Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hmm, ren spontan gissning är att du är rätt på det med ”förbereda för”?Varför det heter grooming? (som i sexuell grooming) Förstår inte riktigt vad det har att göra med sköta, rykta, förbereda att göra?
Som i förbereda små barn för sexuella grejer?Hmm, ren spontan gissning är att du är rätt på det med ”förbereda för”?
Ja, precis.Som i förbereda små barn för sexuella grejer?
Blä. Fast jag tycker nog man skulle kunna kalla det vad det är i stället för att gömma det i ett ord som bara löst betyder vad det är.Ja, precis.
Är det inte menat att peka på den psykologiska påverkansprocessen? Som i att bygga relation, preppa för att få inflytande, uppodla ett psykologiskt övertag, "vårda och sköta" fram förutsättningar att kunna påverka och styra individen...Blä. Fast jag tycker nog man skulle kunna kalla det vad det är i stället för att gömma det i ett ord som bara löst betyder vad det är.
Så är det nog!Är det inte menat att peka på den psykologiska påverkansprocessen? Som i att bygga relation, preppa för att få inflytande, uppodla ett psykologiskt övertag, "vårda och sköta" fram förutsättningar att kunna påverka och styra individen...
Sen är syftet att i nästa steg nyttja detta för att möjliggöra de sexuella övergreppen?
Har för mig att det heter typ förberedande för sexuellt utnyttjande eller nåt sånt i mer formella sammanhang? Men don't quote me on that.Så är det nog!
Tycker ändå det behöver ha ett mindre skylande ord Speciellt efter att jag fått förklara för 6 personer på lunchen vad grooming betyder. Många trodde det handlade om att fiffla med pengar.
Jag trodde den var till för all sorts funderingJust nu undrar jag om jag funderar på fel sorts saker i den här tråden .
Finns ingenting som är fel att fundera på.Just nu undrar jag om jag funderar på fel sorts saker i den här tråden .
Jag är inte ett dugg ghostad, lyckligtvisJag undrar om en av mina bästa vänner ghostar mig, men jag hoppas verkligen inte det.
Det är den nog också egentligen! Det är väl det som står i trådstarten när jag tänker vad som verkligen står.Jag trodde den var till för all sorts fundering
Nej, jag googlade lite och det verkar vara andra ställen.Om utomhusscenerna vid Balmoral i The Crown faktiskt är inspelade vid det riktiga slottet eller inte..
TackNej, jag googlade lite och det verkar vara andra ställen.