Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har problem med dessa jäkla fåglar, de för ett oväsen så hela huset vibrerar. Nån som vet hur jag blir av med dem. Har provat skrämma de, men de kommer tillbaka ganska snabbt.
När vi precis hade flyttat hit (och alltså inte hade satt nät på skorstenen än) ramlade en småfågel ner i en pipa och kunde inte ta sig upp igen. När köksfläkten sattes igång maldes den Så jävla vidrigt! Jag kommer aldrig glömma det ljudet.Håller med de andra. Nät är det enda som hjälper.
När jag var i tonåren hade vi tre kajor som trillat ned i skorstenen till öppna spisen samtidigt. När vi vred på spjället så puttade de ned varandra och ramlade ner så vi kunde fånga dem och släppa ut dem.
När vi hyrde ett hus för en 10 år sedan så fastnade en uggla i skorstenen. Jag höll på att röka ihjäl den stackarn innan jag märkte att den satt fast där. Vi lyckades putta upp den ur skorstenen underifrån med hjälp av ett sånt där böjt elrör. Den flög till synes oskadd därifrån. Efter det satte hyresvärden nät i skorstenen. Så inte bara kajor kan fastna
Åh fy vad hemskt. Stackars liten och det lär väl inte ha varit så enkelt att få fläkten ren efter en sådan olycka.När vi precis hade flyttat hit (och alltså inte hade satt nät på skorstenen än) ramlade en småfågel ner i en pipa och kunde inte ta sig upp igen. När köksfläkten sattes igång maldes den Så jävla vidrigt! Jag kommer aldrig glömma det ljudet.
Ja så hemskt Nej det var inte kul heller men ljudet alltsåÅh fy vad hemskt. Stackars liten och det lär väl inte ha varit så enkelt att få fläkten ren efter en sådan olycka.
Då låter det som en jägare är sista utvägen? Om man skjuter undan några så brukar de intelligenta kompisarna dra vidare till andra ställen.Nät finns, men de drar i de så det skallrar och dånar i huset. Låter som om de river skorsten. Varken cd-skivor eller attraper funkar på de. Har provat.