Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Travhatare? Anklagelser? Vem hävdar att trav är djurplågeri? Inte konstigt vi uppfattat programmet så olika om det är det du utläser av den här tråden.
Sen tycker jag det är lite fånigt att tro att TV har nåt intresse av att konspirera mot ÅS. Därmed inte sagt att "vittnet" talar sanning, det har jag ingen åsikt om. Inte om trav heller egentligen.
Du säger att veterinären borde hjälpt till vid ett särskilt tillfälle, ett tillfälle jag inte vet ett jota om och inte kan ha en åsikt om.
Duh! Jag har läst tråden men har inte memorerat vad det står om det här tillfället. Och nej jag tänker inte läsa igenom 900 inlägg en gång till för att ändå inte få en subjektiv beskrivning eftersom det är rätt tydligt att de som diskuterar tillfället tycker den aktuella veterinären är en idiot.
Mitt tips är att läsa tråden...
Nej, det tror jag inte. Men min kommentar gällde alla andra osm uttalar sig, t.ex alla i den här tråden.
Att man ska få försvara sig och visa svart på vitt att det som påstås inte stämmer, det säger jag inte emot. Men att det blir ramaskri och galenskap, det är det jag inte förstår.
Sedan vet jag att det finns väldigt framgångsrika tränare inom andra hästsporter också som beter sig för j*vligt mot hästarna, så att man skulle vara en underbar person bara för att man är en av de bästa i Sverige, det köper jag inte.
Obs, att detta inte är personligt mot Å.S, utan bara allmänt.
Vet t.ex en av Sveriges mest framgångsrika hästmänniskor som är helt otroligt VIDRIG mot sina hästar- men det döljs så bra att om man ens andas om detta blir det ramaskri och "Aldrig skulle väl h*n som är så duktig och trevlig och framgångsrik....".
och jag har ändå sett det med egna ögon. Så det finns ju tyvärr alltid olika sidor av en bärettelse- Alla ska få komma fram. Självklart även den anklagades.
Men det kan ju göras med lite finess- även om ni inte anser att Tv4 har använt takt och ton så kan det ju vara på sin plats att visa sin egen seriositet med just finess, takt, ton och trevlighet.
Du säger att veterinären borde hjälpt till vid ett särskilt tillfälle, ett tillfälle jag inte vet ett jota om och inte kan ha en åsikt om.
Jag gjorde en sökning på tråden på djurplågeri och hittade ingen som sagt att trav bör räknas dit. Nån kommer säkerligen rätta mig om jag har fel.
Som när min gick omkull,, död men det visste vi inte direkt, första tanken var att han kvävt sig så jag sprang inte bort direkt men efter 30 s förstod jag att nåt var fel o sprang dit. 500 människor stod vid staketet där han låg, mest hästfolk, men ingen brydde sig om att springa dit, jag var mest orolig för kusken. Vi var tre st som rullade runt hästen o fick av selen mm inför publik. Sedan kom det ett antal o tittade på hästen när han låg på stallbacken, lite okänsligt kan man tycka, jag stod precis bredvid o grät. Men jag är tacksam för all hjälp jag fick förutom detta att ingen visste nr till veterinär elle rvem som var det den dan.
Herregud säger jag bara! Jag tror då fanken inte att Peter Forsberg behöver mer pengar. Tror du att det var pengarna han tänkte på när han såg sin häst komma tvåa i världens största lopp för treåringar? Knappast. Då kan ju jag sitta här och säga att ni på ridsidan gör vad som helst för att vinna en futtig rosett. Är jag rättvis? Nej! Så var lite rättvis mot travfolket tack...
Ja visst är de bara för pengarna vi håller på??
Mitt enen uppfödning, nu 8-år gjorde comeback igår efter frånvaro på 2-år och sprang in hela 1000:- dvs. att hon sprungit in samanlagt 93 600:- ¨så, resan ner är väl ungefär vad jag fick i vinstpengar...
Mycket lönsamt!
En häst i proffsträning kostar ca 10 000:- + moms/ månad i grundkostnad... Så ja, alla som har travhäst vinner pengar!
Haha, så dom som spelar på trav och köper in sig i hästar, tränar hästar, kuskar osv, gör det inte alls för pengar??
Göra vad som helst för en rosett?
Tja, vi måste träna och betala allt själva, och jag tävlar med min häst iaf för att vi båda tycker att det är Kul