Re: Här har vi fördomar hör jag...
JOmen,här sitter en annan och "ser förlamad ut"
fet är jag också...
och jag har flera omfattande funktionshinder,15% styrka i armarna(ungefär som folk normalt sett har i sitt lillfinger)så inte phan kan jag åstadkomma något,eller?
Vi vet ju sen innan att folk i rullstol skall hålla sig så man vet var man har dem och ffa hålla sig LUGNA för de är ju handikappade och bör sitta hemma o gnälla över hur svårt de har det...
Inte fara runt och försöka leva normala liv....Det blir så jobbigt då för man har inget litet fack att stoppa in dem i och då blir man så osäker på vad man skal tro... eller hur man skall behandla dem..för det går ju inet att behandla dem som annat än invalider,eller?
Personligen skulel jag aldrig sätta mig på en shettis.För liten,för kort hals,för snabb.
För mig..
För den här unge mannen kanske shettisen var alldeles utmärkt att rida,vem vet?
Om inet så har han ju inet s´å långt ner till marken.
Innan man sett vad som kan utföras kanske man inet skal ha så förutfattade meningar,ävenom det säkert bara var av ren välvilja och omtanke om både skröppel och ponnyer.
Väldigt många hyser en enorm välvilja och omtanke,men oftast blir det så fel,så fel.
Vi är som folk är mest,vi har tom sex.Super gör vi också,en del av oss.jag har en kompis som frelkvent trillar nerför bardisken(med rullstol kan tilläggas)
vi är som folk är mest,vi har samma rättigheter at försöka och misslyckas.
Och bara för att jag sitter och ser förlamd ut i rullstol så innebär det inet att jag tänker leva som jag ser ut.Glöm det!
jag lever ett helt normalt liv på en gård med höbärgning,plogning,staketspikning osv osv.
Och har en hingst på 170
Vilket är en smula större än en shetlandsponny
Låt du ungen göra sina misstag i fred,om du anser demvara misstag
Thina
www.alsterfeldt.nu