Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns ett indiskt mytologiskt monster som om hen blöder skapar en avkomma av varje droppe blod som landar på marken. Verkar som ett ganska orchigt fortplantningssätt tycker jag.Hur förökar sig orcher (lord of the Rings)? Det verkar ju finnas oändligt många.
Och finns det alv-bebisar?
Jaa det kunde funkat kanske. Men de blir ju inte fler i strid. Hmm måste nog undersöka saken.Det finns ett indiskt mytologiskt monster som om hen blöder skapar en avkomma av varje droppe blod som landar på marken. Verkar som ett ganska orchigt fortplantningssätt tycker jag.
Hur förökar sig orcher (lord of the Rings)? Det verkar ju finnas oändligt många.
Och finns det alv-bebisar?
Nä, det finns inga alvbarn varken i film eller bok vill jag minnas.Det är lite oklart hur orcer skapades och förökar sig, men de går att "avla".
Alver är extremt monogama och giftasmogna i 50-årsåldern. Alvbarn mognar betydligt fortare än människobarn intellektuellt sett, men fysiskt växer de långsamt. Alver undviker i regel att bilda familj i oroliga tider, så man ser väl inga i själva trilogin om ringen har jag för mig?
Livet är så mycket klarare nu. Jag är en alv!Det är lite oklart hur orcer skapades och förökar sig, men de går att "avla".
Alver är extremt monogama och giftasmogna i 50-årsåldern. Alvbarn mognar betydligt fortare än människobarn intellektuellt sett, men fysiskt växer de långsamt. Alver undviker i regel att bilda familj i oroliga tider, så man ser väl inga i själva trilogin om ringen har jag för mig?
Min sambo äter ohyggliga mängder mat. Hans portioner får inte ens plats på en vanligt tallrik, han använder ofta våra stora skålar som vi har när vi äter popcorn för sina portioner. Är oerhört avis på mängderna han kan äta.Hur mycket äter egentligen andra människor? På paketet för snabbmakaroner står det att en portion är 1,75 dl. Sagt och gjort, jag tillagar så mycket. Till mig räcker det till två portioner utan problem. Jag är proppmätt nu.
Tror att det finns en del statistik på att januari är månaden där flest dör.Varför det alltid känns som så många dör just i januari.
Ja men varför? Det är läskigt.Tror att det finns en del statistik på att januari är månaden där flest dör.
Ja men varför? Det är läskigt.
Ja men varför? Det är läskigt.
Tja, nån månad måste väl vara värst och det är januari och december, när vissa dödliga (för redan svaga) sjukdomar grasserar som värst.
Det är ju inte så att överdödligheten i januari är extrem.
Visa bifogad fil 137887
Döda per dag sorterat på månad för 2015 och 2016.
Det vore läskigare om det var helt lika många som dog i varje månadskategori, som om nån bestämt kvoten i förväg...
https://www.idealista.com/en/properties-for-sale-in-spainSitter på hemnet och förfäras över att vi aldrig kommer ha råd att köpa något.
Sedan slog det mig, vi vill ju flytta till varmare breddgrader, är det inte bättre att börja titta på hus/gårdar i typ spanien istället? Men vart finns "hemnet" för spanien. Hm...
Arbetsgivaren kommer att avsluta.Om det är jag som ska säga upp mig eller om arbetsgivaren ska avsluta anställningen nu när jag har beviljats 100% sjukersättning?
När vinner beslutet laga kraft?Arbetsgivaren kommer att avsluta.
Det är samma rutin som vid pensionering pga. uppnådd ålder. Det görs som en enkel administrativ åtgärd där det inte behövs någon motivering eller kontakt med facket och du saknar möjlighet att motsätta dig avslutet. Men beslutet om sjukersättning måste vinna laga kraft först.
Kolla om det finns försäkringar för dig som arbetstagare som kan göra att du får lite mer än det som FK betalar ut. I vart fall SPV gör det om anställningen varit statlig.
Kan fartyg gå in till hamn när det blåser som det har gjort? Var går gränsen för att det ska gå att angöra en kaj med ett containerfartyg modell jättestort?
Tittade lite på sidan alla fartyg och det är måååånga fartyg på våra hav och jag gissar att en storm kan försena lossning?