Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*
Foffbomben oskadliggjorde väl bara Alexander Lukas (Nakor) odödlighet, och hade inget med tjuveriet att göra?
Det står i rollistan, som jag också citerade i inlägg #132, att om hon använder en foffbomb så förlorar den träffade sina förmågor nästa dygn. Om hon träffar Alexander Lukas så förlorar han sin tur i en vecka (resten av leken).
Jag reagerar på hur hårt du driver misstankarna mot Hedinn. Är det för att du själv försöker dölja din identitet eller för att du tror du är en ond på spåren?
Hur "hårt" driver jag dem? Jag tog upp vad jag reagerade på, och frågade om någon annan såg samma sak som jag. Därefter har jag inte "oprovocerat" dragit upp det igen, utan svarat på andras inlägg/undringar/osv. Och som jag redan skrivit till Hedinn,
jag tycker det är det mest misstänkta jag sett i leken
hittills. För det gör jag. Dumt vore det väl då att släppa det?
Och nej, jag är inte någon ond på spåren i någon betydelse där jag
vet något. Jag sniffar efter något slags spår, men vad det är vet inte jag och inte de flesta andra heller. Men vad och hur jag tänker är jag tydlig med, så att ni andra ska kunna bilda er en egen uppfattning om det. Såvitt jag vet har jag inte argumenterat för att alla måste rösta på henne, eller hur? Utan jag har sett nåt jag tycker är konstigt och påpekat det, och fortsatt diskutera det med de som varit intresserade (åt ena eller andra hållet).
Det reagerade jag också på, och jag tycker inte Hedinn skrev något som skulle outa hennes roll. Eller har jag missat något totalt?
Jag tycker det diskuteras Magica lite väl mycket från Monstermoms sida, precis så som det var i förra leken då hon försökte outa sig som Smaug till ulvarna.
Om du missat något vet jag inte. Vad och varför jag reagerat har jag försökt förklara i flera inlägg, alltså att Hedinn beskriver Magicas foffbomber som effekt av dynamiten. Hur misstänkt man tycker det är är givetvis upp till var och en, men
jag tycker det är misstänkt. Argument emot är såklart att varför skulle hon vara så uppenbar, såväl som hur stor är egentligen chansen att hitta Magica första tagen liksom. Men bara för att det är osannolikt tycker jag inte det är anledning att släppa det, framför allt när i alla fall jag tycker att det hänt ganska lite annat att fokusera på.
Anledningen att jag diskuterar just Magica är för att
Hedinn beskrev nästan ordagrant något från Magicas rollbeskrivning i sitt inlägg. Om någon gjort detsamma med någon annan roll har jag i så fall missat det, men om du kan peka ut något liknande ska jag absolut ge den rollen lika mycket uppmärksamhet också...