Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad ska jag sy nu?
e321098458205194c21ee247f2438063.jpg

Varför personer väljer att skaffa fler barn tillsammans med en partner som tar dåligt ansvar redan över det första.
En tidigare kollega visste att hon inte ville fortsätta vara tillsammans med pappan till sina två barn för alltid. Hon visste också att hon ville ha ett tredje barn. Passade på att skaffa det med samma man innan hon tog tag i separation. Motiveringen när hon berättade om det för mig var att det skulle vara rättvist mellan syskonen. Alla blev lite bortglömda/nedprioriterade av sin pappa, fick ogenomtänkta presenter eller inga alls... Hon ville inte skaffa det tredje barnet med en bättre pappa för att det skulle kunna bli väldigt orättvist.

:confused: Fast med ett vänligare ansiktsuttryck
Det bor ett fladder i min kropp. Fladdret påverkar beslut jag tar och beslut jag tar påverkar fladdret. Ibland fladdrar det mer och ibland mindre. Allt kan påverka fladdret.

Jag kallar det fladder för att det är så det känns, som att något fladdrar inuti, men kan kanske översätta det till något besläktat med sökande, oro, bedömning.

Det bor ett fladder i min kropp. Fladdret påverkar beslut jag tar och beslut jag tar påverkar fladdret. Ibland fladdrar det mer och ibland mindre. Allt kan påverka fladdret.

Jag kallar det fladder för att det är så det känns, som att något fladdrar inuti, men kan kanske översätta det till något besläktat med sökande, oro, bedömning.
Magkänsla?

Jag tror jag kanske vet ungefär vad du menar och jag tror inte alla har det, nej.

Funderar på om jag kan göra en Oscar de la Renta-inspirerad julkrans. Tror att jag eventuellt hade behövt fler och kanske andra komponenter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
28 768
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 745
· Visningar
85 129
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 167
Senast: Lilla
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 713
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar