• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Tilla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 4 322
T

Tilla

De här låter jävligt konstigt.. Men hur ser de ut när stoet ska fylla på mjölk? Kan man se på juvret att hon är dräktig?

Lillan har två slags påsar framför juvret..va kan de va?

Sv: Juver?!?!

Näpp,de har hon inte.. enbart hö... hon är ju dräktig de vet jag

Har du ingen i din närhet som kan förklara för dig hur de ser ut när hon fyller på och som kan titta på stoet?

För nåt år sedan hade vi en bildtråd på olika juver, den hade varit något! :)

När är hon beräknad att föla?

De här låter jävligt konstigt.. Men hur ser de ut när stoet ska fylla på mjölk? Kan man se på juvret att hon är dräktig?

Lillan har två slags påsar framför juvret..va kan de va?[/QUOT

:rofl:

Hejsan!

Det är inte ett dugg konstigt. Det är så det hela börjar innan själva juvret börjar fyllas.

Lotta

Lillan har två slags påsar framför juvret..va kan de va?

På ett dräktigt sto ska juvret fylla på sig så mycket att det ser ut att sprängas och sedan ska det fyllas på lite till ;)
Så det är normalt om Ditt sto är dräktigt att hon börjar fylla.....sedan är det olika från sto till sto hur snabbt och hur mycket....det får man lära sig efterhand hur de olika stona gör.

*kl*

Kan också vara ödem. Inte ovanligt att de fyller ut det området med vätska (ej mjölk). Det brukar gå ner när juvret fylls ut på riktigt eller i samband med fölning.
Inget farligt, högst normalt.

Men min gissning är också att det är ett helt vanligt juver som håller på att växa till sig.

Hur långt innan brukar era ston börja fylla sina juver?

Mina ston brukar börja fylla så smått ca 1 månad innan fölning.
Nu har jag en som har tio dagar till beräknad fölning. Hennes juver ser ut att sprängas närsomhelst! :)

Mina ston brukar börja fylla så smått ca 1 månad innan fölning.
Nu har jag en som har tio dagar till beräknad fölning. Hennes juver ser ut att sprängas närsomhelst! :)

;) Tänk.. Jag börjar bli lite lur jag om mitt sto är dräktig över huvud taget.. *Suck*

När är hon beräknad att föla då?
Min kompis har en förstagångsfölare, beräknad till på torsdag. Det stoet har inte mycket till juver.
Det är ju så olika på olika ston. :)

När är hon beräknad att föla då?
Min kompis har en förstagångsfölare, beräknad till på torsdag. Det stoet har inte mycket till juver.
Det är ju så olika på olika ston. :)

Pmar dig.. med lite mera info

du kan vara lugn !! det är fullt normalt !!
men Vilken månad är hon i ?
jag träffade ett dräktigt sto nu i veckan.. hon ssa föla om drykt en månad.. Hon hade oxå börjat fylla juver.. det blir som två knölar lite framför.. om ytterligare några veckor kommer juvret och spenarna vara sprängdfyllda :) Lycka till !!

du kan vara lugn !! det är fullt normalt !!
men Vilken månad är hon i ?
jag träffade ett dräktigt sto nu i veckan.. hon ssa föla om drykt en månad.. Hon hade oxå börjat fylla juver.. det blir som två knölar lite framför.. om ytterligare några veckor kommer juvret och spenarna vara sprängdfyllda :) Lycka till !!

Oki.. :) skönt.. vet inte vilken månad hon är i.. Hon togs från hingsten juli/agusti.. har gått på lösdrift.. kom till mig i dec..

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 075
Senast: Ketrawzc
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 097
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
632
Senast: Shaggy
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
9 074
Senast: Jahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka