inte det rätt riskabelt om jag inte vill att Magica ska lynchas? *kliar sig i huvudet*

Och jag ser inte att jag "uppmuntrar till letandet av just Magica" heller? Det var ett inlägg jag reagerade på för att det hade med just Magicas rollbeskrivning att göra, jag har inte snott runt i alla möjliga inlägg och letat Magicahintar. Jag såg något konstigt och skrev om det, hade jag specifikt varit ute efter Magica hade jag gått igenom allas inlägg och med avsikt försökt hitta saker att ta upp som misstänkta (för att kolla vad ni tänkte om saken).
(Jag får en plötslig bild av Trolltyg i Tomteskogen: "Mamma! Tänk om dom e här!" :D)

Jag kan förstå att det verkar märkligt att jag är så intresserad av en möjlighet att Hedinn är Magica om man inte tycker det hon skrev var märkligt. Men håller man med om att det var märkligt torde det väl inte vara konstigt att jag vill nysta i det? Därmed inte sagt att man måste vara övertygad om att Hedinn är Magica (det är inte jag heller), men jag blir ärligt talat lite konfunderad över att det verkar vara konstigt att jag alls bryr mig?

Jag har faktiskt skrivit två ;) Angående reglerna så var det menat som en pik åt LL att hon inte hade lagt ut några regler, trodde att hon hade glömt det.

Jag är inte så aktiv idag eftersom att jag är hemma med feber och förkylning.

Bumpo har jag ingenting på och nästan inget på de andra heller. Dramatik var den som stack ut mest hittills, men det är inte mycket. :crazy:

Jag måste rösta nu, då jag kommer ha fullt upp hela kvällen.

Dramatik vill ha hittelön om hon hittar turkronan, det känns ulvigt att vilja ha något på bekostnad av någon annans förlust.

Habina röstar på Dramatik

Haha förlåt, men va? Varför är det ulvigt?

Fast jag har reagerat på typ en sak än så länge (som jag skrivit ut i tråden) så hur kan du tycka jag är skarp?
De flesta som tycker jag reagerar på konstiga saker eller drar konstiga slutsatser brukar ju snarare tycka jag är förvirrad? :p

Så tycker det är lite konstigt att du tycker jag är skarp när du samtidigt tycker det jag reagerat på är konstigt? O_o (hahaha, vilken jävla mening nu när jag läser om den. :D)

Eller menar du mer skarp som skarp i tonen? :eek:

Bumpo har jag ingenting på och nästan inget på de andra heller. Dramatik var den som stack ut mest hittills, men det är inte mycket. :crazy:

Sorry! :bow:

Jag gick tillbaka och kollade nu - vilket jag såklart borde ha gjort innan jag bara antog att jag mindes rätt person :o - och det var Askoll som kommenterat/misstänkt Bumpo. Förlåt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
15 477
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
19 804
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar