Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför det då och då växer ut en vit ögonfrans ovanför mitt vänstra öga. Den böjer dig neråt istället för uppåt och är mindre än de mörka. Lustigt!

... om det är okej för arbetsgivaren att begära sjukintyg från dag 1 från samtliga anställda från en dag till en annan (utan ändring av anställningsavtal som säger från dag 8)?
Det kan väl omöjligt finnas särskild anledning för en hel grupp anställda? :confused: Förutom att det är jobbigt att hitta vikarier över jul då? ;)

... om det är okej för arbetsgivaren att begära sjukintyg från dag 1 från samtliga anställda från en dag till en annan (utan ändring av anställningsavtal som säger från dag 8)?
Det kan väl omöjligt finnas särskild anledning för en hel grupp anställda? :confused: Förutom att det är jobbigt att hitta vikarier över jul då? ;)
Det låter inte riktigt även om jag inte kan lagar och regler runt det.

Funderar på om det finns en tanke med att Zelensky är ”vardagsklädd” när han besöker USA?

Jag blir jätteledsen när min familj inte tänker på vad jag tål/inte tycker om😅
Haha, okej, ja man har ju olika love languages. Men tänker att det kanske får sättas i kontext av relationen som helhet ändå? Du verkar ju väldigt mån om dina gästers upplevelse, så just en liten tryffel hit eller dit kanske inte blir avgörande. Då förutsätter jag i och för sig att det finns något annat chokladigt för den personen, annars får jag erkänna att jag hade blivit lite ledsen ja 😂

Funderar på om det finns en tanke med att Zelensky är ”vardagsklädd” när han besöker USA?

Jag har inte sett hans klädsel som "vardagsklädsel", utan "militär klädsel" och tänker att det i allra högsta grad finns en tanke att visa för hela världen som ser honom (de han besöker och de som kollar på TV:n) att kriget pågår 24 timmar om dygnet alla dagar i veckan, och att han hela tiden är delaktig i det, oavsett var han själv befinner sig.

Haha, okej, ja man har ju olika love languages. Men tänker att det kanske får sättas i kontext av relationen som helhet ändå? Du verkar ju väldigt mån om dina gästers upplevelse, så just en liten tryffel hit eller dit kanske inte blir avgörande. Då förutsätter jag i och för sig att det finns något annat chokladigt för den personen, annars får jag erkänna att jag hade blivit lite ledsen ja 😂
Jo, absolut finns det massor med alkoholfri choklad! Bara det att det är typ fjärde gången jag ställt en fråga om x fungerar eller om y går bra etc. Jag hade lätt tagit det som att "gud vad jobbig jag är som ställer till det med allt" och känt mig hemskt besvärlig.

Jag har inte sett hans klädsel som "vardagsklädsel", utan "militär klädsel" och tänker att det i allra högsta grad finns en tanke att visa för hela världen som ser honom (de han besöker och de som kollar på TV:n) att kriget pågår 24 timmar om dygnet alla dagar i veckan, och att han hela tiden är delaktig i det, oavsett var han själv befinner sig.
Ja, det är militär klädsel, fatigues kallar man det på engelska. Tillägger att jag tolkar syftet som du, @Thaliaste.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
28 770
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 753
· Visningar
85 416
Senast: Luzzan
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 167
Senast: Lilla
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 713
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar