Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Efter första genomläsningen har jag funderingar kring följande.

Inga regler? Sweet :banana:
Hm… Det här känns lite misstänksamt. Är det inte typiskt björnligan att inte vilja ha regler?

Jag vill såklart att turkronan ska gå tillbaka till sin rätta ägare, hur snål han än är så är det inte rätt att stjäla. Och jag anar hur gnällig han skulle bli om någon annan tog den, jag vill inte ens tänka tanken på hur bra hans advokater måste vara..! :nailbiting:
Det här får mig att misstänka att AskoII känner Joakim von Anka personligen. Jag är ganska dålig på Kalle Anka, men visst är Kalle, Joakim, Alexander Lukas och Farmor släkt? Hm… Klart Knatte, Fnatte och Tjatte är också släkt med Joakim då. Någon som har länk till ett familjeträd?

Och så fortsätter jag äta, what's wrong with me :cautious:
Oooh, här får jag lite vibbar direkt… Kanske var LindgrenV bara OT, men jag läser in någonting helt annat. :D

KL

Nu har jag läst lite och det jag egentligen mest reagerat på är att det har blivit som två sätt att uttrycka sig om turkronan.
Antingen att en själv vill ha den för sina syften eller att man vill återbörda den till rättmätig ägare.

Enligt mina noteringar ser det ut såhär:
MM vill hitta turkronan och vill gå själv segrande, det är väl bara Magica som vill ha den till sig själv? Det reagerar jag på

Hedinn här är hon två på pucken, samma tanke som MM. Monstermom hummade lite runt själva tanken om vem ska ha kronan med referens till förra leken, men inte om att Hedinn är tvåa på pucken.

Habinavill också hitta turkronan och visa att hon är duktig på egen hand, känns rätt så oskyldigt, men det är ju just detta med egen hand. Är det en björnbuse som vill visa sig duktig eller kanske en gröngöling? Känns som att hon identifierar sig i grupp, sen om det är känd björnlige grupp eller "okänd" gröngöling vet jag inte

Bumpo Uttrycker sig inte som att hon personligen är intresseradd av kronan utan vill just att den hamnar rätt.
Caisa- Vill ha för egen räkning
Karamell Vill hitta och ge till rätt ägare
AskII Vill hitta och ge till rätt ägare, gnäller lite om att Joakim är en snålis
LingrenV vill också att rättmätige ägare ska ha den så det blir lugn och ro.
Monster vill hjälpa till att hitta den, men verkar inte vilja ha den själv,
Myrten-vill också ha den själv

Jag "lånar" LindgrenVs briljanta idé :D för att dra igång leken så innan första DL vill jag att ni besvarar den obligatoriska frågan:

Varför vill just du hitta Joakims turkrona och vad tror du händer om Björnligan använder sin gamla dynamit?

Jag vill gärna hitta kronan så att den kommer tillbaka till sin ägare, kanske får man hittelön för besväret?:p Om björnligan använder sin dynamit tror jag att vi får en överraskning med tanke på att vad som helst kan hända då.:crazy:

Vi verkar vara själviska hela högen som vill ha den själva :D

Vad har jag gett mig in på, den här leken verkar bli komplicerad :D

Jag har haft IG i matte hela livet så jag följer nog bara strömmen och ser vad som händer med all dynamit..

Sånt här får alltid mig att reagera lite. Jag följer bara strömmen!? Varför vill man göra det? Man vill väl hitta onda och inte bara följa strömmen?

Igår när jag läste det här reagerade jag faktiskt mest på Caisa - jag tyckte det var en märklig överreaktion (vilket såklart gjorde Caisa misstänkt :cautious::D)- men idag undrar jag ändå... Det är inte så mycket godförklaringen som något med hur meningsbyggnaden leder till ett slags vi-Björnligan antydan? Jag vet inte... Om jag inte redan haft radarn uppe mot Hedinn så hade jag knappast reagerat alls - jag gjorde det ju inte ens med radarn uppe först. Utan det är efter flera genomläsningar jag börjar undra... Och eftersom Hedinn är numero uno misstänkt för att vara Magica så ser jag inte samma som jag uppfattar Caisa säger att hon ser (båda är björnar?), utan att i så fall är Hedinn en Magica som snackar in sig i lyan?

Men som sagt, inte mycket att hänga i nån julgran det här inte. Men om Hedinn stryker med och visar sig vara ond, då kan jag tänka mig att gå tillbaka till det här och kolla närmare på Sessan...

(För all del är Caisa kvar på radarn också - självklart :cautious: - eftersom hon tar upp nåt helt annat mot Hedinn, som jag själv tycker är mycket svagare. Och därigenom lättare att avfärda. Så det skulle kunna vara en björnig fågelskrämmevariant. Fast... Inte heller lyan vet ju vem Magica är, så det kanske är en smula långsökt att de skulle komma till någons försvar.)

Haha, alla är misstänkta tills motsatsen är bevisad! :p

Igår satt jag på telefonen, ganska upptagen och mina inlägg blev väl inte riktigt så förklarade som jag hade tänkt mig. :p
OM hennes inlägg var något annat än en tillfällighet som jag hajjade till på behöver det inte betyda att både Hedinn och MM är onda (så klantig tror jag inte Hedinn skulle vara, faktiskt.), snarare att hon ISÅFALL skulle vilja dra en god med sig i fallet, typ?
Inlägget i sig var något jag såg, "hmm:ade" åt, och sen avfärdade som en tillfällighet tills jag såg inlägget ni lyfte fram och reagerade på, då tänkte jag kanske jag skulle peka på det inlägget jag reagerade på också, för att se vad ni trodde, typ, och diskutera lite runt det.

Men som sagt, jag tror inte Hedinn skulle vara så klantig, framförallt inte som ond, så tidigt i leken.

Jag menar med dynamiten. Dom pratade om massa uträkningar m.m. Jag fattar inte ett skit av sånt så följer strömmen helt enkelt utan att göra några beräkningar på hur dynamiten kan påverka leken.

Varför vill just du hitta Joakims turkrona och vad tror du händer om Björnligan använder sin gamla dynamit?

Jag har väl inget egentligt syfte att hitta Joakims turkrona, enda anledningen är att Joakim ska bli glad. Turkronan brukar oftast leda till större problem för alla andra, utom för Joakim.

Vad jag har utläst (utifrån LL's förklaringar) så skulle hela Ankeborg kunna smällas i luften om Björnligan använder den fel och det vill vi ju inte ska hända. Det verkar dock inte som att vi kan göra något åt att en dynamitpinne kommer flygande, det bästa är nog att springa för livet.

Jag min blåögda idiot förstod inte förrän jag läste alla andras svar att man kunde behålla turkronan för sig själv. :eek: Jag trodde det var självklart att alla ville lämna tillbaka den till Joakim, men det är klart, några vill förstås ha kvar den själva. Törs man ana en björn bland alla som vill behålla den?

KL

Nu har jag läst lite och det jag egentligen mest reagerat på är att det har blivit som två sätt att uttrycka sig om turkronan.
Antingen att en själv vill ha den för sina syften eller att man vill återbörda den till rättmätig ägare.

MM vill hitta turkronan och vill gå själv segrande, det är väl bara Magica som vill ha den till sig själv? Det reagerar jag på

Hedinn här är hon två på pucken, samma tanke som MM. Monstermom hummade lite runt själva tanken om vem ska ha kronan med referens till förra leken, men inte om att Hedinn är tvåa på pucken.

Habinavill också hitta turkronan och visa att hon är duktig på egen hand, känns rätt så oskyldigt, men det är ju just detta med egen hand. Är det en björnbuse som vill visa sig duktig eller kanske en gröngöling? Känns som att hon identifierar sig i grupp, sen om det är känd björnlige grupp eller "okänd" gröngöling vet jag inte

Bumpo Uttrycker sig inte som att hon personligen är intresseradd av kronan utan vill just att den hamnar rätt.
AskII Vill hitta och ge till rätt ägare, gnäller lite om att Joakim är en snålis

Du glömde en. ;)

Cirkus - Vill behålla kronan, för tur.

Sen har Dramatik och Mu tillkommit också:

Dramatik - Vill ge tillbaka kronan till ägaren.

Mumorsan - Vill göra ägaren glad.

Tänkte det faktiskt kunde vara en bra idé, så kan ju skriva upp alla. ^^

Dock så skulle det ju innebära antingen att de onda redan vunnit eller att nääästan halva startfältet är onda, och riktigt så elak tänker väl inte LL vara? :nailbiting:

Tillägg: ^ Alltså, om man skulle försöka dela upp efter vilka som vill behålla/ge tillbaka kronan. :p

Senast ändrad:

Det som man kan tänka på är väl att magica försöker visa sig för björnligan likaså dom för henne. Så kanske man ska lusläsa motiveringarna ändå? Monstermom försökte ju med det i förra leken.

Själv önskar jag att jag hade en turkrona på riktigt. Lite tur skadar inte, inte pengar heller och alla skatter den för med sig.

Det kanske är som med sagan om ringen. Alla är ute efter den.

Kan ni två redan peka ut alla ulvar samt magica? Tycker ni pekar finger väldigt tidigt i leken, men kanske vet ni något som vi andra inte vet?

Hon skriver ju att alla inte kan vara som tur-ankan, dvs hon är utan tur... (tolkar jag det sista som).

Mhm. Jag ser fortfarande inte det du ser. Men framförallt fattar jag som sagt inte varför man skulle vilja göra så heller.

Var läser du in att Hedinn skulle vara Magica? Det har jag helt missat. :crazy:

Inlägg #52, närmare bestämt andra delen.

Efter första genomläsningen har jag funderingar kring följande.

Hm… Det här känns lite misstänksamt. Är det inte typiskt björnligan att inte vilja ha regler?

Det här får mig att misstänka att AskoII känner Joakim von Anka personligen. Jag är ganska dålig på Kalle Anka, men visst är Kalle, Joakim, Alexander Lukas och Farmor släkt? Hm… Klart Knatte, Fnatte och Tjatte är också släkt med Joakim då. Någon som har länk till ett familjeträd?

Oooh, här får jag lite vibbar direkt… Kanske var LindgrenV bara OT, men jag läser in någonting helt annat. :D

Jag begriper mig inte på det här? Även om man nu lever sig in i leken och hela Kalle Anka-grejen (*ryyyyys*) så fattar jag inte vad man ska med ett familjeträd? För det första lär väl alla i Ankeborg känna Joakim von Anka? Och för det andra verkar det som du letar goda - både här och i dina inlägg om turankan...? :cautious:

KL

Förstår heller inte riktigt fokuset på vad folk vill göra med turkronan. Eller har jag missat nåt? Den är väl inte på riktigt (ens i leken, alltså den går inte för någon spelare att hitta och använda till något?), så menar du att spelare alltså skulle outa om de var goda eller onda genom att säga om de vill stjäla den eller lämna tillbaka den?

Förstår heller inte "tvåa på pucken", i den uppdelning du verkar göra(?) finns bara två alternativ angående pengen: ta den själv eller lämna tillbaks den. Alltså kan bara två spelare av oss alla vara först med något av alternativen?

Haha, alla är misstänkta tills motsatsen är bevisad! :p

Igår satt jag på telefonen, ganska upptagen och mina inlägg blev väl inte riktigt så förklarade som jag hade tänkt mig. :p
OM hennes inlägg var något annat än en tillfällighet som jag hajjade till på behöver det inte betyda att både Hedinn och MM är onda (så klantig tror jag inte Hedinn skulle vara, faktiskt.), snarare att hon ISÅFALL skulle vilja dra en god med sig i fallet, typ?
Inlägget i sig var något jag såg, "hmm:ade" åt, och sen avfärdade som en tillfällighet tills jag såg inlägget ni lyfte fram och reagerade på, då tänkte jag kanske jag skulle peka på det inlägget jag reagerade på också, för att se vad ni trodde, typ, och diskutera lite runt det.

Men som sagt, jag tror inte Hedinn skulle vara så klantig, framförallt inte som ond, så tidigt i leken.

OK, om du spann vidare på det första (i mitt tycke mer misstänkta) inlägget förstår jag kanske lite bättre att du reagerade. För min del har jag (särskilt sen Bumpo påpekade det att Magica inte känner björnarna) svårt att se något särskilt misstänkt i det, men jag tycker ju det är bra att folk luftar sina tankar och misstankar...

Men när du säger du tror inte Hedinn skulle vara så klantig, menar du i det inlägget du nämnde eller inlägget där jag tyckte hon verkade outa Magica? För jag håller med om att det senare var lite väl öppet om det var så, men å andra sidan tycker jag väl att det är rätt klantigt att skriva det om man inte är Magica också så "för klantig..." är jag inte säker på att jag köper... (Varför har inte Hedinn förklarat/försvarat vad hon menar med det?)

Btw, har vi bestämt att MM = Matmissbrukaren, Monster = Monstermom och Mu = Mumorsan? Bara så att jag inte blir lika förvirrad som förra leken. :p

Det som man kan tänka på är väl att magica försöker visa sig för björnligan likaså dom för henne. Så kanske man ska lusläsa motiveringarna ändå? Monstermom försökte ju med det i förra leken.

Själv önskar jag att jag hade en turkrona på riktigt. Lite tur skadar inte, inte pengar heller och alla skatter den för med sig.

Det kanske är som med sagan om ringen. Alla är ute efter den.

Jo, det förstås. Nu ska jag lusläsa hela leken så snart jag kommit hem och kan sätta mig ner med datorn i lugn och ro, så jag får se då vad jag kan hitta. :D

Haha, på riktigt hade jag hellre haft hans kassavalv än hans turkrona... :angel:

Kan ni två redan peka ut alla ulvar samt magica? Tycker ni pekar finger väldigt tidigt i leken, men kanske vet ni något som vi andra inte vet?

Nä, jag kan inte det. Jag kommenterade bara att om man skulle gå på vad som skrivits om kronan, så blir det väldigt många onda.

Jo, det förstås. Nu ska jag lusläsa hela leken så snart jag kommit hem och kan sätta mig ner med datorn i lugn och ro, så jag får se då vad jag kan hitta. :D

Haha, på riktigt hade jag hellre haft hans kassavalv än hans turkrona... :angel:

Har jag turkronan så får jag nog tag i valvet förr eller senare ändå :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
15 477
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
19 804
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar