Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Har skumläst lite i leken men har lite svårt att hänga med, ska försöka skriva ihop något och hinna med att rösta innan DL!

Ehm... Jag förstår inte alls hur du tänker faktiskt, men det är ju ingen nyhet att man inte alltid förstår allas tankebanor, så fair enough. Jag håller inte med om att det går att läsa in att jag menar vad du påstår, men okej. :p

Om du inte förstår varför inte fråga då och inte bara aja jag förstår inte så skippar det?

Så att magica vet att det är en björn? :( :crazy: Trodde både magica och björnarna skulle försöka göra sig synliga för varandra. :/
synliga för varandra? Nu var ju habina madica och det berodde på att hon inte var synlig nog? Nej det tror jag inte på. Ska kika lite på rösterna på habina (ffa) och se om man kan luska ut nått. Osäkert.

Första fetningen: Hade jag hoppats få någon och hänga på hade jag nog lagt min röst lite tidigare, är ju min spontana tanke. :p

Om LV:
Är inte en massa OTinlägg i början väldigt typiskt LV också?
Första dagen brukar det väl ofta vara en del sämre motiveringar eftersom man har lite att gå på?

... Var vad jag tänkte på. :)

Ja jag uppfattar LV som OTsessa därför lägger inte jag ner några större reflektioner just där men försöker läsa "mellan raderna" men det är extra svårt vid OT.

Alltså förlåt att jag skrattar för mig själv, men jag ser framför mig hur toakön växer medan du sitter på tronen (passar en karamelldrottning) och skriver försvarstal (eller jääääätttelånga teoriinlägg)

tack för att du citerade mitt inlägg för jag tänkte just leta upp det eftersom jag måste rösta nu.

Jag har läst igenom resten av inläggen litegrann och jag tycker nog att MM och Habina2 är de som jag tycker sticker ut mest idag
men det jag nog allra mest reagerar på är ändå att MM så jag röstar på henne enligt teorin i inlägg #413 :
MM vill inte alls diskutera käket, jag tycker det är lite konstigt att inte alls vilja reflektera över det. Speciellt i det jag skrivit ovan om tex dramatiks inlägg. Sen så är MM liksom Habina2 inne på att dramatiks röst skulle kunna vara en hämndröst, varför liksom? Jag begriper det inte? kan det vara som nån (tror jag) skrev ovana spelare med fokus på sig själva som tänker så eller är det för att skapa misstankar mot dramatik, det är ju på ett vis logiskt att tro att någon av de som röstat på goda Habina1 är i lyan, men varför inte titta på Myrten?
Dessutom så skriver både MM och H2 att dramas röst på H1 är okej..nånstans så får jag inte ihop denna ekvationen. En annan sak - MM tycker att det är ulvigt att gömma sig bakom andras teorier, kan det inte helt enkelt vara så att man faktiskt håller med? Och i så fall undrar jag ännu mer om ekvationen med dramatiks eventuella hämndröst som dessutom har ok motivering enligt både MM och H2, är det ulvigt?

cirkus röstar på Matmissbrukaren

Fast alltså, har jag verkligen OT-at så jäkla mycket i denna lek? Max 8 av mina inlägg är OT, vilket var innan leken ens kommit igång - och det är inte ens hälften av vad jag skrivit. Jag kanske inte har teoriat särskilt mycket, men jag har ändå deltagit i konversationer och delgett vissa tankar. Inte lika mycket som övriga, men en del..

Måste rösta nu, och jag tycker det är oerhört svårt idag eftersom de flesta inte sticker ut något direkt nämnvärt. Men den jag har haft mest att tänka om idag är MM, så därför kommer min röst att hamna där. Ovanstående diskussion är delvis avgörande i mitt beslut för jag tycker verkligen att MM var konstig i sina inlägg till Monster.

Dramatik röstar på Matmissbrukaren

KL
Jag tycker det är underligt att dramatik kommer in och teoriar och ställer frågor om saker som hände i början av leken, som "klarats ut" och förklarats (inlägg #426 på s. 22) och lägger ytterst lite fokus på dagens händelser, vilket, enligt mig bör vara viktigare när det idag finns spelare som faktiskt vet något och därmed mer att gå på.

Hedinn röstar på dramatik

Tycker LindgrenV blev ganska försvarsfull (är det ett ord? :P) efter MMs röst. Sen verkade hon okej med det direkt efter, för att igen gå in i försvar och säga att Monster inte alls bett henne personligen om åsikter, vilket det ju visade sig att hon hade (och då går Monster in och påpekar att det var ju för att hon bad om ett förtydligande), och det hela slutar i att hon röstar på MM, nu när jag tittat närmare på det förstår jag att MM reagerat på rösten.Det hade jag med, jag uppfattade ju MMs röst (och det hon då nämnde om LV alls) som just att hon pekade på att Monster skulle ha betett sig mystiskt, så jag förstår inte riktigt Lindgrens reaktion. Det var en konstig konversation att följa och jag är osäker på hur jag ska se den.

Menar du att Lindgen skulle ha röstat på Matmissbrukaren för att försvara mig? Och vad menar du med att jag visst hade bett just Lindgren personligen om åsikt, håller du inte med i att det var just ett förtydligande? O_o

Bumpos röst på Monster tyckte jag var lite klen, alltså motiveringen, men har Bumpo inte spelat med Monster tidigare? Då är det kanske mer förståeligt... :P Men tyckte fetningen av delar i citerade inlägg, det kändes konstigt, jag förstod inte tankegången och hon verkade inte vilja/inte kunna förklara sig riktigt.

Jodå, Bumpo har spelat med mig förut, back when jag spelade de första gångerna. Det betyder dock inte att hon minns mig. (Någon i andra leken nämnde dock att jag spelar som jag brukade, det var antingen Niyama eller Myrten - som jag också spelat med då.)

Jag förstår inte vad misstagen ger för bild om man vill få en uppfattning om vilken sida personen står på, vore det inte bättre att kolla på de faktiska teorierna om man är god och vill ha ut onda?

(Skriver eftersom att jag läser)

Det här försöker jag ta fasta på för jag håller med dig fullkomligt här! Det är lite därför jag inte förstår de flesta misstankarna mot Habina1 (och nu, som det verkar, Habina2).

Hon skriver en del felaktigheter och det kan jag till viss del förstå och känna att jag gör själv. Jag tycker inte att det gör en till en uppenbar björn.

Det man kanske ska sikta på isf är de som förvrider sanningar av inlägg då det bör vara en helt annan sak.

Det kan nog du svara bättre på än jag. Men jag uppfattar dig som en sådan som gärna pratar om lite allt möjligt ja mest i början såklart. Har heller inte lusläst hela tråden än och ju närmare DL desto svårare får jag att koncentrera mig. Jag vet ärligt talat inte vart min röst hamnar :crazy: blir lite irriterad på mig själv faktiskt

Jamen att du inte läste klart mitt inlägg och ville påvisa hur björnigt det var. Eller nåt? :p

Jag reagerar på att bumpo försvinner iväg väldigt mycket. Jag får inte ut så mycket substans ur inläggen, och det är väldigt få inlägg att läsa ut något ur.

LindgrenV röstar på bumpo

Fast varför är det konstigt att jag ställer frågor om början av leken? Jag kunde inte vara aktiv igår och fråga då, därför måste jag ju fråga idag istället. Eller jag skulle strunta i det bara för att det var saker från igår?O_o

Ah! :arghh:
Vad har ni emot min fina lista?

Habina röstar på Caisa
Cirkus röstar på Matmissbrukaren
Dramatik röstar på Matmissbrukaren
Hedinn röstar på Dramatik
Lindgren röstar på Bumpo

Missat nån?

Fast varför är det konstigt att jag ställer frågor om början av leken? Jag kunde inte vara aktiv igår och fråga då, därför måste jag ju fråga idag istället. Eller jag skulle strunta i det bara för att det var saker från igår?O_o

För att du ställer samma frågor som ställdes då och som svarades på då. Därför anser jag att det finns bättre saker att lägga energin. Så det i kombination med att du kommenterar ytterst lite av dagens händelser gör att jag finner dig misstänkt.

kl.

....resten:

Monsters funderingar kring nattens käk var intressant att följa, men då jag själv aldrig hade tänkt tanken att det kanske var något konstigt med att just Asko åts (jag var ju bara glad att de klantade sig liksom) kände jag inte att jag kunde tillföra så mycket. Men det har varit intressant att se vad alla tänker kring det, och jag fick i alla fall upp ögonen för att man kanske ska kolla på vem och varför vad gäller de ondas offer lite mer.
Jag har inte så mycket att tillägga om Monster från igår, hon verkar helt ha släppt Hedinn i alla fall, och då jag själv inte är speciellt misstänksam mot Hedinn är det ju ett plus från mitt sett att se. Och hon känns grundligt noggrann i sitt granskande av andras inlägg, så jag vill nog luta åt att hon är lite mindre misstänkt för tillfället.

MM tycker jag känns lite kort mot Monster, varför dra igång konversationen om du inte har något intresse av att prata om björnarnas nattkäk? Visst du ifrågasatte varför Monster trodde kd skulle käkas, men jag tyckte hon förklarade i sitt första inlägg ganska bra, så det hela verkar lite udda... Men åh åndra sidan ÄR MM lite udda ibland, och kort, det har jag reagerat på förr och det har inte behövt betyda något alls.

Drama har blivit mer aktiv nu, men jag tycker hon känns svår att greppa, lite förvirrad och en del av hennes teorier känns som att jag läst på andra ställen innan. Fast hur lätt kan det vara när man kommer in i efterhand?

Det är vad jag reagerat på hittills, men jag har inte läst de allra senaste inläggen. Ser att kd skrivit något, jag tycker inte jag riktigt förstår vad hon pekar på så jag behöver se över det noggrannare.

Alltså, Bumpo tänker verkligen inte ge mig någon chans att räta ut frågetecken idag heller? Jag hade velat att hon skulle dyka upp och försöka reda ut ett eller annat. Jag gillar inte att misstänka henne specifikt för något hon riktat mot mig, det känns för personligt... Samtidigt är det något jag absolut inte gillar när det riktas mot nån deltagare över huvud taget, och oresonliga anklagelser är ulviga för mig även om de riktas mot mig, typ. Att diskutera röstning och misstankar tycker jag är viktigt, medan ulvar vill att det ska vara så vagt och missförstått som möjligt, typ (i min uppfattning).

Monstermom röstar på Bumpo därför.

Tar mitt teoriinlägg från tidigare idag och lägger till nytt.

CaisaLundblad
Verkar lovligt mer förvirrad nu i spelet än tidigare, där jag tyckte att hon hade fått till ett skarpare spel än tidigare. Dvs inte lika flamsig som i tidigare lekar. Lägger sin röst på AskoII men det betyder ingenting som vi vet. Dock kan det ju betyda att hon diskuterat i lyan om att rösta på henne och hoppats på att någon skulle hänga på för att få ut henne redan i en lynch istället för att äta henne. Spekulationer men så är det ju i detta spelet.

Verkar fortfarande förvirrad. Skrev att hon blev ledsen när hon tyckte att ingen teoriade om hennes funderingar istället för misstag.
Inget speciellt nytt.

Dramatik
Tycker jag la en hämndröst på Habina1 men å andra sidan kan jag förstå varför för jag tycker Habina1s röst helt saknade motivering. Men nu vet vi också att Habina1 var god så rösten mot Habina säger mer än den hon la på Dramatik. Vill dock se mer av henne men det kommer nog under dagen. Dramatik brukar vara aktiv.

Reagerade på att Hedinn skrev vi/oss istället för dom. Lite långsökt. Har jag själv gjort och ser inget misstänksamt med det. Tycker sen att jag gått på mot Monster, när jag faktiskt tycker att det är tvärtom vad det gäller diskussionen idag. Det var Monster som ville diskutera, inte jag. För jag hade inget att tillföra till den diskussionen. Känns lite som att gripa efter ett halmstrå. Att skriva vi/oss gör ingen misstänkt tycker jag. Snarare ulvigt att försöka hitta något att spinna vidare på.

Monstermom
Tycker jag gick väldigt hårt mot Hedinn i början trots att jag själv inte tyckte det fanns något i Hedinns text där hon svarar på LLs fråga där hon hintar om sin roll i spelet. Är väldigt aktiv men det var hon även i förra leken. Känns som hon ifrågasätter andras teorier väldigt mycket för tillfället och det kan ju vara för att själv hitta en teori att gå på mot någon, om hon skulle vara ond. Vet jag inte riktigt var jag har för tillfället.

Vi hade en "vild" diskussion tidigare men jag kan inte avläsa något från den. Hon hade ett större intresse än mig vad det gällde att teoria angående första käket. Jag kände att jag inte hade något att tillföra till diskussionen, mer än att säga att jag inte tyckte första käket var något att haka upp sig på.
Läget oförändrat angående var jag har henne.

Mumorsan
Har jag inte sett tillräckligt att kunna bilda mig någon uppfattning om än.

Har fortfarande inte sett så mycket av henne idag eftersom hon är sjuk, så kan inte tillägga något.

Hedinn
Tycker hon har kommit med bra teorier och jag tycker inte att hon hintade om sin roll i början på spelet. Jag har inte sett något misstänksamt alls från henne under spelets gång men hon är också en van spelare. Men än så länge så ser jag inget misstänksamt alls.

Tycker diskussionen om henne vs magica är färdigdiskuterat. Det finns liksom inget mer att sia om där. Hon är inte magica har vi fått konstaterat.
Tycker fortsatt att hon kommer med bra teorier, speciellt angående Habina, som har kommit längre upp på min radar efter Hedinn plockade fram en del som hon citerade tidigare idag.

Habina2
Går inte att säga så mycket än då hon fick ta över Myrtens roll. Verkar dock lite förvirrad men å andra sidan är det så jag uppfattar hennes spelsätt så det säger inte så mycket än. Spelar lite annorlunda nu än när hon var ond.

Har varit mer aktiv under dagen och jag tycker hon verkar lite luddig. Kastar ur sig saker här och där som ingen verkar förstå sig på.
Har hamnat högt upp på radarn då jag tycker hon var mer logisk i sin förra roll än denna. Vad kan förvirra henne nu? Hon påminner om när hon var ond i förra leken.

cirkus
Hon har inte varit så jätteaktiv ännu och skulle vilja se mer av henne. Känner dock inga onda vibbar för tillfället.

Fortfarande inte varit så aktiv, förståeligt dock. Reagerade på min och monsters konversation om att jag inte ville diskutera käket. Som jag sagt innan så kände jag inte att jag hade något att tillföra. Jag förstår inte varför det skulle vara misstänksamt att jag inte ville diskutera det?
Mer misstänkt nu än tidigare.

bumpo
Vill se mer av henne innan jag kan bilda mig en uppfattning om henne.

Har sett för lite av henne för att kunna säga något nytt.

LindgrenV
Tycker jag har betett sig skumt från start. Massa OTinlägg i början som man inte kan läsa ut något av alls. Jag tycker inte hennes röst på mig hade någon vidare bra motivering och jag känner också att den kom väldigt snabbt, utan att hon teoriat mot någon annan. Nu är hon inte så aktiv pga sitt mående och jag kan förstå det eftersom mitt egna mående svajar hit och dit under spelets gång. Dock betyder det inte att hon är god. Oaktiva ulvar har vi sett gott om tidigare.

Fortfarande inget nytt då hon inte varit aktiv idag, mer än några inlägg nu strax innan DL. Tittar in snabbt enbart för att kunna lägga en röst. Misstänksamt.

Karamelldrottningen
Har inte varit så aktiv. Sa att hon inte hade tillgång till internet och skulle bli mer aktiv nu när hon har det igen. Får lov att tro på det så länge.

Har inget nytt att tillföra om henne för tillfället.

Matmissbrukaren röstar på Dramatik

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
15 477
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
19 804
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar