Just nu del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu har jag precis upptäckt att det regnar in i mitt kök! :banghead:
Hörde att det var något som lät märkligt, trodde det var katten som höll på med något först. Men visade sig att det droppar från taket, en hel del dessutom :crazy: Känner man på takplattorna så sviktar det och känns fuktigt. Jippie....

Hörde att det var något som lät märkligt, trodde det var katten som höll på med något först. Men visade sig att det droppar från taket, en hel del dessutom :crazy: Känner man på takplattorna så sviktar det och känns fuktigt. Jippie....

Är det egen bostad eller en hyres- eller bostadsrätt?

Behöver inte vara så illa. Kanske bara några pannor och lite papp som är fel. Innertak med mera tål mer vatten än man tror. En byggflätk några dagar så är det torrt igen :)

Just nu ligger jag i sängen och är allmänt orörlig. Var ut hos medryttarhästen men red en annan av deras hästar, red ut med ägarens dotter och vi skulle ta en sista galopp innan vi red hem tänkte vi. Hästen jag red gjorde bocksprång deluxe, jag flög och landade på ryggen. Lyckligtvis på gräs så det var ju hyfsat mjukt. Men det gjorde så satans jäkla ont! Slutade med att dottern fick gå hem med hästarna och hennes pappa hämtade mig med bilen. Nu är jag hemma dock. Får se hur det hela utvecklar sig

Just nu önskar jag att jag hade haft en tv i sovrummet.
Då hade jag kunnat ligga i sängen och kollat på film eller så, gör inte lika ont i ryggen när jag ligger ner

Just nu är jag så jävla förbannad på ljugande jäkla människor!
Köpte en begagnad bil i slutet av februari lite akut och nu ca två månader senare köpte jag en annan då jag inte trivdes med den första samt att den börjat dumma sig. Satte ut förstnämnda bil på annons till nästan 10" mindre än jag köpte den för för att få bort skiten fort samt pga ett fel som visade sig vara grövre än tidigare trott, här fick jag ju tyvärr skylla mig själv, undersökningsplikt osv.
MEN... nu har jag fått ett mejl från förrförra ägaren som råkat se min annons och skriver att flera saker är fel, bl.a.att mätarställningen står fel med nästan 5000 mil och att bilen haft flera andra dolda fel i hans ägande. Säljaren har alltså ställt om mätaren och ful-lagat viktiga komponenter i motorn! ÅÅÅÅHHH så förbannad jag blir!!
:mad::banghead::turd:

Just nu har jag precis kommit hem från en vän där vi tillagat en renässansmåltid bestående av torsk i sod med saffran, kryddkål, stekt fläsk, sås Robert, valnötsbröd, honungssmör och hjortrontårta. Nu ska jag ta och koka en kopp te och läsa lite i en bok jag fick med mig av ovan nämnda vän.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 908
Senast: pepp
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
220
Senast: Badger
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 731
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
374
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Klara sig utan bil
  • Vegansk efterrätt

Hund, Katt, Andra Djur