Kalas 10-åring

Coop

Trådstartare
Ja vad gör man på ett kalas för 10-åringar?

Om alla hade varit hästtokiga så vore det ju enkelt men nu är de inte det.

Kalaset ska vara mellan 11-13:30, så lite tid går ju åt till mat (pizza), efterrätt (marängsviss) och sen bjuda på lite popcorn, chips å godis men sen då?

Hatar kalas!

Tips mottages tacksamt :bow:

Sv: Kalas 10-åring

Skattjakt, tipspromenad eller ngn kombination av dessa lekar. Det e mitt tips, funkade för åtta år sedan i allafall:laugh:

Ja tipspromenad har jag också funderat på faktiskt, ska ta en funderare till :)
Tack!

Nu vet jag inte om du kommer dela ut godispåsar eftersom de får chips och så, men en sak jag älskade när jag var liten var skattjakt! Då gömde mamma allas godispåsar och ritade kartor sen var det bara att ge sig ut och leta! :D

Annars har jag dåligt med ideer, kommer knappt inte ihåg vad man själv gjorde som barn när man var på kalas...

Är det ingen mer än jag som har en 10-åring och har/ska ha barnkalas? :D

Nej inte direkt det är väl det som är problemet. Fick hon välja så skulle alla springa runt med en käpphäst hela kalaset :D Men då det bara finns 2 barn som brukar leka med käpphäst så får hon leka det en annan dag.

Vi ska ha kalas för en 9-årig tjej i början på november och hon har tänkt sig disco. Kalaset är mellan 18.00 och 20.00. Både tjejer och killar är bjudna + deras "marsvin" (mjukisdjur) som dom köpt på IKEA, det blir disco även för dom.
Alla som är bjudna har sådana marsvin så vi tänkte att dom också behövde piggas upp i höstmörkret. Dom ska få egna "platser" med placeringskort på en hylla i "disco-rummet" och få en egen skål med pop-corn mm.
Något mer en fika, musik-stopp och disco med marsvinen tror jag inte vi behöver?!
Ska också leta efter godispåsar i ett mörkt rum med ficklampa, det sitter en reflex på varje påse. Lite lagom spännande då det mörka rummet är ute i våran lillstuga på gården och det är alldeles kolsvart ute och i rummet:devil:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 665
Senast: Amaranthe
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 679
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag har ingen att riktigt prata om det här med och behöver verkligen hitta ett sätt som jag kan hantera det på resten av mitt liv. Så...
Svar
18
· Visningar
9 162
Senast: EmmaW
·
Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 494
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur