Juvertumör. Prognos?

Återupplivar tråden.
Ixi plockade ju bort sin minitumör i onsdag. Den satt i mitten, mellan juverraderna, så han tog bara bort själva tumören och inga juverdelar.
Idag när vi hade lite morgonmys, så kände jag att det är stenhårt där stygnen sitter och vid ena juvret. Såret ser fint ut i övrigt.
Kan en tumörjävel växa så pass på bara 4 där? Eller är det normalt med lite förhårdnader efter en op? :S
@Malibu_Stacy du kanske vet?

Återupplivar tråden.
Ixi plockade ju bort sin minitumör i onsdag. Den satt i mitten, mellan juverraderna, så han tog bara bort själva tumören och inga juverdelar.
Idag när vi hade lite morgonmys, så kände jag att det är stenhårt där stygnen sitter och vid ena juvret. Såret ser fint ut i övrigt.
Kan en tumörjävel växa så pass på bara 4 där? Eller är det normalt med lite förhårdnader efter en op? :S
@Malibu_Stacy du kanske vet?

Tänker att det skulle kunna vara vanlig inflammatorisk svullnad i vävnaden efter operation. Om hon inte har ont, huden ser fin ut, är pigg och ingen feber så kan du avvakta.
Förhoppningsvis kommer svaret på tumören i slutet på veckan.

Tänker att det skulle kunna vara vanlig inflammatorisk svullnad i vävnaden efter operation. Om hon inte har ont, huden ser fin ut, är pigg och ingen feber så kan du avvakta.
Förhoppningsvis kommer svaret på tumören i slutet på veckan.
Tack! Nu blev jag lite lugnare :)
Jag tror inte att hon har ont, fick sista dosen med metacam i morse, så är lite svårt att säga. Huden ser fin ut, men man ser att det är lite " knöligt" där det även är hårt. Ingen feber och är hyfsat pigg. Hon är inte riktigt sig själv, men tror värmen är anledningen till det. :)
Hur lång tid brukar det ta innan sånt försvinner? Är som sagt som en hård knöl modell stor, typ 10 ggr större än själva tumören var.

Blir ärrvävnad under huden, det hade min tik efter att hon opererats också. På människor (och säkert hundar med) kunna massera bort detta om man (efter läkning) pillar på det dagligen, trycker ihop huden, släpper, trycker ihop och släpper osv.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 834
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 811
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 132
Senast: Nota
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 033
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar