Sv: Kalla Fakta granskar travet.
Förstod du inte förstå gången?
Ingen är rädd för en förändring, förbättring, med hästens väl i fokus.
Men precis som till P-L så har man läst denna tråden så har denna diskutionen tagits upp, det han påstår stämmer inte riktigt på en hel del punkter o har man inte riktigt påståenden tycker jag inte man ska gå ut i media och peka finger hit o dit.
Jag skulle gärna vilja höra Tandläkare Torbjörns siffror på hästar med mun problem t ex.
Hela programmet sa berättar rösten Darenius uppskattar siffran till bla bla bla...
Ska man vara trovärdig o få folket med sig, i detta fallet travfolket, så var detta fel sätt.
Jag var själv på trav på mantorp i går och Darenius uppträdde mycket besynneligt i allänhet.
Dels var han inte på plats för att se alla värminingar före lopp 1.
Han gjorde ett mycket konstigt uttalade till kuskarna/tränarna i fika rummet, ett uttalalnde ingen förstod?
Sen ställde han en diagnos utan någon som helst undersökning på en häst som gått omkul o var blodig på mulen att det var solklart lungblödare.
Kontenta- Han är oseriös och okunnig.
Att han sen har hästarnas bästa för ögonen respekteras i mina ögon.
Kan du precisera de felaktigheterna för mig, nu har jag bara sett Tv-programmet, men han var väl så vettig, dessutom sken det igenom hur upprörd han var över det dåliga systemet, för hästarnas skull, varför är ni inte glada när en veterinär vill ha bättre förhållanden i sitt arbete så hästarna tjänar på det ?
Och om nu alla hästar är så friska, fina hela munnar, ohalta, varför är ni då så rädda för Darenius önskningar?
Förstod du inte förstå gången?
Ingen är rädd för en förändring, förbättring, med hästens väl i fokus.
Men precis som till P-L så har man läst denna tråden så har denna diskutionen tagits upp, det han påstår stämmer inte riktigt på en hel del punkter o har man inte riktigt påståenden tycker jag inte man ska gå ut i media och peka finger hit o dit.
Jag skulle gärna vilja höra Tandläkare Torbjörns siffror på hästar med mun problem t ex.
Hela programmet sa berättar rösten Darenius uppskattar siffran till bla bla bla...
Ska man vara trovärdig o få folket med sig, i detta fallet travfolket, så var detta fel sätt.
Jag var själv på trav på mantorp i går och Darenius uppträdde mycket besynneligt i allänhet.
Dels var han inte på plats för att se alla värminingar före lopp 1.
Han gjorde ett mycket konstigt uttalade till kuskarna/tränarna i fika rummet, ett uttalalnde ingen förstod?
Sen ställde han en diagnos utan någon som helst undersökning på en häst som gått omkul o var blodig på mulen att det var solklart lungblödare.
Kontenta- Han är oseriös och okunnig.
Att han sen har hästarnas bästa för ögonen respekteras i mina ögon.