Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Du:
"... och får därmed problem att använda sina specialförmågor kommande natt..."

Rollbeskrivningen:
"...blir denne av med sina förmågor/förmåner för nästkommande dygn..."

Ja, men Magicas roll innebär ju fortfarande att hon snor förmågan från någon annan. Som sagt, dynamiten kan orsaka allt mellan inget och att alla dör, jag ser inte att det är så långsökt att den orsakar att någon/några specialförmågor påverkas, om man ska hitta på något däremellan.

Ja, men Magicas roll innebär ju fortfarande att hon snor förmågan från någon annan. Som sagt, dynamiten kan orsaka allt mellan inget och att alla dör, jag ser inte att det är så långsökt att den orsakar att någon/några specialförmågor påverkas, om man ska hitta på något däremellan.

Det är en av de saker Magica kan göra. Som skrivits om ovan kan hon också använda en foffbomb för att göra precis det du beskrev om dynamiten.

Att det skulle vara långsökt har jag inte sagt, däremot att det var misstänkt att du i de oändliga möjligheterna (det finns visserligen bara ett visst antal utgångar, men bara LL vet vilka de är så för oss som ska "hitta på" en utgång finns det obegränsat med möjligheter) valde att beskriva en förmåga Magica har... Varför alls skriva om foffbombseffekt vid dynamitsprängning om det inte betyder något?

Det är en av de saker Magica kan göra. Som skrivits om ovan kan hon också använda en foffbomb för att göra precis det du beskrev om dynamiten.

Att det skulle vara långsökt har jag inte sagt, däremot att det var misstänkt att du i de oändliga möjligheterna (det finns visserligen bara ett visst antal utgångar, men bara LL vet vilka de är så för oss som ska "hitta på" en utgång finns det obegränsat med möjligheter) valde att beskriva en förmåga Magica har... Varför alls skriva om foffbombseffekt vid dynamitsprängning om det inte betyder något?

Ah, se där ja, det hade jag missat. Eller glömt åtminstone.

Varför jag skrev det? För att det var det jag kom på, uppenbarligen. ;)

Foffbomben oskadliggjorde väl bara Alexander Lukas (Nakor) odödlighet, och hade inget med tjuveriet att göra?

Jag reagerar på hur hårt du driver misstankarna mot Hedinn. Är det för att du själv försöker dölja din identitet eller för att du tror du är en ond på spåren?

Det reagerade jag också på, och jag tycker inte Hedinn skrev något som skulle outa hennes roll. Eller har jag missat något totalt?
Jag tycker det diskuteras Magica lite väl mycket från Monstermoms sida, precis så som det var i förra leken då hon försökte outa sig som Smaug till ulvarna.

Foffbomben oskadliggjorde väl bara Alexander Lukas (Nakor) odödlighet, och hade inget med tjuveriet att göra?

Det står i rollistan, som jag också citerade i inlägg #132, att om hon använder en foffbomb så förlorar den träffade sina förmågor nästa dygn. Om hon träffar Alexander Lukas så förlorar han sin tur i en vecka (resten av leken).

Jag reagerar på hur hårt du driver misstankarna mot Hedinn. Är det för att du själv försöker dölja din identitet eller för att du tror du är en ond på spåren?

Hur "hårt" driver jag dem? Jag tog upp vad jag reagerade på, och frågade om någon annan såg samma sak som jag. Därefter har jag inte "oprovocerat" dragit upp det igen, utan svarat på andras inlägg/undringar/osv. Och som jag redan skrivit till Hedinn, jag tycker det är det mest misstänkta jag sett i leken hittills. För det gör jag. Dumt vore det väl då att släppa det?

Och nej, jag är inte någon ond på spåren i någon betydelse där jag vet något. Jag sniffar efter något slags spår, men vad det är vet inte jag och inte de flesta andra heller. Men vad och hur jag tänker är jag tydlig med, så att ni andra ska kunna bilda er en egen uppfattning om det. Såvitt jag vet har jag inte argumenterat för att alla måste rösta på henne, eller hur? Utan jag har sett nåt jag tycker är konstigt och påpekat det, och fortsatt diskutera det med de som varit intresserade (åt ena eller andra hållet).

Det reagerade jag också på, och jag tycker inte Hedinn skrev något som skulle outa hennes roll. Eller har jag missat något totalt?
Jag tycker det diskuteras Magica lite väl mycket från Monstermoms sida, precis så som det var i förra leken då hon försökte outa sig som Smaug till ulvarna.

Om du missat något vet jag inte. Vad och varför jag reagerat har jag försökt förklara i flera inlägg, alltså att Hedinn beskriver Magicas foffbomber som effekt av dynamiten. Hur misstänkt man tycker det är är givetvis upp till var och en, men jag tycker det är misstänkt. Argument emot är såklart att varför skulle hon vara så uppenbar, såväl som hur stor är egentligen chansen att hitta Magica första tagen liksom. Men bara för att det är osannolikt tycker jag inte det är anledning att släppa det, framför allt när i alla fall jag tycker att det hänt ganska lite annat att fokusera på.

Anledningen att jag diskuterar just Magica är för att Hedinn beskrev nästan ordagrant något från Magicas rollbeskrivning i sitt inlägg. Om någon gjort detsamma med någon annan roll har jag i så fall missat det, men om du kan peka ut något liknande ska jag absolut ge den rollen lika mycket uppmärksamhet också...

Jo, jag har också reagerat på en sak i en motivering. Men jag vill se mer först från den personen och jag känner att det vore dumt av mig att eventuellt outa en god roll. Så det håller jag mig ifrån.

Jo, jag har också reagerat på en sak i en motivering. Men jag vill se mer först från den personen och jag känner att det vore dumt av mig att eventuellt outa en god roll. Så det håller jag mig ifrån.

Och det är ju absolut klokt - att outa en god roll är ju något annat än att leta efter Magica de Hex, eller hur?

Då hänger jag med i hur du resonerar. :) Däremot vet jag inte riktigt vad jag skall tro om Hedinns beskrivning av vad som kommer att hända. Kanske är hon en god som skrivit lite väl lika av misstag. Jag har svårt att tänka mig att en ond skulle vara så övertydlig. :crazy:

Då hänger jag med i hur du resonerar. :) Däremot vet jag inte riktigt vad jag skall tro om Hedinns beskrivning av vad som kommer att hända. Kanske är hon en god som skrivit lite väl lika av misstag. Jag har svårt att tänka mig att en ond skulle vara så övertydlig. :crazy:

Ja, och som sagt är jag inte ute efter att säga åt dig hur du ska tolka det hela. Däremot vill jag gärna diskutera det - för att jag själv är väldigt osäker på hur jag ser det. Jag håller med dig (och Cirkus mfl) som säger att det är lite väl tydligt, det är en av de stora sakerna som får mig att tveka. Men jag förstår heller inte varför man skriver något så "tydligt" utan att mena det. Så jag vacklar... Men av sakerna i leken hittills är det som sagt något som dragit mina blickar till sig (en annan sak är din "bakvända" letning efter goda). Innan DL kommer jag att försöka göra som jag alltid gör, skriva ner mina intryck om alla spelare, men förhoppningsvis kommer fler ha hunnit synas lite mer då. Och hur jag ska rösta vet jag verkligen inte än!

Men jag är verkligen intresserad av hur ni andra tänker om saker och ting - både mina egna funderingar och saker ni själva tänker runt!

KL

Jag har haft väldigt fullt på jobbet idag. Nu tänker jag i alla fall bege mig hemåt inom en snar framtid och börja läsa leken ordentligt.

Men jag är verkligen intresserad av hur ni andra tänker om saker och ting - både mina egna funderingar och saker ni själva tänker runt!

Det är lite svårt när det inte är så många som har skrivit än. Just nu känner jag att jag hänger i limbo, jag har ingen som känns mer ond än någon annan, inget som sticker ut särskilt mycket. Visst finns det några som jag fått en positiv känsla av, men den kan vara helt fel.

En sak jag reagerade på ditt svar, var att du tryckte på att du inte tror på tur. Vad betyder egentligen det och hur stor vikt borde jag lägga vid det? :crazy:

Samtidigt kanske man inte skall lägga så mycket vikt vid våra svar, för annars blir jag misstänksam över Myrten som pratar om att hon redan bokat en resa. Flyktplaner? :sneaky:

En sak jag reagerade på ditt svar, var att du tryckte på att du inte tror på tur. Vad betyder egentligen det och hur stor vikt borde jag lägga vid det? :crazy:

Haha, det var en irl-värdering som kom med där. :) Jag tror inte på tur, och häromdan (innan leken startade, så jag tror det syns ganska bra att det inte är någon ond plan :p) kommenterade jag det på min blogg när jag skrev nåt om att med lite tur så kanske nästa dag skulle bli bättre eller nåt sånt. (Jag har dåligt samvete för att vintern/mörkret/vad det nu är jag kan hitta på att skylla på gör att jag inte riktigt orkar ta itu med hundträningen som jag verkligen borde. Och det är ju inte tur det hänger på. :banghead:)

Jag måste rösta nu, då jag kommer ha fullt upp hela kvällen.

Dramatik vill ha hittelön om hon hittar turkronan, det känns ulvigt att vilja ha något på bekostnad av någon annans förlust.

Habina röstar på Dramatik

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
15 477
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
19 804
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar