Just nu del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu undrar jag varför gårdagens varma sol blev till regn idag? :cautious: Igår hade jag knappt ingen tid att vara ute, så jag hade planerat in en uteförmiddag innan jag åker på föreläsning i eftermiddag. Dumma väder

Just nu velar jag om jag ska köra å överraska bästa vän som bor 15mil bort. Vi har nt hunnit umgås på snart 3mån. :( Känner att vi nt hinner umgås någon annan helg än denna på ett tag. Visst hon kommer ner å hjälper mig med flytten om 2 veckor, meeeeeen det är nt samma sak som att umgås å chilla.

Men samtidigt känner jag att jag nt riktigt har råd att lägga 500kr på bensin. Eller jo kanske jag har. Gah!
ÅKA ELLER NT ÅKA? :arghh:

Just nu skulle jag behöva gå upp och rensa i ungarnas garderob. Men är så jäkla trött att jag skulle lätt kunna sova resten av dagen. Ändå har jag sovit i natt, lade mig inte så sent heller. Har ingen ork i kroppen överhuvudtaget.

Just nu sitter jag och dricker vatten. Laddar för 3 timmars föreläsning.

Men först kommer det roliga; väcka barnet som varit 2 timmar på öppna förskolan och enbart sovit 45 min. Lämna barnet på hans förskola, åka till sambons jobb och byta bil eftersom han behöver bilbarnstolen för att hämta på förskolan när han slutar och sen åka till grannorten för att gå på föreläsningen. Tur att vi har extra nycklar till bilarna :angel:

Just nu är jag otroligt stolt över min dotter som har fått så mycket beröm efter gårdagens besök i fängelset :D Mina kollegor var väldigt imponerade av att hon tagit i hand, presenterat sig ordentligt och lyssnat uppmärksamt när mina kollegor berättade om fängelset.

Just nu känns det underbart att tänka på imorgon. Så skönt, en morgon utan att mobilen väcker mig och där jag får ligga kvar i sängen en halv evighet om det känns som rätt sak att göra.

Just nu står jag och väntar på en rekryteringsträff till ett sommarjobb. Det skulle börja kl 10 och då släpptes de första 100st in, självklart är jag inte med i den klungan och nästa 100 släpps in kl 14... Jahapp, det var den här dagen, det positiva är att det bara är 200st med i urvalet och det är många som ska anställas... :-)

Just nu äter jag frukost och ska snart iväg till pappa en sväng. Tydligen skulle min ena bror vara där också, det är nästan 4 år sedan jag träffade honom senast. För att göra en lång historia kort så träffade han en ny tjej, de blev sambo och sedan fick han inte ha mer kontakt med honom. Klassiskt fall av kontrollerande sambo, men här är det kvinnan som kontrollerar mannen.

Just nu njuter jag av att jag inte har någon som helst tidspress på saker jag ska göra idag vilket innebär att jag bara kan gå och småpyssla och inte stressa.

Just nu är jag på väg hem igen.
Det var lite omtumlande att träffa H efter så lång tid, men han verkade glad åt att ses och det verkar som att han flyttar tillbaka till sitt hus (han och pappa bor grannar) så nu kanske man faktiskt kan ta upp kontakten igen

Just nu har jag precis behövt ändra lösenord på min ena mail för någon obehörig tydligen tyckte det verkade som en bra idé att hacka sig in på den.. Att folk aldrig ska kunna skilja på sitt och andras:) Så nu just nu funderar jag även på om jag ska ta bort den gamla mailadressen, används ändå inte. Men då försvinner facebook.. och det är ju förstårs lite jobbigt. Samtidigt hade ju en ny facebook inneburit en välbehövlig rensning bland alla vi-har-setts-en-gång lets be fb friends. Hm så många stora och svåra frågor vi ställs inför här i livet:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
673
Svar
2 001
· Visningar
98 942
Senast: pepp
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
242
Senast: Badger
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 814
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024