Kalamata i Grekland

Javan

Trådstartare
Sitter och klurar på vart vi ska resa i slutet på maj (numera fungerar ju de flesta sista-minuten som så att man får namngivet hotell för samma peng) och Greklandsresor är just nu överlag VÄLDIGT dyra utom just till Kalamata som verkar väldigt trevligt på papper MEN varför är det mkt billigare vad är "felet" är det något fel eller bara det att det råkar/verkar vara rätt nytt i reseprogrammet? Någon som varit där?

Nej - men jag skulle vilja, eftersom det verkar så trevligt. Tänker följa tråden och se om du får bra svar. Jag kan tänka mig en kombination av orsaker till det låga priset: nytt/okänt resmål, fast det fanns med hos en del bolag för ett antal år sedan, och att det inte är en ö utan en rätt så stor stad. Det motsvarar kanske inte vår bild av hur Grekland "ska" se ut?

Känner också att det kan vara lite "mindre" turistigt trots att vi planerar att åka charter (jag vet motsägelsefullt men priset är oslagbart på sistaminuten-resor 2500 kr med flyg och hotell och frukost...) stränder verkar fina. Men som sagt googlar jag hittar jag få reseberättelser därifrån vilket inte brukar vara svårt. Hemskt sugen i alla fall. Ni som varit i Grekland hur ligger prisnivån på en middag ute vad kostar en ordinär varmrätt (reser med en fem-åring lyxrestauranger går bort)?

Kalamata är inte särskilt turistexploaterat ännu. Jag har haft en arbetskamrat som hade en gård nånstans i Kalamata med olivlund... De bodde där hela vintrarna då maken behövde det klimatet pga hälsoskäl.

Jag var välkommen dit. Men tyvärr han både hon o hennes make gå bort innan det blev av. Jag har sett bilder från gården o dess närhet o det var väldigt vackert och oförstört. Men så låg det också flera mil från närmaste "tätort".

Utan att känna till prisläget i just Kalamata: meze/smårätter 3-5 € styck (fisk är dyrare) och varmrätter 6-9 € styck (fisk är dyrare) - på enklare tavernor.

Tack så mycket! Bra att veta så man har lite koll på vad utgifterna kan tänkas bli :-)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 899
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 380
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
5 964
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar