kalasaktivitet

Status
Stängd för vidare inlägg.
K

Kelda

Dottern ska snart fira sin 9-årsdag, och då vill hon ha en tjejmiddag för alla tjejerna i klassen. Jag känner att dom skulle behöva ha någon typ av aktivitet utöver själva middagen, att förströ sig med. Är det någon som har något bra förslag på inomhusaktivitet för 12 tjejer? Dom vanliga barnkalsalekarna har dom ju vuxit ifrån.
 
Sv: kalasaktivitet

* Kanske någon form av pysselstund. att du köper hem material så att alla kan göra varsitt vykort eller liknande.
Att du kanske gör lite förslag innan?
Exempelvis ett tack-kort, ett påskkort, ett jag-älskar-dig-kort, ett grattis-kort...
Så köper du hem lite papper, klistermärken, pennor, saxar o.s.v...
Ska ni ha ngt tema på festen? Ska ni ha prinsesstema kanske de kan tillverka varsinn prinsesskrona? Pirattema? -Tillverka varsinn skattkarta?

* Tävlingar? (frågesport, hoppa säck, kombinerat praktiskt och teoretiskt)
Kanske lagtävlingar?
Med priser till vinnarna OCH andraplatstagarna?

* "Fångarna på fortet" om ni har möjlighet hemma?
Kanske med labyrinter, ogenomskinliga burkar med "äckel" (sylt, godislarver, gelé...) i, "Fader Fourat"...

* Kanske känner du någon som på amatörnivå ägnar sig åt att vara trollkarl elle clown eller liknande, som du kan låna in?
 
Sv: kalasaktivitet

kl
Kan dom kanske få vara med att laga maten? Tex att göra egna pizzor? lär väll ta ett tag:smirk:

Pyssel är väll verkligen en bra ide

Kanske någon har ett bra spel som kan spela?

Frågesport där du har frågor som rör din dotter?

charader

Om du inte är super rädd om ditt smink kanske ett "sminkparty" vara poppis

film kanske lite tråkigt men mysigt med popcorn
 
Sv: kalasaktivitet

Singstar
Dansmatta
Fem-kamp
Musiktävling
Frågesport

Skrivna i den ordning jag tror det är populärast - singstar är sjukt roligt oavsett hur gammal du är!

Javan
 
Sv: kalasaktivitet

Vara med och laga maten tycker jag är ett jättebra förslag! Nioåringar är väl gamla nog att klara av de flesta köksredskap utan konstant översikt så då blir det mindre press på dig att mata 12 hungriga småtjejer också ;)
 
Sv: kalasaktivitet

Det är ett playstationspel som det följer med två mikrofoner till. Sen kan man lagvis eller mot varandra försöka sjunga så likt som möjligt dvs kanske inte tonrätt men följa med i sången.

Finns massor av skivor med olika sånger.

Hur kul somhelst

Jjavan
 
Sv: kalasaktivitet

* Man har burkar och kartoner som man sen fyller med saker. I burkarna har man saker som luktar och i kartongerna (som man gjort handhål i locket) har man saker att känna på.
Sen får de gissa vad det är.

* Snurra flaskan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 691
Senast: Inte_Ung
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
12 937
Senast: Bulldoozer
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 211
Senast: Liran
·
Övr. Barn Hej allihopa! Behöver hjälp. Har fullständigt ångest över dotterns kalas. Framförallt vilka vi har bjudit. Dottern fyller 6 år och har...
Svar
11
· Visningar
2 818
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp