Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför det heter grooming? (som i sexuell grooming) Förstår inte riktigt vad det har att göra med sköta, rykta, förbereda att göra?

Blä. Fast jag tycker nog man skulle kunna kalla det vad det är i stället för att gömma det i ett ord som bara löst betyder vad det är. :angel:
Är det inte menat att peka på den psykologiska påverkansprocessen? Som i att bygga relation, preppa för att få inflytande, uppodla ett psykologiskt övertag, "vårda och sköta" fram förutsättningar att kunna påverka och styra individen...
Sen är syftet att i nästa steg nyttja detta för att möjliggöra de sexuella övergreppen?

Är det inte menat att peka på den psykologiska påverkansprocessen? Som i att bygga relation, preppa för att få inflytande, uppodla ett psykologiskt övertag, "vårda och sköta" fram förutsättningar att kunna påverka och styra individen...
Sen är syftet att i nästa steg nyttja detta för att möjliggöra de sexuella övergreppen?
Så är det nog!
Tycker ändå det behöver ha ett mindre skylande ord :angel: Speciellt efter att jag fått förklara för 6 personer på lunchen vad grooming betyder. Många trodde det handlade om att fiffla med pengar.

Jag funderar på hur korkade människor det verkar finnas och hur de fungerar i samhället? Igår på Ullared på tv tyckte en människa att ordet dark i dark temptation på en Axe aftershave betydde att det var chokladdoft? Idag såg jag en brittiska på insta som inte förstod skillnaden på county och country, och att om hon åkte till Spanien så var hon fortfarande i UK. Det finns ju många fler exempel på folk med noll koll på verkligheten, och dessa får vara med och rösta i val? Inte så konstigt att skiten går som det går :arghh: :arghh::arghh:

Jag tänker på att det är svårt att räcka till så mycket som man skulle behöva.

Jag undrar om en av mina bästa vänner ghostar mig, men jag hoppas verkligen inte det.

Jag funderar på vad i all världen som hänt en annan nära vän.

Jag tänker på ytterligare en vän och lite annat, men vet inte hur jag ska skriva det här.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 005
Senast: SaraXX
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 060
Senast: Niyama
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 655
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar