AgentCarter

Trådstartare
Denna värmen tar kål på mig! Att koka maten höjer bara temperaturen inne och inte är jag sugen på varm mat heller.
Så jag undrar om ni har några recept på kall mat? Ös in era bästa recept, jag måste ändå skicka sambon att handla :p
 
Denna värmen tar kål på mig! Att koka maten höjer bara temperaturen inne och inte är jag sugen på varm mat heller.
Så jag undrar om ni har några recept på kall mat? Ös in era bästa recept, jag måste ändå skicka sambon att handla :p

  • Caprese :love:
  • Vattenmelon
  • Glass

Själv är jag bara sugen på olagad mat, kan lätt äta smörgås eller youghurt och müsli till middag i den här värmen.
I går kokade jag spökpasta (Perline från Paolo), sköljde i kallt vatten så att de blev svala och åt utan bestick från en skål. :D
 
KÖP! finns väl någon mataffär i närheten? Melon ska köpas in här, hade räknat med att åka och handla, men nej sambon drog iväg med bilen:mad: (visst, han skulle jobba men ändå)
Glass har vi ätit till mellanmål idag :p

Eftersom mini är herr kinkig just nu tänker jag servera kall falukorv till alla mål, resten är sallad. För så bra är jag på kall mat :p
 
Kall grillad kyckling
Potatissallad (antingen färdigköpt eller så gör man egen, vinegrettevariant med färskpotatis är supergott).
Sallad med avocado, solrosfrön, serranoskinka, honungsmelon och fetaost
mozzarella/tomatsallad med olivolja och basilika
wraps med sallad och olika röror (hummus, guacemole, aioli, tzatsiki etc)
turkisk yoghurt med olika nötter och honung, eller tinade bär

Typ vad jag äter i värmen, och det kräver knappt någon förberedelse what so ever ;)
 
Här kör vi typ olika typer av pastasallader, fruktsallader med yougurt och nötter samt typ tonfiskrullar etc... Blir inte mycket vettigare nu!
 
Denna värmen tar kål på mig! Att koka maten höjer bara temperaturen inne och inte är jag sugen på varm mat heller.
Så jag undrar om ni har några recept på kall mat? Ös in era bästa recept, jag måste ändå skicka sambon att handla :p

Kalla pannkakor(går att variera och göra sundare proteinpankisar) med vaniljkesella och äppelmos utan tillsatt socker

Tofisk nedrört i Creme Freiche med soltorkade tomater och fetaost(finns färdig) ihop med pasta(för mig gärna fullkornsdinkel)

Keso med äppelmos och kanel

Light-Kesella, naurell ihoprört med Bob mix

Vanilj-Kesella med frukt

Gaspacho

Sallad

Kallskuret med sallad, avocado, feta etc
 
Äter musli till frukost, piggelin under dagen och sen vid 19-20 orkar man sig på att både äta och laga mat när det svalnat av ;)
 
Pastasallad :d! Vanligtvis: Pastaskruvar, strimlad salami, hackad melon, tomat och gurka, mozzarellaost och ibland svarta oliver och majskorn. Brukar blanda allt tillsammans med en dressingpåse (Knorr) och sedan servera med ytterligare dressing från flaska och ett gott bröd. Mums :)!
 
Pastasallad med pastaskruvar, ruccola, fetaost, körsbärstomater, majs, rödlök, samt det viktigaste, en burk Ridderheims soltorkade tomater MED spad.

Supergott till grillat, eller med kyckling i. Rekommenderar Lallerstedts mango-chilisås, eller Biggans Grillmästarsås till, den är super!
 
Olika slags rökt fisk, kassler eller annat rökt kött. Matjessill eller annan inlagd sill.
Potatissallad, pizzasallad, pastasallad, grönsallad med tomat o paprika, rivna morötter
Kall sås av gräddfil/creme fraiche med olika smaker t ex curry, chili eller örtkryddor
Grov macka med kalla köttbullar, grönsallad, rödbetor o en liten klick gräddfilsmajonnäs med hackad lök i
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 134
Senast: Hazel
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 146
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 468
Senast: Badger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 823
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp