Kalender mobilen?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Viva
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 041

Viva

Trådstartare
Jag skulle vilja ha en kalender där jag kan lägga in mitt jobbschema och hundgrejer och privata saker. Jag skulle vilja att det går att välja vilken av kategorierna som visas. Jag saknar den som var i iphone 5an massor.

Mem nu det kluriga, jag vill inte att den synkar med mitt googlekonto/googlekalender. Hur gör jag?

Vad hardu för telefon?
Jag använder iphones egna. Funkar bra.
Visar bara googlekalendern om du synkar ihop dem.

Sony, har dödat min iphone. :( När jag hade iphone funderade det precis som du skriver och det är så jag vill ha. Men allt jag laddar ner nu kräver att jag kopplar upp med google och väljer jag bort googlekalendern ser jag den inte alls.

Sony, har dödat min iphone. :( När jag hade iphone funderade det precis som du skriver och det är så jag vill ha. Men allt jag laddar ner nu kräver att jag kopplar upp med google och väljer jag bort googlekalendern ser jag den inte alls.
Jag använder Business Calendar Pro, nöjd med den.

Oavsett vilken app du använder så borde du kunna hitta något i inställningarna som gör att det inte automatiskt synkar med Google. Alternativt så skulle du kunna göra en ny Gmail-adress som bara används till sånt som du inte vill ska kopplas ihop med ditt standardkonto. Typ allt vill ju synka med Google nuförtiden så det är nog bara att vänja sig vid att appar gör så om man inte säger åt dem något annat.

Jag använder Week Cal. Gillar hur man kan jobba med färger i den. Man väljer hur den ska synka med andra kalendrar.

Oavsett vilken app du använder så borde du kunna hitta något i inställningarna som gör att det inte automatiskt synkar med Google. Alternativt så skulle du kunna göra en ny Gmail-adress som bara används till sånt som du inte vill ska kopplas ihop med ditt standardkonto. Typ allt vill ju synka med Google nuförtiden så det är nog bara att vänja sig vid att appar gör så om man inte säger åt dem något annat.
På vissa måste jag godkänner när jag laddar ner. Stänger jag av delningen varnar det för att kalendern inte fungerar som den ska och det gör den inte.

Jag kunde välja bort att inte visa googlekalendern på en av kalenderna jag laddade ner men då försvinner den från den "gamla" kalendern också och de saker jag lägger in i den nya hamnar på den gamla. Det blir så rörlig.

Jag delar googlekalendern med en vän och vill ha en kalender fri från hans bokningar.
Om du gör dina inlägg i den gemensamma kalendern under ett eller ett par specifika underkalendrar, så kan du välja att bara visa dessa i din mobilkalender. Jag har t.ex underkalendrarna "Jobbet", "Stallet" etc i min googlekalender, med automatiskt olika färg på inläggen beroende på vilken underkalender jag väljer.

Bifogade filer

• Screenshot.webp
    Screenshot.webp
    14,2 KB · Visningar: 15
Om du gör dina inlägg i den gemensamma kalendern under ett eller ett par specifika underkalendrar, så kan du välja att bara visa dessa i din mobilkalender. Jag har t.ex underkalendrarna "Jobbet", "Stallet" etc i min googlekalender, med automatiskt olika färg på inläggen beroende på vilken underkalender jag väljer.
Jag trivs alldeles ypperligt med google calendar. Jag har redan sålt min själ till djävulen google såpass ändå så de kan lika gärna få koll på hela mitt liv. Jag tror många har inte tagit sig tid att sätta sig in i googles alla funktioner och jag skulle nog säga att googles är vassare än alla andra kalendrar tillsammans bara men vet hur använda den.
Jag gör precis som du, jag har en baskalender och en massa underkalendrar, sorterade efter vem jag delar den med, färger och bilder, med anteckningar, larm, påminnelser, med visst typ av rubrikflöde från andra källor osv osv. Jag har också kopplat jobbkalendern till min baskalender, så det jag har i jobbets kalender hamnar i min baskalender men det jag för in i min baskalender (eller underkalendrar) inte hamnar i jobbkalendern.
Det kan vara pilligt att starta upp ett stort kalendersystem som jag har, men när grunden väl är gjord är det en flawless kalender.

Kan bli så i brist på bättre men jag gillar inte googlekalendern, layouten tilltalar mig inte alls. Däremot bryr jag mig inte om vilken information jag ger till Google, tycker bara den är rörig.

Liknande trådar

Tjatter X har varit på sin arbetsplats ett antal år och har kollega Y och Z. Chefen på kontoret har varit utlånad till en annan enhet och då har...
Svar
4
· Visningar
507
Senast: miumiu
·
Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan... 2
Svar
23
· Visningar
2 318
Senast: Habina
·
L
  • Låst
Relationer Jag vill bara veta OM nån har gått genom nånting som var så extremt jobbigt så ni inte trodde att ni skulle klara det men att ni ändå... 5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 786
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 547
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hull..?
  • Skänkla mer?