Just nu del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu är jag väldigt nöjd med att ha beslutat att fira julafton på egen hand. Jag har en sån störd mensvärk och anar dessutom politiska bråk med släkten i mossen och jag ORKAR bara inte med sådant på jul. Så det får bli släktvisit på jul- och annandag istället och imorgon är jag supertaggad på att softa hemma i soffan med absurda mängder julgröt, prinskorv, köttbullar, lax, ägg och glögg samt musik, film och spel!

Ligger hemma hos pappa och lyssnar på sladdsystern, nästan 3 år, som gör allt hon kan för att inte somna. Något som inkluderar sång på hög volym och snabba räder ut i köket med en uppgiven mamma efter.

Småbarn är underbara men just nu är jag glad att jag "bara" är storasyster ;)

Just nu är jag väldigt nöjd med att ha beslutat att fira julafton på egen hand. Jag har en sån störd mensvärk och anar dessutom politiska bråk med släkten i mossen och jag ORKAR bara inte med sådant på jul. Så det får bli släktvisit på jul- och annandag istället och imorgon är jag supertaggad på att softa hemma i soffan med absurda mängder julgröt, prinskorv, köttbullar, lax, ägg och glögg samt musik, film och spel!
Låter som en riktigt soft och bra julafton

Just nu sitter jag och njuter lite av att ekonomin går runt denna månad. Stör mig lite dock på att jag måste ta mig till Nordea för att hämta ut min lön. Närmaste kontor är 5 mil bort! Gaaah! :banghead: Får köpa kuvert och skicka eländet, måste ju lämna in kontouppgifter för att få in det på kontot, sedan en utbetalningscheck för att få ut lönen. Jäkla krångel

Ligger på mattan framför kaminen med ett glas vin och förundras hur lätt jag överlevde julen på jobbet. Nu är det bara imorgon kvar sen är eländet över för den här gången.

Just nu kollar jag på Ghost Whisperer och funderar över hur en lampskärm som ligger i bokhyllan, helt plötsligt ramlar ner av sig själv. Bara sådär, ingen i rummet och den har aldrig ramlat ner förut. Inte ens när ungarna härjar runt precis vid hyllan.

Just nu är jag och sonen hos föräldrarna och firar jul. Han leker med sina julklappar och vi vuxna garvar åt Bruce den allsmäktige :D

Just nu börjar jag fundera på att gå och lägga mig. Sov bara fyra timmar natten till idag så det kan behövas ordentlig sömn inatt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Svar
2 001
· Visningar
98 955
Senast: pepp
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
242
Senast: Badger
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 824
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V